Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

[Truffels] To hell and back (bad trip)

Voor al je psychedelische avonturen.

[Truffels] To hell and back (bad trip)

Berichtdoor Dopamientje » di maart 01, 2011 7:51 pm

Tripreport van een jaar geleden, ik vond dat het zoveel indruk heeft gemaakt, dat ik nu af en toe nog steeds terugdenk eraan en ik heb tot nu toe ook geen truffels meer aangeraakt (ik wacht nog steeds op "het moment").
Wanneer, wie, wat, waar?

Wanneer?: vrijdag 5 maart.
Wie?: Ik, R, S, J, RT, en K
Wat?:
Totaal:
90 gram Psilocybe Atlantis
8 – 10 gram wiet
10 pillen

Ik: 22,5 gram truffels, onbekende hoeveelheid wiet
S: 7,5 gram truffels en wiet
R, J en K: 15 gram truffels, nog meer wiet, mss ook pillen
RT: Pillen en wiet

Waar? Bij mij thuis

Intro:
Dit spaceavondje stond al een tijdje geplanned en we hadden er allemaal hartstikke veel zin in. Het was al weer meer dan een maand geleden dat we truffels ophadden en het was de bedoeling dat ik dit keer een pilletje bij zou nemen (achter af is dat toch niet gebeurd).
Ik en R gingen in het begin van de middag naar Breda om wiet en truffels te kopen. We gingen eerst naar smartshop Sativa, waar we in totaal 6 doosjes truffels kochten (bijna een ons!). Daarna gingen we door naar de mac, burger halen en door naar de coffeeshop Majestic en daarna naar De Baron. Daar hebben we even gezeten, jointje gerookt en zijn we door gelopen naar het station om de bus te pakken.

Aangekomen thuis begonnen we alles klaar te zetten, alle drugs verscheen op tafel en ik had mijn radio ook naar beneden gebracht, zodat R zijn laptop kon aansluiten.
Een half uur later kwamen J en S aan.
Nadat we met zijn allen inkopen hadden gedaan in de supermarkt gingen we terug om een film te kijken: The Final Destination (dit was niet de oorzaak van mijn bad trip).
Na een uurtje zette we de film af en keken we Meet The Spartans, om een beetje in the mood te komen, voordat we de truffels zouden eten.

Het verhaal:
We hadden de bakjes al van te voren bekeken en in 1 bakje zat een grote blauwgroene truffel, die er ranzig uitzag. We deden alle doosjes in een zak en pakten er willekeurig een bakje uit.
Ik had dus meteen jackpot en pakte het bakje met die "ranzige" truffel, maar het boeide me niet echt. Ik had de truffel afgewogen en hij had een gewicht van ongeveer 4 gram!~

De truffels smaakten nog ranziger dan normaal, hartstikke zuur maar iedereen wist het binnen te houden. Het ergste was toch wel die dikke truffel, die had ik bewaard voor het laatst.

Iedereen had de truffels op en we keken de film verder, maar het viel me op dat mijn zicht al heel snel scherper werd en voor ik het wist begon ik te trippen. De truffels sloegen veel te snel in (binnen 15 minuten nadat we de truffels begonnen te eten) en het overviel me een beetje. Ik deed mijn ogen dicht toen ik TV keek en ik zag dat iemand het hoofd van iemand anders er af haalde, niet eng ofzo, maar wel bizar.
Ik begon ook vrij snel CEV's te zien,dansende patronen te zien, in de vorm van slangen enzo. In een soort van Maya/Azteken stijl. Ik vond het wel mooi.
De anderen begonnen het ook al vrij snel te voelen en het trippen begon.

Na een tijdje begon ik me enorm te ergeren aan J die ontzettend druk zat te doen en constant met zijn voet op de grond zat te tikken. Ik werd er helemaal para van en zei telkens dat hij zijn bek moest houden. Dit triggerde zeg maar mijn bad trip.

Ik wou muziek ophebben, maar de meeste muziek was te “eng” en ik wilde rustige muziek luisteren, maar niemand was nog echt in staat om de laptop goed te bedienen. Het werd van kwaad tot erger toen de angst in sloeg en ik het gevoel begon te krijgen alsof ik dood zou gaan. Ik begon snel alle lichten in huis aan te zetten, voor een beetje “positieve energie”, maar veel hielp het niet. Ik was bang en wilde dat het ophield. Ik heb zelfs van kleren gewisseld en een wit t-shirt aangetrokken, waarom weet ik niet meer.

Ik was het zat en wilde dat het ophield en ging naar mijn bed toe, waar de bad trip nog erger werd. Ik begon opeens het gevoel van tijd en ruimte kwijt te raken en was hartstikke angstig. Opeens begon ik gedachten te krijgen van: Wat is er met mij aan de hand, niemand kan mij helpen.
Voor ik het wist, wist ik niet eens meer wie ik was. Ik zei mijn naam telkens maar ik kon mij er niet aan verbinden. Ook de gedachte dat het leven zinloos was maakte me erg bang. Ik denk normaal nooit zo. Toen ik het licht aandeed was heel mijn zicht wazig en zag ik alles alsof ik scheel keek. Het beeld trilde en ik vond het maar niks.

Ik kwam mijn kamer uit en keek in de spiegel, ik schrok een beetje van mijn spiegelbeeld, want ik had gigantische pupillen en mijn haar zat alle kanten op. Ik vond mezelf op een maniak lijken en ik dacht dat ik psychotisch werd.

Ik ging naar beneden en ik weet toen niet meer wat ik had gedaan. Daarna ging ik weer naar bed en hier leek het net alsof 2 weken voorbij waren gegaan. Ik wist niet wat ik meemaakte, mijn gedachten raasden door mijn hoofd en het leek alsof alles uit elkaar viel. Het was zo vaag, dat ik niet eens meer weet wat ik precies dacht. Ik hoorde constant een vaag geluid dat ik niet kon plaatsen, maar het had weg van het geluid dat je hoort in een lachgas trip alleen vele malen erger en harder.

Toen ik weer beneden kwam was ik ervan overtuigd dat ik dood was en ik dit alles eerder had meegemaakt. Ik schrok vooral omdat mijn maten vaag over de grond zaten te kruipen of lam op de bank hingen en ik wist helemaal niet meer wat we hadden gedaan. Ik probeerde het op een rijtje te krijgen maar het drong niet door. Ik wist niet meer wat Atlantis waren.

Naarmate van tijd dacht ik dat alles in een 'loop' ging, ik was dood. En heel mijn leven tot mijn geboorte weer teruggespoeld zou worden. Zo voelde dit, alles wat ik zag was deja vu. Ik dacht dat de tijd achteruit ging en vond het helemaal raar toen RT en K binnen kwamen. Ik herkende K helemaal niet meer door zijn nieuwe kapsel. Ik dacht dat ik dood was gegaan en dat ik nu zag wat er was gebeurt die avond. Ook Family Guy kwam me zo bekend voor, ik had echt het gevoel alsof ik die aflevering al had gezien die avond en ik dacht dat alle puzzelstukjes op hun plek vielen.

Iets zei me dat ik in de hel was beland, die de vorm had van de woonkamer en drugs een complot was tegen mij, om mij daar te krijgen. Ik had mezelf wijsgemaakt dat ik daar alleen weg kon door een nieuwe realiteit op te bouwen, dus alles van mijn huidige leven los laten en alles vanaf het begin op te bouwen, dus nieuwe geluiden, kleuren, talen, wezens enzovoort. Een compleet nieuw universum. Ik was ervan overtuigd dat dat de enige manier was om uit mijn woonkamer te komen.

Na verloop van tijd heb ik vage dingen gedaan die ik me niet kan herinneren, maar ik had mezelf best voor schut gezet.

Toen ik plots wakker werd in mijn bed, was de trip afgelopen. Het was 12 uur snachts
Ik had ik moeite met alles op een rijtje te zetten en ik was bang dat mijn vrienden weg waren omdat ik riep in mijn bad trip dat iedereen mijn huis uit moest. Natuurlijk was dat uit pure angst.
Ik ging naar beneden en bood mijn excuses aan voor wat ik had gedaan, ook al wist ik niet meer precies wat. Toen ik het hoorde schaamde ik me toch wel, maar ik heb er wel wat van geleerd.
Ik heb daarna voor iedereen friet en snacks gebakken en heb zelf een pizza op, want niemand had nog gegeten.

Ik had tijdens de bad trip spijt dat ik drugs heb gebruikt. Achteraf heb ik er niet zoveel spijt van (behalve deze trip dan), maar het was wel een lesje die ik op de harde manier heb geleerd. Je wordt er toch door wakker geschudt.

Ik heb daarna besloten om het rustiger aan te doen met drugs. Ik ga de komende maanden dus geen harddrugs of tripmiddelen gebruiken en ik ga minderen met blowen en roken. Misschien zelfs stoppen met roken.
Avatar gebruiker
Dopamientje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2417
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:33 am
Woonplaats: Brabant, kut!

Re: [Truffels] To hell and back (bad trip)

Berichtdoor Tripkonijn » di maart 01, 2011 8:18 pm

Ik heb ook iets soortgelijks voorgehad :)

Toen had ik echt genoeg van drugs, voor 8 maand lang want ik kreeg angstaanvallen etc..
'leer uit een slechte ervaring' zei grootvader konijn
Avatar gebruiker
Tripkonijn
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 362
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:02 pm
Woonplaats: in't Konijnenhol

Re: [Truffels] To hell and back (bad trip)

Berichtdoor trojan.exe » di maart 01, 2011 9:36 pm

zeer herkenbaar verhaal.leuk beschreven!

ik heb ooit ook een badtrip gehad waarbij ik dacht ik gestorven was.
Dit was echter uiteindelijk een van de mooiste trips die ik gehad heb omdat toen ik langzaam tot het besef kwam dat ik wel nog leefde,de trip een hemelse en euforische wending kreeg waarin ik een puur gelukszaligheids gevoel ervaarde
trojan.exe
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: do feb 24, 2011 10:55 am

Re: [Truffels] To hell and back (bad trip)

Berichtdoor XM77 » wo maart 02, 2011 1:14 am

Mja, ik ken het gevoel wel een beetje, ook 1 keer gehad op Dragon's Dynamite. In mijn ogen gewoon het gevolg van een te hoge dosis, hoewel sommigen dat juist bewust doen en op zoek gaan naar de ego-death... maar nee, niks voor ons blijkbaar. =P Trippen is leuker in een dosis die je nog enigszins kan handelen.

Overigens voelde ik me in de weken ná die bad trip juist onverklaarbaar goed. Alsof die shit er even uit moest ofzo. En de afterglow is idd, wat trojan.exe schrijft, ook heerlijk euforisch als de trip zo kut was. XD
XM77
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:41 pm

Re: [Truffels] To hell and back (bad trip)

Berichtdoor Tripkonijn » do maart 03, 2011 9:41 pm

XM77 schreef:Mja, ik ken het gevoel wel een beetje, ook 1 keer gehad op Dragon's Dynamite. In mijn ogen gewoon het gevolg van een te hoge dosis, hoewel sommigen dat juist bewust doen en op zoek gaan naar de ego-death... maar nee, niks voor ons blijkbaar. =P Trippen is leuker in een dosis die je nog enigszins kan handelen.

Overigens voelde ik me in de weken ná die bad trip juist onverklaarbaar goed. Alsof die shit er even uit moest ofzo. En de afterglow is idd, wat trojan.exe schrijft, ook heerlijk euforisch als de trip zo kut was. XD


ik heb eens een keer voorgehad dat ik moest kotsen en enkel de energie rush had van de dragon dynamite en mijn maat was volledig aan het gaan en toen werd ik echt pissed heb toen zeker een uur rond zitten lopen :grin:
'leer uit een slechte ervaring' zei grootvader konijn
Avatar gebruiker
Tripkonijn
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 362
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:02 pm
Woonplaats: in't Konijnenhol

Re: [Truffels] To hell and back (bad trip)

Berichtdoor Sublimo » za maart 05, 2011 6:23 am

Dopamientje schreef:Nadat we met zijn allen inkopen hadden gedaan in de supermarkt gingen we terug om een film te kijken: The Final Destination (dit was niet de oorzaak van mijn bad trip).
Na een uurtje zette we de film af en keken we Meet The Spartans, om een beetje in the mood te komen, voordat we de truffels zouden eten.


Dus voordat je een psychedelische reis gaat maken, gaan jullie die films kijken ? :shock:
Dat is eigenlijk al vragen voor problemen.

Het verhaal:
We hadden de bakjes al van te voren bekeken en in 1 bakje zat een grote blauwgroene truffel, die er ranzig uitzag. We deden alle doosjes in een zak en pakten er willekeurig een bakje uit.
Ik had dus meteen jackpot en pakte het bakje met die "ranzige" truffel, maar het boeide me niet echt. Ik had de truffel afgewogen en hij had een gewicht van ongeveer 4 gram!~


Er zijn verschillende soorten truffels, i.p.v. zo kinderachtig over een "ranzige" truffel te zeveren, hadden jullie beter uitgezocht welke truffel het beste bij welke tripper hoorde. De potentie van de truffels verschillend namelijk enorm !
Maar jullie doen het gewoon lekker random ! :woeh:

Ik deed mijn ogen dicht toen ik TV keek en ik zag dat iemand het hoofd van iemand anders er af haalde, niet eng ofzo, maar wel bizar.


Ik neem aan dat je bedoelt dat je ze dicht hebt gedaan nadat je die beelden had gezien ?
Maar dat was niet mijn punt hier, films waar hoofden losgeraken van hun nekwervel, hoe haal je het in je hoofd om zoiets op te zetten ?

Na een tijdje begon ik me enorm te ergeren aan J die ontzettend druk zat te doen en constant met zijn voet op de grond zat te tikken. Ik werd er helemaal para van en zei telkens dat hij zijn bek moest houden. Dit triggerde zeg maar mijn bad trip.


Heb je hem herhaaldelijk moeten vragen om te stoppen ?

Ik wou muziek ophebben, maar de meeste muziek was te “eng” en ik wilde rustige muziek luisteren, maar niemand was nog echt in staat om de laptop goed te bedienen. Het werd van kwaad tot erger toen de angst in sloeg en ik het gevoel begon te krijgen alsof ik dood zou gaan. Ik begon snel alle lichten in huis aan te zetten, voor een beetje “positieve energie”, maar veel hielp het niet. Ik was bang en wilde dat het ophield. Ik heb zelfs van kleren gewisseld en een wit t-shirt aangetrokken, waarom weet ik niet meer.
Ik was het zat en wilde dat het ophield en ging naar mijn bed toe, waar de bad trip nog erger werd. Ik begon opeens het gevoel van tijd en ruimte kwijt te raken en was hartstikke angstig. Opeens begon ik gedachten te krijgen van: Wat is er met mij aan de hand, niemand kan mij helpen.
Voor ik het wist, wist ik niet eens meer wie ik was. Ik zei mijn naam telkens maar ik kon mij er niet aan verbinden. Ook de gedachte dat het leven zinloos was maakte me erg bang. Ik denk normaal nooit zo. Toen ik het licht aandeed was heel mijn zicht wazig en zag ik alles alsof ik scheel keek. Het beeld trilde en ik vond het maar niks.


Hier verloor je dus al de controle, beginnende angst, en niemand die er iets aan kan doen... En dit kon nog wel zo makkelijk verholpen zijn.
Vervolgens ga je door het huis een razen, ik neem aan dat die van jou was, en jezelf van een klein beetje angst een berg paranoia erbij creëren. Je gedachten waren oncontroleerbaar, op het puntje van snappen. Guess what happens next...

Ik kwam mijn kamer uit en keek in de spiegel, ik schrok een beetje van mijn spiegelbeeld, want ik had gigantische pupillen en mijn haar zat alle kanten op. Ik vond mezelf op een maniak lijken en ik dacht dat ik psychotisch werd.


And there you go...

Nu laat ik het volgende gedeelte hier even wegvallen. Wat er hierna nog gebeurt is moet een heel zware nacht zijn geweest, a hell of a trip... Zeer typisch wel, dus daar hoef je je sowieso al geen zorgen over te maken. Je hebt gewoon een zeer negatieve ervaring gehad met een psychedelica. Als je dit ooit opnieuw wilt gaan doen, moet je wel wat aan die angs gaan doen. :)

Ik heb daarna besloten om het rustiger aan te doen met drugs. Ik ga de komende maanden dus geen harddrugs of tripmiddelen gebruiken en ik ga minderen met blowen en roken.


Dat is een zeer verstandig idee, als je erweer opnieuw mee wilt beginnen, start reading. :ugeek:

Misschien zelfs stoppen met roken.


Dat is niet iets wat jij zelf wilt, maar nu doet uit schuldgevoel. Dat hou je nog geen week vol. Je moet stoppen voor jezelf. Ga alsjeblieft niet dat paadje in waar men altijd de ander beschuldigd van wat hij/zij heeft gedaan.
Kies voor jezelf om te stoppen met roken, maar niet omdat je een slechte nacht hebt gehad. Dat is bull-shit. Kies voor jezelf.


En nu eventjes voor jullie allemaal, jullie waren een waardeloze tripgroep. Totaal geen kennis over het geen waar jullie mee bezig zijn, totaal niet. Daarbij denk ik ook dat jullie elkaar niet goed genoeg kennen, of gewoon geen tripparters zijn. Want niemand kon meer iets doen, iedereen was verloren is zijn eigen chaos. Jullie mogen blij zijn dat het nog zo positief is afgelopen.
Ik zeg dit absoluut niet om jullie te sarren, nee, ik zeg dit om jullie wakker te maken. Dit soort dingen gebeuren zo vaak, en de fout ligt niet alleen bij jullie. Smartshops bijvoorbeeld, zouden veel betere uitleg moeten geven. Maar hey, gelukkig hebben we http://www.drugsforum.info nu ! :grin:

And please, als iemand van jullie dit opnieuw wil doen, in zijn eentje, met dezelfde groep, enz., kom dan eens wat meer rondhangen. Je mag mij gerust altijd een pb sturen hier op het forum, I'll be happy to help you ! ;)
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: [Truffels] To hell and back (bad trip)

Berichtdoor Dopamientje » za maart 05, 2011 11:10 pm

Sublimo, ik heb heel veel geleerd van die trip en ik weet ook hoe onverantwoord het was. Het engste was inderdaad de controle over alles kwijtraken, de truffels sloegen veel te snel in (letterlijk 10 minuten nadat ik mijn laatste ophad) en veel te hard. Iedereen was gedesoriënteerd, we konden geen joint meer draaien. Over dat gedeelte waar iemand het hoofd van een ander afhaalde, wij keken Meet The Spartans, 2 mensen stonden tegenover elkaar en ééntje haalde het hoofd van de ander af alsof het een legopoppetje was, met een hoofd dat je erop en eraf kon halen. Niets met

Daarom heb ik na die trip ook geen truffels meer aangeraakt. Ik wacht nog steeds op "het moment".
Ik raad ook iedereen aan om écht te wachten tot hij er klaar voor is. Onderschat psychedelica niet.

PS. Die trip was al meer dan een jaar geleden, voor het geval je het niet door had ;)
Ik rook en blow nog steeds, andere drugs gebruik ik ook nog, maar wel af en toe.
En alle truffels waren gewoon P. Atlantis.
Avatar gebruiker
Dopamientje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2417
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:33 am
Woonplaats: Brabant, kut!

Re: [Truffels] To hell and back (bad trip)

Berichtdoor Tripkonijn » zo maart 06, 2011 3:02 pm

Ja inderdaad je hoort psychedelica niet te onderschatten, zeker niet zoveel nemen als je een keer wilt proberen :)
'leer uit een slechte ervaring' zei grootvader konijn
Avatar gebruiker
Tripkonijn
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 362
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:02 pm
Woonplaats: in't Konijnenhol

Re: [Truffels] To hell and back (bad trip)

Berichtdoor Sublimo » zo maart 06, 2011 3:04 pm

Dopamientje schreef:Sublimo, ik heb heel veel geleerd van die trip en ik weet ook hoe onverantwoord het was. Het engste was inderdaad de controle over alles kwijtraken, de truffels sloegen veel te snel in (letterlijk 10 minuten nadat ik mijn laatste ophad) en veel te hard. Iedereen was gedesoriënteerd, we konden geen joint meer draaien. Over dat gedeelte waar iemand het hoofd van een ander afhaalde, wij keken Meet The Spartans, 2 mensen stonden tegenover elkaar en ééntje haalde het hoofd van de ander af alsof het een legopoppetje was, met een hoofd dat je erop en eraf kon halen. Niets met

Daarom heb ik na die trip ook geen truffels meer aangeraakt. Ik wacht nog steeds op "het moment".
Ik raad ook iedereen aan om écht te wachten tot hij er klaar voor is. Onderschat psychedelica niet.

PS. Die trip was al meer dan een jaar geleden, voor het geval je het niet door had ;)
Ik rook en blow nog steeds, andere drugs gebruik ik ook nog, maar wel af en toe.
En alle truffels waren gewoon P. Atlantis.


I'm just trying to help. :)
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: [Truffels] To hell and back (bad trip)

Berichtdoor Drientje » ma maart 07, 2011 9:51 am

You got kicked ass....

Tja, gebeurd mij ook nog steeds, alleen verlies ik niet de controle. Lijkt me wijs dat je eerst leert om je rationele denken bij je te houden en je niet over te laten halen door gedachten die je kut laten voelen.

Behandel psychedelica met respect. Lees je in en leef zo sober mogelijk de dag voor de trip. Dus niet:

Dopamientje schreef:Daarna gingen we door naar de mac, burger halen en door naar de coffeeshop Majestic en daarna naar De Baron. Daar hebben we even gezeten, jointje gerookt en zijn we door gelopen naar het station om de bus te pakken.

Van te voren joints roken en mac Donalds voer eten zijn niet echt een lekkere basis voor een geslaagde trip.

Beter eet je niets ruim 4-6 uur van te voren en rook je alleen wat wiet als je de effecten IN je trip een beetje wilt versterken of in de coming down weer terug wilt halen. Wiet in je systeem laat een trip veel harder binnenkomen. Verwarring is vele malen groter als je THC in je systeem hebt.
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am

Re: [Truffels] To hell and back (bad trip)

Berichtdoor Dopamientje » ma maart 07, 2011 2:37 pm

Sublimo schreef:I'm just trying to help. :)


Dat waardeer ik ook ;)

@Drientje

Ik zal er de volgende keer op letten. Maar ik ben wel bijna zeker dat er weer van tevoren geblowd wordt, is standaard bij mij. :smokin:
Avatar gebruiker
Dopamientje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2417
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:33 am
Woonplaats: Brabant, kut!

Re: [Truffels] To hell and back (bad trip)

Berichtdoor Truffelboy » do maart 10, 2011 10:30 am

Dat klinkt lekker zo allemaal, ik snap wat je bedoelt met maya patronen, ik had ook eens getript op Atlantis in Rotterdam in zeg maar een park met een stenen eiland enzo, toen voelde ik mezelf ook in zeg maar zo'n maya 'thema' gaan, vreemd genoeg heb ik alleen bij Atlantis dat ik maya tekens en beelden zie :p. Die van Breda vind ik persoonlijk niet zo heel goed, vééls te droog en bijna alleen maar korrels. Persoonlijk trip ik beter op die truffels uit Rotterdam, maar dat is vanuit me eigen ervaringen :p.

Voorderest een aardige goed beschreven trip :)
Avatar gebruiker
Truffelboy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 58
Geregistreerd: di maart 08, 2011 11:49 pm
Woonplaats: Rotterdam


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Tripreports - Psychedelica

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron