Exceptional Insight schreef:Maar draai het eens om. Zouden ze niet zoveel achter de computer kunnen zitten, ómdat ze geen sociale contacten hebben?
Volgens mij zeggen we nu hetzelfde?
Exceptional Insight schreef:Maar draai het eens om. Zouden ze niet zoveel achter de computer kunnen zitten, ómdat ze geen sociale contacten hebben?
Flameon schreef:Volgens mij zeggen we nu hetzelfde?
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Tomzeur schreef:Het zal vast wel voorkomen, maar andersom zal ook wel voorkomen.
Tomzeur schreef:Er zijn veel meer zware internet-verslaafden dan mensen zonder vrienden.
Exceptional Insight schreef:Tomzeur schreef:Het zal vast wel voorkomen, maar andersom zal ook wel voorkomen.
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens.
Exceptional Insight schreef:Tomzeur schreef:Er zijn veel meer zware internet-verslaafden dan mensen zonder vrienden.
Ik denk dat die twee heel mooi hand in hand gaan. En heb je daar cijfers van?
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Tomzeur schreef:Er zijn dus ook mensen die hun contacten laten vallen voor hun verslaving. Daar zijn we het in dat geval ook over eens.
Tomzeur schreef:En dat jij internet misschien gebruikt om contacten te leggen laten we even buiten beschouwing. Daar weet ik namelijk geen tegenargument voor.
Tomzeur schreef:Cijfers van mensen zonder vrienden heb ik niet, maar bij mij was het altijd 1 iemand uit de klas. Elk jaar een andere mafketel. De gamers waren er altijd veel meer.
Exceptional Insight schreef:Tomzeur schreef:Cijfers van mensen zonder vrienden heb ik niet, maar bij mij was het altijd 1 iemand uit de klas. Elk jaar een andere mafketel. De gamers waren er altijd veel meer.
Heb je de moeite genomen hem te leren kennen? Mijn ervaring leert namelijk dat 'die ene mafketel waar niemand mee praat' meestal heel leuk is.
Tomzeur schreef:Waarom gedroeg je je dan zo tegen bier?
Tomzeur schreef:Ikzelf heb het nooit gedaan, wat moesten mijn vrienden wel niet van me denken dan.
Exceptional Insight schreef:Tomzeur schreef:Waarom gedroeg je je dan zo tegen bier?
Je hebt leuk raar en vervelend raar. Bier is vervelend raar.
Exceptional Insight schreef:Tomzeur schreef:Ikzelf heb het nooit gedaan, wat moesten mijn vrienden wel niet van me denken dan.
Weet je zeker dat je mensen, die daar geen begrip voor hebben, 'vrienden' wilt noemen?
Tomzeur schreef:Ja. Op die leeftijd wel. En nu zou ik ook nog niet alles kunnen maken, maar dat is ook helemaal niet erg. Ik had bovendien ook niet echt de behoefte om met die raren te praten.
Exceptional Insight schreef:Tomzeur schreef:Ja. Op die leeftijd wel. En nu zou ik ook nog niet alles kunnen maken, maar dat is ook helemaal niet erg. Ik had bovendien ook niet echt de behoefte om met die raren te praten.
Oh. Je hebt het nu alleen over de basisschool ofzo? Daarna hield je leven op, of wat?
Flameon schreef:Mijn inziens zijn contacten via internet niet dezelfde sociale contacten die je hebt in reallife. Je kan op het internet natuurlijk wel bevriend met iemand raken, maar als ik voor mezelf praat vind ik vrienden in het leven naast de computer vele malen belangrijker. Die zie je namelijk, die spreek je namelijk, die ken je namelijk echt
Tomzeur schreef:Flameon schreef:Mijn inziens zijn contacten via internet niet dezelfde sociale contacten die je hebt in reallife. Je kan op het internet natuurlijk wel bevriend met iemand raken, maar als ik voor mezelf praat vind ik vrienden in het leven naast de computer vele malen belangrijker. Die zie je namelijk, die spreek je namelijk, die ken je namelijk echt
Ik wil nu echt een opmerking maken, maar die is zelfs voor mij te makkelijk.
Flameon schreef:Mijn inziens zijn contacten via internet niet dezelfde soort sociale contacten die je hebt in reallife. Je kan op het internet natuurlijk wel bevriend met iemand raken, maar als ik voor mezelf praat vind ik vrienden in het leven naast de computer vele malen belangrijker. Die zie je namelijk, die spreek je namelijk, die ken je namelijk echt (als het goeie vrienden zijn).
Flameon schreef:Mijn inziens zijn contacten via internet niet dezelfde soort sociale contacten die je hebt in reallife. Je kan op het internet natuurlijk wel bevriend met iemand raken, maar als ik voor mezelf praat vind ik vrienden in het leven naast de computer vele malen belangrijker. Die zie je namelijk, die spreek je namelijk, die ken je namelijk echt (als het goeie vrienden zijn).
Vanadesse schreef:Ik zou niet zonder internet kunnen. In mijn normale dagelijkse bezigheden nog geen dag denk ik. Maar ik kan wel een paar weken op vakantie zonder internet te hebben. Dat dan wel weer.
Ik ben misschien wel verslaafd aan internet ja, maar ik ondervind er geen nadelen aan.
Zeg afspraken niet af omdat ik wil internetten ofzo.
Flameon schreef:Mercie Boekoe!
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Aebi schreef:Df veroorzaakt internetverslaving.
Keer terug naar Andere verslavingen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast