Italiano schreef:Adolf_Seeligmüller schreef:Je zegt dat mijn tip om de speed met aceton te wassen "nergens op slaat" omdat de pep puur is.
Wat ik zei is dat jouw tip om de speed te wassen in de context van de topicstarter en zijn tolerantieprobleem nergens op sloeg. En dat is ook zo. Er vanuit gaande dat de pep in kwestie 70% is zou een aceton was tot max. 73% leiden. Dit verschil is bij mensen zonder tolerantie al niet significant/waarneembaar, laat staan bij de topicstarter.
Maar zelfs in het geval dat de pep maar 35% is (ik gaf zelf ook al aan dat ik het door de TS gegeven percentage twijfelachtig vond), leidt zuiveren weliswaar tot sterkere pep, maar gaat iemand met zware tolerantie dat merken? Zeer, zeer twijfelachtig. En daar gaat het in dit topic juist om.
Bovendien, als het daadwerkelijk aan de sterkte van de pep had gelegen...waarom ging hij er eerder dan wel hard op? Of bedoel je dat hij op moment van "geen effect" meer voelen, z'n pep had moeten zuiveren, en vervolgens die sterkere pep nemen? Dit heeft hetzelfde effect als de dosis verhogen en dat is wat de topicstarter ook had gedaan.
De tip om de pep te zuiveren is geen slechte tip, maar in dit topic gewoon compleet irrelevant. Daarom zei ik dat het stukje over aceton nergens op sloeg.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als de pep maar 35% is raakt je neus minder snel verstopt en heeft nasaal bijnemen dus langer een toegevoegd effect.
Of dit nu erg relevant is kan inderdaad betwist worden. Ik denk dat we het ongeveer met elkaar eens zijn maar dat we de vraag van de topicstarter anders begrepen hebben waardoor er wat verwarring is ontstaan.