Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Dexies

Het subforum voor alles wat eindigt op -amfetamine.

Dexies

Berichtdoor XimerNamahs » vr nov 14, 2014 1:42 pm

Krijg 5 mg dexies van de dokter voor mn concentratieprobleem (ADD). Zet het alleen in als tool 2x per week ongeveer als ik een flinke berg geestelijk werk moet verzetten. Op dosissen zo laag als 10 tot 15 mg (3 tabletjes), hoe veilig zit ik qua neurotoxiciteit? En qua ontwenningsverschijnselen? Ik zie zeker de benefits van dit middel, waar ligt de grens van benefits naar nadelen? Hoe vaak per week kan ik dit gebruiken zonder ernstige gevolgen? Als iemand mij hier wat inzicht in kan geven zou top zijn 8-)
XimerNamahs
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 37
Geregistreerd: zo feb 09, 2014 4:21 pm

Re: Dexies

Berichtdoor Prototype » vr nov 14, 2014 2:01 pm

2x per week in zo'n lage dosis kan denk ik niet zo veel kwaad.
Gebruik zelf bijna dagelijks methylfenidaat ( ritalin )in een lage dosis en volgens de dokter kon dat ook weinig kwaad. :p
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Dexies

Berichtdoor XimerNamahs » vr nov 14, 2014 2:03 pm

Ja of course maar er zit natuurlijk een hele farmaceutische industrie achter die zoveel mogelijk wil verkopen wat zn invloeden heeft achtergelaten op het opleidingssysteem van de geneeskunde, als t aan mn doc ligt jaag ik er elke maand 60 dexies doorheen zonder problemen maar vraag mij af of dit daadwerkelijk geen kwaad kan..
XimerNamahs
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 37
Geregistreerd: zo feb 09, 2014 4:21 pm

Re: Dexies

Berichtdoor Prototype » vr nov 14, 2014 2:12 pm

Aangezien het vooral je dopaminesysteem beïnvloed denk ik dat de schade wel meevalt, dat kan namelijk snel herstellen.
Gezond is natuurlijk anders, maar erg veel schade zal het ook niet opleveren denk ik. :p
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Dexies

Berichtdoor XimerNamahs » vr nov 14, 2014 4:44 pm

Ja oke maar kunnen je dopaminereceptoren niet ongevoelig raken dan? En hoe zit het met ontwenningsverschijnselen
XimerNamahs
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 37
Geregistreerd: zo feb 09, 2014 4:21 pm

Re: Dexies

Berichtdoor Prototype » vr nov 14, 2014 6:56 pm

Het zal wel bijdragen aan tolerantie van speed of andere amfetaminen zoals bv. 4-FA.
Ontwenning vind ik zelf meevallen, heb nu 4 dagen geen ritalin gebruikt zonder ontwenningsverschijnselen.
Dit kan anders zijn met dex maar bij 2x in de week ga je hier geen last van hebben.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Dexies

Berichtdoor ParadijsVogel » vr nov 14, 2014 7:11 pm

Van dexamfetamine zal je geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen krijgen. De neurotoxiciteit zal ook wel meevallen op zulke lage dosissen. Verder zal de farmaceutische industrie hier niet zo heel veel mee te maken hebben, het patent op dexamfetamine is al lang verlopen en dus zal de industrie er weinig aan verdienen.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Dexies

Berichtdoor XimerNamahs » wo jan 14, 2015 10:30 pm

Oke oke en hoe zit het met dagelijks 2 dexies van 5 mg per dag? Puur om te focussen dus therapeutische doeleinden, ik ervaar geen euforie en zoek er ook niet naar. Krijg je hier problemen mee in de long term??

Thnx
XimerNamahs
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 37
Geregistreerd: zo feb 09, 2014 4:21 pm

Re: Dexies

Berichtdoor Partypipo » do jan 15, 2015 12:08 am

Tot 40mg per dag wordt aan idiopatische hypersomnie en narcolepsie patienten voorgeschreven. Ik denk dat boven die dosis gewenning optreedt. Het kapot maken van je dopamine systeem merk je misschien pas als je bijna met pensioen mag. Daar houden dokters dus maar geen rekening mee. Ik zou zelf niet dagelijks die dingen allemaal nemen... Ik weet niet of er echt bewezen of lage dosissen die niet voor tolerantie zorgen de boel genoeg slopen dat je het gaat merken ooit of niet.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Dexies

Berichtdoor Italiano » do jan 15, 2015 12:48 am

Enerzijds zijn er aanwijzingen dat het schadelijk is, bijv. naar aanleiding van een recente studie die in het AMC is gedaan:

Beste deelnemers,

We willen jullie graag op de hoogte stellen van de uitkomsten van het onderzoek waar jullie aan meegedaan hebben.

Zoals jullie waarschijnlijk weten is dexamphetamine (dAMPH) een drug met een stimulerende werking. Deze wordt voornamelijk gebruikt in het uitgaanscircuit, maar is in lagere doseringen ook beschikbaar voor de behandeling van aandachtstekort-hyperactiviteit stoornis (ADHD). Dierstudies hebben echter laten zien dat dAMPH een stof is die schade aan het dopamine systeem zou kunnen veroorzaken, maar of dit ook zo is in mensen is nog niet bekend. Daarom hebben we in onze studie met behulp van twee beeldvormende technieken, SPECT en MRI, onderzocht of het dopamine systeem in reguliere gebruikers van dAMPH verschilt van dat in mannen die die drug nog nooit hadden gebruikt (controles). Verder hebben wij ook gekeken naar hoe plezierig, of onplezierig, dAMPH werd ervaren. Uit ons onderzoek is gebleken, dat gemiddeld genomen, reguliere gebruikers minder D2/D3 receptoren hebben op het SPECT onderzoek; en ook minder dopamine uitstoot tonen na het toedienen van intraveneuze dAMPH dan controles. Bovendien vonden de reguliere dAMPH gebruikers de drug minder plezierig dan de controle groep die de drug nog nooit eerder had gebruikt.

Wat betekent dit nu eigenlijk?
We vonden met verschillende technieken dat het dopamine systeem van reguliere gebruikers van dAMPH minder actief is dan bij mensen die nog nooit de drug hadden genomen. Dit zou kunnen komen door de schadelijke effecten van dAMPH op het DA systeem. Maar, omdat dit geen longitudinale studie is (d.w.z we hebben de gebruikers niet gevolgd vanaf eerste inname) kunnen we niet met zekerheid zeggen of deze verschillen het gevolg zijn van het drugsgebruik of de reden waarom deze groep eerder begint met het gebruik van drugs. Om zeker te weten dat dAMPH schade aan het DA systeem van mensen toebrengt, is dus een dergelijke longitudinale studie nodig. Ook zal een longitudinale studie moeten aangeven wat de gevolgen van een verminderd functioneren van het DA systeem zijn, dat hebben we nu niet uitgezocht.


Anderzijds zijn er ook aanwijzingen dat dit niet zo is, zie onderstaand topic:
farmaceutische-drugs/dexamfetamine-tegen-adhd-t10785.html
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm


Keer terug naar Speed

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron