Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Bonsai » vr jun 20, 2014 10:04 am

Hallo allemaal

Na een aantal goede ervaringen te hebben gehad met 6-apb op feestjes/festivals was ik ook nieuwsgierig geworden naar 5-apb. Uit reports begreep ik al dat de effecten nogal van elkaar verschilde, ondanks de nagenoeg identieke structuren. Ik bestelde een grammetje bij dezelfde dealer als waar de 6-apb eerder besteld was.

Afgelopen vrijdag was het dan zo ver, er stond een (techno) feestje op de agenda. De stemming zat er mede door de wedstrijd Nederland-Spanje al goed in. Ik woon op loopafstand van het feestje dus vlak voordat we weggingen heb ik een afgewogen capsule met 100 mg 5-apb ingenomen.

Binnen een uur zat ik er al al vol in. Ik kreeg enorm veel energie, praatbuien, de drang om iedereen aan te spreken en lekker te dansen. Al met al was het feestje zelf een groot succes tot de laatste minuut. Na afloop was voelde ik al wel dat er voorlopig nog geen einde aan leek te komen. Dit had ik ook wel enigszins verwacht omdat de benzofury's bekend staan om hun lange werking.
Omdat ik nog erg rusteloos was besloot ik nog bij wat vrienden aan te sluiten om alles een beetje uit te zitten (Dit was rond 9 uur zaterdag ochtend). Eenmaal daar aangekomen hing er een lekker intieme sfeer met niet te veel mensen. Omdat het feestje toch op vrijdag was besloot ik dat het niet heel erg was om nog een beetje te afteren. Ik had mijn zakje 5-apb nog bij me en besloot met mijn vinger nog een beetje bij te pakken. Ik schat dat ik daar zo'n 20-30 mg mee heb bijgepakt.

Thuis had het echter totaal niet hetzelfde effect als op het feestje. In tegenstelling tot de 6-apb werd ik er nauwelijks space van, ik zat gewoon klaarwakker op een stoel de boel te observeren. Op dat moment heb ik die link niet gelegd naar het 'niet-spacen' maar naar een te lage dosis. Ik heb gedurende de dag nog 2 keer zo'n vingerpuntje gelikt maar het spacen bleef inderdaad uit. Omdat ik klaar wakker was, maar vooral heel onrustig heb ik na een aantal uur een halfje xtc genomen.

Toen deze begon te werken kwam ik wel eindelijk in een lekkere space. De tijd vloog voorbij en om dit lange verhaal toch nog iets korter te maken, opeens was het alweer nacht. Uiteindelijk was ik zondag 4 uur 's ochtends weer thuis en ben ik meteen mijn bed in gedoken. Ondanks de 5-apb en de in totaal 1,5 xtc pil van die dag viel ik meteen lekker in slaap. Na een uurtje of 6 geslapen te hebben werd ik heerlijk wakker met nog een beetje dat warme gevoel van de dag ervoor. Weinig eetlust, maar toch geprobeerd wat fruit naar binnen te werken. Normaal stort ik in de loop van de middag helemaal in en ga ik lekker slapen, dit bleef helaas uit. Pas rond een uurtje of 12 's avonds voelde ik me moe genoeg om in slaap te komen.

Maandag voelde ik me mentaal prima, maar zat toch wel flink te gapen. Ik ben vroeg naar bed gegaan. Dinsdag voelde ik me echter compleet waardeloos 's ochtends, ik was moe en had nergens zin in. Ik nam me voor om een dagje thuis te blijven en zo veel mogelijk te eten en te slapen. Woensdag dacht ik dat ik wel weer goed genoeg was om naar stage te gaan. Ik merkte dat ik wel wat moeite had met concentreren, maar ik hield het nog wel redelijk vol. Met een biertje tijdens de voetbal wedstrijd was het depressieve gevoel wel even verdwenen. Donderdagochtend voelde ik me totaal ellendig. Ik ben nog wel naar mijn stage vertrokken maar het depressieve gevoel uitte zich in een zekere paniek en misselijkheid. Na een uurtje buiten gezeten te hebben besloot ik dat ik beter naar huis kon gaan. Thuis zakte de misselijkheid snel weg maar het depressieve was in grote mate aanwezig. Ik heb thuis zitten huilen als een klein kind, zonder enige goede aanleiding. Ik heb uiteindelijk de hele middag liggen slapen. 's Avonds wederom vroeg mijn bed in gedoken en geslapen als een blok tot deze ochtend.

Het is nu vrijdagochtend terwijl ik dit typ. Ik voel me nog steeds depressief, zie het totaal niet zitten om de deur uit te gaan. Ik heb normaal weinig last van een 'dinsdagdip' maar dat komt vooral omdat ik nog normaal nooit zoveel gebruik. Ik hou het normaal hooguit bij 1 - 1,5 pil xtc over een hele avond, en geen afters. Ik denk dat de extreem lange werking van de 5-apb mijn serotonine echt totaal uitgeput heeft. Ik ben me er totaal van bewust dat zaterdag met doseren goed de fout in ben gegaan.

Hebben jullie nog tips wat ik op een moment als dit kan doen? Ik heb nog niks geprobeerd qua supplementen (L-trp bijvoorbeeld). Een beetje afleiding zou misschien ook wel helpen maar ik voel geen behoefte mensen op te zoeken. Klinkt dit als iets wat jullie zelf ook wel eens hebben meegemaakt? Ik dacht voorheen dat ik wel eens een dinsdag dip had, maar dan was ik hooguit een beetje suf. Dit komt meer overeen met de symptomen die ik tegen ben gekomen, depressief, misselijk, etc.

Bedankt voor het lezen :roll:
Bonsai
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: vr jun 20, 2014 9:31 am

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor omerobert » vr jun 20, 2014 11:08 am

Ik vrees dat het de combinatie van verschillende serotonine slurpende drugs en het gebrek aan slaap is. Buiten de tips sporten, goed eten, slapen en afwachten heb ik weinig toe te voegen.

Sterkte ermee, heb zelf ook wel eens dagenlange dips gehad na MDMA misbruik, tot nu toe altijd over gegaan en m'n lesje ervan geleerd :#:
karlito schreef:hallo ik ben hier volledig nieuw,
mag ik hier zo maar zeggen wat ik als ontbijt neem?
omerobert
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 704
Geregistreerd: ma okt 22, 2012 12:46 pm
Woonplaats: Ja

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Fool » vr jun 20, 2014 12:31 pm

Dit kan niet anders komen dan van het tijdens de after nog 5-APB én MDMA bij doseren, als je meer dan 24 uur lang je serotonine loopt te drainen en verkrachten ga je daar gewoon last van krijgen.

Kwestie van blijven sporten, tryptofaan-rijk dieet volgen en het uitzitten, sterkte!
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Bonsai » vr jun 20, 2014 1:01 pm

Ik ben verder niet zo bekend met sporten als herstelmiddel. Op welke manier draagt dat bij, of is dat puur om je hoofd leeg te maken? Ik zie mezelf op het moment nog niet 5km hardlopen buiten :P
Bonsai
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: vr jun 20, 2014 9:31 am

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Perry » vr jun 20, 2014 1:03 pm

Sporten zorgt voor verbeterde aanmaak van de stoffen in de hersenen die verneukt zijn bij het drugsmisbruik (als ik het goed herinner)
Even geen tijd om 't nu op te zoeken, maar kan iemand dit bevestigen of mij uitschelden want ja, zo werkt dit forum :wub:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Bonsai » vr jun 20, 2014 1:14 pm

Ik kwam op het forum trouwens vrij weinig (niks) tegen over 5-apb, maar dit kan natuurlijk ook liggen aan mijn zoekskills. Mocht iemand toch ervaring willen delen, of juist opdoen, laat maar horen. Al met al is het nu misschien een onnodig negatief verhaal :P
Bonsai
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: vr jun 20, 2014 9:31 am

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Perry » vr jun 20, 2014 1:31 pm

Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Fool » vr jun 20, 2014 6:44 pm

Bonsai schreef:Ik ben verder niet zo bekend met sporten als herstelmiddel. Op welke manier draagt dat bij, of is dat puur om je hoofd leeg te maken? Ik zie mezelf op het moment nog niet 5km hardlopen buiten :P

http://www.pextraining.com/artikelen/sp ... -het-brein

Daarbij maakt het je hoofd leeg en is het goed voor de gezondheid, wat indirect ook weer bijdraagt aan het herstellende vermogen van je lichaam. Daarbij is het sowieso een goed idee om te gaan sporten, als je geen 5 kilometer kunt hardlopen :P

Desalniettemin gaat het bij de bovenstaande dingen niet om de afstand die je effectief aflegt, maar voor de inspanning die een dergelijke afstand voor jou kost. Als jij je conditie opbouwt, dan maak je voor jou een verbetering. Wat kan het dan schelen hoe ver dat precies was? :)
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Bonsai » vr jun 20, 2014 7:12 pm

5 km is normaal de minimale afstand die ik loop als ik even wil rennen. Ik bedoelde dus niet dat de afstand te groot was, maar meer dat ik mezelf überhaupt niet zag rennen :P. Hoe dan ook, ik heb het net toch gedaan en het was een vrij bijzondere ervaring. Ik had het idee dat ik extra scherp was tijdens en na het lopen, ik zag opeens dingen op mijn vaste route die ik nog nooit eerder gezien had (ja ze waren er echt). Het voelt nu wel enigszins opgewekt, maar nog steeds niet helemaal als mezelf. Vanavond een beetje afleiding zoeken bij wat vrienden, en hopelijk is het morgen al een stukje beter!
Bonsai
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: vr jun 20, 2014 9:31 am

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Fool » vr jun 20, 2014 7:32 pm

Oh haha, op die manier. :P
Tja, soms moet je er eventjes toe zetten om te gaan bewegen, dat kan soms best verfrissend zijn. Mooi in ieder geval dat je je wat beter voelt, sterkte met je herstel!
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Italiano » za jun 21, 2014 12:02 am

Wie zn billen brandt moet op de blaren zitten.

Tuurlijk zijn er wel middeltjes om het herstel te bevorderen maar in de praktijk heeft het meeste effect een bepaalde periode geen drugs te gebruiken.

L-tryptofaan en/of tryptofaan-rijk voedsel nemen heeft (ondanks dat iedereen dat maar lekker blijft nakakelen) geen effect! Het enzym dat l-tryptofaan omzet naar 5-HTP (wat weer wordt omgezet naar 5-HT / serotonine) is namelijk door de MDMA tijdelijk (ca. 2 weken) onwerkzaam.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Perry » za jun 21, 2014 12:10 am

Bron?
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor highrutosen » za jun 21, 2014 11:50 am

Rhodiola Rosea helpt erg goed. Let er wel op dat het een milde MAOI is en je dus niet gelijktijdig bepaalde drugs kunt nemen.
highrutosen
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 212
Geregistreerd: ma feb 18, 2013 2:35 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Fool » za jun 21, 2014 12:28 pm

Italiano schreef:L-tryptofaan en/of tryptofaan-rijk voedsel nemen heeft (ondanks dat iedereen dat maar lekker blijft nakakelen) geen effect! Het enzym dat l-tryptofaan omzet naar 5-HTP (wat weer wordt omgezet naar 5-HT / serotonine) is namelijk door de MDMA tijdelijk (ca. 2 weken) onwerkzaam.

Bron?
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Bonsai » za jun 21, 2014 6:29 pm

Mijn stemming is ondertussen aanzienlijk verbeterd. Ik heb alle mogelijke tips uit het boekje geprobeerd, dus wie weet heeft het een en ander wel bijgedragen. Ik voel me op het moment een beetje 'high on life'. Alles wat ik doe voelt nieuw, als een soort avontuur, zoals mijn dagelijkse wandeling naar de supermarkt. Misschien dat dit het gevolg is van serotonine wat weer enigszins terugkomt in mijn lichaam. Benieuwd waar dit heen gaat :p
Bonsai
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: vr jun 20, 2014 9:31 am

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Perry » za jun 21, 2014 8:02 pm

Als t goed is naar de supermarkt, toch? :conf:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Italiano » ma jun 23, 2014 12:05 am

Fool schreef:
Italiano schreef:L-tryptofaan en/of tryptofaan-rijk voedsel nemen heeft (ondanks dat iedereen dat maar lekker blijft nakakelen) geen effect! Het enzym dat l-tryptofaan omzet naar 5-HTP (wat weer wordt omgezet naar 5-HT / serotonine) is namelijk door de MDMA tijdelijk (ca. 2 weken) onwerkzaam.

Bron?

Mogelijk was ik wat te stellend in mijn antwoord. Volgens mij was het zo dat het enzym (na MDMA gebruik) tijdelijk deels onwerkzaam werd, tot wel 2 weken max.

Ik kan 't niet relevante artikel niet direct vinden, wel vond ik onderstaande:
http://www.bluelight.org/vb/threads/124006-Tryptophan-Hydroxylase-amp-MDMA-(technical)-(also-why-eating-bananas-doesn-t-work)
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Perry » ma jun 23, 2014 12:33 am

Tryptofaan naar 5-HTP werkt dus niet / minder, maar 5-HTP naar 5-HT toch wel?
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Fool » ma jun 23, 2014 10:49 am

Ik kan daar helemaal niets over 2 weken vinden? Er wordt alleen gepraat over enkele uren, en er staat vrij weinig over het herstel van deze enzymen?

Desalniettemin een interessant gegeven. :)
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Italiano » di jun 24, 2014 3:17 pm

JongGeleerd schreef:Tryptofaan naar 5-HTP werkt dus niet / minder, maar 5-HTP naar 5-HT toch wel?

Klopt.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Paradise » wo jun 25, 2014 11:39 pm

Ik las eens dat Tryptofaan vooral veel moeilijker wordt opgenomen dan 5HTP indien er concurrentie is bij de stofopname in je maag.
Het is dan ook aan te raden tryptofaan op een lege maag te nemen als voedingssupplement.
5HTP wordt veel makkelijker opgenomen door je lichaam.

Daarom, kies ik dus, voor 5HTP wanneer ik drugdown ben,
m'n bioritme in de knoop of andere shit terug in balans gebracht moet worden.
Eigenlijk vind ik het ook een prima AD zonder bijwerkingen als ze je die zooi aansmeren.

( Voordeel van tryptofaan is dan weer dat er meerdere stoffen van gemaakt worden,
maar als die zooi niet zou werken na wat dope gebruik ... ).

Voor de rest, veel slapen, eten, sporten, 5htp snoepen onder de zon, tyrosine kan ook zeker geen kwaad,
en lukt het echt niet zijn er nog benzo's en opiaten zodat jij, gewoon normaal kan leven, zoals iedereen!
Zelfs na het uitvoeren atoomtesten in je serotonine zee!
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Italiano » zo nov 30, 2014 2:42 pm

Bij toeval kwam ik 'm laatst weer tegen!

Bij deze, na mijn claim dat "het enzym Tryptofaan Hydroxylase 2 weken onwerkzaam is na nemen van MDMA." -->

Although extensive recovery had occurred by 2 weeks, the activity of the enzyme remained significantly depressed in most regions

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2893986
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Fool » zo nov 30, 2014 3:00 pm

Thanks, interesant onderzoek! Zal het de volgende keer dat ik op de uni ben eventjes nader inspecteren. ;)
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor djeemen » zo nov 30, 2014 5:43 pm

Tot een bepaalde mate heb je gelijk dat tryptofaan-rijk voedsel minder nuttig is. Maar het enzym is nog steeds wel werkzaam, de desbetreffende ratten kregen hele hoge dosissen mdma, en after all het zijn ratten. 1 op 1 overnemen naar mensen kun je ook niet zomaar doen, maar het geeft wel een indicatie. In mijn ogen zal de gemiddelde koekwaus toch echt wel wat hebben aan het correcte voedsel na mdma, onder het mom van alle beetjes helpen.
Perspectief is alles.
djeemen
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 620
Geregistreerd: di apr 29, 2014 12:29 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Italiano » ma dec 01, 2014 1:22 am

Fijn dat jij t weer beter weet!
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor highrutosen » ma dec 01, 2014 1:35 am

djeemen schreef:Tot een bepaalde mate heb je gelijk dat tryptofaan-rijk voedsel minder nuttig is. Maar het enzym is nog steeds wel werkzaam, de desbetreffende ratten kregen hele hoge dosissen mdma, en after all het zijn ratten. 1 op 1 overnemen naar mensen kun je ook niet zomaar doen, maar het geeft wel een indicatie. In mijn ogen zal de gemiddelde koekwaus toch echt wel wat hebben aan het correcte voedsel na mdma, onder het mom van alle beetjes helpen.


Niet alleen voor de tryptofaan. Gewoon een voedzame maaltijd na het spacen is echt wel bevordelijk voor je herstel. Blijft subjectief maar als ik geen eten naar binnen forceer heb ik merkbaar meer last.
highrutosen
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 212
Geregistreerd: ma feb 18, 2013 2:35 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Italiano » ma dec 01, 2014 2:19 am

Goed eten is inderdaad altijd aan te bevelen! Maar het elkaar napraten met dingen als veel bananen eten (die overigens niet eens rijk aan tryptofaan zijn...) dat dan specifiek gericht zou moeten zijn op het herstellen van je brein dat betrokken was bij de serotonine overload vind ik beetje irritant..
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor djeemen » ma dec 01, 2014 10:12 am

Ja pizza en hamburgers zijn inderdaad een beter idee :#:
Perspectief is alles.
djeemen
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 620
Geregistreerd: di apr 29, 2014 12:29 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor Italiano » ma dec 01, 2014 3:25 pm

Een beter idee is het als jij je troll opmerkingen gewoon lekker voor je houdt??
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: 5-APB; eerste keer, (laatste keer?)

Berichtdoor djeemen » ma dec 01, 2014 5:48 pm

Ik vraag me af wie de troll hier is.
Perspectief is alles.
djeemen
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 620
Geregistreerd: di apr 29, 2014 12:29 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Research Chemicals

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner