Exceptional Insight schreef:Forever.
Pascal schreef:Exceptional Insight schreef:Forever.
Mits zuiver.
Hashja schreef:Ik weet dat het onstabiel is
Sublimo schreef:Hashja schreef:Ik weet dat het onstabiel is
Onstabiel ? Wat wil jij daar precies mee zeggen ? Want chemisch gezien is het absoluut niet onstabiel.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Exceptional Insight schreef:Dat heet droog gewicht.
Exceptional Insight schreef:Sublimo schreef:Hashja schreef:Ik weet dat het onstabiel is
Onstabiel ? Wat wil jij daar precies mee zeggen ? Want chemisch gezien is het absoluut niet onstabiel.
Van horen zeggen. Je weet hoe die dingen gaan.
Hashja schreef:Niet geheel. Onstabiel was wellicht een verkeerde woordkeuze. Het vrije elektronen paar van de stikstof op de amine groep is een zeer goed nucleofiel en kan met verschillende lewis zuren reageren (hoewel in evenwichtreacties). Dat wil zeggen dat het sterk met stoffen zal reageren als carboxylzuren.
Maar jullie trekken terecht mijn bewering in twijfel. Want als ik hier zelf beter over na denk kom ik tot de conclusie dat dit reacties zijn die op een bepaald punt een stabiel evenwicht aannemen!
Ook zijn er verschillende stoffen (die er zouden kunnen ontstaan) die gemetaboliseerd worden naar amfetamine.
Bedankt voor de reacties dusver!
Heb altijd gedacht dat het slechter houdbaar was dan blijkt!
Hashja schreef:Niet persé nee,was meer als voorbeeld Zoals we al hebben vast gesteld is het vrij stabiel. Dus ook voor eventuele licht en warmte. Toch staan veel mensen erop dat het bij lage temperaturen bewaard moet blijven. Is dit dan allemaal een hoax? Wat ik na alle antwoorden niet eens meer zo gek zou vinden.
Ik zoek naar een antwoord (vandaar het topic) en het liefst met verklaring!
Hashja schreef:Niet persé nee,was meer als voorbeeld Zoals we al hebben vast gesteld is het vrij stabiel. Dus ook voor eventuele licht en warmte. Toch staan veel mensen erop dat het bij lage temperaturen bewaard moet blijven. Is dit dan allemaal een hoax? Wat ik na alle antwoorden niet eens meer zo gek zou vinden.
Exceptional Insight schreef:Hashja schreef:Niet persé nee,was meer als voorbeeld Zoals we al hebben vast gesteld is het vrij stabiel. Dus ook voor eventuele licht en warmte. Toch staan veel mensen erop dat het bij lage temperaturen bewaard moet blijven. Is dit dan allemaal een hoax? Wat ik na alle antwoorden niet eens meer zo gek zou vinden.
Heb je liever theoretische antwoorden of verhalen over ervaringen?
Hashja schreef:Wat je klopt over de lucht klopt, maar is het behoudt van die oplosmiddelen dan zo belangrijk voor de speed? Nooit geweten dat het zo in elkaar zat. Maar uit een educatief punt dan toch de volgende vraag. Hoe komt het dat die solventen daar zo belangrijk voor zijn. Speed zelf heeft een smeltpunt van rond de 283°C. Treed er zonder sublimatie op? Of wat moet ik me hierbij voorstellen?
Ervaringen geven mij direct antwoord op mijn vraag en zullen voor veel forum bezoekers makkelijker te lezen zijn.
De theorie is puur interesse!
Sublimo schreef:Ervaringen zijn niet onderbouwd, theorie wel. Wat jij wilt weten is de theorie, niet hoe iemand denkt dat het zou moeten.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Tomzeur schreef:Sublimo schreef:Ervaringen zijn niet onderbouwd, theorie wel. Wat jij wilt weten is de theorie, niet hoe iemand denkt dat het zou moeten.
In de scheikunde is praktijk vaak anders dan theorie door omstandigheden en weet ik veel wat voor shit. Hier heb je sowieso niks aan, aan dit semi-wetenschappelijke gedoe. Een chemist zou moeten berekenen wat de halveringstijd is van speed onder normale omstandigheden op een kamer en dan heb je er pas wat aan. Als niemand dat kan dan kan je wel mooi chemisch gaan zitten doen maar dan heb je veel meer aan ervaringen uit de praktijk, denk ik.
Tomzeur schreef:[...] Als niemand dat kan dan kan je wel mooi chemisch gaan zitten doen maar dan heb je veel meer aan ervaringen uit de praktijk, denk ik.
Sublimo schreef:Het behoud van oplosmiddelen is in principe alleen maar belangrijk voor dealers, omdat met die solventen die vervliegen, hun geld ook vervliegt. Maar ik was slechts puur theoretisch bezig, in de chemie wil je altijd een stof zo best mogelijk bewaren.
Nee, natuurlijk treedt er geen sublimatie op. Het is niet de amfetamine die verdampt he ! De maximale zuiverheid van amfetamine is 73,3 %, de overige 26,7 % zijn solventen (oplosmiddelen) die vluchtig zijn en dus snel verdampen.
Sublimo schreef:Ervaringen zijn niet onderbouwd, theorie wel. Wat jij wilt weten is de theorie, niet hoe iemand denkt dat het zou moeten.
Exceptional Insight schreef:Tomzeur schreef:[...] Als niemand dat kan dan kan je wel mooi chemisch gaan zitten doen maar dan heb je veel meer aan ervaringen uit de praktijk, denk ik.
Loop maar eens op koopzondag door het centrum van Eindhoven. Dan zie je het verschil tussen de evolutie theorie en de evolutie praktijk.
Exceptional Insight schreef:Tomzeur schreef:[...] Als niemand dat kan dan kan je wel mooi chemisch gaan zitten doen maar dan heb je veel meer aan ervaringen uit de praktijk, denk ik.
Loop maar eens op koopzondag door het centrum van Eindhoven. Dan zie je het verschil tussen de evolutie theorie en de evolutie praktijk.
Sublimo schreef:Nee, natuurlijk treedt er geen sublimatie op. Het is niet de amfetamine die verdampt he ! De maximale zuiverheid van amfetamine is 73,3 %, de overige 26,7 % zijn solventen (oplosmiddelen) die vluchtig zijn en dus snel verdampen.
1percent schreef:Sublimo schreef:Nee, natuurlijk treedt er geen sublimatie op. Het is niet de amfetamine die verdampt he ! De maximale zuiverheid van amfetamine is 73,3 %, de overige 26,7 % zijn solventen (oplosmiddelen) die vluchtig zijn en dus snel verdampen.
Hmm.. als de maximale zuiverheid 73.3% is.. en de overige 26.7 vervliegt snel..
wat hou je dan over als die 26.7% solventen zijn vervlogen? Of gaat er dan een evenredige hoeveelheid 'amfetamine' mee de lucht in?[/b]
Sublimo schreef:1percent schreef:Sublimo schreef:Nee, natuurlijk treedt er geen sublimatie op. Het is niet de amfetamine die verdampt he ! De maximale zuiverheid van amfetamine is 73,3 %, de overige 26,7 % zijn solventen (oplosmiddelen) die vluchtig zijn en dus snel verdampen.
Hmm.. als de maximale zuiverheid 73.3% is.. en de overige 26.7 vervliegt snel..
wat hou je dan over als die 26.7% solventen zijn vervlogen? Of gaat er dan een evenredige hoeveelheid 'amfetamine' mee de lucht in?[/b]
De amfetamine kan niet verdampen bij kamertemperatuur, dus theorisch gezien zou je van 1 g, 733 mg gedroogde amfetamine moeten overhouden.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Ivo schreef:Die dan wel 100% zou moeten zijn? =s
Pascal schreef:Exceptional Insight schreef:Forever.
Mits zuiver.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten