Druks schreef:Ik zou het niet gaan vervangen met andere dope. Al is dex wel fucking lekker
missPanda schreef:Maar ja, niets gebruiken is altijd nog beter natuurlijk..
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Ivo schreef:Werkt het ook niet allebei op dopamine? Dan geef je misschien niet toe aan de coke craving, maar zo gaat het ook niet weg gaan lijkt me...
Petrovic schreef:missPanda schreef:Maar ja, niets gebruiken is altijd nog beter natuurlijk..
Dit.
Daarnaast duurde het vermoeiende gevoel de dagen na gebruik veel langer bij dex. Bij coke was het 2a3 dagen brak, bij dex 4a5 dagen.
Wat is de reden dat je wilt stoppen met coke?
Druks schreef:Aka je moet ff stoppen met gebruiken
verneukeratief schreef:Ga eens een paar weken intern. Misschien krijg je dan door hoe verslaafd je bent.
missPanda schreef:verneukeratief schreef:Ga eens een paar weken intern. Misschien krijg je dan door hoe verslaafd je bent.
Een paar weken in een groep is wel het laatste waar ik nu behoefte aan heb. Ik zou niet weten waar ik die energie voor al dat soort mensen en activiteiten vandaan zou moeten halen.. zonder middelen.
Dat was ook de voornaamste reden dat ik destijds begonnen ben met benzo's en sosa, om sociale (vooral werk) dingen vol te kunnen houden. Drugs zijn voor mij iig duidelijk geen langetermijnoplossing, maar ook niet de oorzaak.
En verslaafd aan benzo's en alcohol ja. Van dat dagelijks gebruik wil ik ook af. maar niet alles tegelijk. Morgen weer een dag
Een leven creëren waarin ik geen enkele drugs of meds nodig heb gaat me wel lukken. Alleen vandaag ff niet.
Hé en Verneukeratief, heeft die opname jou eigenlijk veel goed gedaan?
Druks schreef:Toch denk ik dat professionele begeleiding je wel goed zal doen, als je serieus wilt stoppen. Dex gebruiken als "medicatie" gaat niet werken.
Poseidon schreef:(een jaar geleden) Mooie boel Pandabeer. Ik kan ook tussen de woorden heen lezen maar ik mag je wel. Er hangt nachtvorst in de lucht. Ik ga de boel eens even laten bezinken.
Denk dat je een oprecht persoon bent. Vooral omdat je het over op een dag stoppen met coke had. Zou je liever een wondermiddel geven zodat dat zou lukken dan een goed contact.
missPanda schreef:Poseidon schreef:(een jaar geleden) Mooie boel Pandabeer. Ik kan ook tussen de woorden heen lezen maar ik mag je wel. Er hangt nachtvorst in de lucht. Ik ga de boel eens even laten bezinken.
Denk dat je een oprecht persoon bent. Vooral omdat je het over op een dag stoppen met coke had. Zou je liever een wondermiddel geven zodat dat zou lukken dan een goed contact.
Ik wil Poseidon terug, die begreep me tenminste
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Accountz0r schreef:Je voornemen om te stoppen met coke is heel goed en ik weet zeker dat het ook niet makkelijk is en dat het leven zonder de eerste tijd gewoon raar, vaag en zwaar wordt. Snap best dat je naar een oplossing zoekt.
dat had ik toch al
Denk alleen zelf ook echt niet dat het een goed idee is. Zeker met dexies krijg je van die dingen als slechte slaap en zo.
:) ik heb jaren (waarvan maanden dagelijks) speed gebruikt, dus ik weet wat t met je doet.
Als ik kijk hoe veel dagen ik gewoon minder ben na een keertje speed zou ik het echt enorm afraden om die dingen op regelmatige basis te pakken. Het is voor je kortetermijngezondheid denk ik nog heel andere koek dan coke zelfs.
ja, heeft zeker anderhalf jaar prima gewerkt als medicijn
Ik weet niet precies waarom maar het klinkt een beetje alsof je coke als medicijn ziet.
Het is logisch dat je dat wil opvullen, maar zeker met Dex of speed zal het een schop verder voor je zijn denk ik. Ik denk juist dat uit dit cirkeltje komen heel belangrijk is.
Vage shit.. dat je nu op pure yayo er weer als in vervlogen dagen op uittrekt naar buiten en daar alles weer ziet met die fascinerende blik.
Jcutter schreef:Misschien een gesprek met een verslavingsarts en psychiater aangaan? Niet dat ik daar zo'n fan van ben maar misschien dat het voor jou helpt?
Petrovic schreef:Ik heb een lange tijd speed dagelijks gebruikt. Het duurt even voordat je weer energie terug krijgt. En de zin toeneemt om dingen te ondernemen (zonder drugs).
Je moet jezelf wel de tijd gunnen. Accepteer dat het tijd kost en dat je een wat langere tijd minder energiek zult voelt etc.
missPanda schreef:In theorie allemaal heel leuk en aardig. Maar ik heb op het moment geen eigen woonruimte en kan niet de hele dag mensen om me heen uitstaan, dus zal toch eerst veel dingen zelf moeten regelen. Daar heb ik toch echt energie voor nodig.
Ja, totdat doorgaan ook geen optie meer isItaliano schreef:Van uitstel komt afstel.
Als je wil kun je altijd een reden bedenken waarom het niet 't juiste moment is om te stoppen.
Dat klinkt niet makkelijk Maar er is altijd de optie om dingen uit handen te geven en om hulp te vragen. Daarnaast kun je je ook kwetsbaar opstellen en je hart luchten bij mensen, wat een hoop energie kan opleveren. In ieder geval staat het Universum altijd klaar voor je (zolang je je er niet voor afsluit)
Zou het overigens kunnen dat er gewoon ook veel emoties spelen ivm Pos? Die je misschien liever niet (de hele tijd) wil voelen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten