Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » di jul 03, 2018 3:47 pm

Zoals sommige van jullie zo wel door mijn verschillende posts heen hebben kunnen zien met nogal mentale problemen (depressie, depersonalisatie, overheersend negatief denken etc) - die vermoedelijk versterkt zijn door simulanten of misschien zelfs gedeeltelijk veroorzaakt. En ik ondanks al jaren psychische hulp nog steeds geen verbetering merk, zit ik er sterk over te denken om een Ayahuasca retreat te gaan doen. Ik heb hier ontzettend veel(alleen maar) positieve verhalen over gehoord. Dat mensen die zwaar depressief zijn – en waarbij niks heeft geholpen – ze na een enkele sessie van de depressie af zijn of dat ze de depressie de baas zijn.

Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met Ayahuasca en wat het voor jou heeft gedaan.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Kikkerr » di jul 03, 2018 5:23 pm

spikeycloud schreef:Zoals sommige van jullie zo wel door mijn verschillende posts heen hebben kunnen zien met nogal mentale problemen (depressie, depersonalisatie, overheersend negatief denken etc) - die vermoedelijk versterkt zijn door simulanten of misschien zelfs gedeeltelijk veroorzaakt. En ik ondanks al jaren psychische hulp nog steeds geen verbetering merk, zit ik er sterk over te denken om een Ayahuasca retreat te gaan doen. Ik heb hier ontzettend veel(alleen maar) positieve verhalen over gehoord. Dat mensen die zwaar depressief zijn – en waarbij niks heeft geholpen – ze na een enkele sessie van de depressie af zijn of dat ze de depressie de baas zijn.

Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met Ayahuasca en wat het voor jou heeft gedaan.

Nee dat heb ik niet, ik heb wel interesse erin, maar stop eerst eens met altijd in middelen te denken, als ik dit pak pakt dat zo uit, en als ik die Rc doe dan dit en dit, heel simpel gezegd gewoon even geen drugs doen, dus ook geen ayahuasca.

je kan wel hulp hebben, maar als je stims enzo blijft gebruiken is het dweilen met de kraan open, - wat is die hulp dan waard die je krijgt-
ik raad aan van jezelf uit te gaan probeer even te stoppen, Ayuhuasca of DMT is denk ik niet iets waar je te licht over moet denken, stop eens met drugs poosje kijk hoe dat gaat.

Ik hoop dat er meer mensen hun mening geven en dat je iig je wat beter gaat voelen, maar geef het de tijd stop een poosje en zoek het niet in middelen, je kan het zelf, en als je een poos clean bent van andere shit dan maybe keer auahuasca, zo zou ik het aanpakken.....

wie weet denken andere daar anders over.
succes
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Jmths » di jul 03, 2018 8:22 pm

Ayahuasca is een vrij drastische ingreep en niemand kan je vertellen hoe het voor jou specifiek zal uitpakken. Ik zou er in ieder geval niet vanuit gaan dat een Ayahiasca een 'quick fix' gaat wezen voor je problemen. Maar wellicht kan het verwerking in emotionele trant in een stroomversnelling brengen. Depressie heeft vrijwel altijd een onderliggende oorzaak, jezelf hier in grote mate aan blootstellen kan veel energie kosten en er flink inhakken.

Psychedelica stelt mij vaak in grote lijnen wel aardig in staat om vanaf een afstand het volledige plaatje te bekijken en hierbij een aardige analyse van de relevante factoren te maken. Het kan mij in staat stellen om op een kritische manier naar mijn eigen handelen te kijken zonder hier een waardeoordeel aan vast te koppelen. Met Ayahuasca zelf heb ik echter geen ervaring.

Mocht je dit plan doorzetten kan ik aanraden voor jezelf op te schrijven waar je verandering in wilt brengen, waarom en wat je uit een ayahuasca trip hoopt te halen. Een stukje concretisering voor jezelf waar je aan wilt werken.

DMT staat er ook om bekend dat deze voor veel mensen een sterke anti depressieve werking heeft voor die vaak tot enkele dagen naar gebruik bij blijft. Door de veel kortere duratie van DMT lijkt een DMT trip mij iets beter te overzien dan een ayahuasca trip. Een DMT trip kan ook overweldigend wezen en meerdere dagen duren voor iemand om deze geheel te verwerken. Misschien een idee om eerst een ervaring op te doen met DMT voordat je aan ayahuasca begint.

Persoonlijk ben ik ook vrij enthousiast over MXE wat betreft de anti depressieve werking maar deze is waarschijnlijk zeer moeilijk te vinden dezer dagen.
Laatst bijgewerkt door Jmths op wo jul 04, 2018 1:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor PiraatPanda » wo jul 04, 2018 10:04 am

spikeycloud schreef:Ik heb hier ontzettend veel(alleen maar) positieve verhalen over gehoord.


Ik heb vrij veel verhalen gehoord van mensen die er urenlang keihard op foutgingen, maar achteraf om een onverklaarbare reden toch zeiden dat het therapeutisch gewerkt had en ze er veel van geleerd hebben. Zou best kunnen dat het echt zo werkt, een paar vastgeroeste spijkers en pleisters uit je ziel lostrekken zodat je je weer beter voelt. Maar zou ook een geval kunnen zijn van cognitieve dissonantie. Dat het gewoon zo intens en vreselijk was dat je brein denkt: dit was zo erg, dit móet gewoon wel iets positiefs opgeleverd hebben.

Ik ben erg benieuwd wat het voor/met je zal doen. Ik geloof best dat het je uit een negatief denkpatroon kan halen, maar ayahuaska is voor een groot deel toch juist één en al depersonalisatie? Ik ben benieuwd of jouw depersonalisatieklachten er minder van zullen worden. ik heb echt geen idee.

Het advies van Jmths vind ik een hele goede. Probeer eerst eens korte DMT trip, en kijk wat dat met je doet, voor je je gelijk úren overgeeft (letterlijk en figuurlijk) aan de ayahuasca. Als ik me goed herinner is DMT een ingredient van ayahuasca, maar heeft ayahuasca ook nog MAO-remmers erbij zodat het langer werkt

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » wo jul 04, 2018 10:21 am

618157 schreef:
spikeycloud schreef:Zoals sommige van jullie zo wel door mijn verschillende posts heen hebben kunnen zien met nogal mentale problemen (depressie, depersonalisatie, overheersend negatief denken etc) - die vermoedelijk versterkt zijn door simulanten of misschien zelfs gedeeltelijk veroorzaakt. En ik ondanks al jaren psychische hulp nog steeds geen verbetering merk, zit ik er sterk over te denken om een Ayahuasca retreat te gaan doen. Ik heb hier ontzettend veel(alleen maar) positieve verhalen over gehoord. Dat mensen die zwaar depressief zijn – en waarbij niks heeft geholpen – ze na een enkele sessie van de depressie af zijn of dat ze de depressie de baas zijn.

Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met Ayahuasca en wat het voor jou heeft gedaan.

Nee dat heb ik niet, ik heb wel interesse erin, maar stop eerst eens met altijd in middelen te denken, als ik dit pak pakt dat zo uit, en als ik die Rc doe dan dit en dit, heel simpel gezegd gewoon even geen drugs doen, dus ook geen ayahuasca.

je kan wel hulp hebben, maar als je stims enzo blijft gebruiken is het dweilen met de kraan open, - wat is die hulp dan waard die je krijgt-
ik raad aan van jezelf uit te gaan probeer even te stoppen, Ayuhuasca of DMT is denk ik niet iets waar je te licht over moet denken, stop eens met drugs poosje kijk hoe dat gaat.

Ik hoop dat er meer mensen hun mening geven en dat je iig je wat beter gaat voelen, maar geef het de tijd stop een poosje en zoek het niet in middelen, je kan het zelf, en als je een poos clean bent van andere shit dan maybe keer auahuasca, zo zou ik het aanpakken.....

wie weet denken andere daar anders over.
succes


Dankje voor je medeleven dat doet mij goed. Ik heb het al in het 3fa.topic verteld maar ik ben het helemaal.met je eens. Ik wil het sws nog een keer soen aya maar dan indd wel na een tijdje clean zijn.

Het is indd dwijlen met de kraan open dat is me wel duidelijk. Heb jij dat zelf ook ervaren?
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Kikkerr » wo jul 04, 2018 10:49 am

spikeycloud schreef:
618157 schreef:
spikeycloud schreef:Zoals sommige van jullie zo wel door mijn verschillende posts heen hebben kunnen zien met nogal mentale problemen (depressie, depersonalisatie, overheersend negatief denken etc) - die vermoedelijk versterkt zijn door simulanten of misschien zelfs gedeeltelijk veroorzaakt. En ik ondanks al jaren psychische hulp nog steeds geen verbetering merk, zit ik er sterk over te denken om een Ayahuasca retreat te gaan doen. Ik heb hier ontzettend veel(alleen maar) positieve verhalen over gehoord. Dat mensen die zwaar depressief zijn – en waarbij niks heeft geholpen – ze na een enkele sessie van de depressie af zijn of dat ze de depressie de baas zijn.

Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met Ayahuasca en wat het voor jou heeft gedaan.

Nee dat heb ik niet, ik heb wel interesse erin, maar stop eerst eens met altijd in middelen te denken, als ik dit pak pakt dat zo uit, en als ik die Rc doe dan dit en dit, heel simpel gezegd gewoon even geen drugs doen, dus ook geen ayahuasca.

je kan wel hulp hebben, maar als je stims enzo blijft gebruiken is het dweilen met de kraan open, - wat is die hulp dan waard die je krijgt-
ik raad aan van jezelf uit te gaan probeer even te stoppen, Ayuhuasca of DMT is denk ik niet iets waar je te licht over moet denken, stop eens met drugs poosje kijk hoe dat gaat.

Ik hoop dat er meer mensen hun mening geven en dat je iig je wat beter gaat voelen, maar geef het de tijd stop een poosje en zoek het niet in middelen, je kan het zelf, en als je een poos clean bent van andere shit dan maybe keer auahuasca, zo zou ik het aanpakken.....

wie weet denken andere daar anders over.
succes


Dankje voor je medeleven dat doet mij goed. Ik heb het al in het 3fa.topic verteld maar ik ben het helemaal.met je eens. Ik wil het sws nog een keer soen aya maar dan indd wel na een tijdje clean zijn.

Het is indd dwijlen met de kraan open dat is me wel duidelijk. Heb jij dat zelf ook ervaren?


Nou laat ik zeggen het hielp niet mee dat ik aan de ene kant vrij regelmatig iets van amphetamine deed, en je anderseids wilt werken aan paniek, achterdocht, depressie, structuur, je geld zaken op orde krijgen etc etc, lijkt me heel logisch toch?

Een DMT trip duurt wel korter maar is voor zover ik er verstand van heb veel heftiger,-mischien is dat dosis gerelateerd idk-, ik zou dan voor een hele milde dosis gaan, ik poste op de chat onlangs deze docu

en onder die docu staat ook een soort disclaimer vastgepind bij de reacties.

weet je hij staat op df al meer maar ik post hem hier ook nog ef , wie weet ken je hem niet nog en hebben anderen er wat aan.


Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » wo jul 04, 2018 12:45 pm

Jcutter schreef:Waarom meteen ayahuasca? Waarom geen mexicaantjes (paddo's) icm zelfhulpboeken, wijze mensen en het veelvuldig opschrijven van (introspectieve) inzichten? En eventueel hulp van een verslavingsarts, een psycholoog en misschien een psychiater?


Omdat ik al diverse keren paddos hebben gedaan en mij tot dusverre nog niet echt geholpen hebben. De reden waarom ik Ayahuasca verkies, is omdat het volledig begeleid wordt, wat bij DMT en paddos natuurlijk niet zo is - en dat ik hoor ook verschillende plaatsen en bronnen dat iedereen er beter uitkomt.

Ik heb al een circus van 4 jaar achter de rug in het reguliere circuit en ook dat heeft tot dusverre niet heel veel opgeleverd (wat ook bij veel van die mensen die beter uit Ayahuasca kwamen het geval was). Ik krijg binnenkort wel groeps/schema therapie. en ik ben ook al jaren bezig met self help. Maar het zet helaas tot nu toe geen zoden aan de dijk. Het is allemaal heel logisch wat er in die self help enzo wordt verteld. Maar het veranderd voor mij niks, ik verwacht dat, dat alleen kan als je het echt ervaart en niet alleen over leest.

Er is sowieso iets iets wat mij telkens overneemt waardoor het lijkt alsof ik geen regie meer heb over mezelf. Dat overnemen door die gedachtes, dat kan wel vermoedelijk door de stimulanten komen. Ik merk ook in de meditaties dat deze veel heviger zijn na een stim sessie.

Zodoende dat het mij verstandig lijkt om hiermee te stoppen en dan daarna te kijken of Ayahuasca nodig is.

@618157

Hoe is dat nu je gestopt bent? Merk je dat het nu beter gaat? Wat voor verschillen merk je?
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Jmths » wo jul 04, 2018 2:18 pm

Zelf gebruikte ik zo'n 5 jaar meer dagen wel dan niet stimulanten. Vorig jaar een fikse burnout ook mede door de stimulanten. Nu kan ik de stimulanten niet volledig de schuld geven van alles. Maar ik had wel het gevoel dat ik door het vele gebruik voorafgaand mijzelf voor vrijwel niets meer kon motiveren. Nergens voldoening uit kon halen, nergens energie voor had en tegelijkertijd gek worden van verveling. Voor mij was (en nog altijd een beetje) na lange tijd stimulanten gebruiken het gebruik van een stimulant al snel nodig om mij een beetje normaal te voelen. De dopamine is gewoon merkbaar neerwaarts gereguleerd / gecompenseerd en ik kan mij best voorstellen dat dit zo'n 3 á 6 maanden kan duren voordat dit weer een beetje op normaal niveau is.

Een beetje zwart wit deze toelichting maar om mijn punt een beetje duidelijk te maken. Volgens mij heeft het vorig jaar toch wel een maand geduurd voordat ik mij überhaupt kon motiveren voor iets. Ik had het wel aardig bond gemaakt maar toch. En door de frustratie en mijzelf niet kunnen neerleggen bij de nasleep van bijwerkingen ironisch genoeg niet goed van de stimulanten kunnen afblijven ook. Voor de meeste mensen werken stimulanten op lagere doseringen rustgevend omdat dit vermoeidheid ontneemt en de gedachten focust, ik kan me goed voorstellen dat je je chaotischer voelt achteraf (tijdens het mediteren).

Heel lulverhaal maar ik denk dat het cliché van afbouwen en rust ook zeker kan helpen al zal het op de korte termijn wellicht minder aanvoelen.

Als ik me goed herinner is DMT een ingredient van ayahuasca, maar heeft ayahuasca ook nog MAO-remmers erbij zodat het langer werkt

Klopt, DMT is het actieve bestandsdeel in Ayahuasca en de toevoeging van MAOI A zorgt er voor dat het lichaam serotonine gelijkende stoffen zoals DMT tijdelijk niet kan afbreken.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » wo jul 04, 2018 2:37 pm

Jmths schreef:Zelf gebruikte ik zo'n 5 jaar meer dagen wel dan niet stimulanten. Vorig jaar een fikse burnout ook mede door de stimulanten. Nu kan ik de stimulanten niet volledig de schuld geven van alles. Maar ik had wel het gevoel dat ik door het vele gebruik voorafgaand mijzelf voor vrijwel niets meer kon motiveren. Nergens voldoening uit kon halen, nergens energie voor had en tegelijkertijd gek worden van verveling. Voor mij was (en nog altijd een beetje) na lange tijd stimulanten gebruiken het gebruik van een stimulant al snel nodig om mij een beetje normaal te voelen. De dopamine is gewoon merkbaar neerwaarts gereguleerd / gecompenseerd en ik kan mij best voorstellen dat dit zo'n 3 á 6 maanden kan duren voordat dit weer een beetje op normaal niveau is.

Een beetje zwart wit deze toelichting maar om mijn punt een beetje duidelijk te maken. Volgens mij heeft het vorig jaar toch wel een maand geduurd voordat ik mij überhaupt kon motiveren voor iets. Ik had het wel aardig bond gemaakt maar toch. En door de frustratie en mijzelf niet kunnen neerleggen bij de nasleep van bijwerkingen ironisch genoeg niet goed van de stimulanten kunnen afblijven ook. Voor de meeste mensen werken stimulanten op lagere doseringen rustgevend omdat dit vermoeidheid ontneemt en de gedachten focust, ik kan me goed voorstellen dat je je chaotischer voelt achteraf (tijdens het mediteren).

Heel lulverhaal maar ik denk dat het cliché van afbouwen en rust ook zeker kan helpen al zal het op de korte termijn wellicht minder aanvoelen.

Als ik me goed herinner is DMT een ingredient van ayahuasca, maar heeft ayahuasca ook nog MAO-remmers erbij zodat het langer werkt

Klopt, DMT is het actieve bestandsdeel in Ayahuasca en de toevoeging van MAOI A zorgt er voor dat het lichaam serotonine gelijkende stoffen zoals DMT tijdelijk niet kan afbreken.


Nu is mijn gebruik wel veel minder als dat van jou - maar herken mezelf zeker in je verhaal.

Wat het meest vervelende van at alles is, is voornamelijk die chaotische gedachtes. Het lijkt alsof je kiest om zo te denken maar dan kom je er telkens daarna erachter dat je zo niet wilt denken. En wat de maandag gebeurde en nu nog wel is dat je daadwerkelijk ziet dat de gedachtes automatisch negatief voor je uit blijven spelen. Ik las ergens dat, dat zeker wel te maken kan hebben met dopamine problemen. Ook bijvoorbeeld het niet kunnen reguleren van negatieve gedachtes kan te maken hebben met dopamine loss.

Zodoende dat ik ook de komende weken flink wil gaan sporten en heb ook Jiaogulan thee besteld wat ook goed voor dopamine receptor herstel blijkt te zijn.

Hoe lang is het nu geleden dat jij nog iets van een stim gehad hebt? En had je bij de ergste dieptepunten ook het gevoel alsof bijna geen keuze meer kon maken en geleefd werd?
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor verneukeratief » wo jul 04, 2018 7:24 pm

Ronduit belachelijk ook dat ze iemand in dergelijke labiele toestand toelaten tot hun sessie
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » wo jul 04, 2018 10:05 pm

Jcutter schreef:Mijn 1e en tevens mijn laatste ayahuasca trip was het heftigste wat ik ooit mee had gemaakt. Ik had namelijk een zogenaamde spirituele dood en hergeboorte. Probeerde mijn vingers eraf te bijten waarop ik vervolgens piepschuim in mijn mond kreeg gedrukt, ik heb lopen schreeuwen, huilen, vechten, rollen in mijn eigen kots, ik had mijn broek volgescheten....En vervolgens ben ik 1,5jaar lang van de drugs afgebleven omdat telkens als ik al caffeïne innam of een peuk rookte. Toen kreeg ik flashbacks van die horrortrip. Sindsdien nooit geen psychedelica meer gebruikt. Wel later afgegleden naar de destructievere soorten drugs; coke, opiaten, benzo's, alcohol...Na de ayahuasca trip was ik echt een hele lange tijd hartstikke heel erg dromerig. Was zelfs zo dromerig dat ik dit kreeg te horen van mijn omgeving.

Lees hier mijn verslag: https://drugsforum.nl/threads/ayahuasca ... ber.19880/


Uhm, heel veel sterkte en beterschap als je ook in zo'n hele diepe ayahuasca trip krijgt. Lang niet iedereen krijgt hem. Denk dat mijn brein nog niet was hersteld van vorige LSD en paddotrips, waardoor de ayahuasca de trigger was voor zo'n zeer nare ervaring. Ze zeiden op de ceremonie dat ik krijg wat ik aankan. Nou, ik heb het geweten :s


Dat klinkt wel heel erg wreed ik ga je report zeker lezen. Werd je niet goed begeleid daar? En waarom besloot je die trip te nemen?
Druks schreef:De ayahuasca kerken zijn verboden sinds kort. Dus ik denk dat je zo'n ceremonie niet meer legaal in Nederland kan vinden :( http://augustdeloor.nl/?p=413


Raar verhaal er zijn er nog genoeg hoor. Met begeleiding en al...
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Kikkerr » wo jul 04, 2018 11:31 pm

spikeycloud schreef
@618157

Hoe is dat nu je gestopt bent? Merk je dat het nu beter gaat? Wat voor verschillen merk je?




Ik gebruik heel af en toe nog amfetamines en merk dat ik me stukken stabieler voel, minder mood swings, minder kort lontje, mijn bankrekening gaat erop vooruit, ik krijg meer energie voor andere dingen op stims wou ik vaak alleen maar masturberen of seks hebben, of compulsief gamen soms.
minder achterdocht, minder afgevlakt. ik nam ook altijd standaart veel benzo's bij mijn uppers dus dat had ook zijn nasleep, dat is denk ik wel wat er verbeterd/veranderd is in GROTE LIJNEN he he he ... ;)
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » wo jul 04, 2018 11:53 pm

618157 schreef:spikeycloud schreef
@618157

Hoe is dat nu je gestopt bent? Merk je dat het nu beter gaat? Wat voor verschillen merk je?




Ik gebruik heel af en toe nog amfetamines en merk dat ik me stukken stabieler voel, minder mood swings, minder kort lontje, mijn bankrekening gaat erop vooruit, ik krijg meer energie voor andere dingen op stims wou ik vaak alleen maar masturberen of seks hebben, of compulsief gamen soms.
minder achterdocht, minder afgevlakt. ik nam ook altijd standaart veel benzo's bij mijn uppers dus dat had ook zijn nasleep, dat is denk ik wel wat er verbeterd/veranderd is in GROTE LIJNEN he he he ... ;)


Ik gebruikte de laatste tijd ook maar eens in de 2 maanden amphs wel vaak verschillende gecombineerd met ook nog tripmiddelen erbij en pakte ogv om de twee weekenden een lichtere stim op een lage dosis zoals bijvoorbeeld isopryphenidate, 3FPM of een combinatie van beide.

Maarja het zal natuurlijk de hele nasleep zijn van de jaren van gebruikt. Het is overigens ook zo dat ik ze bijna alleen pakte voor masturberen maar de laatste paar sessies waren niet eens speciaal meer. In feite is het ook je brein voor de gek houden met genot wat je eigenlijk niet verdient...

Edit:

Hoe vaak gebruikte je toen je nog wel die problematiek had?

Goed iig om te horen dat het beter met je gaat. Dat geeft mij ook wel weer hoop, al is bij mij de kans groot dat er wellicht ook nog meer kan spelen.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Hakvlees » do jul 05, 2018 7:55 pm

Zoals anderen al zeiden, ga er nooit vanuit dat éen trip alles voor je oplost. Ik heb geen ervaring met ayahuasca, maar wel met overmatig upper-gebruik (2 a 3 jaar lang sowieso elk weekend, incl heel veel zuipen) wat leidde tot de nodige mentale aftakeling.

Ik ben op een gegeven moment ook richting de psychedelica gegaan omdat ik meer rust en mentale stabiliteit zocht, en dat heeft me wel goed gedaan (ik drink nog maar weinig, en uppers zijn voor speciale gelegenheden, misschien 1 of 2 keer per jaar). Maar dan wel veel meditatieve trips (alleen, met wat muziek, mooie beelden en mn gedachten) over een periode van meer dan een jaar (en counting want ik zie mezelf nog als een work in progress). Ik begon met de vriendelijke 2c-c en heb me langzaam opgebouwd naar de truffels toe (ik verwachtte altijd dat truffels in je eentje behoorlijk heftig kon zijn). Van truffels merk ik altijd het grootste effect, in de zin dat ik de periode erna veel vrolijker, empathischer en energieker ben. Maar nooit los je in éen trip je problemen op. Je kunt best enorme openbaringen hebben, maar uiteindelijk zijn het allemaal puzzelstukjes uit de krochten van je brein.

Het zal zeker geen kwaad kunnen om ayahuasca te nemen met het idee jezelf te 'verbeteren', ik durf het nog niet aan omdat het me extreem heftig lijkt (zou dan liever DMT roken aangezien dat een stuk minder lang duurt), maar ik zou er zeker niet met de mindset in gaan dat het je depressie ineens geneest. Het zal eerder het begin zijn van de reis om jezelf te 'verbeteren'. Maar het feit dat je bereid bent om meer mentale rust te creëren lijkt me al een goed begin.
Hakvlees
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 174
Geregistreerd: za feb 26, 2011 4:30 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » vr jul 06, 2018 1:42 am

Hakvlees schreef:Zoals anderen al zeiden, ga er nooit vanuit dat éen trip alles voor je oplost. Ik heb geen ervaring met ayahuasca, maar wel met overmatig upper-gebruik (2 a 3 jaar lang sowieso elk weekend, incl heel veel zuipen) wat leidde tot de nodige mentale aftakeling.

Ik ben op een gegeven moment ook richting de psychedelica gegaan omdat ik meer rust en mentale stabiliteit zocht, en dat heeft me wel goed gedaan (ik drink nog maar weinig, en uppers zijn voor speciale gelegenheden, misschien 1 of 2 keer per jaar). Maar dan wel veel meditatieve trips (alleen, met wat muziek, mooie beelden en mn gedachten) over een periode van meer dan een jaar (en counting want ik zie mezelf nog als een work in progress). Ik begon met de vriendelijke 2c-c en heb me langzaam opgebouwd naar de truffels toe (ik verwachtte altijd dat truffels in je eentje behoorlijk heftig kon zijn). Van truffels merk ik altijd het grootste effect, in de zin dat ik de periode erna veel vrolijker, empathischer en energieker ben. Maar nooit los je in éen trip je problemen op. Je kunt best enorme openbaringen hebben, maar uiteindelijk zijn het allemaal puzzelstukjes uit de krochten van je brein.

Het zal zeker geen kwaad kunnen om ayahuasca te nemen met het idee jezelf te 'verbeteren', ik durf het nog niet aan omdat het me extreem heftig lijkt (zou dan liever DMT roken aangezien dat een stuk minder lang duurt), maar ik zou er zeker niet met de mindset in gaan dat het je depressie ineens geneest. Het zal eerder het begin zijn van de reis om jezelf te 'verbeteren'. Maar het feit dat je bereid bent om meer mentale rust te creëren lijkt me al een goed begin.


Dankje voor je interessante post. Je spreekt over een mentale aftakeling. Zou je kunnen berschrijven wat dat o.a. inhield en wat er met je gebeurde en waar je last van had? en is dat minder geworden nadat je was gestopt?

Ik heb sowieso niet de illusie dat de trip in 1 keer alles veranderd. Ik heb ondertussen al zoveel gebeurt en ik zit er zo diep in - dat ik weet als er al een uit weg is - dit een hele lange gaat worden.

Ik heb zelf toevallig afgelopen weekend nog een combinatie van wat stims met 2C-C en ho-met gehad. Die ook best wel hard insloeg. Het leek op een gegeven moment dat ik bijna niks meer kan. Ik kon bijvoorbeeld kiezen om van punt a naar punt b te gaan maar ondertussen raakte ik mezelf 10x kwijt. Dat was ook vrij beangstigend. Ook had ik het idee dat ik met de omgeving kon samensmelten, en ik leek zelf alleen maar een bepaalde energie - wat ook best spannend was.

Toen ben ik naar buiten gegaan en ik had het idee dat mensen allemaal gekke dingen deden die ze normaal niet deden waarvan je echt denkt wtf dit zouden ze normaal toch niet doen of toch wel? En als ik moest oversteken leek dit soms een minuut te duren wat ook best scary was. Miss ook niet zo slim om op dat moment de stad in de gaan.

Anyway, toch heb ik het idee dat ik niet veel op die trip geleerd, heb behalve dat ik mezelf op een onebwust niveau negatiever zie dan nodig is. Het vervelende alleen is dat het ondanks ik dit gezien heb toch weer telkens terug kom in de oude perceptie. Of dat ik het 99% van de tijd vergeet omdat mijn perceptie alle kanten in schiet van moment tot moment. Dusja... :keta:
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Jmths » vr jul 06, 2018 12:58 pm

spikeycloud schreef:Wat het meest vervelende van at alles is, is voornamelijk die chaotische gedachtes. Het lijkt alsof je kiest om zo te denken maar dan kom je er telkens daarna erachter dat je zo niet wilt denken.

Zeker twee (wellicht drie) oude bekenden met vrij aanwezige hyperactiviteitssymptomen vertelde mij ieder eens dat ze methylfenidaat (of iets gelijkends) nemen voor het slapen gaan omdat ze anders niet kunnen slapen door de chaotische gedachten. Ik moet er niet aan denken om een stimulant voor het slapen gaan in te nemen maar ze doen voor mij zeker de intensiteit aan gedachten af nemen.

Ik geloof echter ook dat net als bij REM slaap, dat wanneer deze wordt overgeslagen je lichaam altijd zal proberen hiervoor te compenseren. Tijdens hoorcollege werd aangehaald en ook in wetenschappelijke artikelen dat het lichaam altijd een inhaalslag zal maken om verloren REM slaap weer in te halen. De REM slaap wordt sterk geassocieerd met de verwerking van informatie in de hersenen.

Met mindfulness wordt vaak wel eens gezegd dat je malende gedachten niet moet tegenhouden maar los moet laten en langs je heen moet laten gaan. Hetzelfde wat vaak wordt aangehaald voor tijdens het trippen, de enige manier om om te gaan met malende gedachten is accepteren dat ze er zijn omdat malende gedachten anders zullen blijven terug komen. Plat gesteld, gedachten zijn er nou eenmaal en alles komt met zijn nuances.

Maar ik geloof ook absoluut dat het effect van psychofarmaca niet te onderschatten valt. Ik heb wel momenten mee gemaakt tijdens benzodiazepine ontwenning dat ik nog net niet tegen mijzelf loop te schreeuwen dat het door de ontwenning komt.

spikeycloud schreef:Zodoende dat ik ook de komende weken flink wil gaan sporten en heb ook Jiaogulan thee besteld wat ook goed voor dopamine receptor herstel blijkt te zijn.

Ja, de clichés hé. Voldoende slapen, fatsoenlijk voedsel en beweging.

spikeycloud schreef:Hoe lang is het nu geleden dat jij nog iets van een stim gehad hebt? En had je bij de ergste dieptepunten ook het gevoel alsof bijna geen keuze meer kon maken en geleefd werd?

Gisteren zat ik nog aan de 2-FMA, nog altijd vrij regelmatig in ieder geval. Maar veel dagen 'slechts' 14mg en ik ben allang blij dat er dagen tussen zitten waarop ik van de stimulanten kan afblijven. Ik heb deadlines en stress in ieder geval tot en met september.

Toen ik lange tijd mijn grenzen rekte (met stimulanten) en in een burnout terecht kwam heb ik mij over een langere periode wellicht nog nooit zo slecht gevoeld. Toen ik er letterlijk met mijn energie doorheen zat voelde dit mentaal voor mij ook zo. Ik voelde mij een gevangene in mijn lichaam en ik voelde mij enkele maanden zeer neerslachtig en apathisch.

Maar daar kwam ook zeker naast de stimulanten andere context bij kijken. Ik zat in een derde juridisch proces waarin mijn onderwijsinstelling het op mijn gemunt had en niet alleen op juridisch vlak probeer ze mij het leven flink zuur te maken. Als je een juridisch proces verliest kun je lichtelijk stellen dat je toekomst om zeep is geholpen en als je een juridisch proces wint verandert er niets en word je alsnog tot het bizarre toe geterroriseerd.

In februari is er hieraan gerelateerd een leerkracht ontslagen. Voor mijn gevoel ligt de oorzaak van problematiek bij het bestuur maar blijkbaar moest er iemand de schuld krijgen en dus werd een hard werkende mevrouw met recente zwangerschapscomplicaties ontslagen.

Tegelijkertijd probeer ik vakken af te ronden en puntjes binnen te halen in de hoop alsnog ooit een diploma te kunnen behalen. Binnenkort vervolg ik mijn opleiding aan de nu derde onderwijsinstelling omdat ik het gevoel heb dat dit wederom niet mogelijk zal wezen binnen mijn huidige onderwijsinstelling, ik voel mij ook simpelweg geviseerd en niet veilig meer. Mijn scriptie durf ik hier ook niet in te leveren, de commissie kent mij bij naam en ik heb door gebeurtenissen teveel twijfels bij hun objectiviteit.

Ik weet niet in hoeverre de stimulanten hierin de schuld kan geven, ondanks de frequentie zijn de doseringen altijd gematigd en bescheiden gebleven en bij sommige dingen kan ik mij simpelweg moeilijk neerleggen. Mijn mond heeft zich al vaak geopend in verbazing tot waartoe mensen in staat zijn, ik word er soms moedeloos van.

Voor sommige mensen zijn alle middelen gerechtvaardigd zolang ze maar het gevoel hebben er mee weg te komen. Als ik ondertussen ergens van overtuigd ben is het wel dat zelfbenoemde professionals in pak vaak nog wel de meest onnozele en doorgetrokken fraudeurs zijn. Maar ik dwaal af, soms moet de negatieve kots er gewoon even uit.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Hakvlees » vr jul 06, 2018 3:28 pm

Je spreekt over een mentale aftakeling. Zou je kunnen berschrijven wat dat o.a. inhield en wat er met je gebeurde en waar je last van had? en is dat minder geworden nadat je was gestopt?


Ik merkte vooral dat ik gewoon negatiever dacht, vatbaarder was voor depressie, snel geïrriteerd, negatief en veroordelend was naar mensen toe en minder helder kon nadenken. Ik had regelmatig en om de kleinste dingen woede-aanvallen waar ik met spullen ging gooien, tegen de muur slaan en trillend en grommend van woede rond liep te ijsberen.
Daarbij wordt het op een gegeven moment een obsessie, om steeds maar te proberen dat gevoel te creeren wat ik in het begin had toen het allemaal nieuw en interessant was. Fysiek merkte ik ook dat ik me minder goed voelde en ik kreeg vaak last van hartkloppingen, niet alleen direct na gebruik maar gewoon vrijwel altijd.

Natuurlijk kan en ga ik niet alleen het upper-gebruik de schuld geven van die dingen, er waren ook andere factoren in mn leven die meespeelden maar het maakte het er absoluut niet beter op.
Ik merk nu wel dat ik over het algemeen een stuk positiever, toleranter en gelukkiger ben. Natuurlijk heb ik soms nog steeds kutweken waarin ik door mn werk moe en gestresst ben, maar ik kan het in mn hoofd allemaal al beter relativeren, neem mezelf niet meer zo serieus en ben een stuk toleranter naar mensen toe. Ook woede-aanvallen komen nog maar zeer sporadisch voor (dan moet ik echt een kutdag in een kutweek hebben waar dan ook alles wat ik die dag wil doen mis gaat of voor extreme irritatie zorgt en dan wil het nog weleens knappen).

Wat 2CC betreft is het natuurlijk ook niet het tripmiddel waarmee je het diepste gaat, het was voor mij vooral een goede manier om alleen te leren trippen en licht in mn brein te reizen. Daarbij geeft het een lekkere luchtige kijk op alles en helpt het om dingen die je in het dagelijkse leven irriteren te relativeren. Maar als je dieper wil gaan moet je inderdaad naar andere middelen kijken.
Hakvlees
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 174
Geregistreerd: za feb 26, 2011 4:30 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Drientje » vr jul 06, 2018 4:25 pm

618157 schreef:....maar stop eerst eens met altijd in middelen te denken, als ik dit pak pakt dat zo uit, en als ik die Rc doe dan dit en dit, heel simpel gezegd gewoon even geen drugs doen, dus ook geen ayahuasca......


Dit.

Voordat ik ayahuasca deed was ik 3 maanden nuchter. Dat was een fakking kut jaar overigens. Woog nog maar 48kg, schouder kapot, familie verloren, vrienden kwijt, baan kwijt, veel te veel drugs en daarbovenop nog meer drugs.

Ayahuasca heeft echt mijn leven niet veranderd. Ik heb het 4 keer gedaan, 4 keer echt zwaar kut gehad (op zoek naar die overgave zoals jij nu), en uiteindelijk besloten dat die spirituele zweefteef mafkees van een Almasto echt de drukte niet waard is en dat ik zelf mijn eigen stuurman van mijn eigen schip moest zijn, anders bleef ik stuurloos ronddobberen.

Wat ayahuasca wel voor me gedaan heeft is me laten zien dat ik waardevol ben. Niet door inzichten die mijn wereldbeeld veranderden, niet door me een spiegel voor te houden maar door me bewust te maken dat deze zoektocht naar mezelf, net spoorstaven in perspectief zijn. Ze zullen nooit samenkomen, hoe ver ik ook loop. Hoe ver mijn reis ook zal zijn, hoe lang ik ook de staven zal blijven volgen, nooit zullen ze bijelkaar komen. En dat moment was vlak voor de 4e trip. Ik zat in de tipi in het vuur te staren en bedacht me dat het leed van al die mensen in die cirkel, een mooie financieële bron is waar dit soort sjacheraars zoals Almasto, mooi gebruik van kunnen maken. Beloften van genezing, beloften van rust, kalmte en spirtueel genezen zullen altijd mensen die in de knoop zitten aantrekken. En daar, op dat moment was ik genezen. Want zodra je accepteert wat je niet kunt veranderen, verander je de situatie in iets waarmee je werken kunt. Vanaf dat moment ben ik niet meer op zoek geweest naar de oplossing buiten mezelf.

Ik snap dat jij dat nog niet ziet. En misschien is jouw problematiek zo dusdanig anders dat jij wel baat hebt bij een flinke slok ayahuasca in zo'n setting. Maar wat Frog zegt, klopt als een bus. Ga eerst maar eens nuchter een default zoeken. Want je bent al zolang onder invloed of in middelen aan het denken dat jij zelf niet eens weet wie jij bent zonder al die middelen. Hoe kun je nou iets veranderen waarvan je zelf niet eens weet wat?
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Kikkerr » za jul 07, 2018 3:38 pm

Jcutter schreef:Als je jezelf toch wilt genezen met drugs, waarom ga je niet aan de medicijnen? Sinds ik antipsychotica en antidepressiva slik, ben ik voor mijn doen aardig stabiel en gelukkig. Soms heb ik nog weleens zin om drugs te doen maar ik kan de verleiding makkelijk weerstaan. Ben inmiddels alweer jarenlang drugsvrij :smokin: Sommige mensen hebben de neiging om alcohol te drinken en te blowen als zelfmedicatie. Naar mijn idee kun je dan beter een dosis medicijnen slikken, waardoor je die zucht niet meer zo hebt en gewoon kunt functioneren overdag.

Het feit dat je de bak in gaat als je weer drugs gebruikt vergeet je er even convenient bij t zeggen, oke die meds zullen je goed doen, maar zonder die reclassering zeg je zelf altijd" zat je alle dagen aan de dope", zijn jouw woorden he ....
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » za jul 07, 2018 4:55 pm

Jcutter schreef:Als je jezelf toch wilt genezen met drugs, waarom ga je niet aan de medicijnen? Sinds ik antipsychotica en antidepressiva slik, ben ik voor mijn doen aardig stabiel en gelukkig. Soms heb ik nog weleens zin om drugs te doen maar ik kan de verleiding makkelijk weerstaan. Ben inmiddels alweer jarenlang drugsvrij :smokin: Sommige mensen hebben de neiging om alcohol te drinken en te blowen als zelfmedicatie. Naar mijn idee kun je dan beter een dosis medicijnen slikken, waardoor je die zucht niet meer zo hebt en gewoon kunt functioneren overdag.


Bij mij werkt dat niet bovendien raak is me beetje libido wat ik nog heb kwijt. En libido is me heilig
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » za jul 07, 2018 9:07 pm

Jcutter schreef:Oke, dan zul je je maar moeten overgeven aan de krachtige werking van ayahuasca :roll: Lekker kotsen en schijten en huilen en gillen. Als je klaar bent, waarom ga je dan ook niet direct aan de iboga? Terwijl je rondhuppelt in zo'n harembroek. Met een ex-bajes klant in je nek, die zich voordoet als de heilige "sjamaan", terwijl ie op die achterlijke trommels zit te slaan....



Haha u sound irritated. Maar ik zou eerder aya doen dan die chemische troep indd. Daarbij dempen dat soort medicijnen de klachten alleen maar - het probleem zit er nog steeds - en als je stopt worden de klachten nog 10x zo erg dan voor je begonnen was. Het is geen hogere wiskunde dat je op een gegeven moment al het serotonine wat je verhoogd terug moet betalen. En dan zwijg ik nog maar van de kosten en de gruwel verhalen.op internet.

Reden genoeg voor mij om er niet aan te beginnen.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » zo jul 08, 2018 12:10 am

Jcutter schreef:Tja, als je zonder medicijnen last hebt van allerlei kwallen waardoor je minder goed functioneert in het dagelijks leven, dan is het geen slecht idee om te kijken welk medicijn geschikt voor je is. Zonder medicatie heb ik last van stemmingswisselingen, impulsiviteit, slaapproblemen, innerlijke onrust, hyperactiviteit, sociale angsten en meer van dat. Waardoor ik drugs en alcohol ga misbruiken om aan mijn labiele zelf te ontsnappen. Nu met medicijnen heb ik veel minder last van die klachten, waardoor ik beter kan functioneren en mijzelf niet kapot hoef te maken door drugs te misbruiken.


Ja voor jou kan t miss helpen. Maar voor mij deed het dat niet (citolapram). Mijn problemen - los van de.stims - liggen ook meer in het altijd mezelf opzij gezet te hebben voor andere en kwil deze t liefste nuchter aanpakken. Omdat je het je dan alleen echt goed kan toe kan eigenen.

Als je iets gebruikt ook al is een AD, dan reinforce je jezelf onbewust elke keer dat je zonder niet goed genoeg bent. Dat moet bij mij nu es echt afgelopen zijn.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » zo jul 08, 2018 10:06 am

Jcutter schreef:Nou, het zou mij benieuwen of ayahuasca jou gaat geven waar je naar opzoek bent. Psychedelica kunnen je opener maken, je kan door psychedelica het leven leren waarderen, je kan positiever in het leven komen te staan, je vind kunst ineens leuk, muziek interpreteer je anders...Maar echt mentale problemen oplossen zoals depersonalisatie, daar geloof ik niet zo in. Wel kun je positiever gaan denken na een trip, maar mijn ervaring is dat dit maar tijdelijk is. Hou er wel rekening mee dat ayahuasca jouw depersonalisatie mogelijk kan verergeren. Verder kun je in paniek raken tijdens de trip en kan jou dit later PTSS klachten bezorgen. Na mijn horrortrip had ik twee weken lang dat ik elke nacht in doodsangst wakker werd, zwetend en al, opzoek naar de lichtknop. Niet fijn. Had continue nachtmerries. Hopelijk krijg jij een betere ervaring :)


Ja heb zelf nog niet de knoop doorgehakt hoor. Ik hoop dat het ook opgelost kan worden met stoppen van stims.en er weer wat voor mezelf te zijn. Aya is als er ect geen verbetering blijft komen.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Jmths » zo jul 08, 2018 2:54 pm

spikeycloud schreef:Maar ik zou eerder aya doen dan die chemische troep indd. Daarbij dempen dat soort medicijnen de klachten alleen maar - het probleem zit er nog steeds - en als je stopt worden de klachten nog 10x zo erg dan voor je begonnen was. Het is geen hogere wiskunde dat je op een gegeven moment al het serotonine wat je verhoogd terug moet betalen.

Ik begrijp je punt wel en ik ben het er ook wel in grote mate mee eens. Maar ik denk ook niet dat het gezond is als mensen hun instinct volledig ontkennen. Ons handelen is simpelweg voor het overgrote deel door instinctief handelen bepaald. Verdrukking, het instinctief in stand houden van een positief zelfbeeld, de dingen die wij soms doen uit overlevingsdrang.

Het is niet enkel negatief en draagt ook een functie. Afgunst naar mensen is voor mijn gevoel makkelijk om te koesteren maar soms mag je jezelf ook wel wat ontluchting gunnen om het dragelijk te houden. Maar voor de mensen die sterk kunnen blijven, petje af.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor spikeycloud » zo jul 08, 2018 6:23 pm

Jmths schreef:Ayahuasca is een vrij drastische ingreep en niemand kan je vertellen hoe het voor jou specifiek zal uitpakken. Ik zou er in ieder geval niet vanuit gaan dat een Ayahiasca een 'quick fix' gaat wezen voor je problemen. Maar wellicht kan het verwerking in emotionele trant in een stroomversnelling brengen. Depressie heeft vrijwel altijd een onderliggende oorzaak, jezelf hier in grote mate aan blootstellen kan veel energie kosten en er flink inhakken.

Psychedelica stelt mij vaak in grote lijnen wel aardig in staat om vanaf een afstand het volledige plaatje te bekijken en hierbij een aardige analyse van de relevante factoren te maken. Het kan mij in staat stellen om op een kritische manier naar mijn eigen handelen te kijken zonder hier een waardeoordeel aan vast te koppelen. Met Ayahuasca zelf heb ik echter geen ervaring.

Mocht je dit plan doorzetten kan ik aanraden voor jezelf op te schrijven waar je verandering in wilt brengen, waarom en wat je uit een ayahuasca trip hoopt te halen. Een stukje concretisering voor jezelf waar je aan wilt werken.

DMT staat er ook om bekend dat deze voor veel mensen een sterke anti depressieve werking heeft voor die vaak tot enkele dagen naar gebruik bij blijft. Door de veel kortere duratie van DMT lijkt een DMT trip mij iets beter te overzien dan een ayahuasca trip. Een DMT trip kan ook overweldigend wezen en meerdere dagen duren voor iemand om deze geheel te verwerken. Misschien een idee om eerst een ervaring op te doen met DMT voordat je aan ayahuasca begint.

Persoonlijk ben ik ook vrij enthousiast over MXE wat betreft de anti depressieve werking maar deze is waarschijnlijk zeer moeilijk te vinden dezer dagen.


MXE heb ik.gelukkig zelf nog. En gelukkig ook nog die extreem potente van de oude tijd van die vendor die torn ook zon mindblowing 3fa had.

10 mg MXE hakt er bij mij al behoorlijk in. Maar heb er ook ervaringen erop gehad die minder waren dus ben er tegenwoordig wat voorzichtig mee
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor snuifduif » zo jul 08, 2018 9:08 pm

spikeycloud schreef:[Maar ik zou eerder aya doen dan die chemische troep indd.

Sla eens een scheikunde boek open makker :wave:
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor PiraatPanda » ma jul 09, 2018 2:46 pm

snuifduif schreef:
spikeycloud schreef:[Maar ik zou eerder aya doen dan die chemische troep indd.

Sla eens een scheikunde boek open makker :wave:


Leer jij eens wat inlevingsvermogen dan makker :ugeek: en sla een een psychologieboek open!!! zodat je ook begrijpt wat mensen bedoelen ipv wijs te doen. Hij verwacht waarschijnlijk dat (eenmalig?) ayahuasca-gebruik een psychologische/therapeutische werking heeft door alle inzichten die hij ervan zal krijgen. Terwijl langdurig medicatie slikken (als je verder niets verandert qua levensstijl of denkwijze) voornamelijk effect heeft op je chemische-neuronale balans. (of dit ook echt zo uit zal pakken weet ik niet, maar het lijkt erop dat hij dit verwacht?)

Alles wat je doet, slikt of denkt heeft uiteindelijk zowel effect op zowel psychologisch niveau als op chemische processen in je zenuwstelsel. Spikeycloud's onderscheid in deze zin vind ik echter wel begrijpelijk en valide. Dat jij het nou niet snapt :roll:

@Spikeycloud of bedoelde je iets anders? Hoop niet dat je bedoelt dat (de werking van) ayahuasca niet chemisch is, want dan zou snuifduif wel een punt hebben > en ik hou er niet van als snuifduif een punt heeft :beer:

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Jmths » ma jul 09, 2018 4:52 pm

spikeycloud schreef:MXE heb ik gelukkig zelf nog. En gelukkig ook nog die extreem potente van de oude tijd van die vendor die torn ook zon mindblowing 3fa had.

10 mg MXE hakt er bij mij al behoorlijk in. Maar heb er ook ervaringen erop gehad die minder waren dus ben er tegenwoordig wat voorzichtig mee

Zelf doseerde ik MXE nooit hoger dan 30-35mg, meestal slechts zo'n 25mg was wat mij betreft ideaal. En voor de antidepressieve werking heb je ook slechts zo'n 5mg nodig. Tenzij je al voor een hole ervaring gaat vind ik een hogere dosering dissociatief ook niet zo interessant, eerder vermoeiend.

Ik heb nog 100mg MXE liggen die ik bewaar vanuit nostalgische overweging. Ik mis MXE wel, de PCP analogen zijn wel recreationeel maar erg constructief voor je mentale gesteldheid zijn ze niet.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor verneukeratief » ma jul 09, 2018 7:47 pm

PiraatPanda schreef:
snuifduif schreef:
spikeycloud schreef:[Maar ik zou eerder aya doen dan die chemische troep indd.

Sla eens een scheikunde boek open makker :wave:


Leer jij eens wat inlevingsvermogen dan makker :ugeek: en sla een een psychologieboek open!!! zodat je ook begrijpt wat mensen bedoelen ipv wijs te doen. Hij verwacht waarschijnlijk dat (eenmalig?) ayahuasca-gebruik een psychologische/therapeutische werking heeft door alle inzichten die hij ervan zal krijgen. Terwijl langdurig medicatie slikken (als je verder niets verandert qua levensstijl of denkwijze) voornamelijk effect heeft op je chemische-neuronale balans. (of dit ook echt zo uit zal pakken weet ik niet, maar het lijkt erop dat hij dit verwacht?)

Alles wat je doet, slikt of denkt heeft uiteindelijk zowel effect op zowel psychologisch niveau als op chemische processen in je zenuwstelsel. Spikeycloud's onderscheid in deze zin vind ik echter wel begrijpelijk en valide. Dat jij het nou niet snapt :roll:

@Spikeycloud of bedoelde je iets anders? Hoop niet dat je bedoelt dat (de werking van) ayahuasca niet chemisch is, want dan zou snuifduif wel een punt hebben > en ik hou er niet van als snuifduif een punt heeft :beer:

Dit is ook echt de eerste keer dat ik jou een psycho-analyse zie maken die wel hout snijdt.
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: Het overwegen van een Ayahuasca retreat

Berichtdoor Jmths » ma jul 09, 2018 9:59 pm

verneukeratief schreef:Dit is ook echt de eerste keer dat ik jou een psycho-analyse zie maken die wel hout snijdt.

Badum-tssh 7/10
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast

Royal Queen Seeds banner