Dit zal hoogstwaarschijnlijk een redelijk lange post worden, lezen op eigen risico Inhoudsopgave:1. Even voorstellen en inleiding
2. Voorloop en hoe we tot het idee zijn gekomen tot gebruik
3. Onderweg naar gebruik toe en ervaring die hier zijn opgedaan
4. Het moment van gebruik en de trip zelf
5. Einde (of toch niet het eind?) van de trip
6. De weg terug en comedown
7. De dagen en weken na de trip
8. Conclusie en laatste woord
1. Even voorstellen en inleidingHey mensen van Drugsforum.info,
Ik zal me ten eerste even voorstellen.
Ik ben M, ik ben 16 jaar en ga op het moment naar de HAVO. Ik heb een grote passie voor electronische muziek en ben zelf ook producer en DJ. Ik ga redelijk veel feesten af (vooral dubstep.) maar hardstyle heeft toch mijn voorkeur, helaas kan ik niet vaak naar dit soort feesten toe.
Ik wil graag hier een verslag geven van mijn eerste keer XTC en hoe de ervaring op mij heeft gewerkt en nog steeds werkt.
2.Voorloop en hoe we tot het idee zijn gekomen tot gebruik Eerst zal ik is vertellen wat mijn ervaringen met drugs waren voor mijn eerste keer XTC. Eerlijk gezegd valt dat hartstikke mee. Ik had een keer spacecake gehad en ook nog een keer hasj in de thee. 2 van de 3 vrienden waar ik XTC mee heb gebruikt hadden zelf nog nooit iets anders gehad dan alcohol, persoon 3 van de 3 heeft nu bijna 1,5 jaar lang ervaring met X. Wij keken niet zozeer tegen hem op hier door maar ik was altijd wel zeer geïnteresseerd hoe zijn ervaringen zijn geweest. Ook heb ik wel is andere mensen gesproken die het hebben gebruikt en dit heeft mij toch wel redelijk nieuwsgierig gemaakt.
(Het hier volgende zal soms vaag overkomen. Ik ga geen data, plaatsen en andere informatie verkondigen puur uit privacy en veiligheids redenen, ik hoop dat je dit kan waarderen )Ons groepje van 4 had een zeer grote tijd van te voren als tickets besteld voor het feest. (Het was een hardstyle festival.) Wij hebben toen eigenlijk nooit nagedacht of gesproken of we misschien wat gingen gebruiken, we hadden gewoon zin in lekkere muziek en daar gingen we voor. Uiteindelijk raakte ik aan de praat met de 'ervaren' X gebruiker. Het leek ons echt wel leuk om het op dat feest te doen. Wij met z'n 4 grapjes er over maken en alles, maar niet echt beslissen. Een paar dagen voor het feest wordt er gevraagd: gaan we nog pilletjes meenemen? Na lang nadenken hebben we besloten van wel.
3. Onderweg naar gebruik toe en ervaring die hier zijn opgedaan De dag van het feest ging ik samen met de 'ervaren' vriend het openbaar vervoer op. Uiteindelijk toen we wat privacy hadden haalt hij een zakje uit zijn broek met 3 blauwe decibels en 1 onbekende witte, het waren geteste pillen maar de informatie was ik niet erg benieuwd naar want ik dacht dat het me misschien zenuwachtig zou maken. Wat ik wel weet is dat in de blauwe een klein beetje speed zat.
Later ontmoette we de 2 andere jongens, wij lekker een ijsje gegeten in de stad en zijn op weggegaan naar het feest met de trein. Daar hebben we veel tips gekregen en wat 'Good to know' dingetjes voor de trip. Later op het festival aangekomen te zijn hebben we gewoon 3 uurtjes lang lekker gefeest, wat biertjes gedronken en toen later even flink gegeten.
4. Het moment van gebruik en de trip zelfNu kwam het er dus echt op aan! Een half uur na ons festival diner zie ik mijn vriend in zijnn broekzak graaien, ik wist dus wel hoe laat het was . De 2 andere jongens hadden het nog niet door en opeens kregen zij de pilletjes in de handen geduwd, de iets minder sterkere witte hadden we aan iemand gegeven die er toch sceptisch over was en er (na het festival pas achter zijn gekomen.) echt gigantisch zenuwachtig over was. We hadden besloten dat als is iemand het op dat moment niet zou willen, niemand de pillen zou nemen. Dit was uit respect voor elkaar. Na het besluit van wel gebruiken nam ik hem als eerste in, ik had er op een of andere manier super veel zin in terwijl ik geen eens wist wat ik kon verwachten! Iedereen had de pil naar binnen en toen wachten we even. 2 jongens van de groep (inclusief mij.) zijn redelijk broodmager te noemen, geen spieren en geen vet . Wat ik hiermee wil zeggen is dat de vriend die ook zo mager is echt na 10 minuten als zwarte doppen in zijn hoofd had dwalen waar je bang van kon worden. Hij dus super enthousiast en wij hebben ons super vermaakt met het zicht hoe hij uit zijn dak ging.
Nu mijn eigen ervaring:
Ik stond te praten met wat meiden die ik daar had leren kennen terwijl mijn vriend helemaal los ging. 25 minuten na inname voel ik opeens dat mijn huid lichtelijk strak word, alsof ik een schildpadden schild aan het kweken was. Ik begon iets lacherig te worden en kwam er toen achter dat 1 van de meiden die dag jarig was! Ik in een keer super blij en natuurlijk netjes gefeliciteerd. Na de felicitaties en het gelach begon ik me echt super energiek te voelen. Een van mijn favoriete nummers werd net gedraaid en toen ik eenmaal begon te dansen leek het net of ik een marionet pop was die aan ballet deed. Alles ging zo lichtjes en ik voelde me super elegant op een of andere manier. De ervaren gebruiker zij van te voren dat hij zich altijd afzondert met een pilletje op dus die stond gewoon lekker stil om zich heen te kijken en te genieten van hoe wij onze eerste ervaring hadden. Na ander half uurtje met mn ogen dicht te hebben staan dansen begon ik op eens met iedereen te praten en ik begon als een gek kauwgom uit te delen aan willekeurige mensen waarvan ik door had dat zij ook iets op hadden(ik had iets van 4 pakjes bij me ) Heb super lekker staan praten met andere mensen. Toen kwam er een minder leuk momentje: De jongen die super zenuwachtig was en de minder sterke witte had genomen voelde na 2 uur nog helemaal niks. Ik en de andere 'magere' jongen zaten hier super erg over in ook omdat je door het spul een stukje emotioneler word. De ervaren jongen heeft ons verteld dat we ons niet druk moesten maken en dat hij een rondje met hem ging lopen om hem wat biertjes te voeren zodat hij ook los kon gaan. Ik dus lekker verder praten met mensen en feesten toen ik in een keer super erge kramp kreeg in mijn kuit, ik schreeuwde het uit van de pijn terwijl op een rare manier het ook weer fijn voelde . Een iets oudere jongen die ik niet kende tilde mijn zonnebril op en keek even naar mijn ogen, ik met een glimlach van: wat is er? Hij zegt kom is even staan, ik doe zijn stretch move even na en de kramp was zo weer uit mijn kuit. Dit vond ik echt fantastisch om te zien hoe mensen behulpzaam en liefdevol zijn op een moment als dat!
Toen kwamen uit het niets de 2 vrienden terug waarvan 1 niets voelde, hij met 2 bier in zijn hand lekker rustig en ik vraag hoe het gaat. Hij zegt prima en na 1 biertje begon hij in een keer keihard uit zijn dak te gaan en dit was zo'n geweldig moment! Wij met een grote groep allemaal met ingehaakte armen staan los te gaan op de muziek. Als ik begon te lopen leek het net alsof alles mee stuiterde en als ik mijn ogen dicht deed en daarna weer open leek het of ik zo een paar meter vooruit was geteleporteerd!
5. Einde (of toch niet het eind?) van de tripNa een klein tijdje zegt de ervaren gebruiker tegen mij dat hij zin had in nog een pilletje, hij heeft wel vaker meer dan 2 gehad op een feest. Ja we wisten en weten beide dat dat totaal niet verantwoord is om bij te pakken. Ook was het al best wel veel om met 1 hele te beginnen voor de eerste keer. Ik na de beste 4 uur van mijn leven (dat meen ik met al mijn hart.) ga in op zijn hunkering naar nog een pilletje met: Ik eigenlijk ook wel! Hij had al een locale dealer gespot en ik gaf mijn vriend wat geld dat ik hem nog tegoed had, hij loopt naar de jongen toe en komt met 2 rode pilletjes terug. Wij hebben dit niet laten merken aan onze andere 2 vrienden en zij weten het tot op de dag van vandaag nog niet. Toen deze pil het energieke effect verlengde kon ik nog meer uit mijn dak gaan en ik begon tot mijn (naderhand.) grote spijt een klein beetje te hallucineren. Ik dacht mensen uit mijn dagelijks leven te zien lopen en vond dit zo leuk om te zien. Later dacht ik ook de schokgolven van de subwoofers en speakers als watergolven en donderschokken over me heen te zien vliegen, ik heb nog nooit zo iets moois en indrukwekkends meegemaakt dan dat. De 2 jongens die niks doorhadden van onze '2e' trip zaten allebij gewoon rustig te praten en vertelde mij dat het al was uitgewerkt. Ik stond als enige nog helemaal super straks en mijn kaak leek wel over de grond te schuren gewoon!
Ik wil hier even iets aanraden en vertellen: Ik ben er zeer zeker niet trots op dat ik voor mijn eerste keer zo veel heb gebruikt ik raad dit ook iedereen af vooral voor hun eerste keer. Ik denk namelijk dat de nadelen zwaarder opwegen dan 2 uurtjes langer dansen! Doe het alstublieft verantwoord en doordacht, ga niet dezelfde fout maken als ik heb gemaakt en geniet van met mate 6. De weg terug en comedownToen we door de stad terugliepen naar het treinstation heb ik me ook heerlijk vermaakt. We hebben met zijn allen (terwijl ik nog volop aan het spacen was van tablet 2, en de rest allemaal gewoon weer redelijk nuchter.) over onze ervaringen kunnen praten. Het leukste moment is dat we nog aan een groep van 4 agenten hebben gevraagd waar het treinstation was, gelukkig hadden ze mij niet door . Na een vertraging van 2 uur van de trein hebben we lekker een uurtje nagenoten in een sauna achtig treinwagon, het was daar niet normaal warm. Ik had besloten om bij een kiosk op het station voor ons allen 3x 1 liter fles water te halen, dat was een goed idee al zeg ik het zelf! Aan het einde van de treinrit klapte de moeheid erin, ik was zo kapot in een keer dat ik wel een week zou kunnen slapen. Toch bleef ik maar glimlachen naar mijn vrienden in de trein en heb na zitten denken over van alles en nog wat, overleden vader enzovoorts. Maar dat is informatie wat de sfeer van dit topic alleen maar naar beneden haalt. Al deze gedachten waren trouwens goed, heb alleen fysiek negatieve momentjes gehad. Mentaal was alles nog kip lekker!
7. De dagen en weken na de tripDe 4 dagen na de trip had ik zeer weinig energie om ook maar iets te doen, ik voelde me spieren verzuren en heb extra veel een gevarieerd fruit gegeten en wel geprobeerd een beetje te sporten om lekker alles er uit te zweten. Ondanks mijn fysiek belabberde toestand zat ik de hele dag nog te lachen over hoe alles ging, ik heb zo een geweldige dag gehad! Nu weken en zelfs maanden later kijk ik nog vol met lof terug op hoe alles gegaan is (behalve mijn 'bijpak' momentje). Wat misschien minder relevante informatie is maar wat ik wel wil zeggen is dat de dagen na gebruik heerlijk is om te delen met familie en vrienden, maar vooral met je partner. Alleen knuffelen is 3 dagen later nog een andere ervaring dan normaal. Ook kan ik nu op een rare manier een stuk beter genieten van hele klein alledaagse dingen, ik zag laatst een jongetje met zijn vader op een klein fietsje stappen en het was volgens mij zijn eerste keer alleen fietsen. Wat zat ik te genieten op dat bankje van zo iets simpels maar toch zo iets moois!
8. Conclusie en laatste woordDeze dag kan ik met volle overtuiging bestempelen als de beste dag van mijn leven. XTC is een prachtig middel als de sfeer goed is, je ervaart een sensatie van geluk die ik iedereen toe wens. Maar uiteindelijk is en blijft het een harddrug, ik wil je daarom ook zeker niet aansporen tot gebruik maar alles wat ik wil zeggen is het volgende: Doe het verantwoord en neem voorzorg maatregelen, doe het met mensen die je vertrouwt en waar je al een sterke band mee hebt en laat de pillen gewoon testen. Als je het dus ook doet geniet er dan ook met volle teugen van. Ik adviseer ook om de bekende richtlijnen qua milligrammen per lichaamsgewicht aan te houden en de tips te volgen die op dit forum, en andere, te volgen.
Ik zelf kan je wel vertellen dat dit de eerste en zeker niet de laatste keer zal zijn. De volgende keer dat ik XTC ga gebruiken zal nog wel een periode van minimaal 5 maanden zijn, ook houd ik het gewoon bij 1 pilletje en neem daar genoegen mee.
Als je tot dit punt hebt gelezen, wil ik je daar voor bedanken en ik hoop dat je hier wat van leert of het gewoon tof vindt om te zien hoe ik dit heb ervaren.
Met vriendelijke groet,
M.