Excuus voor het wat vroegtijdig afbreken van het Live gedeelte. Maar jullie hebben nog een stukje tegoed dus die krijgen jullie bij deze.
Nadat we onze laptops hadden afgesloten zijn we lekker loom onderuitgezakt op de bank.
Er was geen zware roes maar een zeer aangename soort stonedheid die zich moeilijk laat duiden of omschrijven.
Zo rond 23:00 uur besloten we beide onze laatste O-jointje te roken en om een film (thriller) op te zetten. Lekker tegen elkaar aan liggend bemerkte we al snel dat we aardig dicht tegen de grens kwamen tussen stonedheid en wegdrijven op de O.
Zoals eigenlijk altijd met druggas heb je wat je beschrijft niet ervaren maar kan je wat je wel ervaren hebt niet beschrijven.
Het gevoel van 'wegdrijven' had wat weg van het gevoel dat een lage dosis GHB geeft maar dan niet zo rauw, diep en wezenloos. De stonedheid had weinig gelijkenis met het soort dat THC bevattende producten zoals hasj of wiet geeft. Er was meer focus en tegelijkertijd een enorme innerlijke sereniteit. Geen maffe gedachtesprongen. Meer dromerig maar wel met coherente lijn.
Motorisch waren we ietwat onvast ter been en wat drinken inschenken koste toch wel wat inspanning.
Zo rond een uur of 23:30 hadden we nog wel een 5de O-joint willen opsteken maar helaas. Ik had er voor dit experiment voor ieder slechts vier gemaakt. Beide hadden we sterk het idee dat een 5de joint ons wel eens het laatste duwtje over de 'grens' had kunnen geven van stonedheid naar roes.
Zo rond een uur of 00:30 vonden we het wel mooi geweest en besloten we om na een borreltje fijn naar bed te gaan.
Eenmaal in bed kropen we heerlijk dicht tegen elkaar aan en zakte we, te snel naar onze zin, weg in een diepe maar zeer prettige slaap.
09:00
Zoals meestal werden we ook nu gelijktijdig uit onszelf wakker. Wow 09:00. Voor ons doen hadden we lang geslapen want meestal zijn we na een uurtje of 6 a 7 wakker. We zijn prettig wakker geworden en voelen ons prima en goed uitgerust. Koffie en ontbijt smaken ons prima.
Conclusie
De gekozen methode om Opium jointje te maken op bovenomschreven wijze is heel prettig en naar ons gevoel goed te doseren. Hoewel we bij het avondeten onze buikje rond hadden gegeten is er bij beide geen spoor van misselijkheid of andere malaise opgetreden.
We hadden alvorens dit experiment geen tolerantie of gewenning aan de stof.
Het is zeker voor herhaling vatbaar maar dan zou ik de dosis wat opschroeven en iets meer O-jointjes prepareren. Opium op deze wijze lijkt me bij uitstek geschikt om tijdens een barre koude winteravond terwijl de wind om het huis loeit samen lekker langzaam weg te zinken in de mystieke Opium wereld.
Verslavingspotentieel
Door de eenvoudige en smakelijke manier van inname en de zeer natuurlijk aanvoelende en rustig opklimmende stonedheid kan ik me voorstellen dat een O-jointje zeer aantrekkelijk kan zijn. In onze ogen is dit typisch een stof die je, net als een mooie fles drank, moet bewaren voor speciale momenten. We ervaren op dit moment geen cravings en ik verwacht, net zo als na ons Opium oraal experiment, die ook niet te krijgen.
Natuurlijk is e.e.a. zeer persoonlijk en ons drugsregime is aan behoorlijk wat zelf opgelegde regeltjes gebonden. zie hier:
http://drugsforum.info/general-chat/hoe-wij-met-ons-drugsgebruik-om-gaan-t6930.html Het komt allemaal hier op neer, neem gerust drugs maar laat de drugs jou niet nemen.
Het resterende stukje Opium gaat nu weer goed verpakt de kluis in en is het wachten tot Koning Winter ons een mooi gure dag schenkt voor een hernieuwde kennismaking met O-jointjes.