Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Hier kun je al je vragen stellen over stoffen zoals heroïne en morfine.

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Poseidon » ma jan 25, 2016 11:40 am

8 maanden non stop.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Monnik77 » za mei 21, 2016 7:37 am

Vanaf febr 2016 oxicodon voorgeschreven gekregen ivm nekhernia. Ben sinds kort geopereerd en na de operatie dacht ik weer aan mn toekomst.. weer aan het werk etc. Kreeg in het zh al te horen dat oxi goed afgebouwd moest worden. En dat de huisarts met mij een schema moest maken.. oke nietsvermoedend dacht ik oke ff schema en dan klaar.. mooi niet ben nu al 6 weken bezig met afbouwen en als ik wil verminderen ervaar ik iets dat ik nog nooit eerder heb gevoelt. Alweer 4 x bij de huisarts geweest dat het me niet lukt en mijn huisarts kan het niet begrijpen. En vind dat ik even moet dootbijten.. hij zal eens moeten zien hoe ik erbij zit. Mn hele gezin lijd eronder.. krijg geen begrip van mijn huisarts. Heb nu verslavingzorg ingeschakeld die gaan me nu verder begeleiden naar een goed eind hoop ik. En ik neem het mijn huisarts erg kwalijk dat hij mij dit heeft voorgeschreven zonder enig informatie te verstrekken over de afhankelijkheid. Hij had moeten weten dat ik een risico factor ben i adhd en apotheek idem dito.. ik vind dat ik nu nog steeds lijd.. afhankelijk van een klein pilletje of anders voel je je vreselijk. Bah!!! Nooooit weer. Mijn gevoel zegt doe dr iets mee.. zodat hij de volgende bij iemand anders wel eerst verdiept. En dat mijn leven in een dal zit en mn gezin ook lijd.. maakt me vreselijk verdrietig.
Monnik77
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: za mei 21, 2016 7:07 am

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Maus » za mei 21, 2016 8:08 am

Monnik77 schreef:Vanaf febr 2016 oxicodon voorgeschreven gekregen ivm nekhernia. Ben sinds kort geopereerd en na de operatie dacht ik weer aan mn toekomst.. weer aan het werk etc. Kreeg in het zh al te horen dat oxi goed afgebouwd moest worden. En dat de huisarts met mij een schema moest maken.. oke nietsvermoedend dacht ik oke ff schema en dan klaar.. mooi niet ben nu al 6 weken bezig met afbouwen en als ik wil verminderen ervaar ik iets dat ik nog nooit eerder heb gevoelt. Alweer 4 x bij de huisarts geweest dat het me niet lukt en mijn huisarts kan het niet begrijpen. En vind dat ik even moet dootbijten.. hij zal eens moeten zien hoe ik erbij zit. Mn hele gezin lijd eronder.. krijg geen begrip van mijn huisarts. Heb nu verslavingzorg ingeschakeld die gaan me nu verder begeleiden naar een goed eind hoop ik. En ik neem het mijn huisarts erg kwalijk dat hij mij dit heeft voorgeschreven zonder enig informatie te verstrekken over de afhankelijkheid. Hij had moeten weten dat ik een risico factor ben i adhd en apotheek idem dito.. ik vind dat ik nu nog steeds lijd.. afhankelijk van een klein pilletje of anders voel je je vreselijk. Bah!!! Nooooit weer. Mijn gevoel zegt doe dr iets mee.. zodat hij de volgende bij iemand anders wel eerst verdiept. En dat mijn leven in een dal zit en mn gezin ook lijd.. maakt me vreselijk verdrietig.

Kut voor je... :|

Maar wat je verslaving betreft: lees voortaan altijd eerst de bijsluiter... :roll:
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Monnik77 » za mei 21, 2016 8:14 am

Had ik gedaan natuurlijk.. en als je helse pijnen ervaart. Is het fijn dat er iets is wat kan verlichten en daarbij heb je ook geen benul hoe dat uitpakt. Bij oxazepam staat dat ook in de bijsluiter en bij nog zoveel med heb ook wel meerdere gehad. En daar dacht ik ook aan..
Monnik77
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: za mei 21, 2016 7:07 am

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Maus » za mei 21, 2016 8:17 am

Monnik77 schreef:Had ik gedaan natuurlijk.. en als je helse pijnen ervaart. Is het fijn dat er iets is wat kan verlichten en daarbij heb je ook geen benul hoe dat uitpakt. Bij oxazepam staat dat ook in de bijsluiter en bij nog zoveel med heb ook wel meerdere gehad. En daar dacht ik ook aan..

Ik snap je helemaal. Ben zelf ook verslaafd geweest aan de Oxazepam. Een crime om daar van af te kicken, heb er uiteindelijk 5 maanden over gedaan... :shock: :|

Sterkte, Monnik77 :blowkiss:
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor chronobono1 » do jul 14, 2016 7:00 pm

Ik weet niet na hoe lang, maar ik kan je vertellen dat ik een half jaar door diverse ongelukken aan dat spul zit in vrij hoge dosis. Ik probeer er van af te komen. 1x eerder in 1x geprobeerd en moest ambulance bij komen. later ben ik het gaan afbouwen en toen ik helemaal stopte ging het weer mis. hartslag van 180, 2 uur lang.... en paar keer bewusteloos geweest. weer 112 gebeld. Die zeiden dat ik veel eerder had moeten bellen. Ik dacht echt even dat mijn laatste uur geslagen was. Daarna, door dat gedoe, flinke depressie en angst/paniekaanval gehad. Veel kilo's afgevallen

Dat spul komt er bij mij nooit meer in. Toen ik merkte wat het met me deed, ben ik meteen gaan stoppen. Toen ik merkte wat er gebeurde door dat stoppen, wist ik het zeker.

Mensen, gebruik dit spul met zorg!! Het werkt goed tegen pijn, maar na een paar weken gebruiken is het net zo erg als harddrugs. daar kom je niet zomaar van af
chronobono1
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: do jul 14, 2016 6:46 pm

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor E_Hunting » di okt 18, 2016 4:16 pm

Hey mede "junkies",

Aankomende week voor de derde keer beginnen met het afkicken van die oxy zooi. Maandag hopelijk de 5de en laatste keer onder t mes voor mn hernia's, mijn L3/L4/L5 wervels gaan samengevoegd en vastgezet worden, dus dan is de pijn hopelijk weer verdwenen en kan het herstel beginnen.
Intussen zit ik alweer een maand of 7 aan de oxycodon en momenteel op een dosis van 120 mg. per dag.
Dat alles, alleen maar om enigszins te kunnen functioneren.

Uit eerdere ervaringen, weet ik dat dit geen makkie wordt. Ik zie er best tegen op en denk dat ik het dit keer ook niet "cold turkey" ga doen.. dit is me de eerste twee keer wel gelukt, beide keren binnen twee weken ook, maar dat was allesbehalve prettig of eenvoudig.
Men moet een erg sterke wil hebben om er niet tóch naar te grijpen, of vervangende middelen te zoeken, alleen maar om "dat gevoel" weg te krijgen.
Ik zeg "dat gevoel" omdat ik er niet 1 specifieke naam aan kan geven. Je voelt namelijk van alles tegelijk en door elkaar, zij het logisch en realistisch of niet. Boos, verdrietig, leeg, gejaagd, snel geïrriteerd, onrustig, bang....

Of het zwaarder is dan het afkicken van heroïne weet ik niet, daar ben ik dan gelukkig niet bekend mee, maar niettemin zwaar genoeg...

Komt er op neer dat de lichamelijke verslaving/afhankelelijkheid aan oxycodon/oxycontin, zeer sterk aanwezig is, met name na langdurig gebruik.

Goed, sterkte voor alle mensen hier die met ondraaglijke pijn of dit probleem worstelen.

Gr. Emil
E_Hunting
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: di okt 18, 2016 3:46 pm

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Prototype » wo okt 19, 2016 1:36 pm

Oxycontin is geloof ik iets sterker dan morfine, heroïne is zo'n 5x sterker dus zo erg als dat zal het niet zijn.
Cold turkey kun je rekenen op 1 week pijn ( overal ), gevoel van zand in gewrichten, onrust, misselijkheid, trillen.
Heb geen ervaring met het afbouwen van opiaten, ik raad je aan daar over te informeren bij je huisarts.
Je krijgt dan hoogstwaarschijnlijk een afbouwschema.
Succes!
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Paradise » di jan 24, 2017 9:56 pm

Het kan zwaarder zijn dan heroïne ... als je tien keer zoveel en vijf keer zolang gebruikt. :)
Heroïne heeft wel iets speciaal, de succesverhalen zijn beperkt, geen idee of dat aan de gebruikersgroep of heroïne zelf ligt.
Na die week ben je meestal niet direct fris en vrolijk en PAWS zijn een klote ding.
Mensen die je steunen en weten wat je doet is vrij belangrijk denk ik,
je hebt een te lange tijd zin in niks ... stress en tegenslag zijn geen cadeau voor wie net gestopt is,
je kan niet veel verdragen van mensen, de angst is soms gruwelijk alsof je opengesneden wordt.
De depressie vind ik erger dan het lichamelijk deel ... dat kan je nog wat beperken door af te bouwen.
Succes!
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Perry » wo jan 25, 2017 1:02 am

Post Addiction Withdrawal Symptoms, bluelight term
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor snuifduif » wo jan 25, 2017 5:55 am

Post-acute withdrawal symptoms.

Wat wil zeggen de periode na de directe afkick, en je last hebt van cravings

There are two stages of withdrawal. The first stage is the acute stage, which usually lasts at most a few weeks. During this stage, you may experience physical withdrawal symptoms. But every drug is different, and every person is different.

The second stage of withdrawal is called the Post Acute Withdrawal Syndrome (PAWS). During this stage you'll have fewer physical symptoms, but more emotional and psychological withdrawal symptoms.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Paradise » wo jan 25, 2017 7:26 pm

Het vervelende aan PAWS is dat ze heel onverwacht en random zijn, acute
... je kan zomaar uit het niets heel boos worden op iemand,
plots vreselijke restles legg krijgen ... je ligt dan ook niet meer in je bed,
maar bent meestal terug met mensen en dingen bezig,
dat maakt ze erg onpraktisch, onaangenaam.
Voor een groot deel worden ze wel uitgelokt door stress en van die dingen denk ik.
Relaps is dan gevaarlijk, nadat je tegen iemand uitgevlogen bent omdat die een domme opmerking maakte word je niet blij ...

Als je stopt, moet je een beetje voorbereid zijn op die dingen ...
het is echt niet één weekje afzien en klaar is Kees.

Immodium is echt een aanrader,
werkte bij mij eens de tolerantie laag genoeg was tegen de meeste lichaamlijke dingen.
Als je lichaam geen rare shit doet, is het ook een stuk makkelijker voor je hoofd.
De tolerantie moet wel ferm gedaald zijn ... tot iets tussen de 50 en 100mg tramadol ofzo ...
Veel komen uit habits waar tramadol niet echt werkt.
Enkel ervaring met morfine, opium, AH en tramadol, geen idee hoeveel oxy dat is.
Heb het ook nooit echt bont gemaakt, het was mooi genoeg met dat spul.
Maar alle beetjes helpen ... en hoe vlugger je weer wat kan doen, hoe beter.
Het is een lullig zicht als je zit te zweten bij 5 graden :p
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Perry » wo jan 25, 2017 9:51 pm

Ook goed :lol: Ik had 't geïnterpreteerd vanuit de omringende tekst... Ooit, lang geleden :D
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Iemandje » wo feb 15, 2017 4:12 pm

Hoihoi ik slik op dit moment oxycodon kort en lang werkend ongeveer 30 a 40 Mg per dag een jaar lang omdat ik een 'goed' aardige gezwel in een bot had zitten. Die hebben ze nu weg gebrand een week geleden maar ik wil als de pijn wat beter te hendelen is stoppen met oxycodon ik heb daarbij ook slaap medicatie.. hoe kan ik het beste stoppen dan gewoon in 1x of afbouwen? Ik heb nog nooit drugs of iets geprobeerd of moeten 'afkicken' er mee.. hopelijk heeft iemand tips voor me...

groetjes iemandje :wave:
Iemandje
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: wo feb 15, 2017 4:04 pm

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Amvitamientje » do feb 16, 2017 12:56 am

Nooit in één keer stoppen!

Druks schreef:Overleggen met je huisarts is het beste plan.

Dit dus :)
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Koop » vr maart 10, 2017 10:36 pm

Ik ben ook aan het proberen cold turkey af te kicken maar wil niet lukken. Maandag ga naar de huisarts voor hulp hopelijk kan hij mij helpen. Ik heb een heel vreemd gevoel in mn rug (lees onrustig gevoel net of heb je een rilling die je kwijt moet maar niet kwijt kunt) slapen is gewoon niet mogelijk echt tering spul dit. Ik heb nog een paar pillen liggen wish me luck
Koop
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: vr maart 10, 2017 10:30 pm

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Poseidon » zo maart 12, 2017 5:36 pm

Amvitamientje schreef:Nooit in één keer stoppen.


Waaron niet?

Druks schreef:Overleggen met je huisarts is het beste plan.

Dit dus :)


Daar heb je meestal weinig baat bij aangezien ze het niet eens voorschrijven.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Amvitamientje » zo maart 12, 2017 6:30 pm

Naar mijn weten heeft een huisarts gewoon bevoegdheden om die medicatie te geven.
Tevens heeft hij beschikking over zijn medisch dossier en heeft wat meer ervaring dan ons :P
Hij kan een afbouwschema meegeven en evt hem in de gaten houden.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Poseidon » zo maart 12, 2017 9:02 pm

Amvitamientje schreef:Tevens heeft diie wat meer ervaring dan ons


Niet dan ik zelf vrees ik.
Mijn internist zegt dat er uiterst zelden verslavingsverschijnselen op treden tijdens het gebruik. van oxycodone als pijnbestrijding na ongevallen, hernia's of operaties. De adder onder het gras is recreatief misbruik.
Cold Turky stoppen heeft geen risico's. Het vergt echter een krachtige zelf discipline.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Amvitamientje » zo maart 12, 2017 9:52 pm

Poseidon schreef:

Mijn internist zegt dat er uiterst zelden verslavingsverschijnselen op treden tijdens het gebruik. van oxycodone als pijnbestrijding na ongevallen, hernia's of operaties. De adder onder het gras is recreatief misbruik.

Dit lees ik inderdaad ook best vaak.

Poseidon schreef:Cold Turky stoppen heeft geen risico's.

Wat versta je onder risico's?
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Poseidon » ma maart 13, 2017 1:45 am

Geen kans op ademhalingsdepressie, hartaanvallen, beroertes en dat soort fysieke narigheid.

Mentaal is het mogelijk dat je enkele dagen niet lekker in je huid zit maar het risico dat je daardoor zo onhebbelijk wordt dat je pak hem beet een halve Mcdonalds met een Armalite de keuken in schiet, lijkt me uitermate klein. :grin:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Perry » wo maart 22, 2017 10:15 pm

Poseidon schreef:Geen kans op ademhalingsdepressie, hartaanvallen, beroertes en dat soort fysieke narigheid.

Mentaal is het mogelijk dat je enkele dagen niet lekker in je huid zit maar het risico dat je daardoor zo onhebbelijk wordt dat je pak hem beet een halve Mcdonalds met een Armalite de keuken in schiet, lijkt me uitermate klein. :grin:

Uitermate klein is niet niet :lol:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Paradise » vr maart 31, 2017 2:36 am

Hangt er vanaf hoelang en hoeveel je neemt,
een jaar is wel lang, bouw wat af, en doe dan cold turkey.
Dan is het niet zo zwaar.
Ik ben wel voorstander van cold turkey, en daarvoor even snel afbouwen.
Hoe sneller die zooi uit je lijf is, hoe sneller je weer dingen kan doen.

Tenzij je moet werken ofzo, dan taper je beter om dan uiteindelijk ff drie dagen ziek te zijn.
Maar dat taperen is heel vermoeiend op een andere manier, je bent niet te genieten enzovoort.

In iedergeval succes, als je er nog niet vanaf bent.

Slaapmedicatie zou ik no way cold turkey doen ...

@ koop, ja de meeste gore dingen horen nu eenmaal bij het afkicken van die troep.
Niet slapen is logisch, wat je elders zegt klinkt als iets restless legg in je rug.
Je zult toch op je tanden moeten bijten.
Denk er gewoon aan dat het over 4 a 7 dagen allemaal weg is
Seroquel kan je mss nog van pitten in withdrawal.
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Liza » zo apr 09, 2017 12:53 pm

Ik probeer ook af te bouwen..
Nou zonder succes.
Doseringen blijven zelfde mg per smelttablet (heb snelwerkende variant, die werkt normaliter 6u. In mijn geval 3u).

Ik gebruik het al >2 jaar door grote spoedoperaties (levensreddende operaties door oa darmperforaties, ben 4/5 keer stukke darm kwijt geraakt nu, heb darmfalen door shortbowel en verder long/hart en maag problemen, waaraan ze moesten opereren etc. met buikvliesontstekingen).
Dus doseringen waren, ondanks mijn zeer magere lichaam, hoog. Heb hiernaast ook morfine pleister, maar die laten we zitten. De oxynorm moet enkel afgebouwd. Gestopt.


Maar heb dus afbouwschema van de ha, maar dat is hooguit; ipv 8 tabletten per dag (ja oeps, je mag er maar 6), elke week 1 minder. Dus niet doseringen die lager liggen in mg bijv.
Zit nu inmiddels op 4 (soms nog 5) stuks. (Met dan 12pcm ernaast, om het enigszins op te vangen). Maar had al op 2 moeten zitten, al dan niet 1...
Lukt me echt niet meer om af te bouwen. Elke week als ik 3 probeer, is 4 (al dan niet 5) het laagst wat lukt.
's Morgens is pijn niet te harden en neem ik er 1. Maar 3u later is ie al uitgewerkt. Probeer vol te houden, maar in de middag ga ik kapot. Dus neem ik er 1 en voor t naar bed gaan sowieso en 's nachts slaap ik amper tot niet, door de pijn oa. Dus neem ik er ook wel een. Die kan ik soms skippen. Door gewoon flink pijn te lijden in mn bedje, krom in kikkerhouding zitten en uitzingen dat liedje. Maar wil ik in de ochtend mn bed uit kunnen; gaat nummer 1 weer etc.

Ik heb een tijd wiet olie gebruikt, om amitriptyline en lyrica cold turkey af te bouwen (want dat slikte ik er nog naast). Toen kon ik zelfs al van 8 naar 4 oxynorm tegelijkertijd! Dus dat werkte wel (THC). Maar zoals je in een topic van mij kunt lezen, is het nieuwe flesje niet zo lekker gevallen. Een nieuwe bestellen bij diezelfde gast, durf ik daarom ook niet meer (en van dit flesje blijf ik 100% af; dus wie hem overkopen wilt haha :')). Nee maar zonder gekheid.. Ik ben dus beetje zoekende naar iets ; ander medicatie, om het op te vangen, wat er misschien voor kan zorgen dat ik na 2,5 jaar eindelijk van die Oxy rommel af kan : D

Want afbouwen zo lukt dus niet. PCM doet ook geen bal, andere pijnbestrijding wil ik niet eens meer (want de morfinepleister is al op zijn hoogst). Dus.. Dacht weer aan Thc, of misschien hebben jullie nog ideeën? Hoe ik de Oxy kan afbouwen?
Mg halveren oid kan dus niet, schijnt. Daar baal ik van. (Dacht, misschien werkt dat; wel nog elk 3/4 uur nemen, maar dan gewoon steedss kleinere doseringen, maar helaas).
Of dus Thc, maar iemand enig idee waar ik dat cheap kan krijgen ? Ik leef elke maand in de min. Dus eh, 60 euro voor n flesje kan ik niet betalen (had deze gratis :'))
Liza
Newbie
Offline
 
Posts: 16
Geregistreerd: ma nov 14, 2016 1:02 pm

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Domilala » zo apr 09, 2017 1:02 pm

Mijn ervaring is dat mensen na een paar maanden gebruik lichamelijk verslaafd zijn. Ik heb meerdere malen mensen geholpen bij het afkicken. Dat is een week cold turkey. Door de zure appel heenbijten.
Avatar gebruiker
Domilala
Newbie
Verbannen
 
Posts: 22
Geregistreerd: zo maart 26, 2017 4:47 pm
Woonplaats: Randstad

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Hopliet » zo jun 04, 2017 12:22 pm

Oxcycodone/oxcycontin? Nou ja ik heb grote spijt dat ik ooit aan dit middel ben begonnen!!
Nu is het bij mij wel zo, dat vrijwel alle andere pijnmedicatie niet mogelijk is, vanwege een Bypass operatie.
Mijn rug en schouder liggen in de prak, niets meer aan te doen.
Pijn was simpelweg niet meer om te doen.
Dusss via de huisarts, die overigens weet, hoe verslavings gevoelig dat ik ben, met deze rotzooi begonnen, en ja steeds meer nodig dus...
Totdat het bij 60 mg per dag helemaal uit de klauwen ging lopen want ja het is óók lekker!
Afbouwen? Het lukte gewoon niet
N.B. in een ziekenhuis geeft men dit middel zo mogelijk niet langer dan 3 tot 4 dagen dus snelle afhankelijkheid? Dat kan je wel zeggen! Kennelijk!
Ik kwam bij de verslavingskliniek terecht, dood en doodziek
Ik kreeg 20 mg Methadon voorgeschreven en in drie kwartier was alle narigheid/ziekte verdwenen
Alleen zou ik die methadon snel moeten afbouwen, zo zat ik na twee weken op de helft van de 20 mg, en dat ging weer mis, omdat ik weer verrekte van de pijn.
Nu zit ik op een onderhoudsdosering van methadon, ik functioneer tenminste weer!
En alle oxcy's zijn bij mij een absolute NOGO ik wil deze nooit meer voorgeschreven krijgen!
Of alleen in palliatieve zin. Wat een ontzettende rotzooi is dat die oxcy.
Hopliet
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: ma mei 29, 2017 2:26 pm

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Poseidon » zo jun 04, 2017 8:27 pm

Methadon is een erg sterke pijnstiller dus als je het vanwege chronische pijn goed kan verdragen is dat een mooie zaak.
Er staat me enkel iets van bij dat methadon nog verslavender is dan oxycodin en heroïne maar ja, als de optie 'stoppen' vanwege je pijn geen optie is, maakt die afhankelijkheidsrelatie niet zo veel uit meer.
Wel beschouwd komt het er op neer dat ze je nu een ander opiodit gegeven hebben met als enige voordeel dat je daar geen leķkere rush van krijgt.

Overigens schijnt het zo te zijn dat de meeste mensen die oxycodon na een operatie of zo toegedient krijgen, nauwelijks hooked aan dat spul raken. Dat is de reden waarom ze het in mijn ziekenhuis wel langdurig voorschrijven bij hevige pijn van voorbijgaande aard. Heb het zelf eens 9 maanden op recept voorgeschreven gekregen.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Hopliet » di jun 06, 2017 2:51 pm

Inderdaad er heeft een wisseling van de wacht plaatsgevonden, het ene opioid voor een ander.
En de lekkere rush, dat is hetgene wat mij tackelt. Want ja, die rush is lekker, en die wil je steeds vaker, en daarvoor heb je steeds meer nodig, bij mij tenminste van oxcy in elk geval!
Ik kreeg de oxcy óók na een operatie, ik schijn trouwens een hoge tolerantie te hebben want op een gegeven moment werd de begindosis van 10 mg per dag Oxcycontin, uiteindelijk gebracht op 60 mg per dag. Dat dit spulleke 12 uur zou werken, dat is bij mij al helemaal niet het geval geweest. Na een uurtje of drie, vier was er weer een tabletje nodig...60 mg oxcy werd via een ''berekening'' door de verslavings arts op 20 mg Methadon gebracht. Bij een tandarts verdoving heb ik óók al 2 x zoveel nodig als een ander...! Zoals ik al schreef, was de hele miserabele zieke toestand binnen 3 kwartier verdwenen...maar het afbouwplan van diezelfde arts was voor mij onmogelijk om vol te houden. na 2 weken van de 20 mg al naar 10?"? nee. Dat ging het niet worden, en ik kon van de terugkerende pijn vrijwel niet meer functioneren. Dus...terug naar 20 mg methadon, en ook omdat dit een opioid zou zijn waarbij het ''steeds meer nodig voor hetzelfde effect'' criterium niet zou gelden, moet ik het hier mee doen.
Het valt mij nooit mee, om te moeten onderkennen, dat je niet meer buiten een medicament kunt. En dit, omdat je niet meer functioneert. Al helemaal, omdat het een harddrug betreft. Ik krijg het dan wel niet om van de heroine af te komen Goddank, maar toch. Ga je naar het buitenland op vakantie oid, dan moet je weer allerlei documenten gaan regelen, het ''Schengenverdrag'' in dit geval, want doe je dit niet, dan kan je in de stevige problemen komen als je dit soort middelen bij je hebt....
Maar nu kan ik tenminste wél weer de dag doorkomen, zonder al teveel pijn. En pijn, dat is Hell!
Hopliet
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: ma mei 29, 2017 2:26 pm

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Dekluivenduiker » di sep 19, 2017 7:03 pm

Erg vreemd ik slim 300 mg per dag ben nooit high of iets dergelijks geweest...
Ik slik het nu ruim 3,5 jaar vorig jaar nog 90 mg per dag na de chemotherapie kreeg ik meer pijn waardoor ik nu 300 mg per dag slik maar heb nooit last gehad van high worden warm gevoel of mij prettig voelen...dus snap niet dat er mensen high van worden....
Dekluivenduiker
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: di sep 19, 2017 6:50 pm

Re: OxyCodone; lichamelijk afhankelijk na hoe lang?

Berichtdoor Paletwolkje 1972 » di feb 13, 2018 9:15 am

Nooit ZOMAAR STOPPEN MET OXICODON!!!!!
Ik zit er vanaf september al aan en de neuroloog heefte gezegd dat je er zelfs een hartaanval van kunt krijgen.Mij lukt het ook niet hoor ben van de 150mg nu naar de 50 maar jeetje wat is het moeilijk.Ik gebruik het voor mijn hoofdpijn dus als ik het niet neem verga ik van de hoofdpijn.Ik zou nu op 4 pilletjes moeten zitten maar het lukt gewoon niet .Komt ook omdat ik snachts niet slaap dus dan ook hoofdpijn heb en eigenlijk dan iets nodig heb.Ben net een zombie thuis val overal tegen aan ben constant duizelig onuitstaanbaar soms kan nergens tegen Oude willen dat ik die pillen nooit gehad had máar een huisarts in opleiding gaf me ze en ja je gaat er steeds meer van nemen en niemand die daar een stop op zet dat vind ik zo ráar.maar het is echt echt heel moeilijk kan nergens naar toe ben gekluisterd aanhuis.was ik máar nooit áan die kut pillen begonnen!!
Paletwolkje 1972
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: di feb 13, 2018 8:20 am

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Opiaten en Opioïden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron