Perry schreef:Diazepam is voornamelijk anxiolytisch als ik mij niet vergis. Geen extreem slaapverwekkende benzo dus. Zoveel diazepam slikken terwijl je geen extreme afkick ervaart (enkel slapeloosheid en wat ongemak) heb je vooral jezelf mee te pakken, want 't duurt er alleen maar langer door. Diazepam heeft een halfwaardetijd van 20-100 uur en de primaire actieve metaboliet (Desmethyldiazepam) zelfs van 36-200 uur! Ik weet niet hoeveel mL/mg GHB je gemiddeld nam, maar 10+15+10mg -> 35mg, met nog wat aftrek vanwege de tijd, maar dat zal op ong. 30mg komen + primaire actieve metaboliet. Het idee van diazepam voorschrijven bij een afkick, is dat er in zekere zin automatisch een geleidelijke verlaging van de concentratie in je systeem plaatsvindt. Daar heb jij nu waarschijnlijk juist een piek van gemaakt..
Echter lukte het me niet te slapen en heb rond een uur of 1 nog eens 10mg genomen.
Perry schreef:Ik slaap vaak genoeg 2 nachten niet, dus ik kan je uit betrouwbare bron vertellen dat je dat slaapgebrek wel overleefd.
Fedex schreef:Zo zat ik er vorige week ook bij. Inmiddels gaat het weer prima. Ik zelf vind het vreemd dat je niet in de ochtend bent begonnen met de diazepam. Zo bouw je genoeg op om te kunnen slapen en heb je ze ook niet nodig voor de nacht. En dat je je de eerste paar uur zo voelt is normaal. Bouw je de diazepam wel af? Ik heb te snel gewild de voorlaatste keer, met paniek aanvallen tot gevolg. Wel goed dat je nog onder behandeling bent bij een verslavingsarts. Ik heb mezelf even voor gelogen. Pas toen de afronding van het traject naderde toch bekend dat ik een terugval had. Ik kon zo de diazepam Detox in. Helaas ook na het traject ook een paar keer een terugval gehad en er zelf uit moeten komen en dat vond ik doodeng.
Fedex schreef:Nee dat gelukkig niet maar ik had wel hele levendige dromen, en dat kan ook Diazepam wezen. Maar die slaap verlamming wat je laatst schreef is wel erg heftig. Misschien ook bespreekbaar maken met je arts. Hou je tijdens de afkick ook je bloeddruk en hartslag bij vraag ik mij af? Schijnen velen niet te doen. Maar ik ben een echte bangerik...
Fedex schreef:Ik denk dat het komt omdat de diaz nog actief waren, al weet ik het natuurlijk niet zeker. Persoonlijk had ik geprobeerd die twee dagen gebruik af te bouwen. Met diaz nog werkzaam in je bloed schijnt dit makkelijker te zijn. Maar kijk uit met het nemen van g en diaz tegelijk. Gelukkig is het nu weekend en heb je even de tijd om te relativeren. Heel veel sterkte, en maak niet nog vaker zoals mij deze fout. Ook ik was bang dat de diaz niet meer zijn werk deden, zie mijn topic
koala schreef:Fedex schreef:Ik denk dat het komt omdat de diaz nog actief waren, al weet ik het natuurlijk niet zeker. Persoonlijk had ik geprobeerd die twee dagen gebruik af te bouwen. Met diaz nog werkzaam in je bloed schijnt dit makkelijker te zijn. Maar kijk uit met het nemen van g en diaz tegelijk. Gelukkig is het nu weekend en heb je even de tijd om te relativeren. Heel veel sterkte, en maak niet nog vaker zoals mij deze fout. Ook ik was bang dat de diaz niet meer zijn werk deden, zie mijn topic
Alle ghb is door de wc en heb alles opgebiecht thuis en bij de verslavingszorg. Zodra deze ellende voorbij is gaat ook de rest van het doosje diaz in de vuilnisbak. Ik denk alleen vanavond voor slaap nog wat te moeten nemen en misschien morgen een halve, om het af te bouwen. Indien ik nu nog ghb gebruik raak ik echt alles kwijt, dus dit was ook echt de laatste keer. Ik heb geen afkick momenteel. Wel wat loom/moe/wazig van de diaz. Hopelijk vanavond lekker slapen. Wederom een wijze les. Eenmaal verslaafd, altijd verslaafd. Ook 1 buis kan niet. Evenals andere drugs en alcohol. Dit besluit staat nu vast en sta er ook echt achter. Ik hoop dat het me ver gaat brengen vanaf nu.
rob91 schreef:koala schreef:Fedex schreef:Ik denk dat het komt omdat de diaz nog actief waren, al weet ik het natuurlijk niet zeker. Persoonlijk had ik geprobeerd die twee dagen gebruik af te bouwen. Met diaz nog werkzaam in je bloed schijnt dit makkelijker te zijn. Maar kijk uit met het nemen van g en diaz tegelijk. Gelukkig is het nu weekend en heb je even de tijd om te relativeren. Heel veel sterkte, en maak niet nog vaker zoals mij deze fout. Ook ik was bang dat de diaz niet meer zijn werk deden, zie mijn topic
Alle ghb is door de wc en heb alles opgebiecht thuis en bij de verslavingszorg. Zodra deze ellende voorbij is gaat ook de rest van het doosje diaz in de vuilnisbak. Ik denk alleen vanavond voor slaap nog wat te moeten nemen en misschien morgen een halve, om het af te bouwen. Indien ik nu nog ghb gebruik raak ik echt alles kwijt, dus dit was ook echt de laatste keer. Ik heb geen afkick momenteel. Wel wat loom/moe/wazig van de diaz. Hopelijk vanavond lekker slapen. Wederom een wijze les. Eenmaal verslaafd, altijd verslaafd. Ook 1 buis kan niet. Evenals andere drugs en alcohol. Dit besluit staat nu vast en sta er ook echt achter. Ik hoop dat het me ver gaat brengen vanaf nu.
Sterkte man. Ik heb 9 dagen lang die zooi weer eens misbruikt, ik ga vanavond 21:00 cold turkey proberen te stoppen. Ook geen benzo's want ten eerste heb ik die niet, daarnaast haat ik ze.
Wellicht een tip voor je. Ik heb al eens eerder moeten afkicken (ook cold turkey), ik nam 5-htp, theanine, GABA en glutamine supplementen. De 5-htp icm 1000mg GABA en wat theanine voor het slapen geeft rust in je hoofd. Deze kun je gerust vanaf nu elke dag nemen. Glutamine is een essentieel aminozuur voor je GABA receptors. Het versneld en ondersteund dus je herstel, hiervan kan je tot 40g per dag nemen. Diazepam en eigenlijk alle pammetjes werken ook hard op je GABA receptors. Een afkick van benzo's lijkt dan ook veel op die van GHB; lees angst, onrust, niet kunnen slapen, paranoia. Ik zie dat je aardig wat Diazepam hebt genomen, die werken heel lang door dus het zou zomaar kunnen dat je na 48 ineens wat ongemak voelt terug komen. Dit ligt puur aan die receptors die nog bij moeten komen. Die supps zullen daarbij wel helpen. Ik kan even het artikel niet meer vinden waar ik dit uit heb, maar ik zal nog even zoeken. Alles kun je op internet bestellen. Balen dat het morgen zondag is alleen.
Als je straks van de grootste ellende af bent moet je eens uit gaan zoeken waarom je G zo fijn vindt. Het is naïef om te denken dat je op basis van wilskracht er dit keer wel vanaf kan blijven. Hetzelfde geldt voor mij. Misschien heb je een angststoornis? Of een GABA deficiency.
http://www.balancingbrainchemistry.co.u ... xiety.html
Edit; http://www.alternativementalhealth.com/ ... hdrawal-3/
Het is niet precies het artikel dat ik bedoelde en deze afkick gaat over Xanax, maar een GHB afkick lijkt er dus veel op. Ik heb eens moeten afkicken van xanax, ik vond het zelfs nog erger dan van GHB. In het artikel staat een opsomming van middelen die je kunnen helpen.
Ik probeer het altijd een beetje wetenschappelijk te benaderen. Zo zeggen veel mensen hier bijvoorbeeld dat je mega veel water moet drinken en weinig zout bij een GHB afkick. Laat dat nou precies niet slim zijn. Je lichaam is gewend om mega veel zout binnen te krijgen van de GHB. Als al dit zout ineens wegspoelt krijg je enorme krampen. Verder is het dus imo nuttig om na te gaan wat precies de processen zijn in de hersens en hierop in te spelen.
Keer terug naar Verslaving - Downers
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten