Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

interesse in lsd

Hier kan je alles vragen over het tripmiddel LSD, of het nu over zegels, microdots of druppels gaat.

Re: interesse in lsd

Berichtdoor CrazyGuy » ma okt 26, 2015 6:29 pm

Van de herstelbeweging leren we bovendien, dat zelfs mensen met een ernstige, schijnbaar uitzichtloze psychose, een nieuw perspectief kunnen krijgen. Een perspectief waarin ze ondanks hun beperkingen, tóch een zinvol bestaan gaan ervaren.

die 10 % wordt jaarlijks minder mits er hoopvolle toekomsten ontstaan voor mensen met een uitzichtloze situatie

Daar zet ik me nou voor in.. voor deze mensen.
Hoi!
CrazyGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 130
Geregistreerd: ma okt 19, 2015 6:06 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Partypipo » ma okt 26, 2015 6:41 pm

Toch staat er op die website schizofrenie bestaat niet iets compleet anders als jij daarvan lijkt te begrijpen.

Zij willen dat schizofrenie niet pessimistisch benaderd wordt: niet door de patiënten, niet door de mensen in hun omgeving, niet door de psychiaters en andere professionals. Zij willen optimisme zien: deze mensen kunnen wél een toekomstperspectief hebben.

Ik geloof niet dat ze zeggen: schizofrenie bestaat niet en psychoses bestaan niet en er kan niets negatiefs gebeuren wanneer je een schizofrenie diagnose hebt, maar je negeert dit, en je gaat kei hard aan de drugs.

Leren leven met schizofrenie of psychoses is niet hetzelfde als het maar negeren, ontkennen en drugs gebruiken...
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: interesse in lsd

Berichtdoor CrazyGuy » ma okt 26, 2015 6:49 pm

ik beroep mij op mijn eerdere uitspraak dat ik in tegenstelling tot anderen met psyhoses of schizofrenie er sterker uitgekomen ben dan dat ik erin gegaan ben

ik ben dus een uniek geval apart :wave:
Hoi!
CrazyGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 130
Geregistreerd: ma okt 19, 2015 6:06 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor CrazyGuy » ma okt 26, 2015 6:52 pm

en allemaal op eigen kracht. als je alles verloren bent door bijvoorbeeld drugsverslaving ben je op jezelf aangewezen. en laat het even duidelijk zijn dat ik verdomd trots op mijzelf ben dat ik mijzelf weer zo heb weten terug te krabbelen.

ik heb geen joint nodig
ik verdien er 1 ;)
Hoi!
CrazyGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 130
Geregistreerd: ma okt 19, 2015 6:06 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Ivo » ma okt 26, 2015 6:58 pm

CrazyGuy schreef:ik beroep mij op mijn eerdere uitspraak dat ik in tegenstelling tot anderen met psyhoses of schizofrenie er sterker uitgekomen ben dan dat ik erin gegaan ben

Deze keer :P
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor CrazyGuy » ma okt 26, 2015 7:19 pm

je leert met weinig genoegen nemen
don't worry
Hoi!
CrazyGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 130
Geregistreerd: ma okt 19, 2015 6:06 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Claviceps » ma okt 26, 2015 7:53 pm

Partypipo schreef:Leren leven met schizofrenie of psychoses is niet hetzelfde als het maar negeren, ontkennen en drugs gebruiken...

Ik weet niet wat de topic starter zijn diagnose(s) is/zijn maar het kan best zijn dat dit leid tot waanideeen. De lijn trekken waar de topic starter zijn mening begint, waanideeen inspringen, of dat het puur om trollen gaat is moeilijk af te leiden online in de huidige context. Een rationele discussie afgaande op al het vorige dat gepost is zie ik dan ook niet verder plaats vinden in dit topic.

Ik hoop in ieder geval dat andere mensen dit topic gaan lezen uit interesse voor LSD gebruik ver genoeg zullen lezen om te zien dat er een grote mate van onverantwoord gebruik in de topic starter zijn aanpak zit vooral als er al een geschiedenis met psychiatrische problematiek aanwezig is. De wetenschap mag er dan nog niet helemaal over uit zijn in welke mate dit een rol speelt bij drugsgebruik maar het motto "voorkomen is beter dan genezen" lijkt mij hier wel te past komen. Wil je verstandig gebruiken en risico's beperken dan zijn er bepaalde voorzorgsmaatregelen die door het gros van de ervaren trippers aangereikt worden. Er zijn op dit forum en andere forum's verschillende posts die je kunnen begeleiden bij je eerste trip ervaringen.

Voor degene die intresse hebben in het onderwerp schizofrenie heb ik in deze post een uiteenzetting van wetenschappelijke informatie gepost (beginnende bij het stuk: "Bron onderstaande teksten: Abnormal Psychology: An Integrative Approach - David H. Barlow, V. Mark Durand").
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Perry » ma okt 26, 2015 8:38 pm

CrazyGuy schreef:ik beroep mij op mijn eerdere uitspraak dat ik in tegenstelling tot anderen met psyhoses of schizofrenie er sterker uitgekomen ben dan dat ik erin gegaan ben

ik ben dus een uniek geval apart :wave:

Gast, volgens mij zit je er nog midden in :roll2:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: interesse in lsd

Berichtdoor CrazyGuy » ma okt 26, 2015 9:35 pm

wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer je erin komt je maar beter kan zorgen dat je mensen om je heen hebt en niet alleen en zielig eindigt omdat je je niet hebt voorbereid op de eventuele risico's.

als ik nog psychotisch ben was frank zappa een astronout , eric clapton een hippie en jimmi hendrix een junkie

sommige realiteiten bestaan gewoon niet JG ook niet als je er heel hard op hamert ;)
Hoi!
CrazyGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 130
Geregistreerd: ma okt 19, 2015 6:06 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Perry » ma okt 26, 2015 10:17 pm

Heb je ooit de diagnose psychose gekregen? Heeft een arts je ooit genezen verklaard?
Zelfde voor depressie.
Want mogelijk lijdt je aan hypochondrie. Mede mogelijk gemaakt door JG
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Aaltje » di okt 27, 2015 12:22 am

Partypipo schreef:Wij zijn geen psychologen en kunnen jouw geestesgesteldheid daarom ook niet vaststellen. Wij zijn niet bevoegd om je een groen licht te geven voor psychedelica.

En ik begrijp je verhaal ook niet helemaal: bedoel je nou dat je nooit positieve gedachten hebt? Dan kan je beter alle drugs links laten liggen. Er wordt wel eens gedacht dat alle gevallen van mensen die denken dat ze kunnen vliegen op psychedelica en zich dan te pletter springen gewoon mensen zijn die eindelijk door de psychedelica het durven om zelfmoord te plegen. Iets wat ze dan eigenlijk al langer wilden maar niet deden. Dus als je bedoelt dat je dit soort gedachten normaal hebt zou ik het zeker afraden drugs te nemen en eens met een professional in gesprek te gaan.

Biased as fuck
Avatar gebruiker
Aaltje
Bringer of destruction
Donateur
Offline
 
Posts: 2264
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:21 am

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Schepje » di okt 27, 2015 5:13 pm

CrazyGuy schreef:wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer je erin komt je maar beter kan zorgen dat je mensen om je heen hebt en niet alleen en zielig eindigt omdat je je niet hebt voorbereid op de eventuele risico's.

als ik nog psychotisch ben was frank zappa een astronout , eric clapton een hippie en jimmi hendrix een junkie

sommige realiteiten bestaan gewoon niet JG ook niet als je er heel hard op hamert ;)


Voorberieid op welke risico's?

"als ik nog psychotisch ben was frank zappa een astronout , eric clapton een hippie en jimmi hendrix een junkie"

Nou stel je me een beetje teleur, ik kan zat psychoten noemen die je maar al te graag quote binnen de wetenschap.
Endorfine junky,
Avatar gebruiker
Schepje
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 711
Geregistreerd: do mei 15, 2014 8:00 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Exceptional » di okt 27, 2015 7:07 pm

CrazyGuy schreef:ik ben dus een uniek geval apart :wave:

Mm-hm. Aren't we all..?
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Adolf_Seeligmüller » di okt 27, 2015 7:15 pm

Je hebt duidelijke enkele psychische klachten en bent tegelijkertijd aan het experimenteren met zeer heftige drugs.

Ik ga je niet vertellen om te stoppen, dat zou hypocrisie zijn. Ik ga je wel een paar tips geven:
-Zorg dat je altijd een tripsitter hebt, zorg dat hij zeer veel ervaring heeft met het middel, contactinformatie heeft van je psych en bespreek van tevoren wat er kan gebeuren en hoe hij dan moet handelen.
-Ik raad drugs met een lange halfwaardetijd af (LSD, mescaline, Bromo-Dragonfly etc.) hoe korter de werking hoe beter in jou geval. 2cb of DMT lijkt me intelligenter dan paddo's of LSD
-Bij twijfel, niet doen. Voel je je niet 100%, neem geen psychedelica!

Verkies stabiliteit altijd boven cheap thrills. (Cool om 'n Zappa fan te zien) :rock2:
https://www.youtube.com/watch?v=IA2krmtwTNM
''Aan het hoofd der bedwelmende middelen staat de morphine. Het groote gevaar om in het tot gewoonte maken van het gebruik van dit middel te vervallen, ligt in de lafheid van de tegenwoordige menschen.''
-Adolf Seeligmüller (1891)

''Coca is a far more potent and far less harmful stimulant than alcohol, and its widespread utilization is hindered at present only by its high cost.''
-Sigmund Freud (1884)
Avatar gebruiker
Adolf_Seeligmüller
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 327
Geregistreerd: di okt 27, 2015 4:44 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Bunnie » ma nov 09, 2015 4:22 am

Exceptional schreef:
CrazyGuy schreef:ik ben dus een uniek geval apart :wave:

Mm-hm. Aren't we all..?


ja we zijn allemaal apart , maar dat is maar een beleving.
op de LSD valt je apart zodat je niet meer apart ben , .
en als je apart valt en dat apart vallen dan he ,,,
apart vallen is dus dat je ego oplost (ego death)
ik weet niet wat er met je gaat gebeuren als je apart valt, want we zijn allemaal apart.
en je heb maar 200 microgram nodig voor een (life Changing) levensveranderde ervaring,of je freaked out, j eweet niet hoe je gaat reageren op de LSD

As an experienced user of psychedelics, I know exactly what you mean when it comes to LSD and ego death. The first time I took it, my ego was blown apart piece by piece, as though I was dust in the wind. It took me an entire trip to piece myself back together, and even then, I’m not sure I was the same person as before I took that tab.
http://selfhacked.com/2014/10/01/experience-lsd/

200 mics- This is where things can get powerful. Your mind is racing. Beautiful colors are everywhere. Closed eye visuals are very apparent at this point.
Life changing
, spiritual experiences or realization can happen at this dose. If you are a noob to lsd this dose is simply too high for you.
Many people can handle it quite well but some may freak out.
https://www.reddit.com/r/LSD/comments/2 ... 0ug1500ug/
http://www.rollitup.org/t/lsd-dosage-effects-tolerance.419585/

misschien word je wel jezusfreak : of een Buddha- of krishna aanhanger ,
ik bedoel deze muziek gewoon echt zo chill:
https://youtu.be/_OzPIvF7hnc

https://youtu.be/_OzPIvF7hnc
ik lees dat je al aan de LSA zaden en Truffels zit , en elke week tript ?
2 keer per jaar een intense ervaring vind ik wel genoeg. die flashbacks van mijn die gaan nog wel een paar maanden mee.
je kunt niet elke week trippen en gewoon in de maatschappij leven,dat zou dwaas zijn.
als je elke week tript zul je je eigen maatschappij moeten maken zoals een hippie commune
:wave:
Transhumanism,CIA’s MK-Ultra program and their totalitarian dream of creating Huxley’s Brave New World, a dystopia where we will be deluded into loving our servitude through psychedelic drugs and mindless sex.
Avatar gebruiker
Bunnie
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 121
Geregistreerd: za mei 05, 2012 5:26 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Schepje » ma nov 09, 2015 3:17 pm

Ik zelf heb het pas door als ik wakker word en denk van "oh ja, dit leven".
Maar ik had mn ogen dan al dicht.. De verhalen lopen nog al uiteen het zal dus vast verschillen per persoon.
Endorfine junky,
Avatar gebruiker
Schepje
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 711
Geregistreerd: do mei 15, 2014 8:00 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor CrazyGuy » di nov 10, 2015 1:34 am

The life changing experience is wel waarvoor ik ga inderdaad...
Alleen vroeg ik mij af of je deze ervaring niet ook met AL-LAD kan krijgen?
Dat is gewoon vrij verkrijgbaar , legaal dus.
Zodra ik een dealer tegenkom koop ik wat zegeltjes om te bewaren.
En dan over een aantal jaartjes als ik er geestelijk klaar voor ben
dan, en alleen dan.. mag die verandering van mij wel komen.
Maar tot die tijd doe ik het wel op lege maag..
Is ook niks mis mee toch :woeh:
Hoi!
CrazyGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 130
Geregistreerd: ma okt 19, 2015 6:06 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor CrazyGuy » di nov 10, 2015 1:37 am

Wat ik wel merk is dat er na een trip op truffels of lsa zaden de eerste uren erna een enorm vriendelijk gevoel in mij opkomt. Alsof alles ineens mooi en vooral pluizig.. ja alles wordt zo pluizig ! :love:

Blijkbaar kan dat bij lsd nog maanden voortduren. Dat is op zich wel een prettig idee.
Maar jij gebruikt het dan meer als therapeutisch middeltje. Om op die manier het leven door de ogen van Lucy te blijven zien ofzoo... Ik denk precies zo! :lol:
Hoi!
CrazyGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 130
Geregistreerd: ma okt 19, 2015 6:06 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Bunnie » di nov 10, 2015 7:17 pm

Ale als gij maar niet gaat schreeuwen he :para:
https://www.youtube.com/watch?v=0cr7hw-CBFA

deze film is super-chill is van Lama Rinpoche .
in de film zie en hoor je ook de Dalai Lama met een zonnebril super-chill praten.
https://www.youtube.com/watch?v=6zJgTDhBFNQ



hoe leeft een Lama , ? mooooooi!!!!! LSD is echt heftig man :love: :love: :love: :love: :love: :love:
er is geen Lama paradijs hierzo , en ook geen paradijs voor hippies.
pas dus alsjeblieft op dat je niet helemaal freaked out raakt hier deze burger maatschappij.
LSD is als thuis komen , ALS god als je Ziel Als de kosmos , als de Buddha ,
je kunt niet integreren hierzo in deze burger maatschappij als de koning van de kosmos.
LSD is echt geen therapeuthisch middeltje zoals jij omschrijft- LSD is echt heftig, ,, de intensiteit van de flashbacks gaat wel weg , maar de ervaring :hulde: :hulde: die blijft voor altijd in je ziel,
LSD is derde oog is de Cosmic-Matrix , LSD is echt te heftig , pas op ,.
LSD diee jeniet zomaar ,en het is al gauw genoeg. zo genoeg dat je weet dat het niet de LSD is.
het is gewoon je aura je ziel de cosmos. je zal vooraltijd het meest dankbare zijn ooit voor de innerlijke ervaring die je meemaakt.
of je raakt freaked out en dan ben je niet dankbaar , zou ook kunnen toch ?
https://www.youtube.com/watch?v=6zJgTDhBFNQ
:wave:
Lama Rinpoche :smokin: :hulde: :hulde: :hulde: :hulde: :hulde:
Laatst bijgewerkt door Bunnie op di nov 10, 2015 7:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Transhumanism,CIA’s MK-Ultra program and their totalitarian dream of creating Huxley’s Brave New World, a dystopia where we will be deluded into loving our servitude through psychedelic drugs and mindless sex.
Avatar gebruiker
Bunnie
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 121
Geregistreerd: za mei 05, 2012 5:26 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor CrazyGuy » di nov 10, 2015 7:48 pm

damn je komt inderdaad wel als een hippie over gast.
"even wakker worden" staat dat wel in verhouding met de volgende dag wakker worden en beseffen dat heel je trip kunstmatig was?
ik heb ook nog nooit gehoord dat buddha lsd heeft gebruikt dus de vergelijking die je maakt is ook vrij bagger. Dat over de kosmos dat geloof ik dan wel weer. :love: :love:

Ik ben lsd op het spoor gekomen door het nummer van de beatles die zeer luchtig over hun gebruik van lsd spraken.

En als ik er niet aan kan komen, dan is er altijd nog AL-LAD.

Eye opening stuff is great of course.. But i prefer the reality.

Toch zie ik aan je reactie dat lsd een uitdaging voor de geest is. Daar doe je het toch voor?
Daardoor ben ik begonnen met blowen... Uitdaging voor de geest.. En daardoor blijf ik blowen.. Net als truffels gebruiken.

(edit: ik heb mijn gebruik wel tot het minimum beperkt. Verplichtingen hebben sucks! :rock: Peace! :stoned: )
Hoi!
CrazyGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 130
Geregistreerd: ma okt 19, 2015 6:06 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Bunnie » di nov 10, 2015 8:02 pm

CrazyGuy schreef:damn je komt inderdaad wel als een hippie over gast.
"even wakker worden" staat dat wel in verhouding met de volgende dag wakker worden en beseffen dat heel je trip kunstmatig was?
ik heb ook nog nooit gehoord dat buddha lsd heeft gebruikt dus de vergelijking die je maakt is ook vrij bagger. Dat over de kosmos dat geloof ik dan wel weer. :love: :love:

Ik ben lsd op het spoor gekomen door het nummer van de beatles die zeer luchtig over hun gebruik van lsd spraken.

En als ik er niet aan kan komen, dan is er altijd nog AL-LAD.

Eye opening stuff is great of course.. But i prefer the reality.

Toch zie ik aan je reactie dat lsd een uitdaging voor de geest is. Daar doe je het toch voor?
Daardoor ben ik begonnen met blowen... Uitdaging voor de geest.. En daardoor blijf ik blowen.. Net als truffels gebruiken.

(edit: ik heb mijn gebruik wel tot het minimum beperkt. Verplichtingen hebben sucks! :rock: Peace! :stoned: )

lol ik zeg toch niet dat de Buddha LSd gebruikt , dat maak jij ervan ,
LSD geeft je gewoon Buddha (Boeddhistische inzichten en gevoelens enz.\
weet je Richard Alpert ,. die is Ram Dass geworden
Google even please: Richard Alpert Ram Dass
hij heb een heel mooi boek geschreven: Be Here Now:
hij was eerst gewoon psychedelisch onderzoeker op een universiteit in de U.S.A samen met Timothy Leary.\
Richard Alpert is later naar india verhuist , india is het land van de Buddha Shiva enz.
Transhumanism,CIA’s MK-Ultra program and their totalitarian dream of creating Huxley’s Brave New World, a dystopia where we will be deluded into loving our servitude through psychedelic drugs and mindless sex.
Avatar gebruiker
Bunnie
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 121
Geregistreerd: za mei 05, 2012 5:26 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Bunnie » di nov 10, 2015 8:18 pm

CrazyGuy schreef:
damn je komt inderdaad wel als een hippie over gast.
"even wakker worden" staat dat wel in verhouding met de volgende dag wakker worden en beseffen dat heel je trip kunstmatig was?


derde oog open . is niks kunstmatig ,. derde oog dicht ,, is ook niks kunstmatig .
maar
mocht je toch nog een één of andere theorie hebben: over dat deze realiteit eigenlijk kunstmatig geprojecteerd word door Lucifer Satan Devil vanaf de planeet Saturnus.
en dat we dus in de saturn-matrix leven.
:wave:
Buddha-love , Shiva-peace :wave:
Transhumanism,CIA’s MK-Ultra program and their totalitarian dream of creating Huxley’s Brave New World, a dystopia where we will be deluded into loving our servitude through psychedelic drugs and mindless sex.
Avatar gebruiker
Bunnie
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 121
Geregistreerd: za mei 05, 2012 5:26 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor CrazyGuy » di nov 10, 2015 8:19 pm

Eey jij hebt het al meegemaakt. Ikke niet. Dus wie ben ik om te zeggen dat boeddha geen drugs gebruikt heeft.
Jezus Christus heeft waarschijnlijk ook van de peyote cactus gesnoept. Die groeide 2000 jaar geleden ook al hoor.

Mooie verhaaltjes allemaal.. Jij bent vast zo'n type wat daar uren lang zoet mee is :lol:
Hoi!
CrazyGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 130
Geregistreerd: ma okt 19, 2015 6:06 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor CrazyGuy » di nov 10, 2015 8:29 pm

Ik kan iniedergeval uren naar dit soort verhalen luisteren.
Waarom leven we in de saturn matrix.. en niet in die van jupiter?
Vast een hele domme vraag... maargoed
:mrgreen:
Hoi!
CrazyGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 130
Geregistreerd: ma okt 19, 2015 6:06 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor CrazyGuy » wo nov 11, 2015 12:22 am

Hoi!
CrazyGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 130
Geregistreerd: ma okt 19, 2015 6:06 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Claviceps » wo nov 11, 2015 2:06 am

CrazyGuy schreef:The life changing experience is wel waarvoor ik ga inderdaad...

Er is geen enkele manier om dit te triggeren of realiseren, het overkomt je of niet. Vanuit een psychologisch standpunt gezien is het dan ook de vraag of deze nieuwe realisatie(s) leiden tot aanpassingen in gedachten en gedrag, en of deze veranderingen blijvend zullen zijn.

Ik kan je vertellen dat na trips ver in de dubbel digits op verschillende psychedelica op varierende doseringen dat ik nog nooit zoiets als een levensveranderende ervaring heb ondergaan die blijvend was (langer dan 3-4 dagen). Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is maar het idee dat als je maar genoeg en hoog genoeg doseert is in ieder geval af te schrijven als een wilde gok. Er zijn ook genoeg mensen die verlichting zoeken middels bidden of meditatie hun hele leven en het nooit bereiken, waarom zou het via psychedelica veel anders zijn?

CrazyGuy schreef:Wat ik wel merk is dat er na een trip op truffels of lsa zaden de eerste uren erna een enorm vriendelijk gevoel in mij opkomt.

Artificiele inductie middels innamen van psychedelica die leiden tot tijdelijke veranderingen in de hersenen. De dag na een enorme bad trip op DMT voelde ik mij ook een compleet "nieuw" persoon het houdt echter niet aan zodra de veranderingen in de hersensen en het lichaam weer langzaam terug veranderen naar de homeostasis. De ervaring plus de drug hebben een effect en dat effect kan langer duren dan de merkbare effecten. Ik zie het persoonlijk in dezelfde context als Ketamine in treatment-resistant depression waarbij ongeveer na 7 dagen het effect uitgewerkt raakt en de symptomen weer terug beginnen te komen.

Waarbij drugs zoals o.a. psychedelica in bepaalde contexten goed kunnen werken is bij toepassingen binnen creatieve processen. Als we kijken naar de geschiedenis van kunst, muziek, en literatuur bijvoorbeeld dan is er veel materiaal dat voort is gekomen uit het onder invloed zijn. Of dit nu opium, heroine, cocaine, LSD, of een andere drug is. Het gaat echter niet om de drug maar de persoon die het gebruikt. Voor sommige kan het leiden tot nieuwe inzichten of ingevingen maar voor deze mensen zit er ook een hele historie achter en een bepaald kunde. In de psychologie zijn er studies gedaan naar creativiteit en wat het precies inhoud. Hoe ouder je wordt hoe meer statischer je visie wordt over bepaalde aspecten door de kennis die je hebt opgedaan. Het "out-of-the-box" denken is iets wat mogelijk met psychedelica gerealiseerd kan worden maar daarbij geldt dat in de meeste gevallen de personen al significante tijd geinvesteerd hebben voor het nemen van een drug. Drugs kunnen mogelijk de deur op een kiertje zetten door modulatie van hersenfunctie en leiden naar nieuwe manieren van denken en mogelijk tot nieuwue inzichten. Dit echter geen gegeven voor iedereen.

CrazyGuy schreef:Waarom leven we in de saturn matrix.. en niet in die van jupiter?

Serieus zeg die link is echt 2^500 /facepalm waardig. Als je serieus wilt denken over dit soort materie is er binnen de filosofie van bewustzijn genoeg goed beargumenteerde en gestructureerde informatie beschikbaar.

Na aanleiding van de film The Matrix is er door een relatief bekende filosofie professor David Chalmers een introductie artikel geschreven met argumenten over het leven in een Matrix: The Matrix as Metaphysics - David Chalmers. Ook op Wikipedia is meer dan genoeg informatie te vinden hierover: Simulation Hypothesis. Het boek "Thinking about Consciousness (volledig boek)" van David Papineau is een complete uiteenzetting over vele argumenten inclusief die van Descartes en uit de wetenschap.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Perry » wo nov 11, 2015 2:14 am

Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: interesse in lsd

Berichtdoor CrazyGuy » wo nov 11, 2015 2:20 am

Zooo jij kan goed met woorden omgaan.
Wou dat ik zo constructief een betoog kon schrijven.
In feite zeg jij precies wat ik wil zeggen maar dan iets uitgebreider.
Echter ben je vergeten de therapeutische werking van psychedelica te vermelden.
Dit heeft niet direct met nieuwe inzichten te maken het kan daadwerkelijk zijn om gevoelens die je normaal moeilijk tot niet kan voelen wel te voelen en deze te verwerken. Verder bedankt voor je reactie deze is heel waardevol!

Groeten :smokin:
Hoi!
CrazyGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 130
Geregistreerd: ma okt 19, 2015 6:06 pm

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Perry » wo nov 11, 2015 2:27 am

:#: Ik zie nu pas dat Claviceps dat laatste postte. Ik lees 't niet eens meer als mensen zo idioot doen als jij CG. Maaruhm, ja, luister maar naar Claviceps. Hij heeft wel verstand. Sterker nog, meer dan 90% van de bevolking, schat ik zo.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: interesse in lsd

Berichtdoor Schepje » wo nov 11, 2015 3:11 am

Claviceps schreef:Er is geen enkele manier om dit te triggeren of realiseren

Ben ik het helemaal mee eens. "Toch".. Heb ik wel iets meegekregen tijdens het trippen, wat ik pas later begreep toen ik binnen mijn vakgebied als wiskundige/programmeur zo een beetje alles had gedaan wat standaard beschikbaar was. Maar uiteindelijk is dat weer terug te brengen tot dat het "gewoon" een vervorming is binnen een systeem wat een hoop meer doet als een computer. En ik denk dat als je goed naar het leven zelf wil kijken dat je dit kunt zien zonder drugs. Daarnaast zijn er zoveel verschillende mensen, je doel in het leven bepaalt ook het soort dingen die aan sluiten op je persoonlijke missie.

Claviceps schreef:Hoe ouder je wordt hoe meer statischer je visie wordt over bepaalde aspecten door de kennis die je hebt opgedaan.

Ik vraag me serieus wel eens af of ik dan ondertussen al niet opgedroogd was in tweekoppige ideeën. Denk het alleen niet, zal het ook nooit weten. Er is veel om naar te kijken.

CrazyGuy schreef:Waarom leven we in de saturn matrix..

Hoe vager de ideeën hoe beter wmbt. lul ik met plezier uren over door. Je kan hier overigens wel wat doen om fysiek iets te bereiken. Maar omdat deze bovenwereld uit meerdere relaties bestaat dat een handje vol stort het ook jammer genoeg ook weer in. Is dat slecht? Ik zou het niet weten. Ik vind het zelf ook wel leuk om in de ogen van mn neefies en nichies weer die kansen te zien.
Endorfine junky,
Avatar gebruiker
Schepje
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 711
Geregistreerd: do mei 15, 2014 8:00 pm

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar LSD

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner