verschillende soorten genotypes. Je kan bijvoorbeeld een selectie maken door sporen te inoculeren op agar en het best gegroeide stuk uitsnijden (bv: het meest rizomorfe gedeelte)
Pending schreef: er is te zien dat het wit pas zo'n 1 cm onder de kop ophoudt.. Ik zie dit al tijdens de hele groei, kan het zo zijn dat het wit gewoon een stuk meegroeit met de paddo en daarna hetzelfde blijft?
Pending schreef:Ook zag ik dat sommige paddo's aan de zijkant van de set omhoog groeien tegen de zak aan. En op de zijkanten van de zak zit condens. Okay, paddo's zijn 95% water ofzo, maar is er een grotere kans op rotting als de paddo constant in aanraking komt met 'water'?
Eventueel volgende keer geen water in de zak gieten. Volgens mij zijn de filters zo ontwikkeld dat het enkel gasuitwisseling toelaat, dus water kan niet ontsnappen. Ik heb nooit extra water toegevoegd of verneveld in de zak, en op het einde van mijn flushes was er ook altijd een bodempje water in de zak
Pending schreef:Ja, dit las ik inderdaad ook ergens in jouw eigen kweekverslag. Dat je, zonder extra water maar met alleen soaken, ook condensvorming in je zak kreeg... Naja, dan moet ik maar even het zekere voor het onzekere nemen, en de zak tóch eventjes openen elke dag/ elke 2 dagen zodat de vochtige lucht er weer uit kan.
Pending schreef:en ook even dit; Moet ik de paddootjes die IN de zijkant van de set groeien eruit halen als de flush volgroeid is? Dat lijkt me best een precies/steriel werkje..
Pending schreef:En het kan ook goed zo zijn dat ik je er over heb 'horen' praten in tegenstelling dat ik het ook daadwerkelijk gelezen heb
Pending schreef:Volgens mij is het zo, dat als een paddenstoel eenmaal groeit, deze toch niet stopt met groeien/een andere kant kiest om naar toe te groeien?
Pending schreef:+ Iedereen kan zijn set meerder malengebruiken. maar: maken jullie de zak ook schoon? Zoja, hoe doe je dat dan. Zo nee, waarom niet en heb je daarmee ook goede resultaten behaald?
Pending schreef:ps. PoisonDrink, je zei eerst iets over de LV en de zak vergroten of verkleinen... Ik heb nu de zak op z'n grootst, met de gedachte dat er zo meer zuurstof de zak in kan waar de waterdamp zich dan mee kan vermengen. Of moet het juist andersom; de zak zo klein mogelijk houden?
Pending schreef:+ als je goed naar de volgende foto kijkt, zie je dat er onder het kopje een soort van grijs/zwart gedeelte is:
Vind jij dat de paddo's nog voldoende groeien per dag? Anders kan je eventueel beginnen denken aan oogsten.
Pending schreef:
Stel ik zou dit weekend oogsten, hebben de paddo's dan wel de werking welke ik verwacht dat ze hebben? / Zit er dan genoeg psilocybine enzo in om een trip van te krijgen?
Pending schreef:+ In mijn post van 12/5 stel ik dat er grotere paddo's groeien, die dag had ik die gekke isolatie ook weggehaald. Misschien hadden ze ook een zuurstof te kort?
PoisonDrink schreef:Misschien bij de volgende flush die isolatie zakken weglaten?
Pending schreef:Hoe bewaren jullie je gedroogde paddo's? aangezien ik die seal machine niet kon fixen Gewoon ziplock, of anders luchtdicht proberen te verpakken?
Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten