missPanda schreef:Het is wellicht een minder ongezond alternatief?
Dat zou het misschien zijn ja,
Alleen ik weet niet hoe zwaar je bent, ik weet niet of je ADHD hebt, ik weet niet of jij iemand bent die juist sneller afvalt dan aankomt. En Dex is gewoon speed, en naar mijn mening nog lekkerder en gevaarlijker ook. Waarom?
Speed werkt ontzettend lang, speed werkt echt verwoestender voor je uiterlijk en ingewanden dan dex. Dex werkt zo'n 3 uurtjes gemiddeld, max. Dan ben je er wel doorheen. Ook dex geeft rebounds net als coke. Dit zorgt er dus voor dat je trek krijgt naar meer, simpelweg omdat je hersenen, just like coke, een tijdelijk tekort heeft aan dat stofje in je hersenen.
Nogmaals, ik weet niet hoe je gebruikt. Gebruik jij 1x per week 1 gram coke. En ga je dat dan vervangen door 1x per week dex? Dus dex in hoge dosering. Want ik neem aan dat je niet de gebruikelijke ADHD dosering aan gaat houden.
Dan even de kosten he,
ik mag geen prijzen noemen. Maar de gemiddelde straatprijs voor een potje Dex van 30 tabletten 2,5 mg dex amfetamine sulfaat ligt echt hoog, en 2,5 mg dex is niks. Voor recreatief gebruik zul je toch wel tussen de 10 en 20 mg nodig hebben, maar dat is geheel afhankelijk van jouw lichaam.
Ik kan het weten. Misschien heb je andere manieren om eraan te komen. Van de huisarts bijvoorbeeld. Dat kost je namelijk niks. Alleen heb je wel een diagnose nodig.
`je hebt moeite met stoppen met coke, want je wilt het vervangen met iets dat minder ongezond is. Dus dan neem ik even zwart/wit aan dat je dus verslaafd bent.
Van alle adhd medicatie die er is is Dex gewoon de meest verslavende medicatie.
Ik schiet ook nog al eens uit de bocht, maar ik merk dat ik mezelf daar alleen maar mee heb want ik heb dus ADHD en als ik mij aan het dokters voorschrift houd dan ben ik enorm stabiel. Veel minder impulsief. Niet depressief, ik heb een super goed ritme, ik denk niet eens aan drugs of alcohol. Ik drink soms 2 wijntjes per week. Het is voor mij dus ook vervanging, maar in plaats van 5 soorten harddrugs te misbruiken. Gebruik ik nu 1 zuiver medicijn, op recept. Dat scheelt mij geld, het kost namelijk gewoon niks,
En ik heb echt veel meer informatie nodig, idd frequentie dosering lichaamsgewicht ga zo maar door. Maar ik heb niet alle comments gelezen. Dus sorry als je al deze vragen al beantwoord hebt. Ik moet nu weg. Maar ik kom er nog op terug.
Moeilijke kwestie. Kijk als je coke verslaving je zo kapot maakt, en financieel. En zonder een alternatief middel red je dat gewoon niet. We kunnen allemaal schijnheilig gaan doen maar velen weten hoe moeilijk het is. Dan zou het een optie kunnen zijn. Je zou het kunnen proberen.
Maar, als je ADHD hebt. En je zou het op voorschrift krijgen en je daar aan houden. Dan is de kans enorm groot dat je cravings, zucht, trek what ever. Enorm afnemen of zelfs verdwijnen.