Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Mijn eerste keer en daarna (pep)

Het subforum voor alles wat eindigt op -amfetamine.

Mijn eerste keer en daarna (pep)

Berichtdoor AnoniemeNeus_ » di nov 21, 2017 6:21 pm

Als eerst, wil ik even vermelden dat ik dit report schrijf over pep voor het delen van mijn ervaringen ermee. Ieder zijn eigen keus op drugsgebruik, maar ik zou mezelf eerst een beetje voorstellen.

Ik ben een 17 jaar, echter bijna 18! (Yesh!) Ik kom uit de Overbetuwe regio en zit momenteel in mijn laatste jaar van mijn middelbare school.

Oke, ik ben een jongeren en zit in de "test-fase" van drugsgebruik, natuurlijk iedereen zijn eigen mening hierover. Ik begon op mijn 16e met blowen, gezellig met wat vrienden een jointje roken, helemaal knetter zijn en gekke dingen meemaken, dit ging over op XTC pillen waar ik ook een redelijke tijd heb aan vastgezeten. Op een dag was ik met een ander maatje van mij, en hij deed dus pep. Ik werd nieuwsschierig en ben dus als eerst informatie gaan opzoeken voordat ik uberhaupt het neem (dit heb ik ook met blowen en XTC gedaan). Na nader informatie gevonden te hebben op het internet, en ook aan mijn maatje gevraagd te hebben wat het effect is / wat het doet met je kwam alles wel een overheen en het leek me wel wat.

De dag kwam er aan, met mijn maatje afgesproken dat ik het zou gaan doen. Daar kwam het toch wel vreemde witte / natte spul aan, dit natuurlijk drooggelegd, want had gelezen dat het wel degelijk gevaarlijk kan zijn als je het niet droogmaakt door een bepaald stofje wat erin zit (had gelezen dat voornamelijk aceton wel is word gebruikt om de pep "zwaarder" te maken). Het duurde niet lang, want mijn maatje wist hoe hij het droog moest maken, na een max. van 5 minuutjes ofzo, lag het witte en nu droge poeder in het "snuifbakje". Ik nam een puntje, heb wel eventjes gewacht, maar niet veel bijzonder overeenkomende effecten zoals strak staan of over-hyperactiviteit. Een uurtje na mijn eerste puntje gepakt te hebben, nam ik nu een wat groter puntje. 5 minuten later leek het wel alsof ik echt al 30 minuten geleden had gepakt, maar nog steeds geen strak staan of heel hyper, wel had ik een wat betere babbel en sneller ook had ik een snellere hartslag. Zo'n 20 minuten later nadat ik mijn tweede puntje had gepakt, had ik eventjes last van een soort van brok in mijn keel, gelukkig ging dit wel weer weg na zo'n 10 minuutjes.

Verder de avond heb ik met mijn maatje nog wat goede pomp muziek geluisterd, Ik had nog steeds echter geen super-actief gevoel, maar wel de "pep-babbel" zoals mijn maatje dat noemde. Ik besloot om een lijntje te nemen, Dit was ongeveer 2 uur na mijn tweede puntje die ik had genomen. Nu kreeg ik de echte pep smaak in mijn keel, wat ik echter niet verkeerd vond ik vind een XTC pilletje ook niet vies stel ik moet het poeder likken, het branderige gevoel in mijn neus was niet erg, meer een fijn gevoel. 10 minuutjes later nadat ik het lijntje na binnen had gewerkt kreeg ik het rush gevoel maar nog geminimaliseerd, maar wel opbouwend. Vreemd genoeg na een ruime 30 minuten had ik zin om te leren (specifiek voor school), nu had ik gelezen dat pep motiverend en gefocust werkt. Echter ben ik normaal heel druk en vol gedachtes in mijn hoofd nu leek er een nieuwe wereld voor mij open te gaan. Ik was echt lekker rustig, kon me opeens heel lekker concentreren op school, leren ging met gemak en heb zelfs toen nog een extra verslag voor een vriend deels gemaakt. Ik stond een beetje strak op het einde, tenminste ik merkte dat mijn kaak wat strakker stond dan normaal, en mijn huid was ook wat samengetrokken. Geen verkeerd gevoel de concentratie was wat vervaagd en de drukte in mijn hoofd nam weer toe, maar nog niet op niveau zoals ik dat normaal heb. Dus ik meldde dit bij mijn maatje en kwamen dus weer op het idee om beide nog 1 lijntje te nemen. Ons laatste lijntje was ruim 3,5 uur geleden. Na een wat groter lijntje dan de vorige keer genomen te hebben nu weer in mijn neus te hebben, kwam dat lekkere gevoel van brand en smaak weer terug, ik wist YES! dan voel ik me straks weer hopelijk zoals toen straks, nog geen 15 minuten later was ik weer zoals ik me eerst voelde, rustig, toch energiek en nu nog leergieriger! Mijn maatje vroeg nog of ik me wel goed voelde, want hij had nog nooit iemand gehoord die zo erop reageerde, maar met mij was alles in orde, helemaal lekker op me dooie gemak aan het leren voor mijn aankomende toets die ik Maandag zou hebben.

Het is 02:00 's nachts, Mijn vriend loopt zich helemaal rond te stuiteren, staat ongelofelijk strak en weet ook niet echt meer wat hij aan het doen is, maar toch zei die dat hij zich helder voelde. Ik was zelf lekker op de muziek aan het meebewegen, zittend aan het bureau met mijn schriftje en boeken en de PC voor me. Ik merkte dat ik nu een nog strakkere huid had dan ik eerder vermeldde, maar het is geen last. Beide mijn maatje en ik zijn aan het praten met elkaar terwijl de tijd ondertussen doortikt naar 03:00, beide beginnen we echter te merken dat het wel wat afzakt, dus op dat moment besluiten we nog 1 klein puntje erbij te doen, en dan gaan we naar huis. 03:15 loop ik naar huis, terwijl mijn maatje bij hem thuis lekker warm zat, het was namelijk best koud buiten. Thuis aangekomen een lekker slokje drinken gepakt, en nu... plassen JEZUS wat schrok ik. Ook ik had het hele beruchte pep-piemeltje, gelukkig ging plassen gewoon normaal, niet zoals bij de XTC dat je een halfuur staat te kloten om een paar druppels eruit te krijgen. Ik dacht aan de avond terug en dacht ik ben niet moe voor mijn gevoel. Het was ongeveer 03:30, rustig aangekomen bij me eigen bureau achter mijn eigen PC, besloot ik in no-time dat ik maar ging slapen.

Verder ben ik super makkelijk in slaap gevallen, misschien wel beter dan normaal. Maar huh? ik had overal gelezen dat je juist NIET kan slapen, vreemd. De volgende ochtend appt mijn maatje mij hoe het met me was en hoe ik had geslapen. Hij vermeldde dat hij tot een uur of 9 wakker heeft gelegen, daarna 30 minuutjes geslapen en toen maar uit bed gestapt is. Terwijl ik vanaf laten we zeggen 03:45 ongeveer ben gaan slapen tot 10:00, gewoon de normale tijd aan slaap hoeveel ik normaal slaap. Ik was niet brak, juist frisser dan normaal. Normaal heb ik altijd veel moeite om uit bed te komen, nu was dat makkelijker dan ooit voor mijn gevoel, ook was ik totaal niet moe wat mijn maatje echt juist wel weer had. 1 ding wist ik wel zeker ik had een super informatieve avond voor mezelf gehad, veel plezier gehad en toch de mooiste verhalen gehad die de volgende dag omhoog kwamen.

Nu ben ik een tijdje verder en heb inmiddels vaker aan de pep gezeten, niet extreem veel meer gedaan. Ik hoor mensen / gebruikende mensen zelf ook zeggen dat het heel en heel verslavend is, toch wil ik zeggen dat ik het wel wil gebruiken, maar op een andere manier. Ik vond de eerste keer zo leuk met dat leren en dat totaal rustige gevoel in mijn hoofd dat ik daarom ietsjes meer ben gaan gebruiken, en ook om eerlijk te zijn af en toe voor een schoolexamen of zware toets wil ik nog een wel is wat gebruiken, ook gebruik ik het wel is als ik heel druk in mijn hoofd ben om dit te kalmeren voor toch een kleine tijd. Ik weet dat dit een hele slechte gewoonte is, en natuurlijk iedereen heeft een andere mening hierover.

Waar ik mezelf wel over verbaas ik dat ik het wel onder controle heb het gebruik, Ik hoor of lees wel is een verhaal dat iemand verslaafd is geworden aan de pep, vanwege dat ze vaker op de week gebruiken, en ondertussen heb ik dat ook wel is gedaan, dus ik vraag me dan af heb ik dan een soort van geluk of kan je geestelijk ook je verslaving bepalen? Ik weet dat ik nu wel een kleine verslaving er aan heb, want als iemand zou vragen aan mij of ik zou gebruiken op een feestje of dergelijk dat had ik waarschijnlijk "ja" als antwoord gegeven, maar dat heb je al gauw, ook met XTC, ook met een normaal sigaretje en ook met gewoon de "normale" suikers die bijvoorbeeld in chocolade zitten, een kind van 10 zegt daar ook geen nee tegen, echter is pep wel wat anders, maar om terug te komen op die "mini-verslaving" voor mijn gevoel kan ik deze verslaving niet uitbreiden tot een verslaving-verslaving, waaraan zou dit kunnen liggen dat ik hier niet afhankelijk van word, zowel geestelijk als lichamelijk of is dit gewoon puur geluk?

Is er iemand met dit zelfde geval toevallig of ken je iemand die dezelfde effecten heeft, en dan ook ALTIJD als die onder invloed is van pep, op een feestje ben ik wel anders natuurlijk, want daar pak ik geen leerboek voor school en ga leren :lol: . ik hoop dat iemand er een verklaring voor heeft, ik ben echter nog niet getest op ADD of ADHD, zou dit een rol kunnen spelen? Ik heb ook inmiddels mijn ouders vertelt dat ik een paar keer wat heb gebruikt, en ook hun vinden het vreemd dat ik er zo op reageer (ja, ik bespreek bijna alles met mijn ouders wat ik doe en denk ook persoonlijk dat dat het beste is aangezien hun dan ook weten, stel het gaat een keer fout.)

Maar nu weer even verder over het spul zelf, ik hoop dat een van jullie het effect herkent, en ik hoop dan ook dat je het zelf heb mogen meemaken of mogen horen van een vriend of dergelijk. Het werkt uitstekend voor het leren, ik gebruik het niet elke keer bij een toets, want ik had gelezen dat je dan niet meer zonder kunt leren, dus soms een keertje kan wel. Ik wil er ook bij vertellen dat het goed werkt met een spreekbeurt, boekbeurt (of hoe dat genoemd word) en als je snel informatie wilt opnemen voor een bepaald onderwerp. (Ik zeg niet dat je het MOET proberen, want het is drugs en drugs is en blijft gevaarlijk in elke situatie, denk er goed over na of je het wel aankan en echt wilt, probeer het zeker NIET de eerste keer op school, doe dit A.U.B. op een veilige plek, en niet doelbewust VOOR school de eerste keer, ik heb geluk gehad dat het goed ging bij mij de eerste keer voor school.)

Verder wil ik nog vertellen dat het spul leuk is voor MIJ te gebruiken tijdens een loopje in het bos, nu een paar keer gedaan en best leuke en vredige ervaringen ermee gehad. Als ik moest kiezen dan had ik wel voor het leereffect gekozen en dat ik zo rustig ben, maar toch energiek want het is echt heel vervelend dat ik zo druk altijd ben in mijn hoofd vol gedachtes.

Mochten jullie nog eventuele vragen hebben dan zijn die natuurlijk van harte welkom!
AnoniemeNeus_
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: di nov 21, 2017 4:54 pm

Re: Mijn eerste keer en daarna (pep)

Berichtdoor Maus » di nov 21, 2017 9:40 pm

Hey!

Allereerst welkom op dit mooie forum! En bedankt voor het delen van je ervaringen 8-)

Mijn antwoord op je vragen: we spreken elkaar over een jaar wel weer een keer over dit onderwerp... :s
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Mijn eerste keer en daarna (pep)

Berichtdoor AnoniemeNeus_ » di nov 21, 2017 11:59 pm

Maus schreef:Hey!

Allereerst welkom op dit mooie forum! En bedankt voor het delen van je ervaringen 8-)

Mijn antwoord op je vragen: we spreken elkaar over een jaar wel weer een keer over dit onderwerp... :s


Dankje! ik hoop nog meer onderzoek en ervaringen op te doen en dit te kunnen delen op DF.

Aan de andere kant hoop ik niet dat ik over een jaartje nog in dit tempo zit door te halen. School is laatste tijd flink door bikken en aangezien ik zo reageer op pep door een of andere stof ofzo, vind ik het af en toe best moeilijk als ik eerlijk ben om het af te slaan voor puur het leren. gelukkig weet ik mezelf goed onder controle te houden en dit te zoveel mogelijk te limiteren, maar zoals ik zei ik hoop nog wel een paar mooie ervaringen te delen op dit forum, en hoop dat beginnende mensen daar dan iets mee kunnen, want het zou zonde zijn hun drugservaring word verpest doordat ze het verkeerd hebben gebruikt of verkeerde instructies hebben gekregen / gelezen.
AnoniemeNeus_
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: di nov 21, 2017 4:54 pm

Re: Mijn eerste keer en daarna (pep)

Berichtdoor Ivo » wo nov 22, 2017 1:12 am

Lees speed/de-verschillende-fases-bij-speedgebruik-t40.html eens :)

Het is niet de absolute waarheid of zo, maar ongeveer alles wat je post komt perfect overeen tot fase 3. En daar begint het gevaarlijk te worden... Speed moet je écht goed mee opletten.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Mijn eerste keer en daarna (pep)

Berichtdoor AnoniemeNeus_ » wo nov 22, 2017 4:23 pm

Ivo schreef:Lees speed/de-verschillende-fases-bij-speedgebruik-t40.html eens :)

Het is niet de absolute waarheid of zo, maar ongeveer alles wat je post komt perfect overeen tot fase 3. En daar begint het gevaarlijk te worden... Speed moet je écht goed mee opletten.


Ik had al in deze post gekeken en wat doorgelezen, het gekke is dat ik in "fase 3" zoals dat genoemd word bij mij de 1ste keer al zo was, echter heb ik niet de dwang dat ik het moet gebruiken voor een efficiente en goede motivatie, ik gebruik het alleen als ik weet dat er een moeilijke / zware week / zware toets aankomt voor mij, want nog steeds heb ik de effecten dat ik snel leer met dit spul. Er is misschien ook wel een verklaringen voor in mijn oog. Als ik nu thuis zit dan gebruik ik dit meestal alleen, en focus me dan op het leren. Echter als ik buiten (op een feestje) ben en ik gebruik pep, lijk ik weer meer op "fase 1" alleen zonder hele erg euforie en tandenknarsen.

Ik weet echter ook niet of dit komt door mijn XTC gebruik, heb zeker een paar maanden gehad van over-over-gebruik van XTC, misschien toch wel een degelijke schade op mijn serontide gehalte (of hoe dat stofje heet) , qua tandenknarsen had ik dit wel heel erg met XTC in het begin. Dit zakte natuurlijk af nadat ik meer en vaker ging gebruiken, zou het misschien kunnen dat ik door de XTC strak staan gevoel meer bestand ben tegen dat van pep strak staan gevoel?
AnoniemeNeus_
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: di nov 21, 2017 4:54 pm

Re: Mijn eerste keer en daarna (pep)

Berichtdoor Amvitamientje » wo nov 22, 2017 4:30 pm

AnoniemeNeus_ schreef:het gekke is dat ik in "fase 3" zoals dat genoemd word bij mij de 1ste keer al zo was, echter heb ik niet de dwang dat ik het moet gebruiken voor een efficiente en goede motivatie, ik gebruik het alleen als ik weet dat er een moeilijke / zware week / zware toets aankomt voor mij, want nog steeds heb ik de effecten dat ik snel leer met dit spul.

Je spreekt hier jezelf wel een beetje tegen.

Gebruik speed gewoon recreatief, hoe je het nou gebruikt is de kans op verslaving aanzienlijk groter.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Mijn eerste keer en daarna (pep)

Berichtdoor AnoniemeNeus_ » wo nov 22, 2017 5:20 pm

Amvitamientje schreef:
AnoniemeNeus_ schreef:het gekke is dat ik in "fase 3" zoals dat genoemd word bij mij de 1ste keer al zo was, echter heb ik niet de dwang dat ik het moet gebruiken voor een efficiente en goede motivatie, ik gebruik het alleen als ik weet dat er een moeilijke / zware week / zware toets aankomt voor mij, want nog steeds heb ik de effecten dat ik snel leer met dit spul.

Je spreekt hier jezelf wel een beetje tegen.

Gebruik speed gewoon recreatief, hoe je het nou gebruikt is de kans op verslaving aanzienlijk groter.


AnoniemeNeus_ schreef:ik gebruik het alleen als ik weet dat er een moeilijke / zware week / zware toets aankomt voor mij, want nog steeds heb ik de effecten dat ik snel leer met dit spul.


Sorry ik heb hier een verkeerde indruk achtergelaten en verkeerd verwoord, als ik het zelf zo teruglees dan lijkt het alsof ik inderdaad zeg dat ik al verslaafd er aan ben en dat ik het nodig heb. Vooral "ik gebruik het alleen als ik weet..." Ik bedoelde er mee te zeggen dat ik het fijn vind om het te gebruiken, echter wat ik ook naar een ander terug schreef in deze topic:

AnoniemeNeus_ schreef:School is laatste tijd flink door bikken en aangezien ik zo reageer op pep door een of andere stof ofzo, vind ik het af en toe best moeilijk als ik eerlijk ben om het af te slaan voor puur het leren. gelukkig weet ik mezelf goed onder controle te houden en dit te zoveel mogelijk te limiteren,


Dit zou een beter antwoord geweest zijn aangezien ik mezelf inderdaad onder controle er mee heb, en serieus niet vaak doe. Wel heb ik af en toe de gedachten dat ik het wel wil, omdat het dan "makkelijker" maar dit weet ik mezelf weg te praten.

Voor de rest geef ik je wel gelijk in het feit dat pep niet op deze manier hoort gebruikt te worden, op school gebruiken is het zelfde als op werk gebruiken, wat je uiteindelijk ook gaat doen (denk ik) als je verslaafd word. Pep is nu gewoon eenmaal een drug die er snel insluipt qua verslaving gezien, en jij weet waarschijnlijk zelf ook wel dat dit zo is en waarom het zo verslavend is.

Nogmaals sorry voor de verkeerde indruk die ik je heb gegeven.
AnoniemeNeus_
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: di nov 21, 2017 4:54 pm

Re: Mijn eerste keer en daarna (pep)

Berichtdoor Machiavelli » wo nov 22, 2017 8:30 pm

Hey kerel. Verhaal even snel gescreend, niet grondig gelezen. Gedeelte waarin je schrijft dat je rustig in je hoofd wordt van pep triggert me. Al eens op ADHD laten testen? Dit plus je verslavingsgevoeligheid brengt risico’s met zich mee. Wel helemaal als ik lees dat je pep nu al voor allerlei dagelijkse zaken gebruikt. Mijn advies: raak pep niet meer aan voor functioneel gebruik (dus enkel op feestjes); en laat je testen op ADHD bij de huisarts. Wellicht krijg je ritalin voorgeschreven en ben je minder ver van huis. Oppassen geblazen als ik dit zo lees. Succes!
Machiavelli
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 92
Geregistreerd: vr sep 05, 2014 11:03 am

Re: Mijn eerste keer en daarna (pep)

Berichtdoor Ivo » wo nov 22, 2017 8:41 pm

Het is écht makkelijk om redenen te verzinnen om speed te gebruiken. Ik ga zeker niet zeggen dat je al verslaafd bent, want zo klink je zeker niet, maar let er echt mee op. Je weet zo te horen wel dat een speedverslaving er heel makkelijk inkruipt, maar excuses zoeken om te gebruiken en niet willen inzien wanneer het te veel wordt kruipt er net zo snel in.

Zeker als je dat combineert met wat Machiavelli zegt. AD(H)Ders zijn stukken verslavingsgevoeliger voor speed. 90% van de mensen die ik de laaste 10 jaar op DF aan speed onderdoor heb zien gaan, waren ADHDers die op dezelfde manier als jou met speed begonnen.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Mijn eerste keer en daarna (pep)

Berichtdoor AnoniemeNeus_ » vr nov 24, 2017 11:27 pm

Machiavelli schreef:Hey kerel. Verhaal even snel gescreend, niet grondig gelezen. Gedeelte waarin je schrijft dat je rustig in je hoofd wordt van pep triggert me. Al eens op ADHD laten testen? Dit plus je verslavingsgevoeligheid brengt risico’s met zich mee. Wel helemaal als ik lees dat je pep nu al voor allerlei dagelijkse zaken gebruikt. Mijn advies: raak pep niet meer aan voor functioneel gebruik (dus enkel op feestjes); en laat je testen op ADHD bij de huisarts. Wellicht krijg je ritalin voorgeschreven en ben je minder ver van huis. Oppassen geblazen als ik dit zo lees. Succes!


Hey Machiavelli,
Ik heb me nog niet op ADHD laten testen, wel heb ik zoals gezegd in mijn verhaal dit besproken met mijn ouders over dat ik rustig van pep word. Mijn ouders gaven aan dat misschien een ADHD test wel handig zou zijn, echter heb ik ook wat symptomen op het internet opzocht, sommige komen overheen en sommige niet. Natuurlijk hoeft dit geen aanwijzing te zijn dat ik het heb of niet. Nu zag ik dat er ook een ADD soort bestaat, wat ik persoonlijk zelf denk te hebben. Wat ik ook bij ADHD heb gedaan heb ik dus ook bij ADD gedaan en dus de symptomen opgezocht. Vele komen overheen en slecht sommige niet, ook dit zegt niks erover, een test is nodig dat is wat ik wel weet. Mijn gevoelens staan echter maar aan de kant van ADD dan ADHD, waarom? mijn moeder heeft zelf ADHD en is juist het tegenovergestelde van mij, natuurlijk kan dit aan vele ontwikkelingen van de jeugd liggen, karakteristiek gezien zit er ook veel verschil. In dus nogmaals er is een test nodig om dit te kunnen testen.

Wat betreft over het gebruik in mijn "normale" leven met pep gebruik, ik gebruik dit enkel soms. Geen excuses echter om iets te kunnen doen dat weet ik, ook weet ik wat pep met het lichaam doet en op dit feit weet ik mezelf ervan af te houden, even een vraagje, namelijk: Zijn AD(H)D'ers net zo verslavingsgevoelig voor ander "peppende" middelen zoals XTC? en zou dit effect ook anders dan moeten ervaren worden de persoon? Ik heb zelf namelijk niet iets kunnen vinden hierover en heb ook niet een verschil qua effect (net zoals alle ander) gezien toen ik dit veel gebruikte, maar ook de eerste keer.

Sorry voor de late reactie, en bedankt voor de fijne reactie / bezorgdheid, ik ga me zeker laten testen op AD(H)D.


Ivo schreef:Het is écht makkelijk om redenen te verzinnen om speed te gebruiken. Ik ga zeker niet zeggen dat je al verslaafd bent, want zo klink je zeker niet, maar let er echt mee op. Je weet zo te horen wel dat een speedverslaving er heel makkelijk inkruipt, maar excuses zoeken om te gebruiken en niet willen inzien wanneer het te veel wordt kruipt er net zo snel in.

Zeker als je dat combineert met wat Machiavelli zegt. AD(H)Ders zijn stukken verslavingsgevoeliger voor speed. 90% van de mensen die ik de laaste 10 jaar op DF aan speed onderdoor heb zien gaan, waren ADHDers die op dezelfde manier als jou met speed begonnen.


Beste Ivo,
Hier heb je een punt, ik wil zelf ook niet zeggen dat ik niet niet-verslaafd ben, want volgens mij heb ik eerder in deze topic geschreven dat ik op een feestje denk toch denk: "Een klein beetje kan wel." Ik ben echter niet geestelijk en lichamelijk afhankelijk van pep. Met functioneel gebruik vergroot je deze kans inderdaad en kruipt het er vele malen sneller in, klopt. Zoals ik bij Machiavelli zei: "Ik ga zeker een test op AD(H)D doen." Ik had al van meerdere gehoord dat AD(H)D'ers sneller verslaafd zijn aan peppende middelen, niet bij nagedacht dat ik dit ook zou kunnen hebben, maar daarom de aankomende test. Ik weet van mezelf gelukkig en kan ik met garantie zeggen dat ik geen excuses gebruik voor het gebruik van pep, en ik zie het zeker in dat het verslavend is, en dat ik in 1 klap verslaafd kan worden. Ik weet alle lichamelijke en geestelijke afhankelijkheden van pep, ik weet wat het met je doet bij recreatief gebruik. Door deze vragen aan mezelf te stellen wat ik bij Machiavelli schreef weet ik mezelf er weer van te houden. Ik stel dan vragen zoals: "Wanneer begeeft mijn hart het?", "Hoeveel kan het nog hebben?", "Wil ik depressief worden?" en de meest belangrijke vraag: "Wil ik mijn toekomst en vrienden verneu***?" Door deze vragen aan mijn eerlijk te stellen, maak ik mezelf toch een beetje bang voor dit spul waardoor ik mezelf ervan kan houden, dit doe ik nu een tijdje al.

Ik vind je reactie zeer tof, en ben blij om de bezorgdheden die je mogelijk heb gekregen, want het is niet makkelijk om iemand verslaafd zien te worden, ik kan je echter garanderen dat dat bij mij niet het geval gaat worden, echter alleen op feestjes is dit een ander verhaal, maar feestjes zoals: Decibel, Defqon, Hardbass of Qlimax heb je niet veel en maar 1x per jaar. De feestjes die ik had waren toch wel iets anders en niet vergelijkbaar met die hiervoor, laten we het student(jes)feestjes noemen, echter gaan die over en ga ik naar de "echte" feestjes die maar 1x per jaar zijn.

Beide heren u bent een fijne avond gewenst,
Kevin
AnoniemeNeus_
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: di nov 21, 2017 4:54 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Speed

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner