Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Growlog psilocybine cubensis

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor Arthur King » do jul 07, 2011 3:57 pm

Nee, die zwarte verkleuring zijn gewoon sporen van de paddo's, je kan ze gerust oogsten en consumeren. ;)
Separate the idols and commit your deadly sin.
Avatar gebruiker
Arthur King
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 516
Geregistreerd: di maart 08, 2011 7:55 pm

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor Bugles » do jul 07, 2011 4:13 pm

Top shit! Kan ik ook voor nog een flush gaan?
“No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.”
P. J. O'Rourke
Bugles
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 41
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 11:21 pm

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor PoisonDrink » do jul 07, 2011 4:20 pm

Arthur King schreef:Nee, die zwarte verkleuring zijn gewoon sporen van de paddo's, je kan ze gerust oogsten en consumeren. ;)


Zo'n zwart-blauwe verkleuring op de hoeden kan niet van sporen zijn, aangezien er geen hoed van een andere paddo boven hangt. Volgens mij komt dit door het omhoog krullen van de hoeden, waardoor de sporen er makkelijker gaan uitvallen. Het weefsel van de hoed krijgt hierdoor kleine beschadigingen die de typische blauwe verkleuring door psilocybine-oxidatie aan de lucht veroorzaken. Dit is natuurlijk mijn theorie, ik herinner me een topic over dit onderwerp op een ander forum en ik was redelijk benieuwd naar het antwoord, maar dat is er nooit gekomen. :|

Maar nu even Bugles geruststellen: Nee je moet je growbox zéker niét weggooien. Op een ander forum zit er een nogal fanatieke paddo kweker die volgens mij bijna elke dag bezig is met het kweken. Hij was onlangs een strain aan het groeien die erg hard op die van jou lijkt, en ook hij oogste ze pas wanneer de hoeden deze verkleuring krijgen. Ik wil maar zeggen dat als deze persoon zijn paddo's zo lang laat groeien, dat het hoogstwaarschijnlijk geen kwaad kan.

Wél heb ik eens gelezen dat sporen die op het mycelium gevallen zijn, op deze plaatsen de groei van nieuwe paddo's mogelijk gaan onderdrukken. Maar misschien zullen er dan gewoon op andere plaatsen meer paddo's groeien.. Alleszins zie ik geen reden tot paniek. Ik zou de paddo's wel zo snel mogelijk oogsten. En opnieuw soaken en je bent klaar voor de volgende flush! :woeh:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor Bugles » do jul 07, 2011 4:31 pm

Top! Bedankt voor de snelle reactie! Er was lichte paniek. Heb ze net allemaal geoogst! Ik ga nu de box schoonmaken en opnieuw soaken. :woeh:
“No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.”
P. J. O'Rourke
Bugles
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 41
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 11:21 pm

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor PoisonDrink » do jul 07, 2011 4:46 pm

Bugles schreef:Ik ga nu de box schoonmaken


Wat moet ik me daar bij voorstellen? :-P
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor Bugles » do jul 07, 2011 5:07 pm

Ik reinig eerst een oppervlak aluminium met alcohol. Dan haal ik de cake uit de box, leg deze op het aluminium en haal alle restjes paddo's aan de zij en onderkant weg. Deksel reinig ik nog even met alcohol en dan stop ik de cake terug, water erbij en soaken maar! Geen idee of dit de manier is maar zo krijg ik in ieder geval alle resten paddo weg.
“No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.”
P. J. O'Rourke
Bugles
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 41
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 11:21 pm

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor PoisonDrink » do jul 07, 2011 6:24 pm

Dat is jammer genoeg niet echt een steriele methode. De aluminiumfolie eerst steriliseren is een goed plan, dan bescherm je het substraat toch al tegen andere schimmels of bacterië of.. die op je tafel kunnen aanwezig zijn.

Máár je mag niet vergeten dat in de lucht kleine micro-organismen zweven die op je substraat terecht komen en zo voor een contaminatie kúnnen zorgen. In het engels noemt men dat "airborne contaminants". Om die reden moeten paddo-kwekers heel steriel te werk gaan, bijvoorbeeld met behulp van een (zelfgemaakte) 'glovebox'. De lucht kan niet meer vrij bewegen in zo'n glovebox. Men gaat eerst alle benodigdheden op voorhand in de box plaatsen, dan wordt alles grondig gesteriliseerd met behulp van een (vluchtig) ontsmettingsmiddel. Op die manier kan men in de lucht aanwezige contaminaties uitschakelen. :grin:

Nu is de bovenstaande werkwijze een beetje drastisch voor een growbox, aangezien het mycelium het hele substraat heeft gekoloniseerd. In dat geval kan een andere schimmel, bacterie,.. zich moeilijker op het substraat vestigen aangezien het volledig is ingenomen door het mycelium. Ook kan het mycelium antistoffen produceren tegen concurrerende micro-organismen. Maar er bestaan echter verschillende organismen die sterker zijn dan het mycelium, waardoor je in sommige gevallen je growbox mag weggooien.

Dus als je de blok substraat uit het plastic doosje haalt, ontstaat er een veel groter oppervlak waarop een contaminatie kan 'neervallen'. Dat was eigenlijk de clue van dit hele verhaal. :lol:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor lolnoob » do jul 07, 2011 7:44 pm

Aluminiumfolie is één van de meest steriele dingen die je in je huis kunt vinden volgens mij dus die schoonmaken heeft echt geen nut.
:woeh: :woeh: :woeh: :woeh: :woeh:
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.

Fuck the system!
Avatar gebruiker
lolnoob
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:39 pm

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor PoisonDrink » vr jul 08, 2011 2:06 pm

lolnoob schreef:Aluminiumfolie is één van de meest steriele dingen die je in je huis kunt vinden volgens mij dus die schoonmaken heeft echt geen nut.


Zolang de aluminiumfolie nog opgerold is dénk ik dat het steriel is. Maar niet voor lang. Sporeprints worden meestal op aluminiumfolie gemaakt, en dan moet de folie toch ook eerst gesteriliseerd worden hoor. Ik herinner me een foto op een ander forum van iemand die zijn aluminiumfolie aan het steriliseren is. Hij spuit er een of andere brandbare vloeistof op en dan.. branden maar! :grin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor Prometheus » vr jul 08, 2011 10:00 pm

Gewoon het aluminiumfolie even in de oven was volgens mij ook een goede methode, al moet ik zeggen dat ik nog nooit een sporenprint gemaakt heb en er dus verder weinig verstand van heb.
Als het trouwens op het zelf kweken van paddestoelen aankomt is deze website mekka: http://www.mushroomvideos.com/
Prometheus
Newbie
Offline
 
Posts: 18
Geregistreerd: zo jun 12, 2011 3:20 pm

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor Bugles » za jul 09, 2011 11:49 pm

Oke goed om te weten. Maar ik heb niet zo'n glovebox tot me beschikking. En ondanks dat ik de zijkanten heb afgedekt waren hier toch paddo's gaan groeien. Die moet ik toch verwijderen voor de volgende flush lijkt mij? Anders zal dat wel gaan rotten in die bak.

Op dit moment gebeurd er vrij weinig in mijn bak. En aangezien er de vorige flush 1 dag na het soaken al wat gebeurde denk ik dat hij overleden is. Maar we laten hem gewoon nog even staan. Ik heb de bak ook wat lang laten soaken 22 uur. Net ff in de zak geroken en het ruikt ook niet echt lekker meer!

Hier nog een foto van hoe de bak er nu bij staat en de oogst van de laatste flush.

P1030770.jpg


P1030768.jpg
“No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.”
P. J. O'Rourke
Bugles
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 41
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 11:21 pm

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor PoisonDrink » zo jul 10, 2011 8:15 am

De oven kan inderdaad ook dienen om aluminiumfolie te steriliseren. :)

Prometheus schreef:Als het trouwens op het zelf kweken van paddestoelen aankomt is deze website mekka: http://www.mushroomvideos.com http://www.shroomery.org


Fixed. :woeh:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor Prometheus » zo jul 10, 2011 7:33 pm

PoisonDrink schreef:De oven kan inderdaad ook dienen om aluminiumfolie te steriliseren. :)

Prometheus schreef:Als het trouwens op het zelf kweken van paddestoelen aankomt is deze website mekka: http://www.mushroomvideos.com http://www.shroomery.org


Fixed. :woeh:

Uiteraard ook Shroomery. Maar op die andere site is het Shroomery's eigen kweek-meester RogerRabbit die in prachtige video's alle ins en outs van de verschillende methodes van cultiveren laat zien :beer:
Ik ga me binnenkort ook maar eens wagen aan een PF-tek denk ik. Het enige probleem is dat ik nog geen snelkookpan bezit =(
Prometheus
Newbie
Offline
 
Posts: 18
Geregistreerd: zo jun 12, 2011 3:20 pm

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor PoisonDrink » zo jul 10, 2011 10:12 pm

Prometheus schreef:Het enige probleem is dat ik nog geen snelkookpan bezit


Dat is wel een kostelijke investering. In de winkels kosten ze echt overdreven veel voor iemand die nog geen inkomen heeft. Maar met een beetje geluk vind je iets interessants op tweedehands sites of in de kringloopwinkel of..

Wel opletten dat de rubberen afsluit-ring niet versleten is, anders moet je die nog apart gaan kopen. Wat ook niet altijd gemakkelijk is.

Persoonlijk zou ik de PF-tek laten voor wat hij is, en meteen gaan voor casings. :)
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor Prometheus » ma jul 11, 2011 12:18 am

Hmm ik dacht dat casings toch al weer een graadje moeilijker waren. Maar ik zal er eens naar kijken!
Prometheus
Newbie
Offline
 
Posts: 18
Geregistreerd: zo jun 12, 2011 3:20 pm

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor Bugles » di jul 12, 2011 4:01 pm

Niks aan het handje, flush 4 is begonnen! :woeh:

P1030806.jpg
12-07


Een nadeel, ik ben vanaf woensdag tot maandag niet thuis..... Misschien maar even vragen of een vriend op wil passen.
“No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.”
P. J. O'Rourke
Bugles
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 41
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 11:21 pm

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor PoisonDrink » di jul 12, 2011 5:05 pm

Prometheus schreef:Hmm ik dacht dat casings toch al weer een graadje moeilijker waren. Maar ik zal er eens naar kijken!


Graadje moeilijker zou ik niet zeggen. Ik snap eigenlijk niet waarom ze beginnelingen aanraden om de PF tek te proberen. Uiteindelijk denk ik dat de meeste gevorderde kwekers geen PF tek volgen, want de opbrengst per gebruikte oppervlakte is veel lager dan bij bijvoorbeeld casings. Volgens mij is het enige voordeel aan de PF tek dat er nogal wat tutorials voor te vinden zijn op youtube enz. :)
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor Bugles » vr jul 22, 2011 2:38 pm

Maandag was ik rond 22:00 thuis ben meteen naar me paddo's gaan kijken. Deze flush was al zeker klaar om te oogsten. De paddo's zijn dit keer een stuk dikker en de hoed is ook een stuk groter. Misschien dat dit komt omdat ik ze op de koelkast had gezet zodat ze wat minder snel zouden groeien.
P1030930.JPG

P1030929.JPG

P1030928.JPG
“No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.”
P. J. O'Rourke
Bugles
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 41
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 11:21 pm

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor Naamdrager » za jul 23, 2011 10:12 am

Mooi! Maar, op de koelkast zetten? Koelkasten zijn aan de buitenkant doorgaans juist warm, niet koud :) .
Naamdrager
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 53
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 9:24 pm

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor Bugles » za jul 23, 2011 2:53 pm

Sorry vriezer bedoel ik. Als je hier je hand boven op legt voel je zeker dat hij kouder is. Het koelmechanisme zit ook aan de achterkant en daar wordt het dus warm en niet boven op de vriezer.
“No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.”
P. J. O'Rourke
Bugles
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 41
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 11:21 pm

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor PoisonDrink » za jul 23, 2011 4:21 pm

Ook lekker op tijd geoogst. :grin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog psilocybine cubensis

Berichtdoor Bugles » di jul 26, 2011 12:47 pm

Tja, was het hele weekend niet thuis. Kon er dus weinig aan doen.
“No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.”
P. J. O'Rourke
Bugles
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 41
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 11:21 pm

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner