Basshoven schreef:Dreuge schreef:of een stukje lood in je voorhoofd
Als iemand echt depressief is, is hier niks grappigs aan.
hij poste een blije smiley aan het eind van zijn bericht..
Basshoven schreef:Dreuge schreef:of een stukje lood in je voorhoofd
Dreuge schreef:Basshoven schreef:Dreuge schreef:of een stukje lood in je voorhoofd
hij poste een blije smiley aan het eind van zijn bericht..
Basshoven schreef:
Mja, misschien overdrijf ik, kweetniet. Was niet m'n bedoeling aanvallend op je over te komen, als dat zo over komt spijt me dat. Het is gewoon dat veel mensen die beweren depressief te zijn alsnog de neiging hebben te verbergen of te maskeren hoe klote ze zich nu eigenlijk voelen. Vind het daarom toch altijd iets om met enige voorzichtigheid te benaderen.
Gman007 schreef:Mensen zijn bijna nooit zonder reden depressief, alleen soms zien ze de oorzaak niet goed.
Hamukun schreef:Dat klopt niet. Ik denk dat je depressie en neerslachtigheid door elkaar haalt. Depressie is een ziekte, waarbij er wel degelijk iets mis is in de chemische huishouding in je hersenen. Daar hoeft verder geen aanwijsbare oorzaak voor te zijn in je gevoelsleven.
Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
catootje schreef:Bij mij werkte een anti-depressivum prima. Waarom wil je dat niet? Je problemen onder ogen zien is geen oplossing, het is een fabel dat als je je problemen maar kent ze vanzelf weggaan. Dat is de verouderde Freudiaanse opvatting.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
FranX schreef:Verhaal
Het is wel heel stoer ik word bijna verliefd op je maar het is misschien(?) niet zo gezond.Gman007 schreef:catootje schreef:Bij mij werkte een anti-depressivum prima. Waarom wil je dat niet? Je problemen onder ogen zien is geen oplossing, het is een fabel dat als je je problemen maar kent ze vanzelf weggaan. Dat is de verouderde Freudiaanse opvatting.
Ik gebruik ook nog steeds elke ochtend pep om wakker te worden. Werkt als een trein! 300 kmpu elke dag
wijsneus! voor mij werken ap prima en ze gaan toch geen medicijnen op de markt brengen waarvan de werking erger is dan de kwaal? Ja anti-psychotica maar die mensen zijn toch al gek (volgens de medische HH)ILoveMDMA schreef:Het korte antwoord: wat jij zoekt bestaat niet! Er is geen middel om je 5 dagen per week, wanneer je onder de mensen bent, lekker te voelen, tenminste, niet zonder consequenties. Altijd maar tijdelijk. Totdat de bijwerkingen en de schade die het aan jr lichaam veroorzaakt je problemen verergert of nieuwe problemen erbij maakt.
.
catootje schreef: ze gaan toch geen medicijnen op de markt brengen waarvan de werking erger is dan de kwaal?
catootje schreef:Ja je kan nou wel aankomen met allemaal pseudo-wetenschappelijke artikelen maar ze hebben wel mijn leven gered; anders zat ik hier nu niet als het allemaal onzin was.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
catootje schreef:Ja je kan nou wel aankomen met allemaal pseudo-wetenschappelijke artikelen .
catootje schreef:maar ze hebben wel mijn leven gered; anders zat ik hier nu niet als het allemaal onzin was.
Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
ParadijsVogel schreef:Ik zie een troll...
catootje schreef:ParadijsVogel schreef:Ik zie een troll...
krijgen we dat weer het is toch waar ik zie alleen een blaadje met wat algemene info.
Hi-Hat schreef:Kanna bevat een SSRI en kan goed helpen.
Echter zou ik je persoonlijk adviseren af te zien van zelf medicatie en jezelf goed te informeren en toch professionele hulp opnieuw te zoeken. Al is het om een beter beeld te schetsen van je problemen en mogelijke oorzaken, het hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat je een diagnose depressie krijgt. Wees daarbij ook niet bang als je goed geinformeerd bent om de discussie aan te gaan en eventuele problemen indien je medicatie krijgt kenbaar te maken.A single dose of ketamine produces relief of depression that has been shown in studies to last for up to 10 days; it also appears to reduce symptoms of bipolar disorder and suicidal thoughts.
FranX schreef:catootje schreef:ParadijsVogel schreef:Ik zie een troll...
krijgen we dat weer het is toch waar ik zie alleen een blaadje met wat algemene info.
Dat klopt, ik was wat kort.
Waar het om gaat is de uitgever van het foldertje. In dit geval de Amerikaanse FDA (Food and Drugs Administration) en die kan gezien worden als een overheids waakhond inzake de veiligheid van al het voedsel en medicatie die op de markt worden gebracht. Het is zeker niet volledig maar dient slechts als voorbeeld dat ook vanuit formele hoek antidepressiva met enig argwaan bekeken moet worden.
In het foldertje stellen ze bijvoorbeeld heel duidelijk:
" Antidepressant medicines may increase suicidal thoughts or actions in some children, teenagers, and young adults within the first few months of treatment".
Dat is nogal wat wat daar staat, natuurlijk zeggen ze dat niet zomaar en er zijn behoorlijk wat onderzoeken aan vooraf gegaan. Natuurlijk gaat niet iedereen dankzij dergelijke medicatie van een brug af springen maar het toont wel aan dat dergelijke middelen dramatische effecten kunnen hebben (en hebben gehad.)
En daar ging het over.
Dat jij er baat bij had is een positieve en subjectieve ervaring. Maar breder kijkend is het ook weer niet zo dat dergelijke middelen als veilig moeten worden beschouwd.
Zie bijvoorbeeld hier voor een wat dieper gaand stuk vanuit de formeel wetenschappelijke hoek waarin de negatieve bijwerkingen worden beschreven waarmee gebruikers van antidepressiva geconfronteerd kunnen worden:
http://ccjm.org/content/73/4/351.full.pdf
Wat ik al eerder zei niets is zwart/wit en natuurlijk zal een keus tussen een leiden aan serieuze depressie of medicatie met mogelijke ongewenste bijwerkingen voor de meeste snel gemaakt zijn.
Feit blijft dat men zich doorgaans richt op de positieve kanten en niet of nauwelijks de negatieve kanten. De berichtgeving daaromtrent is vanuit de hulpverleners vaak minimaal en de kennis onder de patiënten zelf gering.
Wat dat betreft is er een analogie met de door ons zo geliefde stoffen. We gaan voor de positieve effecten en nemen de negatieve effecten op de koop toe. Het is een keus die ieder voor zich zelf mag maken. Maar als je een weloverwogen keuze wilt maken dan is het raadzaam beide kanten van het verhaal te kennen en te realiseren dat alles een prijs heeft.
Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten