Tegen die tijd kwamen ook GHB en Ketamine meer op de voorgrond in het uitgaansleven en onder druggebruikers in het algemeen.
Ketamine heb ik ook mee geexperimenteerd, maar nooit echt te ver mee gegaan, net als ik m'n xtc- gebruik en het snuiven ( speed,coke) vrij goed onder controle hield.
Alleen heb ik de controle verloren toen ik in aanraking kwam met GHB, het heeft een heel ander effect dan xtc, ook al werd het toen vloeibare xtc genoemd.
Kwam er ook pas dan iets later achter dat het eigenlijk een anestheticum is ipv een bewustzijnsveranderende upper/phenetylamine.
Wist wel dat je moest oppassen met het combineren met alcohol en met de dosering.
Dat deed ik ook wel, maar de effecten hadden me op de duur helemaal in z'n greep.
Een fijn euforisch gevoel, ontspannen, geen angst, sociaal, erotisch enz enz.
Mijn gebruik breidde zich uit van weekendgebruik naar dagelijks gebruik en uiteindelijk 24/7 gebruik, letterlijk. Dus ook 's nachts en om de 2 uur een dosis.
Heb me laten opnemen uiteindelijk en werd volgepropt met pillen ( kalmeringspillen): diazepam, alprazolam enz.
Telkens ontwende ik vrij gemakkelijk en gebruikte ik niet in de veilige omgeving die de instelling me bood, maar telkens ik op ontslag ging herviel ik terug.
Na nog eens een opname , werd ik op onderliggende psychiatrische stoornissen onderzocht,en al snel stelde de psych vast dat ik leed aan een angststoornis, wat volgens hem mijn GHB-verslaving verklaarde.
Hij liet me afkicken met benzo's dus, maar deze bouwde hij af omwille van het verslavingsrisico en de gewenning aan de stoffen.
Ik kreeg van hem tegen de angsten wel een antidepressivum ( venlafaxine) en een anti-psychoticum voorgeschreven.
Niet dat ik psychotisch was, maar hij zei dat deze middelen naast de antipsychotische werking ook een sterk kalmerend effect hadden. Eerst nam ik Risperdal, maar had teveel bijwerkingen en vervolgens kreeg ik Zyprexa Velotab 5 mg voorgeschreven.
Ik voelde wel effect van de medicatie en na een tijdje voelde ik me klaar om nu op ontslag te gaan en geen G meer te gebruiken, maar mijn medicatie te nemen , af en toe mss nog eens een jointje/pilletje en ik was ook bereid om naar een psycholoog te gaan om met mijn angsten om te leren gaan en ook liet ik me dit keer ambulant verder begeleiden door een psychiater ( niet die van het ziekenhuis, maar ook een psych die zelf veel wist van verslavingen).
Al snel stopte ik ( stiekem) met mijn medicatie en herviel ik.
De angsten kwamen nog erger terug ( waren nooit echt onder bedwang geweest ondanks de medicatie), ik zocht weer mijn heil tot m'n ultieme anti-angstdrug: GHB.
Gelukkig heb ik mijn hele verhaal, van mijn herval/angsten en de medicatie die ik nam , maar blijkbaar itt tot wat ik hoopte me niet echt hielp tegen de nieuwe psych verteld van A tot Z
Deze arts vroeg ik om benzo's, maar hij weigerde.
Hij gaf dezelfde uitleg waarom niet , maar schreef andere medicatie voor en vertelde me erover:
Baclofen en Pregabaline.
Baclofen was een soort ghb-analoog vertelde hij en ook over pregabaline vertelde hij, dit medicijn werkte niet op het gaba systeem, zoals Baclofen ( gaba-b subunit , net als G); maar had een complexere werking en werkte wel degelijk tegen angst en beide medicijnen boden geen risico tot misbruik/verslaving tolerantie enzovoorts.
De merknamen zijn Lioresal en Lyrica, in Belgie toch.
Momenteel ben ik al 3 jaar GHB-vrij en ook veel minder angstig, de medicatie vind ik echt bijna wonderbaarlijk, een enorm goede combinatie imho.
Lioresal neem ik 4 x dagelijks een tablet van 25 mg
Lyrica 2 x dagelijks een capsule van 300 mg.
Af en toe gebruik ik wel nog eens speed,wiet,xtc,coke en anderen ( maar net als vroeger, enkel tijdens het uitgaan, nu ja, behalve de wiet, niet dagelijks, maar wel meerder malen per week, vooral 's avonds ( gemiddeld 1 gram per week nu nog).
Wel gebruik ik ( bij wijze van zelfmedicatie) regelmatig GABA, of GABA-analogen en tevens (minder vaak) GHB-analogen, of GABA-analogen, GABA-b analogen, GHB-receptor agonisten, via online venders of via andere bron.
Buiten GABA heb ik het dan over
GABOB ( GABA-c receptor agonist)
GHV (g-hydroxyvaleraat)
GCL (g-crotonolactone)
GVL ( g-valerolactone)
Picamilon
Tiagabine
Phenibut
L-glutamine (glutamine) en ook glutamaat ( l-glutamaat)....
L-theanine ( zit in thee) was ik nog vergeten en
1,4 Butaandiol ( niet vaak, omdat het vrij sterk en verslaven is net als g-hb en g-bl
Tiagabine
Maar dus geen GHB meer of GBL.
En die supplementen , doel op de ghb-analogen ( GHV/GVL/GCL) gebruik ik niet zo vaak en zijn vele malen lichter qua effect, zelf niet recreatief ofzo vind ik
Ook Phenibut misbruik ik niet, is beetje vergelijkbaar met Baclofen, maar koop het via via omdat het spijtig vind ik, niet als medicijn verkrijgbaar is.
Ook gebruik ik geen benzodiazepines, noch via straatdealers, nog RC-benzo's online.
Ben van plan om buiten m'n dagelijks jointje 's avonds stilaan ook te gaan kappen met speed,xtc,coke.
Ga toch al niet zo vaak meer uit, en alcohol ben ik ook mee gestopt, sinds ik medicijnen neem.
Dank voor het lezen en hoop dat mede-lotgenoten er evt.iets aan hebben.
En ook of er nog mensen/g-gebruikers/verslaafden zijn die door middel van baclofen en/of pregabaline of gabapentine (merknaam Neurontin) van hun GHB verslaving zijn afgeraakt.
Of gebruikers van bovengenoemde stoffen die ik als zelfmedicatie gebruik, die er ook goede of slechte ervaringen mee hebben???
Of eventueel ex-verslaafden die dmv andere medicijnen zijn afgekickt van de G, ben ik ook zeker benieuwd naar?
Of mensen die ook een G-verslaving hebben en die via GHB ( zelf of de medische ( Xyrem) zijn kunnen afbouwen tot 0???
Ook zou ik graag weten of andere mensen GHB gebruiken omdat ze vanzich zelf weten dat ze nogal angstig zijn, m.n.in sociale situaties? Iemand die daar een oorzaak of verband tussen weet te leggen?
Of mensen die hun G-addictie of hun angsten door benzodiazepines en/of andere downers proberen te stoppen?