michelle_x89 schreef:Druks schreef:Dat zijn pittige afkickverschijnselen die ik eigenlijk niet herken van cannabis. Professionele hulp inschakelen lijkt me het beste en meest effectief. Zeker als hij zelf ook wil stoppen.
Toen hij minderjarig was is hij eens aanhouden geweest met cannabis opzak. De rechter heeft hem toen naar CAD (centrum alcohol drugs) gestuurd en hij heeft er heel wat uren gesleten maar iedere keer hij buitenkwam moest hij eens hard lachen en deed hij vrolijk verder, dus denk dat hij die professionele hulp ook niet echt gaat appreciëren. Hij rookt al een goede 6jaar iedere dag dus kan me voorstellen dat het niet makkelijk is maar hij bezorgd me in mijn toestand wel veel spanning eerlijk gezegd
Ik zal toch hulp inschakelen en zeg wat met jouw doet, en denk na over jullie toekomst.
Zo'n soort mini interventie met een hulpverlener erbij is echt geen verraad van jouw kant uit.
je kan dan met zijn 2en praten onder begeleiding en die hulpverlener zal niet gaan zeggen JIj doet dit fout of JIJ dat, maar een gesprek voeren vanuit wat doet het met jouw, wat doet het met hem, en naar constuctive oplossingen zoeken.
Dat hij al eerder bij verslavingszorg is geweest zegt niks, merdendeel krijgt een terugval, vaak moeten mensen heel hard op hun bek gaan willen ze beteren, sommige beteren nooit.
Ik hoop voor jullie niet dat het geval is, maar als je wilt knokken voor de relatie, ga ervoor doorloop de trajecten, denk aan jezelf, ze wat het met jouw doet zonder hem te veel verwijten te maken.
Is de maat dan alsnog vol na dat je voor jullie gevoel alles eruit hebt gehaald, dan heeft het helaas niet zo mogen zijn, maar dat ie je dan wel weer.
Klinkt klinisch en hard,maar zo is het leven nu eenmaal vaak, en zover is het nog lang niet.
Grijp deze kans aan, zeg tegen je vriend en aanstaande vader van je kind, tot hier en niet verder ik ondersteun je, we komen er samen door, maar ik wil hier zelf niet aan kapot gaan, en je hebt je een kind om aan te denken.
Nieuw leven kiest niet om geboren te worden, die keuze hebben ze niet, dus aan jouw/jullie de verantwoordelijkheid daar samen wat van te maken.
veel succes.
kansen genoeg dus ga ervoor,