Naphtha schreef:Zou het niet weten.. Vind het wel leuk dat je van alles in huis hebt gehaald.
Het gaat in mijn ervaring ook goed als je eerst de handjes wast voordat je begint, de temperatuur goed hebt omdat de omgevings temperatuur zo is, en de zak gewoon dicht laat en af en toe een keertje dat paperclippie pakt en een paar keer die zak in en uit trekt.
"Paddo piss" zou ik evengoed op moeten zoeken. Niet dat het hele proces er appetijtelijk uit zou moeten zien om mee te beginnen.
Naphtha schreef:Wel cool idd. Wilde altijd nog een keer de Hawaiaanse opkweken. Maar is kennelijk te moeilijk voor de hobbyist.
De onderkant is ook nog niet volledig gekoloniseerd ztz. Je kunt die bak beter ondoorzichtig maken, dan gaat al je opbrengst naar boven ipv naar de zijkanten.
DoriOli schreef:Wat voor water gebruik ik hier het best voor? Gewoon drinkwater uit de fles of laat ik het water eerst een tijdje koken en dan afkoelen alvorens te gebruiken?
DoriOli schreef:Je bedoelt de Copelandia cyanescens zeker? Geen idee hoe moeilijk die zou zijn om te kweken. Heb ik vroeger toen ik 16 was wel eens gegeten en die waren echt heeel sterk. Vraag mij af hoe ik daar nu op zou gaan zo'n 14 jaar later en met al wat meer ervaring achter de rug
DoriOli schreef:Mijn ogen staan eerder gericht op de Psilocybe azurescens. Denk dat die met ons klimaat wel goed te doen moeten zijn om zelf als hobbyist te kweken. Zal wel pas voor later zijn. Eerst nog wat meer ervaring opdoen met het cultiveren van de Psilocybe cubensis binnenshuis.
Ano schreef:ik heb geen ervaring met het kweken van paddo's en heb enkel wat foto's gezien van een kweek
maar damn, zoveel pins heb ik nog nooit gezien! als alles goed gaat zal dat vast een goede oogst gaan worden
DLS schreef:Ziet er top uit. Herken het gevoel als je de eerste kopjes ziet verschijnen. Heb afgelopen weekend voor het eerst geoogst en dat zag er lang niet zo vol uit als jij nu al hebt qua aantal. Doe je toch iets goed moet je maar denken.
JongGeleerd schreef:Gaat lekker hoor, ze groeien mooi!
Hierdoor twijfel ik nu of ik dit ook 'n keer ga doen of niet. Is wel 'n leuk projectje lijkt 't en wat simpeler dan wiet kweken als ik mij niet vergis.
DoriOli schreef:Wat voor grow kit is/was de jouwe? Welke "strain" heb je gekozen? Hoe zag uw dagelijkse methodiek eruit, en hoe en waar heb je alles geïnstalleerd? Wat was het resultaat van de oogst?
JongGeleerd schreef:Gaat lekker hoor, ze groeien mooi!
Hierdoor twijfel ik nu of ik dit ook 'n keer ga doen of niet. Is wel 'n leuk projectje lijkt 't en wat simpeler dan wiet kweken als ik mij niet vergis.
DLS schreef:Ik groei Golden Teacher. De eerste flush in de zak die erbij zat gedaan. In de buurt van mijn verwarming gezet bij het raam aan de noord oost zijde van mijn huis. Had water in de zak gedaan om niet telkens er water in te moeten spuiten. Ik ben lui en buit dit uit. Ik denk hierdoor en net iets te weinig licht had ik bijna 70 gram. De opkomst was lang niet zo vol en verspreid als bij jou. Om de twee dagen luchten was het enige dat ik er aan heb gedaan.
DLS schreef:Nu mijn tweede flush uitgezet, maar een overkapping bij een tuinbedrijf gekocht en de bak hoger gezet. Gebuik de zak niet meer en er ook nog geen extra water bij gedaan. Dat omdat ik verschillende mensen hun verbazing hierover zag uitspreken. Nu schieten er al meerdere paddos de grond uit, maar wederom nog niet zoveel en gelijkmatig als bij jou.
DLS schreef:Heb ze al wel getest en ze werken wel prima. Haal er mijn geld (30) ruimschoots uit dus ben al tevreden met wat er is en lijkt te komen.
DoriOli schreef:Er is wat van dat dik wit pluizig mycelium-achtig (schimmel?) ding gaan groeien helemaal onderaan de stammen van de paddo's (zowel op de grote als op de kleintjes, en ook tussenin groepjes).
Heb/had gelezen dat dat te maken heeft met een te hoge luchtvochtigheid, en dat het de verdere groei van de paddo's kan belemmeren.
DoriOli schreef:Heb het bijsproeien uiteraard overgeslagen, dus niet meer gesproeid sinds 10u30 deze voormiddag.
Wat ik wel heb gedaan is de zak en stuk langer verlucht tot ik bijna alle condensatie heb doen verdwijnen vanuit de binnenkanten van de zak.
Ben niet meer van plan nog te sproeien tot morgen rond dit uur (binnen 24 uur). Zal dus in het totaal dan 36 uur worden zonder sproeien sinds de laatste keer.
Misschien sproei ik gewoon helemaal niets meer tot oogsttijd. Ik zie nog wel ..
Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten