door sarah15 » vr sep 12, 2014 2:26 pm
DRUGS.
Dit is mijn verhaal over drugs. Vroeger werd mij altijd verteld, hoe slecht het voor je is, hoe gevaarlijk de mensen waren die gebruikte. Hoezeer mensen ervan de tering ingingen. Ik zag mensen met handboeien weg worden gebracht op de kermis. Om die 'drugs'. Het heeft zeker nooit aan mijn ouders gelegen dat ik eraan begon.
Het begon met het luisteren naar Hardstyle muziek, je zag de mensen lol hebben, en zich uitleven. Ik ben me hele leven gepest. Als je met mij over straat liep, werd je daarna ermee geconfrenteerd. Het deed me hele leven pijn. Nu nog steeds. Ik wilde zo graag weten hoe het was. Het eerste pilletje was met mijn vrienden. met zn 4en. We zouden allemaal ons mond houden en niemand zou erachterkomen. We zweerden elkaar dat het bij 1 keer zou blijven. Ik had zoiets nog nooit gevoeld. Dit gevoel was onbeschrijvelijk. De dag erna waren we zo erg naar de klote. Niemand wilde dit meer. De tweede keer volgde 3 maanden later, omdat een mevrouw van de brijderstichting ons had verteld dat na drie maanden je blijdschap 'bakje' weer was gevult. Dit keer deed ik het met een meisje uit mn klas en mijn beste vriendin. We gingen naar een feestje en al gauw was hij raak. Iedereen zag het aan ons. En zo ging het de school rond. Daar heb ik nog niet echt veel last van gehad. Het meisje uit mijn klas vond het gevoel zo geweldig, ze wilde 3 dagen erna weer. Ik ben een meisje met een grote mond, maar nee zeggen durf ik niet. Zo volgde keer 3. Ik regelde de pilletjes via een jongen die ook in mijn klas zat. Zo werden ook wij betere vrienden. Hij vroeg me of hij geld mocht lenen, en dat keer op keer. Ik wilde dat ook niet want ik zag hoe erg hij in de put zat met zijn gokverslaving. Maar je hebt liever dat hij geld leent van een betrouwbaar persoon dan van rare mensen. Ik kreeg mijn geld terugbetaalt in pillen. Dat wilde ik niet. Ik wilde niet meer. Maar ik zag die arme jongen, hij kon mij geen geld bieden. Ik had de pillen weer op zak. En zo was het elke zaterdag raak. Doordeweeks. Ik zag mezelf de diepe tering in gaan. Kon nergens meer blij om zijn. Daarna heb ik het in de derde weer gedaan met een meisje uit me klas en haar vriendinnen. Hun ouders kwamen erachter. Ik heb me tijden heel bang gevoelt dat ook mijn moeder er zou achter komen. Ik had ook schuldgevoelens dat ik andere eraan had geholpen. Maar dat was absoluut niet mijn bedoeling. Mijn oude vriendinnen zijn heel vaak boos op me geweest. en dat begrijp ik heel goed.. Ze zagen me naar de tering gaan. Ik kreeg nieuwe vriendinnen, die hetzelfde waren als mij. Zichzelf kwijt. Maar als je die mensen opzoekt, ga je samen naar de tering. Na driekwart jaar was ik uitgekeken op de pillen. Ik ging samen met mijn nieuwe beste vriendin Pep kopen. Ik wil het hier niet eens over hebben. Jezus wat is dat spul slecht voor je. Nachten niet slapen, niet eten niet drinken. Geen energie, je kan niet meer nadenken. Alles om je heen betekend niets voor je. Het enige wat je wilt, is dood. Na de pep gingen we cocaine of tewel bol gebruiken. We hadden geen geld, dus steelde ik het van mijn zus. Iets wat ik nooit zou doen. ze betaald alles voor me. We zijn gewoon niet meer goed in ons hoofd. Mijn moeder heeft het al zovaak aan me gevraagd of het waar is. Ik blijf het ontkenne, haar vertellen dat ze niet goed is. Ze is gewoon zo bang, en ik begrijp waarom ze bang is want ik zie hoe ik nu word. Ik en samen met nog een vriendin ze ouders zijn het nog nooit te weten gekomen. En dat wil ik zo houden. We worden gezien als 'Het drugsploegje' alsof we enge mensen zijn, die niet leuk meer zijn. Ons leven is niet meer zoals hiervoor. En dit allemaal na die ene keer. En nee. Ook JIJ houd het niet bij 1 keer. Zo is het leven. Klaar. We zijn ook in situaties terecht gekomen, die niemand mee wil maken. School verkloot, sociale contacten verkloot, relatie met ouders verkloot. Alles is kapot.
Zo dit was mijn verhaaltje in het kort. dat is eruit.