Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

[Live report] Opium joint

Alle tripreports over verdovende stoffen komen hier terecht.

[Live report] Opium joint

Berichtdoor FranX » za sep 28, 2013 9:49 pm

In december 2012 maakte we kennis met orale inname van Opium en hoe dat afliep kan je hier lezen:
http://drugsforum.info/tripreports-downers/opium-oraal-t6134.html

We hadden toen via een Iraanse connectie wat van dat zogeheten 'black tar' gekregen of anders gezegt de 'classic'. De afspraak was toen dat we samen met onze Iraniër nog eens opium zouden proberen op de traditionele manier. Dat is er (nog) niet van gekomen maar toen ik hem laatst tegen kwam kreeg ik nog wat dat roemruchte goedje.

Enfin.

Vandaag 17:00 uur.

We hebben lang nagedacht hoe we ditmaal de Opium zouden consumeren. Eerst dachten we aan thee maar de bittere smaak en het lastig doseren stonden ons wat tegen. Uiteindelijk bedachten we om opiumjointjes te maken.

Ik heb ongeveer 600 mg van het blokje Opium afgesneden. Daarna in wat ruwe brokjes gehakt en in een dun laagje vodka gelegd. De bedoeling was dat de Opium oplost in het laagje drank. Toen dat eindelijk was gebeurt doordrenkte we tabak en een beetje wiet met het bruine Opium sapje.

Als de tabak en wiet alle vocht heeft opgezogen dan de oven in (allerlaagste stand, ong. 50 graden) met de ventilator aan. Af en toe het mengsel omroeren en zie daar een uurtje later. De tabak en het wiet is zeer donkerbruin worden en de vochtigheid was precies goed. We hebben de tabak laten liggen en na het eten zouden we de eerste opsteken.

21:00

Ik heb van het met Opium doortrokken tabak/wiet-mengsel in totaal 8 normaal ogende sigaretjes gerold. Ieder vier dus. De hoeveelheid wiet had ik bewust laag gehouden, zo ongeveer 400 mg, wat gelijk is aan een doorsnee pre-rolled joint uit de coffee-shop.

21: 35

We steken onder het genot van een kopje koffie ieder een O-jointje op. We besluiten nog even achter onze laptops te kruipen en aldaar doe ik het idee op om gelijk maar te reporten.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor Maanvos » za sep 28, 2013 9:52 pm

Ben benieuwd :kleuter:
Veel plezier
Novocaine, Novocaine! Shoot the muscle, not the vein!


カエルが死んでいます
Avatar gebruiker
Maanvos
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 972
Geregistreerd: za mei 14, 2011 4:41 pm

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor FranX » za sep 28, 2013 9:53 pm

21: 45

We bemerken ieder een zeer licht opkomende stonedheid. Heel rustig en kalm.
We merken dat het niet zozeer de wiet is die de stonedheid veroorzaakt maar vermoedelijk de O.
Het voelt wat 'dieper'.

Gelukkig maar dat het niet de wiet is denk ik. Immers als ik een jointje rook dan dansen al gauw de letters op het scherm zodat ik de klep dicht doe en maar eens de bank opzoek. Nu kan ik, zoals jullie zien, nog behoorlijk wat typen.

21:55

Vrouwlief besluit om er nog maar eentje op te steken. Ik denk dat ik haar maar volg.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor henkie84 » za sep 28, 2013 9:54 pm

Klinkt als een goed begin, enjoy!
Avatar gebruiker
henkie84
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 127
Geregistreerd: do maart 03, 2011 9:34 am

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor FranX » za sep 28, 2013 10:00 pm

21:59

Ik weet niet of jullie wel eens Opium hebben geroken maar het ruikt echt heerlijk. Het ruikt heel sterk naar bloemetjes. En dan bedoel ik niet die stinkdingen die doorgaans alleen in het soort bossen bloemen zit die je aan je oma of schoonmoeder geeft. Ik bedoel ook niet de fake-flower geur uit die moderne luchtverfrissers. Nee heel subtiel en toch sterk aanwezig.. heel natuurlijk zonder storende elementen. Nou ja.. de tabaksgeur verpest het bouquet natuurlijk wel.

De smaak is licht, nauwelijks merkbaar... ik ga er nog een paar halen van genieten.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor Ahote » za sep 28, 2013 10:04 pm

ja, enjoy!
klinkt echt nice :love: is het niet mogelijk om gewoon een beetje opium in een pijpje te doen en dat op roken? Of heb je opzettelijk deze methode gekozen omdat ze je leuker leek?
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor Kockar » za sep 28, 2013 10:04 pm

euforisch??
Avatar gebruiker
Kockar
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2328
Geregistreerd: vr aug 02, 2013 10:58 am

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor Taxi. » za sep 28, 2013 10:08 pm

Ben benieuwd naar de rest :hulde:
Avatar gebruiker
Taxi.
I got some bad ideas in my head.
Donateur
Offline
 
Posts: 995
Geregistreerd: di sep 20, 2011 3:53 pm

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor FranX » za sep 28, 2013 10:09 pm

22:10

Ik besluit om voor beide een cola in te schenken en gelijk de lege koffie kopjes naar het aanrecht te brengen. Het eerste wat opvalt is dat ik niet meer zo standvastig ben. Met een licht schommelende tred weet ik de klus te klaren.

"ik geloof dat ik niet meer zo heel vast ter been ben" deel ik mee. Vrouwlief kijkt me ietwat stoned aan en zegt glimlachend; "daar kan ik me wel iets bij voorstellen". Kennelijk is ook bij haar de stonedheid aan het toenemen.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor FranX » za sep 28, 2013 10:18 pm

@ Ahote

Onze Iraanse vriend heeft ons bezoeren dat Opium alleen in een speciale Opiumpijp gerookt kan worden. Dat schijnt met de temperatuur te maken te hebben, als die te hoog is verbrand je de werkzame stoffen.Ik heb begrepen dat de Iraanse methode vraagt om een langzaam gloeiend kooltje waarna op of naast de Opium wordt gelegd.

Op het Internet lees je ook andere verhalen... Maar ik heb werkelijk geen idee.
We hebben hier enkele hasjpijpjes maar die kopjes zijn maar klein. Het leek ons het proberen niet waard.

Deze manier die we nu hebben gekozen lijkt in ieder geval redelijk succesvol.

(tijdens dit schrijven maakt mijn spellingschekker overuren... stonedheid neemt toe.)
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor FranX » za sep 28, 2013 10:20 pm

Kockar schreef:euforisch??


Nee we bemerken (nog) geen euforie... meer een aangename rustig opklimmende stonedheid. Lekker headspace.... Lekker.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor FranX » za sep 28, 2013 10:29 pm

Chillllllllll

Ha laat ik jullie even terzijde een grappig verhaal vertellen.

Onlangs was ik eens aan het rondsnuffelen op het web toen ik ergens las dat er in Amerika behoorlijk wat ouderen zogenaamde 'Anti-aging' pillen en poeders gebruiken.

Anti-aging middelen beloven de gebruiker meer vitaliteit en een helder brein en gezien het commercieel succes bestaan er nogal wat merken. Jumex is bijvoorbeeld zo een merk.

Enfin het belangrijkste ingrediënt van zo en anti-aging middel is Selegiline. Dus ik naar wiki:

Selegiline (chemische naam :L-Deprenyl, merknaam: Eldepryl , Jumex, Zelapar, of Anipryl veterinair) is een medicijn gebruikt voor de behandeling van Parkinson en ouderdomsdementie. In normale klinische doses werkt het als een selectief irreversibele MAO-B remmer, echter in hogere doses werkt het als een volledige (niet selectieve) MAO-remmer.

So far so good... maar wat blijkt nou.. eenmaal in het lichaam zet Selegiline zich deels om in l-Methamphetamine.... Nou Breaking-bad mijn klomp... geen wonder dat die oudjes er zo van smullen...

22:30 Ik ga oor de 3de joint.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor Basshoven » za sep 28, 2013 10:37 pm

Opium is een chill goedje en met het verslavingspotentieel vind ik het ook goed meevallen. Ik was eerst terughoudend omwille van de horrorverhalen die de ronde doen wat opiaten betreft, maar het is iets wat je gemakkelijk de ene dag wel en dan weer een tijd lang niet kunt doen - zo ervaar ik het iig.

@ ahote: opium mag niet in contact komen met een directe vlam omdat dan, zoals Franx al aangeeft, veel werkzame stoffen nodeloos verspild worden. Wat gebruikt moet worden is een heet metalen plaatje waar de opium opgesmeerd wordt, een speciale opiumpijp of een verdamper (denk aan een glazen pijpje waar men ook wel crystal meth of crack in rookt).

Franx: de rook proeft inderdaad heerlijk, ja! Fijne avond gewenst! :)
Basshoven
Offline
 

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor FranX » za sep 28, 2013 10:42 pm

22:40

Ha we zijn beide een beetje 'vloeibaar' aan het worden en de lettertjes op het scherm dansen een beetje.... ik ben bang dat we het hierbij gaan laten en morgen horen jullie de rest.

Pwoeieeee als ik de bank maar haal. :wave:
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor Trippie » za sep 28, 2013 10:50 pm

:rock: Fck yeah FranX opium jointen roken!
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor bonghit » zo sep 29, 2013 1:29 am

Cool,een live tripreport van je franx 8-) :hulde:
En de opium doet zijn werk goed 8-) :grin:
Wie ben jij: bonghit
Wat zijn we: samen
Wat gaan we: Naar de klote
Avatar gebruiker
bonghit
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4018
Geregistreerd: zo maart 13, 2011 9:39 pm
Woonplaats: in de coffeeshop

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor FranX » zo sep 29, 2013 10:44 am

Excuus voor het wat vroegtijdig afbreken van het Live gedeelte. Maar jullie hebben nog een stukje tegoed dus die krijgen jullie bij deze.

Nadat we onze laptops hadden afgesloten zijn we lekker loom onderuitgezakt op de bank.
Er was geen zware roes maar een zeer aangename soort stonedheid die zich moeilijk laat duiden of omschrijven.

Zo rond 23:00 uur besloten we beide onze laatste O-jointje te roken en om een film (thriller) op te zetten. Lekker tegen elkaar aan liggend bemerkte we al snel dat we aardig dicht tegen de grens kwamen tussen stonedheid en wegdrijven op de O.

Zoals eigenlijk altijd met druggas heb je wat je beschrijft niet ervaren maar kan je wat je wel ervaren hebt niet beschrijven.

Het gevoel van 'wegdrijven' had wat weg van het gevoel dat een lage dosis GHB geeft maar dan niet zo rauw, diep en wezenloos. De stonedheid had weinig gelijkenis met het soort dat THC bevattende producten zoals hasj of wiet geeft. Er was meer focus en tegelijkertijd een enorme innerlijke sereniteit. Geen maffe gedachtesprongen. Meer dromerig maar wel met coherente lijn.
Motorisch waren we ietwat onvast ter been en wat drinken inschenken koste toch wel wat inspanning.

Zo rond een uur of 23:30 hadden we nog wel een 5de O-joint willen opsteken maar helaas. Ik had er voor dit experiment voor ieder slechts vier gemaakt. Beide hadden we sterk het idee dat een 5de joint ons wel eens het laatste duwtje over de 'grens' had kunnen geven van stonedheid naar roes.

Zo rond een uur of 00:30 vonden we het wel mooi geweest en besloten we om na een borreltje fijn naar bed te gaan.

Eenmaal in bed kropen we heerlijk dicht tegen elkaar aan en zakte we, te snel naar onze zin, weg in een diepe maar zeer prettige slaap.

09:00

Zoals meestal werden we ook nu gelijktijdig uit onszelf wakker. Wow 09:00. Voor ons doen hadden we lang geslapen want meestal zijn we na een uurtje of 6 a 7 wakker. We zijn prettig wakker geworden en voelen ons prima en goed uitgerust. Koffie en ontbijt smaken ons prima.

Conclusie

De gekozen methode om Opium jointje te maken op bovenomschreven wijze is heel prettig en naar ons gevoel goed te doseren. Hoewel we bij het avondeten onze buikje rond hadden gegeten is er bij beide geen spoor van misselijkheid of andere malaise opgetreden.

We hadden alvorens dit experiment geen tolerantie of gewenning aan de stof.

Het is zeker voor herhaling vatbaar maar dan zou ik de dosis wat opschroeven en iets meer O-jointjes prepareren. Opium op deze wijze lijkt me bij uitstek geschikt om tijdens een barre koude winteravond terwijl de wind om het huis loeit samen lekker langzaam weg te zinken in de mystieke Opium wereld.

Verslavingspotentieel

Door de eenvoudige en smakelijke manier van inname en de zeer natuurlijk aanvoelende en rustig opklimmende stonedheid kan ik me voorstellen dat een O-jointje zeer aantrekkelijk kan zijn. In onze ogen is dit typisch een stof die je, net als een mooie fles drank, moet bewaren voor speciale momenten. We ervaren op dit moment geen cravings en ik verwacht, net zo als na ons Opium oraal experiment, die ook niet te krijgen.

Natuurlijk is e.e.a. zeer persoonlijk en ons drugsregime is aan behoorlijk wat zelf opgelegde regeltjes gebonden. zie hier: http://drugsforum.info/general-chat/hoe-wij-met-ons-drugsgebruik-om-gaan-t6930.html Het komt allemaal hier op neer, neem gerust drugs maar laat de drugs jou niet nemen.

Het resterende stukje Opium gaat nu weer goed verpakt de kluis in en is het wachten tot Koning Winter ons een mooi gure dag schenkt voor een hernieuwde kennismaking met O-jointjes.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor daywalker » zo sep 29, 2013 3:07 pm

Leuk en interessant live-report Franx!

Ik heb nooit opium gerookt ( nooit ook iemand geweten die het kon leveren), heb wel veel heroine gebruikt in het verleden, maar er natuurlijk aan verslaafd geraakt.
Nu doe ik nog wel eens opiaten: oxycodone ( maar dat is synthethisch) of tramadol en ook dagelijks een onderhoudsbehandeling methadon ( ook weer synthethisch en niet bedoeld voor een roes, wat ook niet gebeurd).
Bijgebruik van heroine is er wel, maar slechts sporadisch, enkele x per jaar, vind dat wel goed, sommigen gebruiken elke dag heroine bij hun methadon-programma :#: .

Opium lijkt me wel interessant, voor speciale gelegenheden :P,
het verslavingspotentieel ligt ook wel lager dan voor heroine en bv. oxycodone denk ik en het is natuurlijk,er zitten veel actieve stoffen tegelijk in.
maar dus je hebt de opium in wodka gedrenkt?
Dan de wiet en tabak bij het vochtige mengels gedaan en nadat de wiet en tabak de vocht hadden opgezogen dan het mengsel in de oven gedaan aan 50 graden?
Voor hoelang bedoel je dan? Een uur en af en toe wat roeren? :conf:

Anyway nice en nog n vraagje, was dit lekkerder dan opium oraal? :P

En ben je niet eens benieuwd om het ( samen met je Iraanse vriend) op de traditionele wijze te roken, dan moet je zeker al liggend roken?



:grin: :rock2:
"There is an area of the mind that could be called unsane, beyond sanity, and yet not insane. Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity. You go around the circle to sanity, and on the other end of the circle, close to insanity, but not insanity, is unsanity."
Avatar gebruiker
daywalker
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 592
Geregistreerd: zo dec 16, 2012 2:33 pm

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor Taxi. » zo sep 29, 2013 10:16 pm

Weer een reportje van de bovenste plank!
Avatar gebruiker
Taxi.
I got some bad ideas in my head.
Donateur
Offline
 
Posts: 995
Geregistreerd: di sep 20, 2011 3:53 pm

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor Einstein » zo sep 29, 2013 10:47 pm

Nice :)
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor FranX » ma sep 30, 2013 2:57 pm

daywalker schreef:Opium lijkt me wel interessant, voor speciale gelegenheden :P,
het verslavingspotentieel ligt ook wel lager dan voor heroine en bv. oxycodone denk ik en het is natuurlijk,er zitten veel actieve stoffen tegelijk in.
maar dus je hebt de opium in wodka gedrenkt?
Dan de wiet en tabak bij het vochtige mengels gedaan en nadat de wiet en tabak de vocht hadden opgezogen dan het mengsel in de oven gedaan aan 50 graden?
Voor hoelang bedoel je dan? Een uur en af en toe wat roeren? :conf:

Anyway nice en nog n vraagje, was dit lekkerder dan opium oraal? :P

En ben je niet eens benieuwd om het ( samen met je Iraanse vriend) op de traditionele wijze te roken, dan moet je zeker al liggend roken? :grin: :rock2:


Hi Daywalker, ik zal hieronder je vragen beantwoorden:

Voor Opium bestaan er traditioneel 5 manieren van inname:

1) Met de aloude Opiumpijp.
2) Door er thee van te trekken (aanbevolen is om het water onder de 70 graden te houden.)
3) Door het te eten (zie eerder tripreport)
4) Door er een tinctuur van te maken (Laudanum zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Laudanum )
5) Door het te 'chinezen' (Chasing the dragon)

Onze gekozen methode om er een infusie van te maken en er vervolgens tabak mee te doordrenken is minder gebruikelijk. Enerzijds omdat het een zeer oneconomische methode is, net als bij een wietjoint gaat een groot deel ongebruikt 'up in smoke' en ik vermoed dat van het resterende deel weer een klein deel door de hitte van het vuurkegeltje verloren gaat. Als ik er een getal op moet plakken, natte vingerwerk, dan schat ik bij O-jointjes minstens 50% verlies van werkzame stoffen.

We hebben in dit verband slechts ervaring met het eten en de opium-joint. Het eten van de Opium kwam veel harder en directer aan, het bracht ons urenlang heerlijk wegdromen en floaten in bed. Veel harder, dieper en intenser dan de joint. De keerzijde was dat zodra we uit bed kwamen er bij beide behoorlijke misselijk op kwam zetten die gelijk weer verdween nadat we gingen liggen.

Ik zou zeggen dat een Opium joint meer een 'light' effect geeft. Gevoelsmatig denk ik dat we een veelvoud van jointjes hadden moeten roken om het effect van het eten te evenaren. Was het lekkerder? Wij vonden van wel en om een kromme analogie te gebruiken; als onze jointjes gelijk waren aan het effect van 5 of 6 goeie borrels dan was het eten ervan de gehele fles.
Beide kan lekker zijn, maar persoonlijk vinden we flink aangeschoten prettiger dan stomdronken.

Ik heb ongeveer een half borrelglaasje Vodka gebruikt om kleine brokjes Opium in op te lossen. Gaat langzaam en onder goed doorroeren.

Daarna een hoeveelheid tabak voldoende voor 8 normale sjekkies en een klein pietse wiet in het sapje laten liggen totdat alle vocht was opgezogen.

Het natte mengsel op een schoteltje in de over gedaan (onze oven begint vanaf 50 graden) met de ingebouwde ventilator aan. Zo nu en dan heb ik het mengsel omgeschept en in een uurtje tijd had de tabak een goeie vochtigheidsgraad te vergelijken met een vers pakje shag. Het tabak/wiet mengsel liet zich uitstekend rollen en roken.

Zeker zijn we benieuwd om traditioneel en onder deskundige begeleiding een Opiumpijp te delen. Dat het er nog niet van gekomen is komt eigenlijk een beetje door vrouwlief.
Ons persoonlijk drugsbeleid begint met 'samen uit samen thuis' en traditioneel worden Iraanse mannen nogal euh.. nerveus als er een vreemde vrouw bij is. Tenminste zo heb ik het begrepen van de mensen die ik ken. Ze zeiden niet keihard 'nee' maar een vrouwelijke aanwezigheid roept een soort gene en weifeling op. Ze vinden het een vreemd maar tegelijkertijd ook spannend idee. Of zoals mijn vriend zei: "komt wel goed". We wachten geduldig af.

Wat opvalt bij de Iraanse mannen die ik ken is dat het allemaal volwaardige leden van ons samenleving zijn en werkzaam in de hogere regionen. Allen zijn getrouwd en hebben kinderen. Zij gebruiken Opium niet dagelijks of wekelijks maar plannen het nauwkeurig als speciaal 'uitje'. Als ik vraag naar verslavingen dan beschouwt niemand zich verslaafd. Wel hoor ik verhalen van opa's en oma's uit hun thuisland die er mee opstaan en naar begaan. Een Iraanse Opium-opa zou gezegd hebben: "vroeger gebruikte ik opium om me goed te voelen en nu om alleen maar om me niet rot te voelen". Ik denk niet dat deze groep mannen zich een dergelijke verslaving toe staan of kunnen veroorloven.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor FranX » ma sep 30, 2013 3:02 pm

En dan nog even een korte follow-up.

Beide hebben een aangename ervaring gehad en daags erna geen vervelende effecten bemerkt.
We hebben goed geslapen en lekker gegeten. Geen enkel moment is er een craving geweest en/of een behoefte om het bijvoorbeeld aankomend weekend weer te doen.

Mochten we ons weer inlaten met de black-tar (Opium) dan beloof ik wederom een report.

Dank voor jullie enthousiaste reacties!
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor Kockar » ma sep 30, 2013 3:04 pm

geen probleem, junk
Avatar gebruiker
Kockar
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2328
Geregistreerd: vr aug 02, 2013 10:58 am

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor Azy » ma sep 30, 2013 4:18 pm

FranX schreef:1) Met de aloude Opiumpijp.
2) Door er thee van te trekken (aanbevolen is om het water onder de 70 graden te houden.)
3) Door het te eten (zie eerder tripreport)
4) Door er een tinctuur van te maken (Laudanum zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Laudanum )
5) Door het te 'chinezen' (Chasing the dragon)


Ik ben op een buitenlands festival ook al mensen tegengekomen die het rectaal gebruikten, en hier erg positief over waren. Dus voeg ik dat maar even toe, moest dat je ding zijn. :beer:
Avatar gebruiker
Azy
Donateur
Offline
 
Posts: 1950
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:56 pm

Re: [Live report] Opium joint

Berichtdoor FranX » ma sep 30, 2013 4:41 pm

Azymuth schreef:
FranX schreef:1) Met de aloude Opiumpijp.
2) Door er thee van te trekken (aanbevolen is om het water onder de 70 graden te houden.)
3) Door het te eten (zie eerder tripreport)
4) Door er een tinctuur van te maken (Laudanum zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Laudanum )
5) Door het te 'chinezen' (Chasing the dragon)


Ik ben op een buitenlands festival ook al mensen tegengekomen die het rectaal gebruikten, en hier erg positief over waren. Dus voeg ik dat maar even toe, moest dat je ding zijn. :beer:


Goeie aanvulling!
Ja rectaal zou idd mogelijk moeten zijn.

Toch wil ik een kleine kanttekening plaatsen bij oraal of rectaal gebruik (en misschien gaat het ook op voor de thee.) Tijdens mijn research heb ik diverse malen gelezen dat men wijst op de mogelijkheid dat tijdens het productieproces niet altijd even hygiënisch te werk gaat en dus kan Opium onwenselijke exotische bacteriën en schimmels bevatten.

Ik heb echter geen onderbouwingen gevonden voor die vooronderstelling maar helemaal uitsluiten kan ik de mogelijkheid niet.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Tripreports - Downers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron