benniej schreef:Het is gewoon de Benzo dat mij vrij maakt van alle normale bezigheden waar anderen niet of minder last van hebbbn, ik ga vaker naar de winkels dus geen online shopping , ik kan weer een terrasje pakken, ik kan mensen aanspreken wat is nornaal niet zou doen maar wel zou willen, bijvoorbeeld vragen waar bepaalde producten liggen, ik geef minder om mn uiterlijk ala ik de straat op ga en vele andere dingen.
Persoonlijk geloof ik niet dat angststoornissen genetisch bepaald zijn. Op dat moment ben ik dan ook oprecht nieuwsgierig waar een angststoornis vandaan komt die zo sterk is dat deze jou volledig verlamt in normale standaard dagelijkse bezigheden.
Je hebt het over therapeutische toepassing van benzodiazepines maar tegelijkertijd injecteer je wel grote hoeveelheden Etizolam. Ik leg het er misschien wat plat en lomp bovenop maar ik krijg het idee dat je op het moment niet volledig in staat bent om een rationeel gedachteproces tot stand te brengen. Cognitieve Gedrags Therapie (CGT) of Exposure Therapie kunnen hierbij eventueel helpen.
Maar om eerlijk te zijn denk ik dat er geen therapie op kan tegen iemand die aanzienlijke hoeveelheden RC benzodiazepine injecteert. Je zult eerst iets aan je gebruikspatronen moeten doen wil je überhaupt in staat zijn jezelf te helpen. Al is het enkel een stabiele dosering Diazepam onder begeleiding van een huisarts onderhouden.
Zolang jij niet in staat bent de keuze te willen maken om verandering in je leven te brengen zal alle drugs en hulp in de wereld je niet kunnen helpen.
benniej schreef:Als dit mij beter helpt dan CGT en Exposure therapie. Ben ik bereid de rest van mijn leven benzo's te gebruiken met op en afbouw, wat volgens mijn ook gezonder is dan Antipsychotica(waar ik ong kilo ben door aangekomen) en wat ik krijg en Mirtazaine voor slaap.
Een goede vriend die mij dicht bij het hart ligt besloot een paar jaar geleden dat hij zonder benzodiazepines liever niet meer door het leven te willen. Ik denk dat ik mij wel een beetje kan inleven in wat je zegt. Om eerlijk te zijn was het een natte handdoek en had hij het recht niet om finale conclusies te trekken voordat hij op z'n minst een dag nuchter door het leven was gegaan.
Mitrazepine is overigens eveneens een antipsychotica, een tricyclische antagonist die signalen in de hersens blokkeert. Het wordt een antidepressiva genoemd om bereidheid tot inname te vergroten. Als je een ernstige verslaving voor benzodiazepines hebt ontwikkeld zijn antipsychotica zonder twijfel de gezondere keuze.
benniej schreef:Ik merk wel dat er aan de vaders kant van de familie stemmings stoornis of adhd add of wat dan ook maar het is moeilijk want ik heb geen familie in nederland, aare in engeland en de anamnese is altijd onduidelijk, wat diagnostiek ook nog es moeilijk maakt.
Stemmingsstoornissen en ADHD (concentratieproblemen) liggen niet echt in dezelfde lijn of categorie. Denk je dat een diagnose op vlak van stemmingsstoornis of ADHD je zou kunnen helpen?
Je hebt duidelijk last van angst gerelateerde problematiek maar als die wordt veroorzaakt door benzodiazepine gebruik valt deze onder drugsproblematiek en niet een stemmingsstoornis.
Jammer om te horen dat er geen familie nabij woont die je eventueel kan steunen.
benniej schreef:Ik ben alweer 30 jaar en accepteer en kijk liever niet terug naar het verleden want dan word ik onrustig en kan ik zo ver gaan tot zelfverwonding. Misschien is het moeilijk om dat op die manier te zien in verband met benzodiazepine ontwenning.
Benzodiazepine ontwenning is horror, persoonlijk geef ik de voorkeur aan een Heroïne ontwenning.
benniej schreef:ach het is zo moeilijk om elke dag door te komen zonder motivatie en dysthemie, chronisch vermoeid, en dat tijdens met en of behandeling.
Ik hoop dat je er van bewust bent dat benzodiazepine gebruik een zeer aanzienlijk aandeel kan spelen in het ontwikkelen van depressie symptomen, motivatie problemen en chronische vermoeidheid. Ook onder gezonde personen kunnen benzodiazepines wel dergelijk aanzetten tot zelfmoord.
benniej schreef:sorry als ik in herhaling val, want ik lees niet veel terug over mijn eigen "problemen, frustraties e,d".
Volgens mij val je niet in herhaling en lijkt het mij belangrijk dat je ook voor jezelf gerelateerde problematiek kunt benoemen.