s0s>9000 schreef:100% zeker
dat trippen mij een vriendelijker en meer
open minded persoon heeft gemaakt.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Tomzeur schreef:Ik vind het sowieso vrij triest als je door zoiets opener wordt.
Ollie schreef:Tomzeur schreef:Ik vind het sowieso vrij triest als je door zoiets opener wordt.
Waarom is dat? Als iemand zich met behulp van psychedelische middelen opener en begripvoller kan opstellen tegen over de huidige materialistische (zo noem ik het dan even gemakkelijk vanuit mijn visie) maatschappij waarin wij (in ieder geval fysiek) leven en daardoor beter of ''gelukkiger'' kan functioneren dan is dat toch mooi mee genomen? Als er daarbij niets of niemand beïnvloedt wordt op zijn/haar eigen doen en laten, is het dan niet ronduit fantastisch?
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Madcat schreef:Bljven hangen in een trip is pure anti drugs propoganda van de amerikaanse overheid.
Einstein schreef:Eerder een hardnekkig gerucht dat een eigen leven is gaan leiden. Niet alles is de schuld van Amerika, links hippietuig
Scooby schreef:Kan LSD voor zorgen dat een psychose getriggerd word?
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Ivo schreef:Scooby schreef:Kan LSD voor zorgen dat een psychose getriggerd word?
Ja.
Maar zoals je zelf zegt, het kan de trigger zijn, niet de oorzaak. Als je vatbaar bent voor psychoses (voor zover je dat kan bepalen natuurlijk), blijf je best weg van LSD.
Scooby schreef:Ivo schreef:Scooby schreef:Kan LSD voor zorgen dat een psychose getriggerd word?
Ja.
Maar zoals je zelf zegt, het kan de trigger zijn, niet de oorzaak. Als je vatbaar bent voor psychoses (voor zover je dat kan bepalen natuurlijk), blijf je best weg van LSD.
Hoe zou je er achter kunnen komen of je hier vatbaar voor bent?
Wat is er waar van de verhalen dat LSD in je bloed/vet/ruggenmerg zou blijven zitten na het gebruik?
Davinci schreef:LSD in je ruggenmerg/vet is een fabeltje die ik zelfs al niet geloofde, voor ik de research las dat het onmogelijk was.
Trippie schreef:Je moet niet zoeken naar het doel in het leven, als je zoekt vindt je ze niet want het doel is het leven zelf. It's the trip, not the destination.
Omdat het leven een geschenk is, is er nooit reden tot lijden.
Moraliteit kan niet opgedwongen worden, dan verliest het zijn betekenis.
Het begrijpen van andere mensen ligt niet in observeren hoe hij reageert op bepaalde dingen maar in het proberen begrijpen hoe hij de realiteit ervaart, die volgens mij meer van mens tot mens verschilt dan bij eenzelfde persoon nuchter of al trippend.
De enige mens die "oprecht goed" kan zijn is een psychopaat, alleen hij heeft de keuze.
Ik had vroeger vrede met gequantiseerde deeltjes en dimensies, nu zie ik overal een fractal-achtige oneindigheid in.
Krijg ook steeds meer sympathie voor plato.
Er zijn nog wel wat van dit soort ideeën naar boven gekomen tijdens LSD trips en ze hebben mij wel veranderd. Maar ja wie wilt er nu luisteren naar de filosofische bullshit van een dromerige hippie.
Inhale schreef:Dit zijn een hoop vage ideeën naar mijn mening. Op wat voor manier word jij hier daadwerkelijk gelukkiger van?
Lµs. D schreef:Er bestaat niet zoiets als een waarheid, het concept "waarheid" is de grootste leugen uit het geschiedenis van bewustzijn. Ik raad jullie allemaal aan om de boeken "Voorbij goed en kwaad" van Nietzche en "Inventing right and wrong" van J.L. Mackie te lezen.
Lµs. D schreef:Er bestaat niet zoiets als een waarheid, het concept "waarheid" is de grootste leugen uit het geschiedenis van bewustzijn. Ik raad jullie allemaal aan om de boeken "Voorbij goed en kwaad" van Nietzche en "Inventing right and wrong" van J.L. Mackie te lezen.
En dat van die psychose, er is inderdaad geen uniforme, wetenschappelijk toetsbare manier om zeker te zijn of je er vatbaar voor bent. Ik denk echter wel dat als je je erg verdiept in psychologie/psychiatrie, en veel jezelf gaat analyseren je wel +- een inschatting kan maken, als je over je eigen bias kan komen van wat je zou willen te zien. Wat moeilijk is enzo.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast