PoisonDrink schreef:Haha wat een plan. Eigenlijk geen idee of het kan, heb wel volgens mij eens iets gelezen over gedroogde paddo's in de vriezer bewaren.. Maar jij bent van plan om natte truffels in te vriezen? Als je paddo's/truffels laat drogen dan heb je volgens mij altijd kwaliteitsverlies. Maar dit valt tamelijk goed mee, iets meer als 20% dacht ik.
droge truffels zouden ook gebruikt kunnen worden maar dit lijkt me een stuk moeilijker aangezien dit net kleine steentjes zijn.
ons leek het het beste om de 10 gram truffels samen met het vruchtvlees van zo'n 5 a 6 citroenen in te vriezen, dit de volgende dag samen in de blender te gooien en vervolgens afmaken met koksroom en poedersuiker. m het daarna nog een uurtje of 2 in te vriezen (het zal toch lichtjes ontdooien tijdens het blenden en we willen natuurlijk echt ijs hebben).
nu zitten we alleen te twijfelen of het niet beter is het vruchtvlees, de truffels en misschien ook wat extra citroensap eerst 30 minuten in een bakje te laten weken (vergelijkaar met lemontek dus), of misschien alles eerst blenden (soory smoothie wordt het dan) deze invriezen, en later weer blenden met de koksroom en suiker erbij.
_______
we twijfelen trouwens wel nog of citroen de juiste smaak voor erbij zou zijn, chocolade of caramel leek ons ook erg geschikt