Deze post is weer langer dan ik hem zou willen, heb al proberen knippen, maar wat overschiet is gewoon allemaal relevant en on-topic.
Effe over die MPA zelf dus, mijn positieve en negatieve bevindingen, plus vreemde gewaarwordingen.
Ik ben van plan om morgen of maandag er wat van binnen te steken bij het testcentrum in Bxl. (wordt erg leuk, met mijn brakke Frans)
Ervaring inmiddels, eerst de positieve puntjes:
1) Het werkt dus wel degelijk. Feit dat het vorige keer weinig deed lag misschien aan het feit dat ik net ziek geweest was.
Echter, het werkt dus zoals ook mijn voornaamste doelstelling was, goed op dopamine (bij mij toch). Ben er alert van, heb geen cravings naar wat dan ook, geen zin om dingen te gaan knabbelen.
2) Dopamine-effect werkt door tot uren na het gevoel van comedown (die ik persoonlijk niet erg vind, word een beetje vermoeider, niet down ofzo, noch zin om opnieuw te gebruiken). Een beetje TE overigens, want naast geen zin in nicotine, alcohol of versnaperingen, ook gewoon totaal geen eetlust, voor de rest van de dag. (dieet of niet, het is een beetje overdreven) Nu goed, ik vind het voorlopig niet erg.
Negatief:
1) Als je dit als functionele stimulant gebruikt (en ik denk ook dat dat de enige optie is), is het volgende vervelend (maar misschien is het alleen bij mij zo): Ik word wat licht in men benen, wat wankel, moet moeite doen op een rechte lijn te lopen.. eigenlijk dus juist alsof je aan de downers of alcohol zit. Ik heb dit enkel rechtstaand. Studeren op MPA zal dus wel lukken. Maar onder de mensen komen en niet dronken lijken is al moeilijker. Ik kan me nog wel indenken dat dit recreatief nog enigzins lachen kan zijn: mentaal alert zijn en een upper ophebben, maar erbij lopen alsof je dronken bent.. misschien een tip
Maar functioneel is het niet zo handig.
2) De hartslag: Dit is moeilijk in te schatten, geval apart.
Ik las hier al dat iemand zei dat het je hartslag nogal omhoog jaagt (niet in proportie tot het effect), en ik heb ook die indruk.
Ik neem dus al enkele jaren propranolol (niet vanwege hartklachten, andere, paniek-klachten), maar dit is met de tijd afgebouwd, en momenteel probeer ik naar 0 te gaan (halfjes volstaan momenteel al, en als ik het eens een dag vergeet gaat het ook gewoon goed, dus dit gaat lukken.
Maar, als ik MPA neem, dan sla ik mijn propranolol over. Ik weet dat er tegenstrijdige berichten zijn op Internet alsook op dit forum over de veiligheid van de combinatie propranolol + uppers, maar ik speel liever op veilig, of toch zeker voordat ik me beter heb ingelezen en er betrouwbare medische studies te vinden zijn. Je kan aan je arts echter moeilijk vragen hoe het nu echt zit met de wisselwerking tussen propranolol en amphetamine-achtigen. Dus, voor mij geen propranolol bij MPA.
Ik nam dus mijn hartslag (zonder propranolol) voor inname van MPA, deze was zo'n 65, dus, allemaal goed. Echter niet lang na inname van MPA (hoewel ik nochthans het gevoel had weinig te hebben genomen, voelde er weinig van), wou ik mijn hartslag meten want ik voelde al dat deze serieus omhoog was. Hartslag bleek 110.
Is dit nog normaal, ervaren jullie dit ook? Welke hartslagen behalen jullie (zonder het gebruik van propranolol of gelijkaardig) bij lichte tot matige dosissen uppers (dus bvb. MPA, maar ook speed, andere RC's..)
Misschien valt 110 best wel mee voor anderen en lijkt het voor mij gewoon veel, omdat ik het niet meer gewoon ben, en omdat ik dagelijks die gemiddelde hartslag had, in rust, met pieken tot 160, voor de opstart van de propranolol (zonder drugs dus he
) Dus misschien is 110 wel een hele normale hartslag bij uppers, maar associeer ik het met slechte dingen.
Heb ooit korte periode (volgens mijn kennis/dealer zeer sterke, waardoor erg dure) speed gebruikt, ook wel in kleine dosis, en zelfs daarvan liep men hartslag eigenlijk amper op (mijn bloeddruk 1 keer wel tot het gevaarlijke toe, mijn kennis/dealer is eraan overleden, en daardoor heb ik het nooit meer gedaan)
Toegegeven, toen heb ik gewoon die propranolol genomen, omdat ik toen nog niets gelezen had over de wisselwerking.
3) Hij werkt ook snel uit. En dan bedoel ik dat de alertheid en het enigzins fitte gevoel na 2 uur weg is, en ik me wat moe voel, maar niet zo erg hoor, (lijkt me normaal, maar vond het snel) Voor de rest nergens last van tijdens comedown, kan het eigenlijk amper een comedown noemen.
4) Niet zo belangrijk, doet er niet toe, merkte het gewoon op: Als je al een hoge dosis SNRI's neemt, en daar nog eens een upper als MPA tegenaan gooit, krijg je normaal verwijdde pupillen (althans, die had ik heel duidelijk bij het gebruik van die synthacaine die volgens vendor uit MPA+benzocaine bestond) Met deze dus niet, maar dan ook echt totaal niet. Normaal bij MPA? Hoe is dit bij jullie?
Zo.. dan zal ik morgen of maandag, wanneer ik de kans heb, eens langs dat testcentrum gaan. (eerst wel eens checken of ze open zijn)
Hoeveel MPA gaan ze daar nodig hebben? Gewoon op het oog dus, want nee, heb nog steeds geen weegschaal. (ben me aan het informeren, lijkt me toch veiliger, maar zou em liefst in een winkel kopen zodat ik het gedoe met onbezorgde pakjes even achterwege kan laten)
En wat zeg ik dan? "Dit zou MPA moeten zijn, kunnen jullie dat controleren en de kwaliteit nagaan?"
Of doen ze sowiso geen RC's, en moet ik iets zeggen als, "Men beweert dat dit speed is, klopt dat?"
Als ik daar dan toch ben, best ineens enkele etizolam's binnen geven (van zelfde vendor). Heb hier beetje rare bemerkingen bij, maar daar zal ik het over hebben op het gepaste forum of met iemand die er ervaring mee heeft. Maar goed, als ik daar dan toch ben.
Dan heb ik meteen een idee van de kwaliteit van deze vendor.
En de resultaten, wat gebeurt daarmee? Wanneer heb je die, en hoe kom je die te weten? Kunnen ze je die bvb. e-mailen? Of komt dit sowiso per post? Want daar heb ik nou geen zin in. (ga het hele verhaal niet opnieuw doen, maar dus omdat men oma tegenwoordig vaak bij mij is, en ondanks dat ik 30 ben en het mijn appartement is, ze het perfect normaal vindt om mijn post open te doen)