Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » ma jul 09, 2018 10:28 pm

PiraatPanda schreef:
snuifduif schreef:
spikeycloud schreef:[Maar ik zou eerder aya doen dan die chemische troep indd.

Sla eens een scheikunde boek open makker :wave:


Leer jij eens wat inlevingsvermogen dan makker :ugeek: en sla een een psychologieboek open!!! zodat je ook begrijpt wat mensen bedoelen ipv wijs te doen. Hij verwacht waarschijnlijk dat (eenmalig?) ayahuasca-gebruik een psychologische/therapeutische werking heeft door alle inzichten die hij ervan zal krijgen. Terwijl langdurig medicatie slikken (als je verder niets verandert qua levensstijl of denkwijze) voornamelijk effect heeft op je chemische-neuronale balans. (of dit ook echt zo uit zal pakken weet ik niet, maar het lijkt erop dat hij dit verwacht?)

Alles wat je doet, slikt of denkt heeft uiteindelijk zowel effect op zowel psychologisch niveau als op chemische processen in je zenuwstelsel. Spikeycloud's onderscheid in deze zin vind ik echter wel begrijpelijk en valide. Dat jij het nou niet snapt :roll:

@Spikeycloud of bedoelde je iets anders? Hoop niet dat je bedoelt dat (de werking van) ayahuasca niet chemisch is, want dan zou snuifduif wel een punt hebben > en ik hou er niet van als snuifduif een punt heeft :beer:



Ja dat bedoelde ik (eerste twee alinias), maar ik heb wat meer vertrouwen uit iets van de natuur dan een man made chemical. Zeker als er bakken geld mee verdient wordt.
Laatst bijgewerkt door spikeycloud op ma jul 09, 2018 11:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor PiraatPanda » ma jul 09, 2018 10:56 pm

spikeycloud schreef:Ja dat bedoelde ik,

helaasch

spikeycloud schreef:Zeker als er bakken geld mee verdient wordt.


is het je ontgaan wat voor een hype ayahuasca is? Ik betwijfel of daar ook niet bakken met geld mee wordt verdiend. Wat betaal je voor deelname aan zo'n ceremonie?

Prijzen:
1 daagse ceremonie 350 euro
2 daagse ceremonie 675 euro
3 daagse ceremonie 999 euro
3 daagse Kambo / Ayahuasca Retreat 910 euro
3 daagse ceremonie met een sjamaan 1199 euro
Individuele/Privé sessie 750 euro
2 daagse individuele/Privé sessie 1400 euro


8-) misschien moet ik me maar eens omscholen. zit toch best brood in

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » ma jul 09, 2018 11:12 pm

PiraatPanda schreef:
spikeycloud schreef:Ja dat bedoelde ik,

helaasch

spikeycloud schreef:Zeker als er bakken geld mee verdient wordt.


is het je ontgaan wat voor een hype ayahuasca is? Ik betwijfel of daar ook niet bakken met geld mee wordt verdiend. Wat betaal je voor deelname aan zo'n ceremonie?

Prijzen:
1 daagse ceremonie 350 euro
2 daagse ceremonie 675 euro
3 daagse ceremonie 999 euro
3 daagse Kambo / Ayahuasca Retreat 910 euro
3 daagse ceremonie met een sjamaan 1199 euro
Individuele/Privé sessie 750 euro
2 daagse individuele/Privé sessie 1400 euro


8-) misschien moet ik me maar eens omscholen. zit toch best brood in


Nee bedoelde het juist niet qua het chemische...doelde dat ik het eens was met je eerste stuk. Miss ook wat slecht aangegeven van me.

Betaal bij die van mij maar 120 btw.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor PiraatPanda » ma jul 09, 2018 11:24 pm

oké beter :)

Dus je hebt al een betrouwbare plek gevonden waar je een goed gevoel over hebt?

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor verneukeratief » ma jul 09, 2018 11:39 pm

spikeycloud schreef:Betaal bij die van mij maar 120 btw.

In- of exclusief?
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Kikkerr » di jul 10, 2018 12:30 am

Spiky moet een reset hebben en iemand die hem nokkie slaat, en hem naar een Paaz oid brengt....
:#:
Kom op kerel je bent het waard kap ef met middelen, ayahuasca nu is imo geen optie voor je nu.
het lijkt alsof je het toch wel gaat doen wat we ook zeggen, je hebt zelfs als iemand gevonden en weet prijzen enzo....
Ik ken je niet goed genoeg naar ik denk dat je best wel een beetje in de war bent maybe soms , dus...wat zeggen je hulpverleners of heb je die wel, en bespreek je zulke gedachten en wat je doet aan drugs etc met hun?
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » di jul 10, 2018 11:29 am

verneukeratief schreef:
spikeycloud schreef:Betaal bij die van mij maar 120 btw.

In- of exclusief?


Incl en in de buurt
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » di jul 10, 2018 11:31 am

618157 schreef:Spiky moet een reset hebben en iemand die hem nokkie slaat, en hem naar een Paaz oid brengt....
:#:
Kom op kerel je bent het waard kap ef met middelen, ayahuasca nu is imo geen optie voor je nu.
het lijkt alsof je het toch wel gaat doen wat we ook zeggen, je hebt zelfs als iemand gevonden en weet prijzen enzo....
Ik ken je niet goed genoeg naar ik denk dat je best wel een beetje in de war bent maybe soms , dus...wat zeggen je hulpverleners of heb je die wel, en bespreek je zulke gedachten en wat je doet aan drugs etc met hun?


Nee ik was al lang bewust van die prijzen voordat ik dit topic opende. Ik doe altijd zelf eerst grondig vooronderzoek met alles. Ik heb de laatste weken ook velen uren en dagen besteedt om ervaringen en filmpjes te bekijken

Ik ben het voorlopig ook nog niet van plan zoals ik al eerder aangaf. Omdat ik natuurlijk eerst wil kijken of het beter gaat als ik een tijdje stop met alle stims. En natuurlijk de schema therapie die binnenkort gaat starten heb ik veel hoop in. Zou voor mij denk ik al veel schelen als ik van die sociale fobie af ben. Want daarvoor geef ik me voortdurend ook van op de flikker dat ik dan niet kan relativeren en beter weet, maar ondanks dat toch die klote patronen blijf houden.

Ik moet zeggen dat het bij mij momenteel erg schommelt. Dan heb ik weet het idee dat het een beetje gaat, maar op een ander moment lijkt het weer alsof ik door een truck overreden ben.

The feeling of inpending doom is gelukkig al weer een tijdje voorbij :woeh:

EDIT:

In hoeverre denken jullie – als jullie kijken naar jullie eigen ervaringen na lang stoppen – dat stimulanten blijvende negatieve veranderingen hebben gebracht in jullie leven? Ik hoor hier een paar mensen zeggen dat ze na enige tijd stoppen zich weer de “oude” voelen. Wat in mijn ogen impliceert dat het whatever schade de stimulanten hebben aangericht na verloop van tijd herstelt kan worden.

Als ik naar mezelf kijk, ik heb na schatting ongeveer 15 gram aan stimulanten gebruikt in heel mijn leven. Wat in mijn ogen aan de vrij lage kant is. Er zijn genoeg mensen waarvan ik gehoord heb dat zij 1 tot enkele kilos naar binnen hebben gewerkt – en die getallen zullen waarschijnlijk voor vele hier ook niet heel erg verbazingwekkend zijn.

Toch merk ik bij mij dat er gewoon iets niet klopt – dat er zeg maar zowel nuchter en met name de laatste tijd ook steeds meer onder invloed een bepaalde vreugde en satisfaction in het leven gewoon niet meer aanwezig is. Ik kan dat niet beschrijven, maar ik merk erg duidelijk dat daar een discrepantie in zit met vroeger – wat mij wel enige zorgen brengt. Dus ik vraag me af hoe dat bij jullie zit na lang staken van het gebruik.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » za jul 14, 2018 5:11 pm

Nu 2 weken volledig drugsloos. Maar helaas merk ik nog niet een verbetering. Het super kutte van de eerste paar dagen is gelukkig wel voorbij maar merk nog steeds dat ik vrij negatief denk en voel met heletijd zon rotgevoel in de maag. En veel en sterke indentificaties met gedachtes.

Hoorde hier dat het langer dan een maand kan duren voordat je je wat beter voelt?
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Drientje » ma jul 16, 2018 11:06 am

spikeycloud schreef:Nu 2 weken volledig drugsloos. Maar helaas merk ik nog niet een verbetering. Het super kutte van de eerste paar dagen is gelukkig wel voorbij maar merk nog steeds dat ik vrij negatief denk en voel met heletijd zon rotgevoel in de maag. En veel en sterke indentificaties met gedachtes.

Hoorde hier dat het langer dan een maand kan duren voordat je je wat beter voelt?


Dat je negatief denkt is denk ik niet zozeer door de drugs als wel dat je nu gewoon zo bent gaan denken.

Wat voor gedachten heb je die je als negatief ervaart?
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor PiraatPanda » ma jul 16, 2018 11:27 am

Misschien kun je eens beginnen met wat oefeningen cognitieve gedragstherapie en mindfulness. Zijn handige apps, werkboeken en video's over te vinden. Geeft je even wat afleiding en helpt misschien om los te komen van je negatieve gedachten. Al kan t natuurlijk geen echte therapie vervangen.

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Kikkerr » ma jul 16, 2018 12:04 pm

PiraatPanda schreef:Misschien kun je eens beginnen met wat oefeningen cognitieve gedragstherapie en mindfulness. Zijn handige apps, werkboeken en video's over te vinden. Geeft je even wat afleiding en helpt misschien om los te komen van je negatieve gedachten. Al kan t natuurlijk geen echte therapie vervangen.

Dat is waar maar veel therapie van de dag is niks meer als je vol pillen van de dokter laten stoppen en conformeren aan de maatschappij zodat je weer terug kan als werkvee.
Of je hebt iets goed maar krijg t de tijd niet want je bent te duur.....

ik zef ben geen fan meer therapie en die clusters en hokjes waarmee ze werken nu...
maar mindfulness oid is wel oke IMHO... als je dat vergoed kan krijgen.

Er zullen best nog goede therapieën zijn maar GGZ land is imho een tering bende geworden waar je het vooral echt zelf moet doe en heel veel geluk moet hebben wie je op je pad treft, tis toch zelf aanploeteren en kijken wat werkt en geluk hebben ook, de therapie zelf en voor je hulp helpt in dit land.... ik heb er niet heel veel goeden woorden meer voor over.
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor bonghit » ma jul 16, 2018 12:42 pm

618157 schreef:
PiraatPanda schreef:Misschien kun je eens beginnen met wat oefeningen cognitieve gedragstherapie en mindfulness. Zijn handige apps, werkboeken en video's over te vinden. Geeft je even wat afleiding en helpt misschien om los te komen van je negatieve gedachten. Al kan t natuurlijk geen echte therapie vervangen.

Dat is waar maar veel therapie van de dag is niks meer als je vol pillen van de dokter laten stoppen en conformeren aan de maatschappij zodat je weer terug kan als werkvee.
Of je hebt iets goed maar krijg t de tijd niet want je bent te duur.....

ik zef ben geen fan meer therapie en die clusters en hokjes waarmee ze werken nu...
maar mindfulness oid is wel oke IMHO... als je dat vergoed kan krijgen.

Er zullen best nog goede therapieën zijn maar GGZ land is imho een tering bende geworden waar je het vooral echt zelf moet doe en heel veel geluk moet hebben wie je op je pad treft, tis toch zelf aanploeteren en kijken wat werkt en geluk hebben ook, de therapie zelf en voor je hulp helpt in dit land.... ik heb er niet heel veel goeden woorden meer voor over.


Ja het gaat niet vanzelf je moet er wel wat voor doen.
En een drugsprobleem met drugs oplossen jah
Is ook niet succes gegarandeerd
Je moet zo'N sessie ook niet zien als de enige uitweg
Hrt blijft een kans van 50% je kan immers ook fout gaan
Ewant ayahuasca wordt veel gehypt als het middel
Voor veel geestelijke kwalen
Vind het een beetje met vuur spelen
Wie ben jij: bonghit
Wat zijn we: samen
Wat gaan we: Naar de klote
Avatar gebruiker
bonghit
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4018
Geregistreerd: zo maart 13, 2011 9:39 pm
Woonplaats: in de coffeeshop

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Kikkerr » ma jul 16, 2018 12:52 pm

bonghit schreef:
618157 schreef:
PiraatPanda schreef:Misschien kun je eens beginnen met wat oefeningen cognitieve gedragstherapie en mindfulness. Zijn handige apps, werkboeken en video's over te vinden. Geeft je even wat afleiding en helpt misschien om los te komen van je negatieve gedachten. Al kan t natuurlijk geen echte therapie vervangen.

Dat is waar maar veel therapie van de dag is niks meer als je vol pillen van de dokter laten stoppen en conformeren aan de maatschappij zodat je weer terug kan als werkvee.
Of je hebt iets goed maar krijg t de tijd niet want je bent te duur.....

ik zef ben geen fan meer therapie en die clusters en hokjes waarmee ze werken nu...
maar mindfulness oid is wel oke IMHO... als je dat vergoed kan krijgen.

Er zullen best nog goede therapieën zijn maar GGZ land is imho een tering bende geworden waar je het vooral echt zelf moet doe en heel veel geluk moet hebben wie je op je pad treft, tis toch zelf aanploeteren en kijken wat werkt en geluk hebben ook, de therapie zelf en voor je hulp helpt in dit land.... ik heb er niet heel veel goeden woorden meer voor over.


Ja het gaat niet vanzelf je moet er wel wat voor doen.
En een drugsprobleem met drugs oplossen jah
Is ook niet succes gegarandeerd
Je moet zo'N sessie ook niet zien als de enige uitweg
Hrt blijft een kans van 50% je kan immers ook fout gaan
Ewant ayahuasca wordt veel gehypt als het middel
Voor veel geestelijke kwalen
Vind het een beetje met vuur spelen

Ik zeg ook nergens dat ik vind dat hij ayuhuasca moet doen, maar de GGZ en Mindfulness en alle therapieën zijn zeker niet zalig makend.
Mindfulness land stik net als de psychotherapy van de neppers en beunhazen, dus ja erg positief advies is het niet, maar ik raad nergens Ayahuasca aan, heb dit spikey zelf eerder ontraden.

weet je wat het is het is gewoon alemaal handel geworden, en dat was het altijd al, maar nu nog meer, en ja dan krijg je ook veel vervelende bij effecten, dat geld voor elke vorm van therapie hulp zelfhulp of wat dan ook.
Ik wil alleen maar aangeven dat niks zalig makend is, en je erg moet opassen en het een zoektocht is naar wat werkt voor jouw- dat je je door een bos van flapdrollen charlatans en andere proleten moet slaan, terwijl je juist bij hun komt om je ziel bloot te leggen is heel erg treurig..... overleef je het, dan is dat mischien nog wel het meest waardevolle...het geen wat werkt ...waardervoller dan alle therapie bij elkaar...?

zoekt en gij zult vinden...
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor PiraatPanda » ma jul 16, 2018 1:04 pm

Ik denk dat t erg zinvol is om iemand te vinden die jou kan confronteren met inconsistenties van je gedachten, je angsten, helpen destructieve patronen te doorbreken, inzicht en zelfvertrouwen kan geven etc..

Als spikeycloud dat al had gevonden had hij dit topic toch niet gemaakt. Als drugs/meds, yahuasca en therapie al afvallen, wat voor opties blijven er dan nog over?

618157 schreef:Dat is waar maar veel therapie van de dag is niks meer als je vol pillen van de dokter laten stoppen en conformeren aan de maatschappij zodat je weer terug kan als werkvee.


Als je niet assertief genoeg bent dan heb je best kans dat dat je lot is idd. Je moet redelijk sterk in je schoenen staan om duidelijk aan te geven dat je bijvoorbeeld geen pillen wilt maar een doorverwijzing naar een goede therapeut die verstand heeft van jouw problematiek. En dan ook nog maanden op wachtlijsten staan. Niet ideaal, maar doorgaan op oude manier lijkt me destructiever.

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » di jul 17, 2018 11:15 pm

Drientje schreef:
spikeycloud schreef:Nu 2 weken volledig drugsloos. Maar helaas merk ik nog niet een verbetering. Het super kutte van de eerste paar dagen is gelukkig wel voorbij maar merk nog steeds dat ik vrij negatief denk en voel met heletijd zon rotgevoel in de maag. En veel en sterke indentificaties met gedachtes.

Hoorde hier dat het langer dan een maand kan duren voordat je je wat beter voelt?


Dat je negatief denkt is denk ik niet zozeer door de drugs als wel dat je nu gewoon zo bent gaan denken.

Wat voor gedachten heb je die je als negatief ervaart?


Ik weet niet of het door de drugs komt, das eigenlijk ook al heel lang het dilemma dat het na al die jaren nog steeds onduidelijk is waar het echt door komt. Wat wel zo is, is dat ik er op stimulanten veel minder last van heb - en erna (kater) veel meer. In een kater lijk ik dus ook echt een heel ander persoon. Er is altijd wel iets waar je jezelf in herken als dit ben ik. Maar in een kater lijkt die ik verdwenen te zijn, en er is dan een andere ik voor in de plaats gekomen die verschrikkelijk is. Dus een kater is bij mij niet alleen wat moe en wat meer sip. Het is bijna een totaal tijdelijke verandering van mijn indentiteit, en dan op een extreem negatieve zin. Ik weet niet hoe ik het anders omschrijven moet. Overigens de gene waar ik me altijd goed bij voelde die is al enige tijd zoek, soms krijg ik een glimps maar dat is vaak maar voor korte duur.

Het zijn teveel gedachtes om specifiek zo op te noemen. Maar het is vooral de sterke identificatie met de gedachtes, die erg vervelend zijn. En het zijn ook met gedachtes die te hebben met sociaal zijn. Ik wil heel erg graag socialer zijn en worden. Maar ik merk gewoon dat ik op feestjes en in sociale gebeurtenissen zovaak zo stil ben. Het lukt me dan gewoon niet om sociaal te zijn. Kan als iemand zegt wel wat terugzeggen maar vaak is het niet veel en er komt vaak meteen zon negatieve voice over, overheen.

Toevallig had ik vandaag ook veel last van negatieve gedachtes -> Veel automatische zelf kritiek, bijvoorbeeld als ik al iets zeg tegen iemand komt daar vrij snel een zelf kritiek achteraan waar het altijd wel er op neer komt dat ik niet goed genoeg ben. Conceptueel weet ik dat het onzin gedachtes zijn maar toch lijkt het alsof ik ze elke keer bewust denk. En dit dan hele erg vaak en op een gegeven moment ga het gewoon verwachten waardoor het een self fuffling prophecy wordt waar je niet snel meer uit komt. Ik was ook een film aan het kijken en bijna in elke scene reflecteerde ik me negatief – en ondanks ik weet dat dit zinloos is blijft het doorgaan. Er was ook bijvoorbeeld een scene waar de hoofdrolspeler met een mooie vrouw in bed lag en zie me geweest gewoon toch mezelf negatief in die scene reflecteren. Bijvoorbeeld van als ik met de vrouw ben ga ik niet genieten, als ik bij die vrouw ben hou ik het niet lang vol, als ik bij die vrouw ben dan ben ik teleurgesteld. En zo was dat bijna bij elke scene dat er iets negatiefs uitgehaald werd. Heel naar zoiets.

En wat het ergste van allemaal nog wel is, is dat je er ook niks aan kunt doen omdat er vaak geen onderscheid lijkt te zijn tussen de "ik" de gene die, die klote gedachtes niet wil - en de rot gedachtes zelf. Dus op het moment dat realiseer dat ik negatief zit na te denken, is die realisatie van "hej ik ben automatisch negatief aan het denken" dan is ook weer een gedachte dus dan zit ik nog steeds na te denken, maar die realisatie is dan ook weer gedachte etc etc. En dan begin ik dus sterk te twijfelen of ik überhaupt er ooit wel iets aan kan doen.

PiraatPanda schreef:Misschien kun je eens beginnen met wat oefeningen cognitieve gedragstherapie en mindfulness. Zijn handige apps, werkboeken en video's over te vinden. Geeft je even wat afleiding en helpt misschien om los te komen van je negatieve gedachten. Al kan t natuurlijk geen echte therapie vervangen.


Mindfulness doe ik al een tijdje. Maar dat werkt niet echt door. Ik merk overigens in de mindfulness zelf ook dat ik onbewust mezelf elke keer op de flikker geef dat ik in gedachtes zit, dit blijft nog steeds een erg groot dilemma bij mij.
Laatst bijgewerkt door spikeycloud op di jul 17, 2018 11:50 pm, in totaal 5 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » di jul 17, 2018 11:24 pm

PiraatPanda schreef:Ik denk dat t erg zinvol is om iemand te vinden die jou kan confronteren met inconsistenties van je gedachten, je angsten, helpen destructieve patronen te doorbreken, inzicht en zelfvertrouwen kan geven etc..

Als spikeycloud dat al had gevonden had hij dit topic toch niet gemaakt. Als drugs/meds, yahuasca en therapie al afvallen, wat voor opties blijven er dan nog over?

618157 schreef:Dat is waar maar veel therapie van de dag is niks meer als je vol pillen van de dokter laten stoppen en conformeren aan de maatschappij zodat je weer terug kan als werkvee.


Als je niet assertief genoeg bent dan heb je best kans dat dat je lot is idd. Je moet redelijk sterk in je schoenen staan om duidelijk aan te geven dat je bijvoorbeeld geen pillen wilt maar een doorverwijzing naar een goede therapeut die verstand heeft van jouw problematiek. En dan ook nog maanden op wachtlijsten staan. Niet ideaal, maar doorgaan op oude manier lijkt me destructiever.


Ik ben al een heel circus gepasseerd...dus wat dat betreft.

Wat betreft het confronteren met die gedachtes is sws wel nodig, maar het is nogal complex zeg maar. gelukkig krijg ik hiervoor binnenkort schema groepstherapie - en daar zit je nog met 7 of 8 andere mensen die allemaal hun perceptie kunnen geven op hetgeen wat jij verteld.

Helaas heb ik ook wel vaak ervaren dat dingen erg slecht blijven hangen. zelfs na een aantal keer herhalen. Maar had begrepen dat dit te maken heeft dat je jaren aan negatieve onebwuste shit hebt die op de achtergrond blijft doorsluimeren.

618157 schreef:
PiraatPanda schreef:Misschien kun je eens beginnen met wat oefeningen cognitieve gedragstherapie en mindfulness. Zijn handige apps, werkboeken en video's over te vinden. Geeft je even wat afleiding en helpt misschien om los te komen van je negatieve gedachten. Al kan t natuurlijk geen echte therapie vervangen.

Dat is waar maar veel therapie van de dag is niks meer als je vol pillen van de dokter laten stoppen en conformeren aan de maatschappij zodat je weer terug kan als werkvee.
Of je hebt iets goed maar krijg t de tijd niet want je bent te duur.....

ik zef ben geen fan meer therapie en die clusters en hokjes waarmee ze werken nu...
maar mindfulness oid is wel oke IMHO... als je dat vergoed kan krijgen.

Er zullen best nog goede therapieën zijn maar GGZ land is imho een tering bende geworden waar je het vooral echt zelf moet doe en heel veel geluk moet hebben wie je op je pad treft, tis toch zelf aanploeteren en kijken wat werkt en geluk hebben ook, de therapie zelf en voor je hulp helpt in dit land.... ik heb er niet heel veel goeden woorden meer voor over.


Nou dat geeft veel hoop wat jij hier zegt haha :roll2: Ik snap wel wat je zegt, maar mijn problemen zijn rete complex. Dat is ook de reden waarom ze mij op zeer langdurige groepstherapie hebben gezet. Dit is echt therapie voor een aantal jaar.

De organisatie - het is eigenlijk geen goed woord maar ach - staat er wel bekend om dat ze erg goede therapie verlenen voor de juist wat complexere psychologische problemen.

Mindfullness zou ook goed voor me zijn maar ik merk daar niet echt veel van tot dusverre - en ergens zie ik er de logica niet in. Want in die sessies kan ik inderdaad opmerken dat ik helemaal verdwijn in die denkpatronen. Maar als ik er niet in zit en in het nu zit heb ik zoiets van ja maar hier heb je eigenlijk ook geen drol aan - en het lost mijn probleem niet op - namelijk dat ik zo obessief negatief blijft denken en elke keer helemaal in dit denken verdwijn.

Dus of ik moet het denken veranderen naar iets positiefs zodat ik verdwijn in meer positieve dingen. Of je moet kunnen loskomen van je gedachtes. Maar heb bij beide tot nu toe geen enkel aanknopingspunt dat het iets lijkt te verbeteren. En dat stuk zou miss kunnen komen door de stimulanten? Of kan dat eigenlijk totaal daar niet mee te maken hebben..
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Drientje » wo jul 18, 2018 4:28 pm

spikeycloud schreef:
Ik weet niet of het door de drugs komt, das eigenlijk ook al heel lang het dilemma dat het na al die jaren nog steeds onduidelijk is waar het echt door komt. Wat wel zo is, is dat ik er op stimulanten veel minder last van heb - en erna (kater) veel meer. In een kater lijk ik dus ook echt een heel ander persoon. Er is altijd wel iets waar je jezelf in herken als dit ben ik. Maar in een kater lijkt die ik verdwenen te zijn, en er is dan een andere ik voor in de plaats gekomen die verschrikkelijk is. Dus een kater is bij mij niet alleen wat moe en wat meer sip. Het is bijna een totaal tijdelijke verandering van mijn indentiteit, en dan op een extreem negatieve zin. Ik weet niet hoe ik het anders omschrijven moet. Overigens de gene waar ik me altijd goed bij voelde die is al enige tijd zoek, soms krijg ik een glimps maar dat is vaak maar voor korte duur.


Maar dat is redelijk normaal tot op zekere hoogte. Katers leveren mij ook af in een staat waarin ik het liefste alleen ben omdat ik verander in iemand anders. Je bent nu een tijdje clean (tenminste, dat denk ik), hoe valt je dat nu? Nu kun je niet echt niet meer spreken van een kater, wat voor persoon komt er na die kater tevoorschijn?

spikeycloud schreef:Het zijn teveel gedachtes om specifiek zo op te noemen. Maar het is vooral de sterke identificatie met de gedachtes, die erg vervelend zijn. En het zijn ook met gedachtes die te hebben met sociaal zijn. Ik wil heel erg graag socialer zijn en worden. Maar ik merk gewoon dat ik op feestjes en in sociale gebeurtenissen zovaak zo stil ben. Het lukt me dan gewoon niet om sociaal te zijn. Kan als iemand zegt wel wat terugzeggen maar vaak is het niet veel en er komt vaak meteen zon negatieve voice over, overheen.


Dat herken ik wel en dat zie ik als een negtief zelfbeeld. Ik weet niet wat voor therapie je nu krijgt en via wat voor instantie, maar dit zou iets zijn waar ik zelf aan zou willen werken. Die voice over kan echt, met de juiste therapie, gedimd worden. Maar vaak is dat therapie die ontzettend veel van jou en je behandelaar vraagt. Psytrec in Heusden doet goede dingen. Opname voor 2 weken maar dat is echt alleen voor mensen met PTSS. Misschien zijn er zulke instellingen ook voor reguliere trajecten.

spikeycloud schreef:En wat het ergste van allemaal nog wel is, is dat je er ook niks aan kunt doen omdat er vaak geen onderscheid lijkt te zijn tussen de "ik" de gene die, die klote gedachtes niet wil - en de rot gedachtes zelf. Dus op het moment dat realiseer dat ik negatief zit na te denken, is die realisatie van "hej ik ben automatisch negatief aan het denken" dan is ook weer een gedachte dus dan zit ik nog steeds na te denken, maar die realisatie is dan ook weer gedachte etc etc. En dan begin ik dus sterk te twijfelen of ik überhaupt er ooit wel iets aan kan doen.


Ik heb zelf heel veel gehad aan boeken van Eckhart Tolle. Hij heeft een simpele oefening over bewustzijn en BewustZijn. Het ongedacht gedachten denken, wat bij jou resulteert in negatieve gedachten en hopeloze ideeën of je wel te helpen bent, dat adresseert hij vlekkeloos. Het is super confronterend om te lezen maar ook soort vanv geruststellend dat je niet alleen bent en het ook niet jouw schuld is. Wat overigens niet wil zeggen dat je er niets aan kunt doen.
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Italiano » wo jul 18, 2018 9:17 pm

Door je drugsmisbruik van de afgelopen jaren ben je energetisch gewoon helemaal uit balans. Ik zou je een Reiki behandeling aanraden met de focus op aarding (basis chakra) + evt zonnevlecht (identiteit waar jij mee lijkt te worstelen). Ik denk niet dat de oplossing 'm bij jou zit in NOG meer nieuwe informatie zoals meer boeken lezen, gesprekken voeren etc. Volgens mij is het er bij jou ook niet perse beter op geworden sinds je je bent gaan verdiepen in spiritualiteit. Allemaal leuk en aardig dat trippen waarbij je je kruinchakra open zet maar zonder fundering kan dat je echt super labiel maken. Ik zou aanraden, minder in je hoofd zitten, en meer in je gevoel (in je lijf).
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Kikkerr » wo jul 18, 2018 9:41 pm

Italiano schreef:Door je drugsmisbruik van de afgelopen jaren ben je energetisch gewoon helemaal uit balans. Ik zou je een Reiki behandeling aanraden met de focus op aarding (basis chakra) + evt zonnevlecht (identiteit waar jij mee lijkt te worstelen). Ik denk niet dat de oplossing 'm bij jou zit in NOG meer nieuwe informatie zoals meer boeken lezen, gesprekken voeren etc. Volgens mij is het er bij jou ook niet perse beter op geworden sinds je je bent gaan verdiepen in spiritualiteit. Allemaal leuk en aardig dat trippen waarbij je je kruinchakra open zet maar zonder fundering kan dat je echt super labiel maken. Ik zou aanraden, minder in je hoofd zitten, en meer in je gevoel (in je lijf).

NIet lullen maar poetsen begin gewoon ergens en doet spikey wel spikey komt er wel mensen ik heb er vertouwen in nu hij zelf nog, en meer boeken en shit hoeft alles wat je nodig hebt zit in je, het is alleen de kunst het eruit te halen , of accepteren wat er zit gun jezelf de tijd.
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » vr jul 20, 2018 7:52 pm

Italiano schreef:Door je drugsmisbruik van de afgelopen jaren ben je energetisch gewoon helemaal uit balans. Ik zou je een Reiki behandeling aanraden met de focus op aarding (basis chakra) + evt zonnevlecht (identiteit waar jij mee lijkt te worstelen). Ik denk niet dat de oplossing 'm bij jou zit in NOG meer nieuwe informatie zoals meer boeken lezen, gesprekken voeren etc. Volgens mij is het er bij jou ook niet perse beter op geworden sinds je je bent gaan verdiepen in spiritualiteit. Allemaal leuk en aardig dat trippen waarbij je je kruinchakra open zet maar zonder fundering kan dat je echt super labiel maken. Ik zou aanraden, minder in je hoofd zitten, en meer in je gevoel (in je lijf).


Ik blijf erbij dat het niet echt misbruik is, altijd wel lage en common doses gehad en altijd wel een aantal weken ertussen en het laatste jaar zelfs enkele maanden tussen de sessies. Het enige wat in mijn optiek wel abuse is, is het combineren van soms meer dan 6 RC’s om een bepaald effect terug te krijgen. Het rare is, dat ondanks ik me dat voornam om het niet meer te doen. Deed ik het daarna soms toch, met een beetje de redenering ja fuck deze ervaring is dus niet zoals ik gehoopt hebt. Ik ga hier sowieso een kater van krijgen dus dan kan ik net zo goed nog wat andere shit pakken dan heb ik tenminste nog kans dat het nog leuk kan worden – of dat je toch nog die libido boost krijgt waar je zo naar smacht. Dat libido dat blijft een heel lastig punt bij mij. Vooral omdat het nuchter gewoonweg niet voldoendend is helaas.

Ik ben het ook eens met je dat ik minder of geen dingen moet opzoeken. Je bent ook niet de eerste die dat zegt. Het is ook inderdaad er niet beter op geworden dat ik me daarin ben gaan verdiepen. Overigens nu je over chrakra’s begint. Ik ben in de tussentijd langs 2 energy charkra readers geweest. En daaruit is ook gekomen dat in de lagere chakra’s er nogal wat blokkades zitten. Die zou kunnen verminderen als ik wat meer mijn behoeftes zou uitspreken en nastreven, i.p.v. er altijd voor iedereen te zijn. Ik zal es kijken voor dat reiki of dat iets is.
Zou het trouwens kunnen dat eitzolam na afloopt gedachten heviger kan maken? Want dat is soms nog wel iets wat ik in het weekend pak 0,5 – 1 mg fso.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Italiano » za jul 21, 2018 8:03 am

spikeycloud schreef:Zou het trouwens kunnen dat eitzolam na afloopt gedachten heviger kan maken? Want dat is soms nog wel iets wat ik in het weekend pak 0,5 – 1 mg fso.

Absoluut. Zou ik ook direct mee stoppen als ik jou was.

spikeycloud schreef:als ik wat meer mijn behoeftes zou uitspreken en nastreven, i.p.v. er altijd voor iedereen te zijn.

Belangrijkste relatie heb je met jezelf :) Alles in je "externe" wereld is slechts een reflectie daarvan (van je "innerlijk")
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Hakvlees » za jul 21, 2018 1:56 pm

Zou het trouwens kunnen dat eitzolam na afloopt gedachten heviger kan maken? Want dat is soms nog wel iets wat ik in het weekend pak 0,5 – 1 mg fso.


Dat is wel iets wat ik veel gelezen heb en in lichte mate zelf ook wel heb ondervonden. Gebruik het zelf soms ook recreatief in het weekend, maar ik merk al dat als ik het 2 dagen achter elkaar gebruik, ik op dag 3 wat meer 'last' heb van malende gedachten (wat zich bij mij meestal 's avonds voordoet). Dan merk ik wel dat ik moet oppassen met dat spul, want ik denk dat als je het een week zou gebruiken, je daarna zonder etizolam een paar dagen moeilijk zal slapen. En als je dus sowieso al veel last hebt van malende (en negatieve) gedachtenstromen kan ik me goed voorstellen dat je hier na etizolam-gebruik wel hinder van kan ondervinden.

Bovendien lijkt de craving ook sterker te worden, mede omdat het vrij subtiel is en je (of ik in ieder geval) er de volgende ochtend nauwelijks last van hebt. Dan is het makkelijker om na een drukke werkdag te denken 'nou ik heb wel een chill pill verdiend'. Ik neem dus niet meerdere avonden achter elkaar, en probeer het uberhaupt alleen te bewaren voor als ik last heb van insomnia.
Hakvlees
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 174
Geregistreerd: za feb 26, 2011 4:30 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » za jul 21, 2018 3:27 pm

Nou dan daar ook maar es mee stoppen dan. Gister ging nog wel maar vandaag ist weer lekker bezig die gedachtes pfff

Kwas wo & do naar de zomerfeesten in Nijmegen geweest. Omdat ik van te voren al veel gedachtes had, had ik.ogv 0.6 mg etizo en 2 mg 2cb gehad. Waar ik toch een redelijke avond en beetje rust weer in me hoofd. Eigenlijk voelde ik me weer wat normaal en mezelf.

De volgende dag eigenlijk weer de heletijd gedachtes gehad en savonds nog 1 mg etizo en 3 mg 2cb en ogv 20-25 mg isopropylphenidate. Maar dit was dus echt een klote avond. Dat was het al voordat ik dat pakte maar werd er daarna niet beter op. Ik leek geen persoon meer, maar elke keer werden wel die klote gedachtes getriggerd. Dus ben het wel met italiano eens dat je eerst een goede basis moet hebben. Eigenlijk ook niet zo slim om de iso gepakt te hebben(ondanks t extreem licht is). Maarja, zomerfeesten is maar 1 keer per jaar.

Het voordeel was wel dat vrouwen dr mooier uitzagen. Maar daar heb je vrij weinig aan als je voordurend geïdentificeerd wordt met vervelende gedachten.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Kikkerr » za jul 21, 2018 4:59 pm

spikeycloud schreef:Nou dan daar ook maar es mee stoppen dan. Gister ging nog wel maar vandaag ist weer lekker bezig die gedachtes pfff

Kwas wo & do naar de zomerfeesten in Nijmegen geweest. Omdat ik van te voren al veel gedachtes had, had ik.ogv 0.6 mg etizo en 2 mg 2cb gehad. Waar ik toch een redelijke avond en beetje rust weer in me hoofd. Eigenlijk voelde ik me weer wat normaal en mezelf.

De volgende dag eigenlijk weer de heletijd gedachtes gehad en savonds nog 1 mg etizo en 3 mg 2cb en ogv 20-25 mg isopropylphenidate. Maar dit was dus echt een klote avond. Dat was het al voordat ik dat pakte maar werd er daarna niet beter op. Ik leek geen persoon meer, maar elke keer werden wel die klote gedachtes getriggerd. Dus ben het wel met italiano eens dat je eerst een goede basis moet hebben. Eigenlijk ook niet zo slim om de iso gepakt te hebben(ondanks t extreem licht is). Maarja, zomerfeesten is maar 1 keer per jaar.

Het voordeel was wel dat vrouwen dr mooier uitzagen. Maar daar heb je vrij weinig aan als je voordurend geïdentificeerd wordt met vervelende gedachten.

wie gebruiken wil moet de gevolgen kunnen dealen, stop met piepen Jezus srry hoor ik vind dat je echt begint te zeiken, en te piepen....
mensen zeggen keer op keer kap is, ze proberen je te helpen maar meneer blijft maar gebruiken en, o ik denk dit dus dat komt door dat middel etc etc, ja nou jammer de bammer mijn sympathie heb je niet meer, ondanks dat succes...
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » za jul 21, 2018 5:43 pm

Ik snap je reactie enigzins wel. Maar aan de andere kant lijkt het er soms op dat ik als een monnik moet leven. Een beetje als je kunt straks geen biertje meer pakken op het terras want dat maakt de dingen erger. Of dat ik niet meer mag gamen of fappen omdat het dopamine released. Het moet ook weer niet te gek worden natuurlijk.

Dit weet je miss niet maar Ik heb al ontzettend veel dingen moeten opgeven die ik erg leuk vond, terwijl ik daar weinig verbetering voor terug heb gekregen. Ik vond dat het zou moeten kunnen bij zon speciale gelegenheid op de iso na dan mischien.. zeker op die kleine threshold doses. Maar daar denk je schijnbaar anders over.

wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen is dat het wel erg merkwaardig is dat ik daarvan zo me zou moeten voelen. Al krijg ik nu het idee dat meer mensen dat met etizo hebben. Want etizo gebruikte ik soms nog wel omdat ik in de veronderstelling was dat stimulanten de oorzaak waren.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Italiano » za jul 21, 2018 10:18 pm

Je hebt er niets aan maar te blijven denken hoe een ervaring theoretisch zou kunnen of "moeten" uitpakken...leef je eigen leven en maak keuzes waar JIJ blij van wordt. Niemand bestuurt jouw leven behalve jijzelf.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » za jul 21, 2018 11:04 pm

Italiano schreef:Je hebt er niets aan maar te blijven denken hoe een ervaring theoretisch zou kunnen of "moeten" uitpakken...leef je eigen leven en maak keuzes waar JIJ blij van wordt. Niemand bestuurt jouw leven behalve jijzelf.


Ja dit wil ik heel graag geloven. Zoals je weet ben ik ook daar een groot voorstander van dat je, je eigen leven bestuurt. Hebben wij twee het vaak zat ook over gehad, volgens mij dacht jij nog toen het tegenovergestelde dat alles incl jezelf automatisch ging. Maar dat zie je nu anders zo te zien. Wat mij al wat meer vreugde brengt.

Anyway, hoe graag ik ook wil geloven dat we die keuze hebben. Ervaar ik toch soms het tegenovergestelde. Niet altijd - maar wel vaak - en met name de wat zwaardere periodes na gebruik en de laatste tijd lijkt het voor een groot deel van de tijd zo te zijn. Alsof het lijkt dat ik heel ver weg van mezelf sta en dat ik een negatieve vreemde vorm heb aangenomen waar ik niet gelukkig van wordt. En waarbij het overduidelijk is dat deze mij niet dient, maar ik er tegelijkertijd er wel voortdurend mee vereenzelfdigd word –wat soms zo vaak gebeurt alsof het lijkt dat de persoon waar ik me zeg maar goed bij voelde grotendeels verdwenen lijkt te zijn. Als of die slecht zelf al mij wordt voor dat ik daar keuze in heb zegmaar..zoiets ogv

Dus eigenlijk wat mijn enige verklaring hiervoor kan zijn, is dat de stimulanten dat veroorzaakt zou kunnen hebben. Dat ik zeg maar zoveel gedachtes heb en daar zo sterk mee geïdentificeerd raak dat het heel vervreemdend wordt..
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Italiano » za jul 21, 2018 11:18 pm

Nee hoor, wat ik eerder zei sta ik ook nog wel achter...is allemaal maar net hoe je t bekijkt, vanuit welk perspectief, vanaf welk level, welke definities hanteer je etc
Vaak is t ook niet het een of het ander, maar klopt het beide, en sluiten ze elkaar niet uit maar complementeren ze elkaar juist.

Dat jij die keuze niet ervaart heeft er volgens mij mee te maken dat jij onderscheid maakt tussen hoe jij denkt te willen zijn en hoe je daadwerkelijk bent incl "negativiteit". Van dat laatste dissocieer jij jezelf, maar aangezien het wel degelijk binnen jou leeft blijf je t tegenkomen in je leven. What you resist, persists.

Maargoed, het maakt niet uit wat ik denk, het gaat erom wat jij VOELT, daar ligt de oplossing, niet in dat intellectuele geneuzel.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Kikkerr » za jul 21, 2018 11:41 pm

Ik denk dat je minder moet denken, verders bied ik mijn excuses aan dat ik nogal bot deed.
Hier laat ik het bij :) .
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron