Ik ben een 19 jarige jongen die sinds zijn 14e is begonnen met blowen. Vanaf 14 tot 17 jaar was dit nog helemaal geen probleem, ik rookte per weekend samen met twee vrienden 1 of 2 jointjes en dan waren we echt de hele avond zo stoned als een garnaal.
Zodra ik 18 werd is mijn wiet gebruik echt heel erg extreem veranderd dit kwam mede doordat de coffeeshop 100m vanaf mijn school zit. zodra we een tussenuur hadden gingen we met zijn allen naar de shop om even een jointje te roken. tot nu toe had ik het gevoel dat ik het goed in de hand had totdat ik door de politie werd opgebeld en op verhoor moest komen omdat ik verdachte was van openlijke geweldpleging tegen personen.
vanaf dat moment stortte mijn wereld in elkaar in aangezien het altijd mijn allergrootste droom is geweest om bij de politie te werken (hier krijg ik waarschijnlijk veel negatieve reactie's op maar besef wel dat niet iedere agent een klootzak is) mijn hele toekomst plan was weg en ik werd depressief want ik wist totaal niet wat ik anders moest.
Toen is mijn wiet-verslaving begonnen. Het begon met 1 jointje per dag maar zonder dat ik het mezelf besefte werd ik na iedere joint die ik rookte alleen maar depressiever zodra ik nuchter was dus begon ik steeds meer te roken.
Op het hoogte punt van mijn verslaving rookte ik 10 joints per dag. Ik werd wakker en het eerste wat ik deed was een joint draaien, deze rookte ik op tijdens het wachten op de bus , zodra ik op school was rookte ik iedere pauze/tussenuur een jointje met een klasgenoot. Uit school zat ik altijd tot 5 uur in de shop. Zodra ik thuis was rookte ik nog 3 jointjes en ging ik slapen.
nu even een opsomming van alle negatieve effecten die wiet gebruik op mij hebben gehad.
-extreem dikke vreetbuien ( ben in een halfjaar 12kg aangekomen)
-heel erg depressief.
-Mijn school prestatie's zijn dramatisch.
-Slecht slapen.
-Ik was altijd heel erg sociaal maar kreeg door het gebruiken moeite om met mensen te praten.
-100 euro per week aan wiet uitgeven
-Mijn intelligentie ging EXTREEM achteruit.
-Niks boeide me nog en ik heb meerdere keren nagedacht over zelfmoord.
Het punt waarop ik erachter kwam dat het tijd was om te stoppen is nu een week geleden, ik werd echt helemaal gek in mijn hoofd en heb toen mijn moeder verteld dat ik verslaafd was(Ze werd gelukkig niet kwaad maar was wel heel erg teleurgesteld)Zij heeft meteen de huisarts gebeld en ik kon dezelfde middag nog langskomen.
Heb medicijnen gekregen tegen angst en een zeer sterk slaapmiddel.
de afkick verschijnselen die ik tot nu toe beleef zijn de volgenden.
- Voor het eerst sinds tijden droom ik weer, dit zijn helaas wel nachtmerrie's.
- Helemaal bezweet wakker worden.
- Totaal geen trek in eten ( dit zie ik als een positief effect kan nu mooi weer wat afvallen)
- Heel erg snel aangebrand.
- Rusteloos.
- Pijn in de hartstreek.
- Hoofdpijn.
ik ben nu dus een week ''Clean'' en begint me nu al goed te bevallen! Heb weer zin om dingen te ondernemen en begin weer wat socialer te worden.
Dit is natuurlijk nog maar een dikke week maar als het zo blijft doorgaan weet ik zeker dat ik mijn verslaving kan overwinnen!
had nooit gedacht dat wiet mijn leven zo zou kunnen beheersen.
Peace