spikeycloud schreef:Zoals sommige van jullie zo wel door mijn verschillende posts heen hebben kunnen zien met nogal mentale problemen (depressie, depersonalisatie, overheersend negatief denken etc) - die vermoedelijk versterkt zijn door simulanten of misschien zelfs gedeeltelijk veroorzaakt. En ik ondanks al jaren psychische hulp nog steeds geen verbetering merk, zit ik er sterk over te denken om een Ayahuasca retreat te gaan doen. Ik heb hier ontzettend veel(alleen maar) positieve verhalen over gehoord. Dat mensen die zwaar depressief zijn – en waarbij niks heeft geholpen – ze na een enkele sessie van de depressie af zijn of dat ze de depressie de baas zijn.
Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met Ayahuasca en wat het voor jou heeft gedaan.
spikeycloud schreef:Ik heb hier ontzettend veel(alleen maar) positieve verhalen over gehoord.
618157 schreef:spikeycloud schreef:Zoals sommige van jullie zo wel door mijn verschillende posts heen hebben kunnen zien met nogal mentale problemen (depressie, depersonalisatie, overheersend negatief denken etc) - die vermoedelijk versterkt zijn door simulanten of misschien zelfs gedeeltelijk veroorzaakt. En ik ondanks al jaren psychische hulp nog steeds geen verbetering merk, zit ik er sterk over te denken om een Ayahuasca retreat te gaan doen. Ik heb hier ontzettend veel(alleen maar) positieve verhalen over gehoord. Dat mensen die zwaar depressief zijn – en waarbij niks heeft geholpen – ze na een enkele sessie van de depressie af zijn of dat ze de depressie de baas zijn.
Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met Ayahuasca en wat het voor jou heeft gedaan.
Nee dat heb ik niet, ik heb wel interesse erin, maar stop eerst eens met altijd in middelen te denken, als ik dit pak pakt dat zo uit, en als ik die Rc doe dan dit en dit, heel simpel gezegd gewoon even geen drugs doen, dus ook geen ayahuasca.
je kan wel hulp hebben, maar als je stims enzo blijft gebruiken is het dweilen met de kraan open, - wat is die hulp dan waard die je krijgt-
ik raad aan van jezelf uit te gaan probeer even te stoppen, Ayuhuasca of DMT is denk ik niet iets waar je te licht over moet denken, stop eens met drugs poosje kijk hoe dat gaat.
Ik hoop dat er meer mensen hun mening geven en dat je iig je wat beter gaat voelen, maar geef het de tijd stop een poosje en zoek het niet in middelen, je kan het zelf, en als je een poos clean bent van andere shit dan maybe keer auahuasca, zo zou ik het aanpakken.....
wie weet denken andere daar anders over.
succes
spikeycloud schreef:618157 schreef:spikeycloud schreef:Zoals sommige van jullie zo wel door mijn verschillende posts heen hebben kunnen zien met nogal mentale problemen (depressie, depersonalisatie, overheersend negatief denken etc) - die vermoedelijk versterkt zijn door simulanten of misschien zelfs gedeeltelijk veroorzaakt. En ik ondanks al jaren psychische hulp nog steeds geen verbetering merk, zit ik er sterk over te denken om een Ayahuasca retreat te gaan doen. Ik heb hier ontzettend veel(alleen maar) positieve verhalen over gehoord. Dat mensen die zwaar depressief zijn – en waarbij niks heeft geholpen – ze na een enkele sessie van de depressie af zijn of dat ze de depressie de baas zijn.
Nee dat heb ik niet, ik heb wel interesse erin, maar stop eerst eens met altijd in middelen te denken, als ik dit pak pakt dat zo uit, en als ik die Rc doe dan dit en dit, heel simpel gezegd gewoon even geen drugs doen, dus ook geen ayahuasca.
je kan wel hulp hebben, maar als je stims enzo blijft gebruiken is het dweilen met de kraan open, - wat is die hulp dan waard die je krijgt-
ik raad aan van jezelf uit te gaan probeer even te stoppen, Ayuhuasca of DMT is denk ik niet iets waar je te licht over moet denken, stop eens met drugs poosje kijk hoe dat gaat.
Ik hoop dat er meer mensen hun mening geven en dat je iig je wat beter gaat voelen, maar geef het de tijd stop een poosje en zoek het niet in middelen, je kan het zelf, en als je een poos clean bent van andere shit dan maybe keer auahuasca, zo zou ik het aanpakken.....
wie weet denken andere daar anders over.
succes
Dankje voor je medeleven dat doet mij goed. Ik heb het al in het 3fa.topic verteld maar ik ben het helemaal.met je eens. Ik wil het sws nog een keer soen aya maar dan indd wel na een tijdje clean zijn.
Het is indd dwijlen met de kraan open dat is me wel duidelijk. Heb jij dat zelf ook ervaren?
Jcutter schreef:Waarom meteen ayahuasca? Waarom geen mexicaantjes (paddo's) icm zelfhulpboeken, wijze mensen en het veelvuldig opschrijven van (introspectieve) inzichten? En eventueel hulp van een verslavingsarts, een psycholoog en misschien een psychiater?
Als ik me goed herinner is DMT een ingredient van ayahuasca, maar heeft ayahuasca ook nog MAO-remmers erbij zodat het langer werkt
Jmths schreef:Zelf gebruikte ik zo'n 5 jaar meer dagen wel dan niet stimulanten. Vorig jaar een fikse burnout ook mede door de stimulanten. Nu kan ik de stimulanten niet volledig de schuld geven van alles. Maar ik had wel het gevoel dat ik door het vele gebruik voorafgaand mijzelf voor vrijwel niets meer kon motiveren. Nergens voldoening uit kon halen, nergens energie voor had en tegelijkertijd gek worden van verveling. Voor mij was (en nog altijd een beetje) na lange tijd stimulanten gebruiken het gebruik van een stimulant al snel nodig om mij een beetje normaal te voelen. De dopamine is gewoon merkbaar neerwaarts gereguleerd / gecompenseerd en ik kan mij best voorstellen dat dit zo'n 3 á 6 maanden kan duren voordat dit weer een beetje op normaal niveau is.
Een beetje zwart wit deze toelichting maar om mijn punt een beetje duidelijk te maken. Volgens mij heeft het vorig jaar toch wel een maand geduurd voordat ik mij überhaupt kon motiveren voor iets. Ik had het wel aardig bond gemaakt maar toch. En door de frustratie en mijzelf niet kunnen neerleggen bij de nasleep van bijwerkingen ironisch genoeg niet goed van de stimulanten kunnen afblijven ook. Voor de meeste mensen werken stimulanten op lagere doseringen rustgevend omdat dit vermoeidheid ontneemt en de gedachten focust, ik kan me goed voorstellen dat je je chaotischer voelt achteraf (tijdens het mediteren).
Heel lulverhaal maar ik denk dat het cliché van afbouwen en rust ook zeker kan helpen al zal het op de korte termijn wellicht minder aanvoelen.Als ik me goed herinner is DMT een ingredient van ayahuasca, maar heeft ayahuasca ook nog MAO-remmers erbij zodat het langer werkt
Klopt, DMT is het actieve bestandsdeel in Ayahuasca en de toevoeging van MAOI A zorgt er voor dat het lichaam serotonine gelijkende stoffen zoals DMT tijdelijk niet kan afbreken.
Jcutter schreef:Mijn 1e en tevens mijn laatste ayahuasca trip was het heftigste wat ik ooit mee had gemaakt. Ik had namelijk een zogenaamde spirituele dood en hergeboorte. Probeerde mijn vingers eraf te bijten waarop ik vervolgens piepschuim in mijn mond kreeg gedrukt, ik heb lopen schreeuwen, huilen, vechten, rollen in mijn eigen kots, ik had mijn broek volgescheten....En vervolgens ben ik 1,5jaar lang van de drugs afgebleven omdat telkens als ik al caffeïne innam of een peuk rookte. Toen kreeg ik flashbacks van die horrortrip. Sindsdien nooit geen psychedelica meer gebruikt. Wel later afgegleden naar de destructievere soorten drugs; coke, opiaten, benzo's, alcohol...Na de ayahuasca trip was ik echt een hele lange tijd hartstikke heel erg dromerig. Was zelfs zo dromerig dat ik dit kreeg te horen van mijn omgeving.
Lees hier mijn verslag: https://drugsforum.nl/threads/ayahuasca ... ber.19880/
Uhm, heel veel sterkte en beterschap als je ook in zo'n hele diepe ayahuasca trip krijgt. Lang niet iedereen krijgt hem. Denk dat mijn brein nog niet was hersteld van vorige LSD en paddotrips, waardoor de ayahuasca de trigger was voor zo'n zeer nare ervaring. Ze zeiden op de ceremonie dat ik krijg wat ik aankan. Nou, ik heb het geweten
Druks schreef:De ayahuasca kerken zijn verboden sinds kort. Dus ik denk dat je zo'n ceremonie niet meer legaal in Nederland kan vinden http://augustdeloor.nl/?p=413
@618157
Hoe is dat nu je gestopt bent? Merk je dat het nu beter gaat? Wat voor verschillen merk je?
618157 schreef:spikeycloud schreef@618157
Hoe is dat nu je gestopt bent? Merk je dat het nu beter gaat? Wat voor verschillen merk je?
Ik gebruik heel af en toe nog amfetamines en merk dat ik me stukken stabieler voel, minder mood swings, minder kort lontje, mijn bankrekening gaat erop vooruit, ik krijg meer energie voor andere dingen op stims wou ik vaak alleen maar masturberen of seks hebben, of compulsief gamen soms.
minder achterdocht, minder afgevlakt. ik nam ook altijd standaart veel benzo's bij mijn uppers dus dat had ook zijn nasleep, dat is denk ik wel wat er verbeterd/veranderd is in GROTE LIJNEN he he he ...
Hakvlees schreef:Zoals anderen al zeiden, ga er nooit vanuit dat éen trip alles voor je oplost. Ik heb geen ervaring met ayahuasca, maar wel met overmatig upper-gebruik (2 a 3 jaar lang sowieso elk weekend, incl heel veel zuipen) wat leidde tot de nodige mentale aftakeling.
Ik ben op een gegeven moment ook richting de psychedelica gegaan omdat ik meer rust en mentale stabiliteit zocht, en dat heeft me wel goed gedaan (ik drink nog maar weinig, en uppers zijn voor speciale gelegenheden, misschien 1 of 2 keer per jaar). Maar dan wel veel meditatieve trips (alleen, met wat muziek, mooie beelden en mn gedachten) over een periode van meer dan een jaar (en counting want ik zie mezelf nog als een work in progress). Ik begon met de vriendelijke 2c-c en heb me langzaam opgebouwd naar de truffels toe (ik verwachtte altijd dat truffels in je eentje behoorlijk heftig kon zijn). Van truffels merk ik altijd het grootste effect, in de zin dat ik de periode erna veel vrolijker, empathischer en energieker ben. Maar nooit los je in éen trip je problemen op. Je kunt best enorme openbaringen hebben, maar uiteindelijk zijn het allemaal puzzelstukjes uit de krochten van je brein.
Het zal zeker geen kwaad kunnen om ayahuasca te nemen met het idee jezelf te 'verbeteren', ik durf het nog niet aan omdat het me extreem heftig lijkt (zou dan liever DMT roken aangezien dat een stuk minder lang duurt), maar ik zou er zeker niet met de mindset in gaan dat het je depressie ineens geneest. Het zal eerder het begin zijn van de reis om jezelf te 'verbeteren'. Maar het feit dat je bereid bent om meer mentale rust te creëren lijkt me al een goed begin.
spikeycloud schreef:Wat het meest vervelende van at alles is, is voornamelijk die chaotische gedachtes. Het lijkt alsof je kiest om zo te denken maar dan kom je er telkens daarna erachter dat je zo niet wilt denken.
spikeycloud schreef:Zodoende dat ik ook de komende weken flink wil gaan sporten en heb ook Jiaogulan thee besteld wat ook goed voor dopamine receptor herstel blijkt te zijn.
spikeycloud schreef:Hoe lang is het nu geleden dat jij nog iets van een stim gehad hebt? En had je bij de ergste dieptepunten ook het gevoel alsof bijna geen keuze meer kon maken en geleefd werd?
Je spreekt over een mentale aftakeling. Zou je kunnen berschrijven wat dat o.a. inhield en wat er met je gebeurde en waar je last van had? en is dat minder geworden nadat je was gestopt?
618157 schreef:....maar stop eerst eens met altijd in middelen te denken, als ik dit pak pakt dat zo uit, en als ik die Rc doe dan dit en dit, heel simpel gezegd gewoon even geen drugs doen, dus ook geen ayahuasca......
Jcutter schreef:Als je jezelf toch wilt genezen met drugs, waarom ga je niet aan de medicijnen? Sinds ik antipsychotica en antidepressiva slik, ben ik voor mijn doen aardig stabiel en gelukkig. Soms heb ik nog weleens zin om drugs te doen maar ik kan de verleiding makkelijk weerstaan. Ben inmiddels alweer jarenlang drugsvrij Sommige mensen hebben de neiging om alcohol te drinken en te blowen als zelfmedicatie. Naar mijn idee kun je dan beter een dosis medicijnen slikken, waardoor je die zucht niet meer zo hebt en gewoon kunt functioneren overdag.
Jcutter schreef:Als je jezelf toch wilt genezen met drugs, waarom ga je niet aan de medicijnen? Sinds ik antipsychotica en antidepressiva slik, ben ik voor mijn doen aardig stabiel en gelukkig. Soms heb ik nog weleens zin om drugs te doen maar ik kan de verleiding makkelijk weerstaan. Ben inmiddels alweer jarenlang drugsvrij Sommige mensen hebben de neiging om alcohol te drinken en te blowen als zelfmedicatie. Naar mijn idee kun je dan beter een dosis medicijnen slikken, waardoor je die zucht niet meer zo hebt en gewoon kunt functioneren overdag.
Jcutter schreef:Oke, dan zul je je maar moeten overgeven aan de krachtige werking van ayahuasca Lekker kotsen en schijten en huilen en gillen. Als je klaar bent, waarom ga je dan ook niet direct aan de iboga? Terwijl je rondhuppelt in zo'n harembroek. Met een ex-bajes klant in je nek, die zich voordoet als de heilige "sjamaan", terwijl ie op die achterlijke trommels zit te slaan....
Jcutter schreef:Tja, als je zonder medicijnen last hebt van allerlei kwallen waardoor je minder goed functioneert in het dagelijks leven, dan is het geen slecht idee om te kijken welk medicijn geschikt voor je is. Zonder medicatie heb ik last van stemmingswisselingen, impulsiviteit, slaapproblemen, innerlijke onrust, hyperactiviteit, sociale angsten en meer van dat. Waardoor ik drugs en alcohol ga misbruiken om aan mijn labiele zelf te ontsnappen. Nu met medicijnen heb ik veel minder last van die klachten, waardoor ik beter kan functioneren en mijzelf niet kapot hoef te maken door drugs te misbruiken.
Jcutter schreef:Nou, het zou mij benieuwen of ayahuasca jou gaat geven waar je naar opzoek bent. Psychedelica kunnen je opener maken, je kan door psychedelica het leven leren waarderen, je kan positiever in het leven komen te staan, je vind kunst ineens leuk, muziek interpreteer je anders...Maar echt mentale problemen oplossen zoals depersonalisatie, daar geloof ik niet zo in. Wel kun je positiever gaan denken na een trip, maar mijn ervaring is dat dit maar tijdelijk is. Hou er wel rekening mee dat ayahuasca jouw depersonalisatie mogelijk kan verergeren. Verder kun je in paniek raken tijdens de trip en kan jou dit later PTSS klachten bezorgen. Na mijn horrortrip had ik twee weken lang dat ik elke nacht in doodsangst wakker werd, zwetend en al, opzoek naar de lichtknop. Niet fijn. Had continue nachtmerries. Hopelijk krijg jij een betere ervaring
spikeycloud schreef:Maar ik zou eerder aya doen dan die chemische troep indd. Daarbij dempen dat soort medicijnen de klachten alleen maar - het probleem zit er nog steeds - en als je stopt worden de klachten nog 10x zo erg dan voor je begonnen was. Het is geen hogere wiskunde dat je op een gegeven moment al het serotonine wat je verhoogd terug moet betalen.
Jmths schreef:Ayahuasca is een vrij drastische ingreep en niemand kan je vertellen hoe het voor jou specifiek zal uitpakken. Ik zou er in ieder geval niet vanuit gaan dat een Ayahiasca een 'quick fix' gaat wezen voor je problemen. Maar wellicht kan het verwerking in emotionele trant in een stroomversnelling brengen. Depressie heeft vrijwel altijd een onderliggende oorzaak, jezelf hier in grote mate aan blootstellen kan veel energie kosten en er flink inhakken.
Psychedelica stelt mij vaak in grote lijnen wel aardig in staat om vanaf een afstand het volledige plaatje te bekijken en hierbij een aardige analyse van de relevante factoren te maken. Het kan mij in staat stellen om op een kritische manier naar mijn eigen handelen te kijken zonder hier een waardeoordeel aan vast te koppelen. Met Ayahuasca zelf heb ik echter geen ervaring.
Mocht je dit plan doorzetten kan ik aanraden voor jezelf op te schrijven waar je verandering in wilt brengen, waarom en wat je uit een ayahuasca trip hoopt te halen. Een stukje concretisering voor jezelf waar je aan wilt werken.
DMT staat er ook om bekend dat deze voor veel mensen een sterke anti depressieve werking heeft voor die vaak tot enkele dagen naar gebruik bij blijft. Door de veel kortere duratie van DMT lijkt een DMT trip mij iets beter te overzien dan een ayahuasca trip. Een DMT trip kan ook overweldigend wezen en meerdere dagen duren voor iemand om deze geheel te verwerken. Misschien een idee om eerst een ervaring op te doen met DMT voordat je aan ayahuasca begint.
Persoonlijk ben ik ook vrij enthousiast over MXE wat betreft de anti depressieve werking maar deze is waarschijnlijk zeer moeilijk te vinden dezer dagen.
spikeycloud schreef:[Maar ik zou eerder aya doen dan die chemische troep indd.
snuifduif schreef:spikeycloud schreef:[Maar ik zou eerder aya doen dan die chemische troep indd.
Sla eens een scheikunde boek open makker
spikeycloud schreef:MXE heb ik gelukkig zelf nog. En gelukkig ook nog die extreem potente van de oude tijd van die vendor die torn ook zon mindblowing 3fa had.
10 mg MXE hakt er bij mij al behoorlijk in. Maar heb er ook ervaringen erop gehad die minder waren dus ben er tegenwoordig wat voorzichtig mee
PiraatPanda schreef:snuifduif schreef:spikeycloud schreef:[Maar ik zou eerder aya doen dan die chemische troep indd.
Sla eens een scheikunde boek open makker
Leer jij eens wat inlevingsvermogen dan makker en sla een een psychologieboek open!!! zodat je ook begrijpt wat mensen bedoelen ipv wijs te doen. Hij verwacht waarschijnlijk dat (eenmalig?) ayahuasca-gebruik een psychologische/therapeutische werking heeft door alle inzichten die hij ervan zal krijgen. Terwijl langdurig medicatie slikken (als je verder niets verandert qua levensstijl of denkwijze) voornamelijk effect heeft op je chemische-neuronale balans. (of dit ook echt zo uit zal pakken weet ik niet, maar het lijkt erop dat hij dit verwacht?)
Alles wat je doet, slikt of denkt heeft uiteindelijk zowel effect op zowel psychologisch niveau als op chemische processen in je zenuwstelsel. Spikeycloud's onderscheid in deze zin vind ik echter wel begrijpelijk en valide. Dat jij het nou niet snapt
@Spikeycloud of bedoelde je iets anders? Hoop niet dat je bedoelt dat (de werking van) ayahuasca niet chemisch is, want dan zou snuifduif wel een punt hebben > en ik hou er niet van als snuifduif een punt heeft
verneukeratief schreef:Dit is ook echt de eerste keer dat ik jou een psycho-analyse zie maken die wel hout snijdt.
Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten