Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van pep/amf...?

Voor alle verslavingsverhalen over wiet, alcohol, heroïne, GHB, benzo's ,...

Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van pep/amf...?

Berichtdoor batcrazybutnice » do sep 05, 2013 12:59 pm

Hallo :)

Zal mezelf, of beter gezegd mijn situatie, eerst even kort voorstellen:

Ik ben een 26 jarige man met een 'clean' leven, maar die zijn puberteit ook wel heeft gehad.
Experimenteren tot gebruiken tot uiteindelijk zelfs misbruiken.
Maar de dag dat ik mijn klik maakte, ben ik dan ook cold turkey gegaan met alles.
Niets meer aangeraakt sinds die ene dag en ondertussen 7 jaar clean.
Het enige middel dat ik (naar mijn gedachte) wel in de hand had, was amfetamine.
Dit net omwille van zijn functionele aspect, tegenover de andere drugs die voor mij eerder een ontsnapping waren aan de dagelijkse sleur van het leven.

Ok, dit gezegd zijnde, hier komt mijn huidige probleem:
Ik heb er een nogal ruig jaar achter zitten (veel tegenslagen), en dit in combinatie onregelmatige werkuren, heb ik slapeloosheid ontwikkeld. Dit was eind juni.
Naar de dokter geweest, benzo's gekregen, maar wel een atypische vorm van.
Clonazepam (merknaam Rivotril), 0,5mg.
Het atypische aspect aan deze benzo is de veel langere halfwaardetijd (gaande van 15 tot 50u, afhankelijk van gebruik).

Dit heeft me geholpen met mijn slaapprobleem de eerste dagen, 1mg per nacht.
Dan heb ik weer wat tegenslagen gekregen en ben ik 2 weken zwaar beginnen misbruiken.
Gemiddelde dosis 4-5mg per nacht in combinatie met alcohol.
(Voor de vragers, hoe...? Ik kreeg bij de apotheker een doosje van 150 pillen in plaats van 50).

Ondertussen heb ik wel weer de klik gemaakt, maar deze keer is cold turkey niet zo simpel.
Ik heb al veel gebruikt in mijn leven en alles kon ik van dag één laten.
Maar benzo's, is me dat een vies spul :)

Wel nu, ik heb al eens een gesprek gehad met de dokter, neerkomende op geleidelijke afbouwing.
Maar uit zelfkennis weet ik (en heb ik ondertussen na enkele pogingen al wel ontdekt) dat dit een helse opdracht zou worden.

Cold turkey, slapeloze nacht, opstaan, amfetamine.
En daar begint het verhaal?

Het is niet mijn bedoeling om een dagelijkse gewoonte te maken van pepgebruik.
Ik wil proberen om, met geleidelijke afbouwing van de dosissen, wel onmiddellijk met mijn benzo's te kunnen stoppen.
(Overdag wakker blijven, en elke dag iets vroeger stoppen met een telkens kleinere dosis?)

Enige mensen met ervaring, raad, ... ?

Alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen en hierop te reageren, much appreciated! :hulde:

D.
Laatst bijgewerkt door batcrazybutnice op vr sep 06, 2013 7:19 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
batcrazybutnice
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do sep 05, 2013 12:32 pm

Re: Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van amfetamine

Berichtdoor ge0ks » do sep 05, 2013 1:46 pm

Hoelang gebruik je al dagelijks benzo's? Benzo's kan je niet zomaar cold turkey stoppen ivm afkick. Pep daarentegen lijkt me het beste dat je in één keer stopt, afbouwen is niet nodig. Ik zou open met je dokter spreken ( ook over je pep gebruik ) en horen wat hij te zeggen heeft.

Mss dit topic verplaatsten naar verslaving?
ge0ks
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 109
Geregistreerd: di feb 22, 2011 3:42 am

Re: Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van amfetamine

Berichtdoor batcrazybutnice » do sep 05, 2013 1:54 pm

Benzo's dagelijks sinds eind juni, tot eind augustus. Dus een 8-tal weken.
Nu is het gebruik zo wat op en af gegaan, in de zoektocht naar een normaal slaapritme zonder benzo's.

Misschien wel, maar ik zou niet weten hoe dit te wijzigen, ben pas nieuw van vandaag :)

Bedankt voor de reactie!
batcrazybutnice
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do sep 05, 2013 12:32 pm

Re: Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van amfetamine

Berichtdoor ge0ks » do sep 05, 2013 2:05 pm

8 weken is nog niet extreem lang, best nu stoppen nu het nog kan. Een arts die je benzo's voorschrijft heeft het imo niet zo goed met je voor.
ge0ks
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 109
Geregistreerd: di feb 22, 2011 3:42 am

Re: Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van amfetamine

Berichtdoor batcrazybutnice » do sep 05, 2013 2:15 pm

Inderdaad, en ben ik nu aan het pogen.
Alleen is er de complicatie van mijn tijdelijke misbruik (nog altijd spijt van).
Hierdoor op korte tijd een vrij hoge tolerantie opgebouwd. Dit en het feit van de lange halfwaardetijd.

Maar indd, weg met dat spul!
batcrazybutnice
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do sep 05, 2013 12:32 pm

Re: Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van amfetamine

Berichtdoor Basshoven » vr sep 06, 2013 2:29 am

Ik heb wat langer dan een jaar diazepam geslikt, eerst gebruikt toen misbruikt. Ben inmiddels 3 of 4 weken benzo-free. Cold-turkey raad ik je sterk af met benzo's, beter volg je een erg traag afbouwschema anders is het geen doen en ook gewoon ongezond voor je lichaam.

Pep gebruiken tijdens je benzo-detox is sowieso een big no-go, je bent door de detox gevoeliger voor stimuli, een kopje koffie kan de ontwenningssymptomen al verergeren laat staan wat amfetamine met je doet.

Ik heb over mijn ontwenningsproces ook een topicje gemaakt, mss heb je er wat aan, staan handige links in naar sites die je misschien behulpzaam vindt: verslaving-downers/benzo-s-van-de-benzo-s-afkomen-t6709.html

Succes iig, benzo's are a bitch to kick maar je komt er heus wel doorheen :)
Basshoven
Offline
 

Re: Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van amfetamine

Berichtdoor Einstein » vr sep 06, 2013 4:15 am

Amfetaminegebruik tijdens een benzoafkick lijkt me inderdaad helemaal niet best. Kan me zo voorstellen dat je daar vooral paranoïde van zult worden :#:
Ga het topic inderdaad even in het verslavingforum zetten :rock:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van amfetamine

Berichtdoor hansvaak » vr sep 06, 2013 6:59 am

Vuur met vuur bestrijden, ik zeg doen!

Je snapt toch zelf ook wel dat het niet gaat werken op die manier? Je moet t alleen nog beseffen.
Not to do list: Heroïne, cocaine/crack, nicotine, methadon, benzo's en je vader.
hansvaak
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 160
Geregistreerd: di apr 30, 2013 1:13 pm

Re: Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van amfetamine

Berichtdoor batcrazybutnice » vr sep 06, 2013 6:06 pm

Ben het inderdaad aan het herevalueren...
Ik ben enorm impulsief geworden laatste weken en vooral die langdurige werking van benzo's beu.
Ben al 3 weken op ziekteverlof en ik ben nog altijd geen mens overdag, owv de pilletjes.
Dus laat staan dat ik deftig alles op een rijtje kan zetten.

Ik ben fundamenteel van het principe dat de slaagkans van CT alleen maar afhangt van je eigen wil.
Maar benzo's hebben inderdaad zo hun eigen willetje wel, heb ik ondertussen ondervonden.
Vies verslavend spul man :/

Maar de pep zal ik inderdaad misschien toch maar terug even in de kast leggen.
Gesprek met dokter naar maandag verplaatst, en ik wil bij een afbouwschema althans toch andere benzo's, met een kortere halfwaardetijd, vragen.
Want dit wazig verziekt gevoel ben ik ondertussen ook wel meer dan beu!

Basshoven, bedankt! Ik ga de tekst nu eens op m'n gemakje doorlezen :)
batcrazybutnice
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do sep 05, 2013 12:32 pm

Re: Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van amfetamine

Berichtdoor Trippie » vr sep 06, 2013 6:11 pm

Nee man, verschrikkelijk slecht idee, niet doen.

Als het niet lukt om met benzo's te stoppen kun je beter wat rustiger afbouwen. Pep gaat misschien een weekje helpen (al betwijfel ik dat zelfs) en dan ga je merken dat pep je slaapritme gewoon nog harder verstoort en nog een heleboel andere bijwerkingen heeft die je niet graag met een benzo afkick combineerd en zit je nog verder in de put.
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van pep/amf...

Berichtdoor batcrazybutnice » vr sep 06, 2013 7:22 pm

Misschien niet nee. Ga er zeker rekening mee houden.
Had gewoon gehoopt op een korte termijnsplan, pijnlijk maar effectief, om uit die benzo-roes te raken.
Maar het zal misschien toch afbouwen worden best.
batcrazybutnice
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: do sep 05, 2013 12:32 pm

Re: Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van pep/amf...

Berichtdoor Enya » vr sep 06, 2013 9:07 pm

Ikzelf zou het ook zo doen. Of anders zou ik gaan gokken, vrouwen slaan, bowling ballen...
Amanda Knox = “Other people ask for tranquilizers, cry, shout that they didn’t do it, that they’re in pain, that they can’t go on…Many prisoners bang their heads against the walls, sew up their mouths, scream, vomit, cut their wrists. But she showed no reaction,” the guard said."
Avatar gebruiker
Enya
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1060
Geregistreerd: zo nov 18, 2012 12:01 pm

Re: Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van pep/amf...

Berichtdoor Poseidon » za sep 07, 2013 1:13 am

Die goeie ouwe Deranged heeft wel 100x aan me ge-pmt dat hij zijn cocaïne verslaving overwonnen had metbehulp van Snelle jelle. was ook mijn remedie zij ie :snort: :snort: :snort:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van pep/amf...

Berichtdoor Claviceps » za sep 07, 2013 4:01 am

Het beste is om advies te zoeken bij je dokter zoals al meerdere malen vermeld. In het geval van de benzo die je gebruikt hebt en de doseringen kunnen er serieuze gevaren zitten aan het abrupt stoppen. In overleg met je dokter zou een goede route zijn om samen een afbouwschema op te stellen en inderdaad te verzoeken om tijdens deze periode een benzo te krijgen die het best geschikt is voor dit doeleinde. Op deze pagina vind je een mooi overzicht van veel benzo's en halveringstijden: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_benzodiazepines

Het slechte nieuws is dat een klein percentage mensen die langdurig afhankelijk zijn geweest van benzodiazepines nog lang na het stoppen van gebruik negatieve effecten merken. Zie Benzodiazepine Withdrawl Syndrome. Gezien je kortstondig gebruik zal het hopelijk mee vallen.

Het gebruik van pep zou ik in ieder geval reduceren naar therapeutische doseringen als je het echt nodig hebt, maar bij voorkeur helemaal ermee stoppen. Gezien je slapeloosheid problemen is pep natuurlijk geen verstandig middel om te gebruiken. Eventueel zou je met de huisarts kunnen spreken over alternatieven waarbij melatonine op voorschrift je wellicht kan helpen. In vergelijking met andere medicatie is deze van milde aard met weinig bijwerkingen. Melatonine niet op voorschrift (bv van de Etos) verkregen bevat vaak te weinig actieve stof.

Probeer in ieder geval vrede en acceptatie te zoeken met het feit dat er nogal wat discomfort gaat plaats vinden tijdens dit proces. In het geval van benzo's kunnen bepaalde emotionele aspecten ook weer opnieuw opleven omdat deze eigenlijk gedurende de periode van gebruik onderdrukt zijn. Als je slapeloosheid voortkomt uit mentale problematiek, traumatische ervaring etc. dan zou het kunnen helpen om professionele hulp te zoeken om hier een uitlaat voor te vinden. Wellicht dat je kunt beginnen om er met een goede vriend of vriendin over te praten.

Wees ook niet bang om voor een second opinion te gaan als je je niet kunt vinden in de adviezen van je arts. Afhankelijk van de problematiek kan een door verwijzing naar een psychiater ook uitkomst bieden als second opinion.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Een benzo-verslaving wegwerken met behulp van pep/amf...

Berichtdoor Poseidon » za sep 07, 2013 1:10 pm

Zoals gezegd door Basshoven & Claviceps: een afbouwschema werkt het beste.
Veel mensen gesproken die daardoor er van af gekomen zijn.

Van speed krijg je ernstige slaapproblemen en ik heb zo'n donkerbruin gevoel dat je tijdens de plafonddienst hevig gaat hunkeren naar een benzo :roll2:

Wellicht ook als je brak de volgende dag door moet komen. Zou een lekkere pijp hasj of wat codeïne op moeilijke momenten geen soelaas bieden? Schat wel in of je verslavingsgevoelig voor maryuana en dat soft-opiaat bent want anders ben je 2 of 3 x de pineut :(

veel succes :)
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving - Downers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner