Het gaat ontzettend goed met me. Nog steeds clean en nuchter gelukkig.
Wat betreft mijn spanningen en angsten, ik heb de diagnose PTSS gekregen. Ik ben nu bezig met een logboek bijhouden wat de triggers zijn die voor angsten en herbelevingen zorgen. Vanuit dat logboek gaan ze een behandeling opstellen. Dat wordt een EMDR behandeling. Daarmee hoop ik de kern van de verslaving aan te pakken.
Wat betreft het 12 stappen programma. Die houd mij tot dus ver clean. Ik heb genoeg fellows om me heen die ik kan bellen en die ik zie op meetings. Ook werk ik met een sponsor aan de daadwerkelijke 12 stappen. Die zorgen ervoor dat je een soort spirituele reis naar binnen maakt en je ervan bewust maakt dat je verslaafd bent. En in dit programma doe je aan volledige absinent leven. Zelfs geen drankje af en toe of een benzo. En ik denk dat dit de enige manier is voor mij om echt niet door te slaan in een ander middel.
Ik gebruik nu ook een onderhouds dosis Baclofen 80mg die ik van Brijder (!) Voorgeschreven krijg. Ik hoop dat ze er meer mee gaan werken voor andere mensen die het nodig hebben.
Dus tot dusver even mijn update