zo jan 17, 2016 12:17 pm
zo jan 17, 2016 12:20 pm
zo jan 17, 2016 3:42 pm
zo jan 17, 2016 4:06 pm
zo jan 17, 2016 4:59 pm
Druks schreef:Misschien ook handig om de achterliggende problematiek (bang om tegen te vallen op werk, etc) aan te pakken ipv alleen maar afkicken.
zo jan 17, 2016 5:06 pm
zo jan 17, 2016 5:11 pm
zo jan 17, 2016 6:05 pm
zo jan 17, 2016 8:22 pm
HieronymusIV schreef:zeker, om als een sterker mens uit die vreselijke therapie te komen. Dat is de gedachte. Daarvoor laat u nu mijn baan en opleiding vallen om aan herstel te werken. Echt er aan ' te werken '.
En zoals hierboven wordt gezegd door een medeforummer, dat ik aan mijn onderliggende problemen moet werken in plaats van alleen afkicken..
Dat, dat heet nou therapie. 24 uur per week.
zo jan 31, 2016 7:31 am
HieronymusIV schreef:zeker, om als een sterker mens uit die vreselijke therapie te komen. Dat is de gedachte. Daarvoor laat u nu mijn baan en opleiding vallen om aan herstel te werken. Echt er aan ' te werken '.
En zoals hierboven wordt gezegd door een medeforummer, dat ik aan mijn onderliggende problemen moet werken in plaats van alleen afkicken..
Dat, dat heet nou therapie. 24 uur per week.
zo jan 31, 2016 11:46 am
di feb 02, 2016 12:11 am
di feb 02, 2016 2:14 am
di feb 02, 2016 12:28 pm
di feb 02, 2016 12:50 pm
di feb 02, 2016 5:42 pm
di feb 02, 2016 6:04 pm
Machiavelli schreef: Ik ben blij voor je dat je nog leeft, maar ik vind het echt fucking debiel dat je onder invloed van ghb achter het stuur kruipt. Op zo'n moment maak je niet alleen de keuze om jezelf van je leven te beroven, maar je brengt medeverkeersdeelnemers ook in levensgevaar.
do feb 04, 2016 5:56 pm
snuifduif schreef:Machiavelli schreef: Ik ben blij voor je dat je nog leeft, maar ik vind het echt fucking debiel dat je onder invloed van ghb achter het stuur kruipt. Op zo'n moment maak je niet alleen de keuze om jezelf van je leven te beroven, maar je brengt medeverkeersdeelnemers ook in levensgevaar.
Niet dat je ongelijk hebt, je brengt er anderen mee in gevaar. Maar zo iets zeggen is achteraf natuurlijk makkelijk gedaan.
Verslaafden zien vaak zelf ook wel in dat ze hun leven kapot maken, en anderen veel pijn doen. Maar om er echt iets aan te doen is veel moeilijker. Een alcoholist zal ook wel weten dat je niet onder invloed moet rijden, maar om die keuze bewust te maken zit er echt niet in.
vr feb 05, 2016 1:46 am
vr feb 05, 2016 2:08 am
snuifduif schreef:Omdat het zo'n groot deel van hun leven is. Natuurlijk weet iedereen dat rijden met alcohol gevaarlijk is. Maar als je vrijwel 24/7 onder invloed bent en je daar verder ook vrijwel geen controle over hebt is het vrij lastig om nog actief te overwegen of je wel of niet moet rijden.
Je 'moet' gebruiken, maar ja. Je moet ook naar je werk/school. Neem de trein, maar goed je hebt een auto. En bij continue gebruik voel je je ook normaal bij gebruik. Dus eigenlijk kan het best in je hoofd. Het gaat ook goed, tot je dus van de dijk af rijdt.
Ik denk gewoon niet dat je iemand kunt veroordelen op domme keuzes die ze hebben gemaakt tijdens een verslaving.
vr feb 05, 2016 2:39 am
djeemen schreef:
De verantwoordelijkheid ligt altijd bij jezelf. Ook al kun je er 'niks' aan doen, je bent wettelijk en moreel schuldig.
vr feb 05, 2016 10:02 pm
snuifduif schreef:Omdat het zo'n groot deel van hun leven is. Natuurlijk weet iedereen dat rijden met alcohol gevaarlijk is. Maar als je vrijwel 24/7 onder invloed bent en je daar verder ook vrijwel geen controle over hebt is het vrij lastig om nog actief te overwegen of je wel of niet moet rijden.
Je 'moet' gebruiken, maar ja. Je moet ook naar je werk/school. Neem de trein, maar goed je hebt een auto. En bij continue gebruik voel je je ook normaal bij gebruik. Dus eigenlijk kan het best in je hoofd. Het gaat ook goed, tot je dus van de dijk af rijdt.
Ik denk gewoon niet dat je iemand kunt veroordelen op domme keuzes die ze hebben gemaakt tijdens een verslaving.
vr feb 05, 2016 10:52 pm
za feb 06, 2016 2:30 am
za feb 06, 2016 3:00 pm
HieronymusIV schreef:Dus ik zeg over een maand mijn school en werk op (want hoe het mogelijk is weet ik ook niet maar ondanks alles ben ik dus 38 uur per week bezig met school en werk) en ga ik 3 dagen per week schema therapie volgen. Het wordt zwaar, ik zie er tegen op. Ik vind het vreselijk om mijn oh zo leuke baan op te moeten zeggen. Mij ziek te moeten melden. Maar het is nodig. Dit KAN ZO NIET VERDER. Dit word absoluut zonder enige twijfel mijn dood. In 2 jaar tijd 2 keer detox, 3 keer ambulance, 4 ongelukken.
En wie ik al dood had kunnen rijden, de schaamte. Wat ik mensen aan doe. Het is echt vreselijk!
Ook @Maurits wil ik bedanken en sterkte wensen. Voor zijn aandacht en steun.
Super!
''It's never too late te be the person you were meant to be''
za feb 06, 2016 3:22 pm
do feb 18, 2016 8:52 pm