Hallo allemaal,
Zoals jullie al kunnen lezen, ben ik een man van bijna 30 die afgelopen zomer voor het eerst aan de "snoep" gegaan ben zoals mijn vrienden het noemen.
Omdat het bij de meeste van mijn vrienden niet bespreekbaar is, dacht ik "kom ik word lid van dit forum om toch mijn verhaal eens kwijt te kunnen. Ik merk dat ik er behoefte aan heb om met mensen het te delen.
Even wat geschiedenis: Ik heb 2 x in mijn leven wiet geprobeerd en beide keren vond ik het niets. Dat zware gevel en geen directe controle meer over mijn lijf. Alcohol drink ik wel, vroeger aardig veel (ook wat problemen mee gehad tijdens mijn studietijd), tegenwoordig een stuk minder.
Er zou op 6 juli 2013, dag 1 van de zomervakantie, een leuk dancefeest waar ik met wat oud klasgenoten heen zou gaan. Een maand van te voren zat ik met R. (mijn maatje) te praten en hij vertelde dat hij aan de pillen ging. Dus ik heb honderduit gevraagd over wat het dan doet en waarom hij het deed. Toen vertelde hij een of ander vaag verhaal over een ballon en hoe fijn hij wel niet was. Helemaal wappie, dacht ik toen maar mijn interesse was wel gewekt.
Aangezien ik niet zomaar wat mijn lijf in wil stoppen, ben ik het internet op gedoken om onderzoek te doen naar XTC en MDMA. De effecten zagen er appetijtelijk uit en de after-effects zagen er niet eng genoeg uit om het niet eens te proberen. Ik heb R opgebeld en gevraagd of hij voor mij ook wilde meenemen.
Aangezien ik vroeger wel eens last had van agressie en slechte zelfcontrole, leek het me handig om het gebruik even voor te bespreken. Ik ben een week van te voren met R. gaan zitten en wat afspraken gemaakt. Ik was heel blij met mijn vrienden want de 3 die gingen gebruiken wilde mij prima ondersteunen. Ik mocht naar ze toe komen om te vragen of iets normaal was en als ik iets voelde, wat ik uitgelegd wilde hebben.
Enfin, doorspoelen naar 6 juli. Met het zweet in de billen en een klein zakje met 2 pilletjes erin onder de zak, wij door de security rond 14.00. Mijn eerste festival indruk: wat een drukte! Daar hou ik normaal helemaal niet van. Ik begon maar met een biertje want ik was redelijk gespannen. R. ging wat halen en na ongeveer een uurtje kwam hij terug maar was een stuk drukker dan normaal. Ik vroeg aan hem of hij zijn 1/2 al geslikt had en inderdaad, de minder fijne vent had het al gedaan. Wij richting toilet wandelen. Ik stap zo'n Dixie in, deur op slot. Met trillende handen pak ik de halve pil en slik hem met wat water door. Damn, wat een bittere troep.
15.30 Na ongeveer een half uur voel ik nog niets. Ik weet wat de beginnende tekenen zijn. Klamme handen, "zweverig" gevoel, tinteling in de benen. Maar niks van dit alles.
16.00 Ik sta met mijn ogen dicht te wachten totdat hij land. Volgens mijn vrienden voel je het gelijk als hij begint maar ik begin me nu te ergeren dat er niks gebeurd. Ongeveer elke 5 minuten komt R mij vragen of het goed gaat. (achteraf gezien was ik al lekker aan het gaan
)
16.30 R. komt voor de zoveelste keer vragen of hij al land. Aangzien ik lekker in de muziek zit, reageer ik een beetje pissig en zeg: "laat me nou eens met rust joh". R. loopt lachend naar de rest terug en ik hoor hem zeggen "oke, hij gaat al hard".
16.45 Bang de controle te verliezen en "gekke dingen te gaan doen" sta ik lekker op mijn plekje heen en weer te dansen. Ik krijg het helemaal warm en voel mijn hele lijf heel bewust.
17.30 Ik durf nu te lopen en met mensen te praten!! Ik merk dat ik gewoon de controle over mijn lijf heb dus mijn "angst" is weg. Ik loop veel langs mijn vrienden om te checken of het normaal is dat ik tegen al mijn klasgenoten wil zeggen dat ze lief zijn en dat ik van een paar ook hou. Ja, dat is normaal.
De rest van de avond is 1 feest van heerlijkheid, mensen vertellen hoe ik me echt voelde en intens genieten van de muziek.
Oh ja, de ballon........
Ergens rond zessen komt R naar me toe met een opgeblazen ballon en zegt: "loop mee". Dus ik sjok achter hem aan naar voren toe richting DJ en speakerstack. Terwijl de beat even rust, zegt hij "hier pak vast, heel zachtjes met je vingertoppen en wacht tot de beat dropt". Ik ga met mijn ogen dicht staan, heel zachtjes hou ik de ballon tussen mijn vingertoppen. De beat bouwt zachtjes op en op het moment dat hij dropt, begint de ballon te trillen door het harde basgeluid. WAT EEN GENOT. Zo iets heb ik nog nooit gevoeld. De hele dag heb ik met zo'n ballon onder mijn arm gelopen om de heerlijke trillingen te voelen.
Al met al was het een fantastische ervaring. Binnenkort gaan we weer richting een feest en dan word het de 2e keer dat ik aan de pillen ga.
Hebben jullie nog leuke tips/dingen om te doen terwijl je tript?
Dank jullie voor het lezen!!!