Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

B+ Paddo kweekverslag

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 1:06 am

Deviance schreef:
Ja? Er staan nu nog wel best veel paddestoelen waarvan de hoed nog niet open is geklapt dus ik wacht denk ik sowieso tot morgenochtend..

Trouwens, bij het plukken van de paddestoelen.. trek je dan ook de witte hoopjes mycelium waar ze in staan eruit? Of probeer je dat in tact te houden?


Morgenvroeg ga je zeker kunnen oogsten denk ik. En bij het plukken pak je best een cluster paddestoelen in één hand (of paddo's die alleen groeien) en met een draaibeweging (niet naar boven trekken) de paddo('s) uitdraaien.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor Deviance » wo apr 20, 2011 11:05 am

Ik ga ze zo plukken denk ik, al zijn er nog steeds wat paddestoelen waarvan de hoed niet open is. Maar ik begrijp dat ik die het beste ook gewoon kan plukken toch?


En oh ja, in de handleiding van magic-mushroom-shop staat

Wanneer je de paddenstoelen hebt geplukt, kun je stap 6-7 herhalen. Het is niet nodig de kit
opnieuw te soaken. Wanneer je denkt dat de kit te droog is, kun je wat water in de broeikaszak gieten.



Thoughts? Het lijkt me dat even soaken en het water er weer uit laten lopen beter is dan gewoon wat water in de zak gooien?
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 11:14 am

Deviance schreef:Ik ga ze zo plukken denk ik, al zijn er nog steeds wat paddestoelen waarvan de hoed niet open is. Maar ik begrijp dat ik die het beste ook gewoon kan plukken toch?


Ik zou ze gewoon mee plukken. Ze zijn toch allemaal redelijk groot vind ik.

Deviance schreef:Wanneer je de paddenstoelen hebt geplukt, kun je stap 6-7 herhalen. Het is niet nodig de kit opnieuw te soaken. Wanneer je denkt dat de kit te droog is, kun je wat water in de broeikaszak gieten.


Best soak je de growbox voor 12-24 uur denk ik. Dat is een gekende methode onder paddokwekers en wordt "dunking" genoemd. Kan je eventueel opzoeken op shroomery. :grin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor Deviance » wo apr 20, 2011 11:21 am

Ok thanks :).



Nu bedenk ik me net wel dat ik waarschijnlijk zo lomp ben geweest om het deksel weg te gooien (ik ging eerst uit van de instructies en dacht na het soaken dat ding niet meer nodig te hebben).. soaken zonder deksel dan maar?

Of wat huishoudfolie gebruiken?
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 11:24 am

Deviance schreef:Ok thanks :).



Nu bedenk ik me net wel dat ik waarschijnlijk zo lomp ben geweest om het deksel weg te gooien (ik ging eerst uit van de instructies en dacht na het soaken dat ding niet meer nodig te hebben).. soaken zonder deksel dan maar?

Of wat huishoudfolie gebruiken?


Ook slim. :lol:

Ja ik zou huishoudfolie gebruiken aangezien het substraat bij mij altijd boven ging drijven. Met het deksel erop (zat ook een filter in bij mij) bleef hij mooi onder water.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor Deviance » wo apr 20, 2011 11:29 am

Hmmmja flink dom maar ik denk dat het met huishoudfolie ook wel goed komt.



Laatste vraag dan (thanks voor je hulp tot nu toe :D), er zitten er ook een paar die écht heel klein zijn... zit net een bolletje aan wat de hoed moet gaan worden. Zal ik die wel gewoon laten zitten of is het echt álles eruit halen?
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 11:40 am

Deviance schreef:Laatste vraag dan (thanks voor je hulp tot nu toe :D), er zitten er ook een paar die écht heel klein zijn... zit net een bolletje aan wat de hoed moet gaan worden. Zal ik die wel gewoon laten zitten of is het echt álles eruit halen?


Ik zou alles er uit trekken wat op een paddo lijkt. Anders kan het misschien gaan rotten, zeker in stilstaand water.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor abby » wo apr 20, 2011 11:51 am

Vanaf maandag ochtend zijn er bij mij pins zichtbaar, en vandaag, 2 dagen later zijn er wel al wat flink groeiende paddo´s. Het aantal is echter 1/4 van wat ik bij jou zie, en bij mij kwamen er ook amper witte pluisjes boven. Ook groeien ze voornamelijk aan een kant.
Wat doe ik dan verkeerd? Aangezien jij echt veel meer hebt.
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 11:58 am

abby schreef:Vanaf maandag ochtend zijn er bij mij pins zichtbaar, en vandaag, 2 dagen later zijn er wel al wat flink groeiende paddo´s. Het aantal is echter 1/4 van wat ik bij jou zie, en bij mij kwamen er ook amper witte pluisjes boven. Ook groeien ze voornamelijk aan een kant.
Wat doe ik dan verkeerd? Aangezien jij echt veel meer hebt.


Hangt ook wat van de growbox af en misschien ook van de strain. Het kan zijn dat jouw volgende flushes wél groter gaan zijn. Kan je niet goed voorspellen zoiets.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor lolnoob » wo apr 20, 2011 11:59 am

Echt alles eruit halen. Die kleine zijn aborts, en die gaan niet meer groeien waarschijnlijk.
:woeh: :woeh: :woeh: :woeh: :woeh:
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.

Fuck the system!
Avatar gebruiker
lolnoob
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:39 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor Deviance » wo apr 20, 2011 12:07 pm

abby schreef:Vanaf maandag ochtend zijn er bij mij pins zichtbaar, en vandaag, 2 dagen later zijn er wel al wat flink groeiende paddo´s. Het aantal is echter 1/4 van wat ik bij jou zie, en bij mij kwamen er ook amper witte pluisjes boven. Ook groeien ze voornamelijk aan een kant.
Wat doe ik dan verkeerd? Aangezien jij echt veel meer hebt.


Bij mij kwamen er ook echt niet veel witte pluisjes boven hoor, en wie weet bestaat mijn volgende flush uit anderhalve paddestoel en is die van jou weer enorm.
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 12:15 pm

Of je kan één grote paddo klonen door een stuk uitgesneden mycelium uit het middenste van de "stam" (onderaan is het verste) in een liquid culture te gooien, wachten tot de cultuur is gegroeid en met een spuit een deel opzuigen. En zo verder groeien dmv steriele roggepotten te inoculeren enzo. Maar dit is waarschijnlijk te veel werk. Maar dan heb je wel allemaal reuzen van paddo's. :smokin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor Deviance » wo apr 20, 2011 12:29 pm

Dames en heren.,.. de eerste flush!





:D!


Ik ga nu een kastje uitruimen waar de paddestoeltjes rustig kunnen drogen (op wat keukenpapier, en met het kastje op een kiertje zodat er verse lucht bijkomt.
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 12:39 pm

Ziet er goed uit! Heb je een weegschaal? Dat is écht een grote flush, waar je redelijk wat dosissen uit kunt krijgen denk ik. :grin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor Deviance » wo apr 20, 2011 12:56 pm

Morgen verwacht ik een weegschaal binnen te krijgen.


Een paddo heb ik trouwens iets te hard losgetrokken en scheurde open aan de onderkant en zie... tjokvol dat blauwe spul wat we moten hebben (geen idee hoe het heet) :D.




Zal deze trouwens veel van zijn actieve stof verliezen omdat hij opgengescheurd is?
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 12:58 pm

Deviance schreef:Zal deze trouwens veel van zijn actieve stof verliezen omdat hij opgengescheurd is?


Valt wel mee, die van mij zagen ook altijd helemaal blauw en waren na enkele maanden gedroogd te zijn nog steeds érg potent.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor Deviance » wo apr 20, 2011 1:04 pm

PoisonDrink schreef:
Deviance schreef:Zal deze trouwens veel van zijn actieve stof verliezen omdat hij opgengescheurd is?


Valt wel mee, die van mij zagen ook altijd helemaal blauw en waren na enkele maanden gedroogd te zijn nog steeds érg potent.


Ah gelukkig :D. Na het drogen (wat ik ze tot maandag laat doen) is het best om ze in lege wietzakjes o.i.d. te doen en in de koelkast gooien toch?


Hier liggen ze te drogen, een paar kleine hompjes liggen in een la eronder.

Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 1:07 pm

Deviance schreef:Ah gelukkig :D. Na het drogen (wat ik ze tot maandag laat doen) is het best om ze in lege wietzakjes o.i.d. te doen en in de koelkast te gooien toch?


Laat ze gewoon drogen tot ze écht droog zijn. Ik bewaarde de mijne gewoon op een donkere plaats ergens in de kast, dus niet in een koelkast. Die bleven toen ook minstens 3-4 maanden goed aangezien ik het zelf heb getest. :smokin:

Misschien kan je ze gewoon in die la laten liggen. Wel af en toe de paddo's eens omdraaien.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor Deviance » wo apr 20, 2011 1:12 pm

Oh ok, buiten de koelkast kan dus ook gewoon mits gedroogd. Nu las ik net ergens anders (oude post op drugsforum.nl) dat je ze het best kan laten drogen op ''een donkere droge plek, rond de 15 graden, tussen papier wat vocht goed absobeerd.''

Maar zo'n plek heb ik echt niet op mijn studentenkamer, sterker nog het is hier nu gewoon erg warm (minstens 21c). Is warmte echt een probleem bij het drogen (lijkt mij heel tegenstrijdig)?
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 1:14 pm

Deviance schreef:Maar zo'n plek heb ik echt niet op mijn studentenkamer, sterker nog het is hier nu gewoon erg warm (minstens 21c). Is warmte echt een probleem bij het drogen (lijkt mij heel tegenstrijdig)?


Maakt niet zoveel uit denk ik. Sommigen drogen ze ook in de oven op een lage stand dacht ik.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor Deviance » wo apr 20, 2011 1:20 pm

Ja dat las ik net dus ook bij een andere forumpost, ach het zal allemaal goedkomen. Van de volgende flushes verwacht ik nu echt niet meer te veel, maar dat hoeft ook helemaal niet. Met deze flush zitten ik en m'n vrienden denk ik al voor de rest van het jaar goed :P.
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 1:23 pm

Deviance schreef:Van de volgende flushes verwacht ik nu echt niet meer te veel


Daar zou je nog van kunnen verschieten. Dit is je eerste flush nog maar? Ik had er een stuk of 5, en mijn eerste was maar een beetje minder als de jouwe.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor mysti » do apr 21, 2011 12:02 pm

mooie eerste flush.

stuk sneller ook dan de mijne :#:
I'm more dope than heroin, sharper than a needle
Maybe I'm a loveboy, hooked on an aphrodisiac
Hey, you never can tell
Maybe you can touch the taste by the sense of smell
Who's to say that heaven is in hell
Escaping reality's touch

Love is the drug, and i need to score.
Avatar gebruiker
mysti
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 93
Geregistreerd: zo apr 10, 2011 4:58 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor Peptalk » vr apr 22, 2011 10:54 am

PoisonDrink schreef:
Deviance schreef:Ah gelukkig :D. Na het drogen (wat ik ze tot maandag laat doen) is het best om ze in lege wietzakjes o.i.d. te doen en in de koelkast te gooien toch?


Laat ze gewoon drogen tot ze écht droog zijn.


Dit dus.

Beter 2 weken laten drogen, zodat je ze echt tussen je vingers kunt versnipperen..
Hoe droger ze zijn, hoe langer je de houdbaarheidsdatum maakt.

Na he drogen kun je ze het beste niet in de koelkast leggen (ERG vochtig, dit doe je alleen bij verse paddo's.) Een donkere, liefst koele ruimte (trapkast?, aanrechtkastje, onderin je kledingkast?) is perfect. De vrieskist kan ook nog, maar ik weet wel dat bij verse paddo's bij ontdooing erg ''papperig'' worden. Of dit bij gedroogde ook zo is weet ik niet, maar als je het gewoon droog en koel bewaard kun je er een jaar later zeker nog van trippen.

Edit: Wat een flush trouwens :love:
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 22, 2011 12:42 pm

Peptalk schreef:Beter 2 weken laten drogen, zodat je ze echt tussen je vingers kunt versnipperen..


Zo droog werden mijn paddo's jammer genoeg niet door ze gewoon te drogen, volgens mij moet je dan met vochtvreters of andere technieken werken. Als je ze gewoon op kamertemperatuur laat drogen met wat huishoudpapier onder, dan worden ze redelijk taai.

Maar die stak ik dan gewoon in de mixer. En trippen maar! Je kan ze ook rustig opknabbelen want eens er terug water aan komt worden ze terug wat zachter, maar dat is té goor gewoon vind ik. :smokin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor Deviance » vr apr 22, 2011 1:17 pm

Gisteren heb ik met een vriend een klein paddestoeltje opgegeten (ieder de helft), en dat was in combinatie met wiet toch wel erg leuk..lachkicks zoals ik ze op wiet alleen echt niet meer heb! Volgende week gaan we voor de 3gram gedroogd :)
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 22, 2011 1:19 pm

Deviance schreef:Gisteren heb ik met een vriend een klein paddestoeltje opgegeten (ieder de helft), en dat was in combinatie met wiet toch wel erg leuk..lachkicks zoals ik ze op wiet alleen echt niet meer heb! Volgende week gaan we voor de 3gram gedroogd :)


Ik had mijn eerste trip op growbox paddo's ook één grote paddo gegeten en een kleinere. Was al een leuke trip toen! :smokin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor lolnoob » vr apr 22, 2011 1:20 pm

Als je ze gewoon op keukenpapier op de verwarming legt dan worden zo als het goed is zo droog dat ze niet meer kunnen buigen.
:woeh: :woeh: :woeh: :woeh: :woeh:
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.

Fuck the system!
Avatar gebruiker
lolnoob
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:39 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor Deviance » vr apr 22, 2011 5:06 pm

PoisonDrink schreef:
Deviance schreef:Gisteren heb ik met een vriend een klein paddestoeltje opgegeten (ieder de helft), en dat was in combinatie met wiet toch wel erg leuk..lachkicks zoals ik ze op wiet alleen echt niet meer heb! Volgende week gaan we voor de 3gram gedroogd :)


Ik had mijn eerste trip op growbox paddo's ook één grote paddo gegeten en een kleinere. Was al een leuke trip toen! :smokin:


Ja ik heb speciaal hiervoor een weegschaal gekocht (zal in de toekomst sowieso nog wel van pas komen) maar ik loop constant die UPS mongols mis.


Ik had trouwens niet verwacht dat we van zo weinig paddos nog gewoon wat merkten. Echt lopen lachen tot we buikpijn hadden om een of andere Aziatische nieuwszender (die uitzendingen onderbrak om vage quotes als ''Start ahead, stay ahead!'' 10 seconden in beeld te laten zien), lachkicks zoals ik die had toen ik nog maar net blowde. Echt tof :D.

Ik heb dan ook echt zin in volgende week, lekker weer dus gewoon buiten een beetje spacen. En als ik zag hoe hard ik al ging op 15 gram truffels (we moeten wat doen! wat is dit? wat is dat? overal mist! is dat een boom? is die sigaret niet 3 keer zo lang is normaal?) beloofd het wat :woeh:
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: B+ Paddo kweekverslag

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 22, 2011 6:00 pm

Deviance schreef:Ik had trouwens niet verwacht dat we van zo weinig paddos nog gewoon wat merkten.


Misschien een beetje een placebo-effect? Als je al denkt dat je er iets van gaat voelen kan je er spontaan vrolijk van worden. Hoewel ik van hele kleine dosissen paddo's al iets kan voelen soms. Gewoon wat 'actiever' en blijer.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner