Ik heb het topic niet gelezen maar ik neem aan dat er gevraagd wordt naar de mening over festivalbandjes, of dat het onderwerp zich tenminste in die richting heeft verlegd.
Ik vind het smerige dingen. Soms zie je mensen lopen met een hele serie van die bandjes, helemaal afgejakkerd en verrot en dan vraag ik me af wat ze daarmee willen uitdragen? "Ik ben hier-en-hier naartoe geweest, jij ook? Kom dan, en we praten erover! Zoniet: aanschouw mijn bruisend (uitgaans)leven!"
Aandenkens kan je ook in je ladenkast leggen, er is een reden waarom een ander dat moet zien. En als het warm is dan kan ik me alleen maar inbeelden hoe zo'n ding gaat ruiken. Al dat zurige zweet trekt erin en droogt erin op.
En in alle eerlijkheid: als ik mezelf 10 minuten extra onder de douche zou zien staan enkel en alleen om al mijn bandjes hygiënisch te krijgen zodat ik ze nog wat langer aan kan houden for the world to see, dan zou ik dat voor mij toch wat vreemd vinden. Ik vind het gewoon wat kinderlijk. Met alle respect.
Ik kan best begrijpen dat mensen er een charme in zien te verbroederen met een mede-festivalganger en om die dan te kunnen herkennen aan de serie bandjes rond zijn arm, maar vind het toch, zoals ik al zei, te kinderlijk daarvoor overkomen.