Hallo DF'ers,
Een paar maanden geleden heb ik voor het eerst truffels gedaan met een paar vrienden. De eerste uren gingen goed, maar op een gegeven moment was ik er klaar mee en wilde ik te graag uit de trip; dat ging natuurlijk fout. Ik kwam in een bad trip met negatieve gedachten die in een vicieuze cirkel op me af geschoten bleven werden. Na een paar uur kwam ik er weer rustig uit door een paar nuchtere vrienden die me gerust bleven stellen en leek alles weer ok..
Ik heb echter het gevoel dat ik nog nawerkingen heb van de bad trip. Ik merk dat ik vaker negatieve gedachten heb en heb het gevoel dat ik meer en dieper nadenk over dingen dan voorheen. Dat dieper en meer nadenken is niet echt fijn, omdat m'n hoofd dan geen rust krijgt; daarnaast voelen deze gedachtes vaak licht beangstigend. Ik kreeg zelfs, een aantal weken na het trippen, een korte paniekaanval die me direct deed denken aan de bad trip en in mijn hoofd onlosmakelijk verbonden is daarmee. Ik moet zeggen dat het met de maand steeds iets minder begint te worden en ik denk dat het na verloop van tijd wel weg zal gaan, maar misschien kennen jullie het probleem en hebben jullie tips.
Nu weet ik dat je Thalamus (de filter van je hersenen die het aantal inkomende prikkels beperkt) wordt uitgeschakeld bij het trippen. Is het misschien mogelijk dat de Thalamus bij mij (nog) niet volledig naar zijn oude staat is teruggekeerd na het trippen? Is dit een voorbeeld van wat men vaak aanduidt met 'blijven hangen'?
Alle tips en ervaringen zijn welkom.