Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Een middeltje tegen depressie

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor nutnfancy » di mei 14, 2013 6:42 pm

Beste, forumleden

Ik voel mij al een tijdje down en unhappy en depressief.
En heb hier al doormiddel van verschilende manieren proberen een oplossing voor te vinden.
Ik heb al sint janskruit geprobeert maar dit werkte niet voor mij voelde geen verandering ook niet met hoge dosering.
Ik heb er ook al met iemand van de ggz gesproken bij de huisarts maar zij kon ook niks voor mij doen behalve mij dan van die antidepresiva voorschrijven.

Mijn vraag is weten jullie mischien een natuurlijk middeltje dat er voor zorgt dat je wat minder gevoel hebt.
Geen trip maar een middeltje dat je een beetje droomerig maakt maar er wel voor zorgt dat je gewoon nog de dagelijkse dingen kunt doen?

Alvast bedankt!

Nutn. :grin:
nutnfancy
Newbie
Offline
 
Posts: 12
Geregistreerd: di mei 14, 2013 6:33 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor psychotrance » di mei 14, 2013 6:53 pm

Het natuurlijkste, gezondste en goedkoopste middel tegen een depressie is en blijft, in mijn ogen, sporten :)
Avatar gebruiker
psychotrance
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 693
Geregistreerd: zo feb 24, 2013 4:55 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Stefaan » di mei 14, 2013 6:54 pm

Ik denk niet dat je kan verwachten dat een natuurlijk vrij verkrijgbaar middel echt een duidelijke impact zal hebben. Het zal hoogstens de randjes wat van een depressie/dip afhalen. Het allerbeste natuurlijke middel tegen depressie is gewoon sporten. Ga hardlopen/fietsen en je voelt je direct een stuk beter. Als toevoeging kun je (tijdelijk) 5-HTP, valeriaan, kanna, etc proberen. Maar sporten en vooral je problemen aanpakken zal het meeste effect hebben. Mensen zijn bijna nooit zonder reden depressief, alleen soms zien ze de oorzaak niet goed.

Edit: iemand was me voor :#: :grin:
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor nutnfancy » di mei 14, 2013 7:03 pm

Ik doe al 3 dagen in de week aan sport en slik al een vitaminepil maar dit werkt allemaal niet. :|
Is er dan niks natuurlijk verkrijgbaar ?

Groet

nutn.
nutnfancy
Newbie
Offline
 
Posts: 12
Geregistreerd: di mei 14, 2013 6:33 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Stefaan » di mei 14, 2013 7:05 pm

In mijn post staan wat natuurlijke, vrij verkrijgbare middeltjes. Voor zover 5-htp natuurlijk is. :P Wat is de reden van je depressie als ik zo brutaal mag zijn?
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor nutnfancy » di mei 14, 2013 7:11 pm

Ik denk dat mijn depressie voornamelijk door mijzelf en mijn instelling komt ik voel mij snel afgeqwezen als iemand bijvoorbeeld opbouwende kritiek heeft of gewone kritiek denk ik al snel dat ik iets fout doe of dat ik niet goed genoeg ben en raak hierdoor snel in een depressie.
Dit is een van de redenen de rest zou ik eigenlijk ook niet echt weten maar soms heb ik gewoon het gevoel of de behoefte om gewoon wat minder van deze gevoelens te voelen mede doordat ik een erg gevoelig persoon ben vandaar.
nutnfancy
Newbie
Offline
 
Posts: 12
Geregistreerd: di mei 14, 2013 6:33 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Stefaan » di mei 14, 2013 7:18 pm

Dan zou een middeltje toch ook niet echt helpen? Hoogstens tijdelijk. Als ik jou was had ik eens wat dieper nagedacht over de oorzaak van je gevoelens, waardoor dit misschien komt en hoe je meer zelfvertrouwen kunt opbouwen. Anders blijft het dweilen met de kraan open tot je een keer bij een benzoverslaving belandt.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor frozentoast » di mei 14, 2013 7:23 pm

nutnfancy schreef:Ik denk dat mijn depressie voornamelijk door mijzelf en mijn instelling komt ik voel mij snel afgeqwezen als iemand bijvoorbeeld opbouwende kritiek heeft of gewone kritiek denk ik al snel dat ik iets fout doe of dat ik niet goed genoeg ben en raak hierdoor snel in een depressie.
Dit is een van de redenen de rest zou ik eigenlijk ook niet echt weten maar soms heb ik gewoon het gevoel of de behoefte om gewoon wat minder van deze gevoelens te voelen mede doordat ik een erg gevoelig persoon ben vandaar.

Zelf ook nog niks op gevonden, daarom heb ik soms een soort rare sociale faalangst waardoor ik het haat als iemand verwachtingen van me heeft, maar ook als iemand me niet zo ziet zitten (vanwege redenen die ik dan allemaal ga bedenken, terwijl die personen het meestal onbewust doen)
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Stefaan » di mei 14, 2013 7:24 pm

In je hoofd maak je dingen meestal 10 x erger dan dat ze in werkelijkheid zijn!
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor nutnfancy » di mei 14, 2013 7:45 pm

@FrozenToast Dat heb ik ook!
Ik heb die angst ook ik denk altijd als mensen met elkaar staan te praten en perongeluk dan wel niet met opzet naar mij kijken, dat heb ik al snel het gevoel dat het over mij gaat... :roll:
nutnfancy
Newbie
Offline
 
Posts: 12
Geregistreerd: di mei 14, 2013 6:33 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Hi-Hat » di mei 14, 2013 7:50 pm

Zoals gezegd; de onderliggende oorzaak onderzoeken en goed eten, slapen en bewegen. Kanna bevat een SSRI en kan goed helpen.
Come meditate on bass weight.
Avatar gebruiker
Hi-Hat
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 697
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 10:36 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor frozentoast » di mei 14, 2013 7:50 pm

nutnfancy schreef:@FrozenToast Dat heb ik ook!
Ik heb die angst ook ik denk altijd als mensen met elkaar staan te praten en perongeluk dan wel niet met opzet naar mij kijken, dat heb ik al snel het gevoel dat het over mij gaat... :roll:

yup, vooral als ze gaan lachen ofzo denk ik meteen dat dat om mij is.. aan de andere kant, als vrienden (al dan niet flauwe) grappen met/over me maken neem ik die juist heel goed op, terwijl ze als ik erover terugdenk best wel pijn deden :#:
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor nutnfancy » di mei 14, 2013 7:53 pm

Ik ga kanna en 5-htp eens proberen maar is DXM niks?
Verder geen ervaaring mee maar gewoon een vraag.
nutnfancy
Newbie
Offline
 
Posts: 12
Geregistreerd: di mei 14, 2013 6:33 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Stefaan » di mei 14, 2013 7:54 pm

DXM had ik niet gebruikt om depressies mee te behandelen. Of lage dosissen voor hoesten of hoge dosissen om een beetje te spacen.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor nutnfancy » di mei 14, 2013 7:59 pm

Maar zijn er echt geen middetjes waarvan je alleen een beetje dromerig wordt van alle soort drugs die er te krijgen zijn ?

Groet

Nutn.
nutnfancy
Newbie
Offline
 
Posts: 12
Geregistreerd: di mei 14, 2013 6:33 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Stefaan » di mei 14, 2013 7:59 pm

Zoek je iets voor dagelijks gebruik, of meer als je een keer een middagje wil chillen??
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor nutnfancy » di mei 14, 2013 8:02 pm

Voor dagelijks gebruik of eigenlijk alleen voor maandag tot vrijdag XD :kleuter:
Iets wat mij door een dag haalt zonder al teveel zorgen

Groet,

nutn
nutnfancy
Newbie
Offline
 
Posts: 12
Geregistreerd: di mei 14, 2013 6:33 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Stefaan » di mei 14, 2013 8:08 pm

Dan zul je geen wondermiddeltjes vinden. Sporten (langdurig cardio) en je problemen direct aanpakken is de beste remedie. Misschien heeft iemand anders nog beter advies.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Maanvos » di mei 14, 2013 8:12 pm

Quick fix middeltjes zijn bulshit.
Zoals anderen al zeggen het kan de scherpe randjes ervan afhalen, maar dan nog blijft het beetje aankutten met lapmiddelen.
Zoek de oorzaak van je depressie, zit het hem in je drug gebruik, en waar zit dat hem dan weer in, ga is praten met een psycholoog of dergelijke en wie weet wat daar allemaal uitkomt.

Verwacht geen wonderen of snelle oplossingen in het leven.
succes :)
Novocaine, Novocaine! Shoot the muscle, not the vein!


カエルが死んでいます
Avatar gebruiker
Maanvos
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 972
Geregistreerd: za mei 14, 2011 4:41 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor nutnfancy » di mei 14, 2013 8:22 pm

Ik heb geen drugprobleem want ik heb nog nooit drugs gebruikt :eek:
En met mijn psygoloog praat ik al alleen de enige oplossing die zij mij tot nu toe gegeven heeft is een recept voor antidepresiva dan wordt ik zeker een zombie als ik daar aan begin.
Vandaar dat ik eerst infomeer hier na andere middeltjes.
Praten heeft in mijn opzicht nog niet geholpen omdat het voornamelijk alleen maar vertellen is wat je dwars zit en niet echt je problemen oplossen vandaar dat ik hier zelf naar een oplossing zoek.

Groet

Nutn
nutnfancy
Newbie
Offline
 
Posts: 12
Geregistreerd: di mei 14, 2013 6:33 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Maanvos » di mei 14, 2013 8:28 pm

nutnfancy schreef:Ik heb geen drugprobleem want ik heb nog nooit drugs gebruikt :eek:
En met mijn psygoloog praat ik al alleen de enige oplossing die zij mij tot nu toe gegeven heeft is een recept voor antidepresiva dan wordt ik zeker een zombie als ik daar aan begin.
Vandaar dat ik eerst infomeer hier na andere middeltjes.
Praten heeft in mijn opzicht nog niet geholpen omdat het voornamelijk alleen maar vertellen is wat je dwars zit en niet echt je problemen oplossen vandaar dat ik hier zelf naar een oplossing zoek.

Groet

Nutn


Je kan samen plannen maken wat aan je problemen te doen, werkt voor sommigen best goed,
Cognitieve gedragstherapie bijvoorbeeld.
Ik ben wel bekend met het probleem dat "profesionals" veel te vlug pillen in je mik proberen te douwen.
Ook een goede klik met een hulpverlener is belangrijk, settel niet met de eerste de beste.
nogmaals succes, en hopelijk zijn er alternatie middeltjes en manieren te vinden die werken voor jouw. :)
Novocaine, Novocaine! Shoot the muscle, not the vein!


カエルが死んでいます
Avatar gebruiker
Maanvos
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 972
Geregistreerd: za mei 14, 2011 4:41 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor nutnfancy » di mei 14, 2013 8:30 pm

Waanvos schreef:Je kan samen plannen maken wat aan je problemen te doen, werkt voor sommigen best goed,
Cognitieve gedragstherapie bijvoorbeeld.
Ik ben wel bekend met het probleem dat "profesionals" veel te vlug pillen in je mik proberen te douwen.
Ook een goede klik met een hulpverlener is belangrijk, settel niet met de eerste de beste.
nogmaals succes, en hopelijk zijn er alternatie middeltjes en manieren te vinden die werken voor jouw. :)


Bedankt!
nutnfancy
Newbie
Offline
 
Posts: 12
Geregistreerd: di mei 14, 2013 6:33 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Enya » di mei 14, 2013 8:33 pm

Dieet, sport, slaap, 5HTP, sint janskruid, lachen, positief denken, meditatie, 86% pure chocola, rode wijn, visolie, seks of juist onthouding van klaarkomen (geldt voor mannen voornamelijk, onthouding), je aansluiten bij een gemeenschap, vriendschap, liefde, medicatie, hulpverleners,
Amanda Knox = “Other people ask for tranquilizers, cry, shout that they didn’t do it, that they’re in pain, that they can’t go on…Many prisoners bang their heads against the walls, sew up their mouths, scream, vomit, cut their wrists. But she showed no reaction,” the guard said."
Avatar gebruiker
Enya
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1060
Geregistreerd: zo nov 18, 2012 12:01 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Vinnie » di mei 14, 2013 9:37 pm

Je kan ook een kleine hoeveelheid wiet gebruiken door word je ook relax van
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Hi-Hat » di mei 14, 2013 10:07 pm

voldie schreef:Je kan ook een kleine hoeveelheid wiet gebruiken door word je ook relax van


Sorry dat ik offtopic ga, maar Voldie, ik ben fan van je posts. :hulde:
Come meditate on bass weight.
Avatar gebruiker
Hi-Hat
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 697
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 10:36 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Basshoven » di mei 14, 2013 10:37 pm

@ topicstarter:

Zoals gezegd is het nemen van een middeltje - een quick-fix - tegen depressie nooit de beste oplossing, tenzij je een chemisch tekort hebt in je hersenen die gewoon door pillen in balans moeten worden gebracht. Als dat niet zo is: het beste ga je in therapie en onderzoek je de oorzaak van je problemen in plaats van ze te vergeten. Maar dat weet je zelf ook wel neem ik aan.
EDIT2: ik lees net dat je al hulp hebt gezocht bij een hulpverlener. Sorry, had niet de tijd genomen alles te lezen.

Ik raad je in alle ernst kratom aan, een kruid met milde werking. Koop niet het extract maar het gewone poeder. Ik gebruik de kratom sporadisch als ik me wat depressief voel door m'n diazepam-ontwenning. Als ik me daar depressief en apathisch door voel, neem ik een theelepeltje kratom en is het onmiddellijk verdwenen terwijl ik toch niet helemaal van de wereld ben. Ik heb niet heel het topic doorgelezen, heb eigenlijk geen tijd, dus sorry als iemand dit al eerder heeft gepost.

Indien dit mag van de mods kun je me altijd een pm sturen en vragen naar een goede en betrouwbare online verkoper van het goedje, waar ikzelf mijn kratom ook altijd koop. De site levert altijd topspul voor een zeer lage prijs, weet echter niet of ik dat mag doorgeven, dus nogmaals: als dat mag van de mods hier :)

Kratom kan natuurlijk ook verslaving opwekken bij dagelijks gebruik. Ik gebruik het niet meer dan 1x / 10 dagen. Ook omdat ik geen tolerantie wil opbouwen. Maar als je een of twee dagen tussenlaat zou je ook wel safe moeten zitten. Naar wat ik gelezen heb zijn de verslavingsrisico's bij kratom relatief laag en detox niet zo zwaar (nogmaals: mits je niet de extracten gebruikt).

Het wordt sowieso gebruikt als o.a. een natuurlijke antidepressant.

Hoop je een beetje geholpen te hebben :)
Laatst bijgewerkt door Basshoven op di mei 14, 2013 10:51 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Basshoven
Offline
 

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Aaltje » di mei 14, 2013 10:40 pm

Onze sponsor azarius verkoopt kratom


Verzonden vanaf mijn kenzertrieste iPhone.
Avatar gebruiker
Aaltje
Bringer of destruction
Donateur
Offline
 
Posts: 2264
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:21 am

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Basshoven » di mei 14, 2013 10:44 pm

Aaltje schreef:Onze sponsor azarius verkoopt kratom


Verzonden vanaf mijn kenzertrieste iPhone.


veel te duur en slechte kwaliteit imo, met alle respect voor azarius waar ik regelmatig eens een goedje koop.
Basshoven
Offline
 

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Dreuge » di mei 14, 2013 10:45 pm

hard werken in teamverband, zodat jouw teammaten elke dag hun waardering laten blijken en je elkaar elke dag verder kunt pushen dan de dag daarvoor

of een stukje lood in je voorhoofd
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: Een middeltje tegen depressie

Berichtdoor Basshoven » di mei 14, 2013 10:52 pm

Dreuge schreef:of een stukje lood in je voorhoofd


Als iemand echt depressief is, is hier niks grappigs aan.
Basshoven
Offline
 

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner