Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Mn verhaaltje

Wil je iets kwijt over je verslaving, heb je een vriend die te veel neemt, of zoek je steun bij het stoppen?
Alles wat met verslavingen te maken heeft hoort hier, of het nu drugs-gerelateerd is of niet.

Mn verhaaltje

Berichtdoor Eriksson » wo maart 30, 2011 10:43 am

Jo kerels,

Ik heb eindelijk besloten om terug eens clean te worden. Hopelijk blijft het deze keer voor altijd, maar wanneer je al letterlijk 10-20 keer hervallen bent in je leven, kan je natuurlijk niets met zekerheid zeggen. Toch geloof ik er in (zoals altijd), dus das een goede start. Ik ben nu bijna een 3tal weken clean van alle illegale drugs, alsook alcohol. De laatste jaren was ik niet echt verslaafd aan één bepaalde drug, maar de voorbije 6-7 maand heb ik in één lange binge gezeten van allerlei drugs. Ik heb het eerder eens uitgetypt hier, maar het ging vaak over dagelijks gebruik van xtc, mephedrone, liquid, coke ... . Na een vrij slechte ervaring gehad te hebben enkele weken terug met zolpidem en X, besefte ik dat ik echt fout bezig was. Ik heb een 35-tal pillen (van 180 mg mdma) op anderhalve week gebruikt, wat ook voor een serieus serotonine tekort heeft gezorgd. De eerste dagen was het echt verschrikkelijk en enorm aggresief, geirriteerd depressief,... Nu 3 weken later ben ik nog steeds emotioneel en mn concentratievermogen is nog steeds laag, wat er volgens mij op duidt dat ik nog helemaal niet hersteld ben. Hopelijk gebeurt dit snel, wat ik wil heel dat gedoe achter me laten.

Aldus heb ik mn zinnen erop gezet en ondertussen ben ik nu een 3-tal weken clean (sinds 7 maart zie ik net). Bijkomend ben ik vorige week donderdag ook gestopt met roken na 8 jaar gerookt te hebben en ik ben intensief beginnen te sporten, nl. 3-4 keer gaan joggen in de week en 3x krachttraining in de week.

Ik ga ook niet meer uit naar fuifen, dancings, zelfs niet op café. Ik vermijd momenteel alle plaatsen waar alcohol aanwezig, en ook drugs natuurlijk. Drugs heb ik niet zo veel problemen mee, aangezien ik hier nog steeds 2 pilletjes heb liggen en eigenlijk staat hier ook nog een halve fles jenever. Ik weet niet of ik ze hier moet laten staan of dat ik ze zou wegsmijten. Enerzijds denk ik dat als ik ze hier laat staan, het toont dat ik wel karakter heb om eraf te blijven. Anderzijds is het mss gwn beter om het weg te doen indien ik toch terug zou willen gebruiken.


Het moeilijkste is het stoppen met roken en savonds heb ik vaak de drang erna of ook de drang om iets te hebben. Laatste weken nam ik ook weer elke avond mn zolpidem (4 dagen in de week) en dan had je toch nog altijd iets van buzz voor je ging slapen. Nu is dat ook weggevallen omdat het weer op is, dus snij ik mezelf weleens savonds. Uitgezonderd het snijden ben ik toch goed op weg vind ik. wou dit verhaal ff met jullie delen om te zeggen dat het allemaal wel gaat om te stoppen, je moet gewoon je bezigheid hebben.

Ik heb direct overwogen om hulp te zoeken bij drugshulpverlening na mn laatste slechte ervaring, maar ondertussen zijn we 3 weken ver en heb ik er niet echt nood aan. Ik weet waarom ik drugs gebruik, namelijk om iets meer te halen uit het dagdagelijks normale leven. Ik heb nood aan 'iets anders', zoals dus drugs, of mezelf snijden of extreme dingen doen. Daarom dat ik me nu probeer te focussen op sport, zodat ik daar mezelf terug in kan laten gaan.

Binnen 2 weken vertrek ik op vakantie met een maatje van me. Diezelfde vakantie stond voorbije jaren equivalent met enorm veel drinken, elke dag bijna KO op de grond en ook het roken. Ik zie hier echt tegenop want ik heb heel sterk het gevoel dat ik daar nog niet sterk genoeg ga zijn om nee te zeggen. Wat ik heel jammer zou vinden, vermits ik schrik heb dat ik dan weer vertrokken ben.

Nu ben ik dus echt wel gezond bezig en nu begin ik echt slecht te slapen, dezemorgend hoeste ik ook bloed op... Zijn dit 'afkickverschijnselen' ?

Groeten. (is mss dom, maar wou dit toch ff delen met jullie, als er iemand tips of opmerkingen heeft, altijd welkom )
Avatar gebruiker
Eriksson
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 86
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 4:09 am

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Elfquest » wo maart 30, 2011 11:13 am

Zo te lezen ben je al heel goed bezig, maar dat snijden is echt niet goed hoor. Het lijkt wel of je geest een uitweg zoekt om toch op de een of andere manier een roes te krijgen, want die krijg je van snijden ook en ook daar kun je verslaafd aan raken. Ook je lichamelijke klachten klinken echt niet gezond.. Ik zou toch naar een arts gaan daarmee en je ook laten doorverwijzen naar een therapeut die misschien samen met jou kan uitzoeken wat er achter het gebruiken en het snijden zit bij jou..

Oh en die vakantie zou ik niet doen hoor. Als je zelf al aangeeft dat je denkt er niet sterk genoeg voor te zijn nog. Het is helemaal niet erg om jezelf een beetje te ontzien en geen triggers op te zoeken als je clean probeert te blijven, zeker in het begin niet.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
Avatar gebruiker
Elfquest
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 658
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:21 pm

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Vanadesse » wo maart 30, 2011 11:52 am

And you could have it all!
Avatar gebruiker
Vanadesse
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 535
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:59 pm

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Eriksson » wo maart 30, 2011 1:55 pm

Ik ga reeds 5 jaar naar de psychiater en heb ondertussen ookal 3-4 psychologen gehad. Laatstgenoemde waren handig in crisisperiodes zoals depressies en suicidaliteit, maar waarmee ik nu te kampen heb, gaan ze echt niet helpen.

Het klopt inderdaad dat ik nu snijd om een 'leegte' te vullen of om die roes te bekomen. Hier valt echter niet veel aan te veranderen. Het is niet de eerste keer dat ik snijd, toen ik depressief was en andere symptomen vertoonde was dit ook een uitweg om alles te kalmeren, eigenlijk ook een roes te verkrijgen waardoor mn aggressie, mn gevoelens anders werden.

Misschien moet ik het toch maar zeggen tegen de psychiater dat ik er terug mee begonnen ben. Het lijkt allemaal gewoon hulpeloos om zoiets te zeggen tegen hun. Zij gaat er niets aan kunnen doen... Maar ik maak er trouwens helemaal geen probleem van hoor. Ik weet dat het niet 100 % inorde is het snijden, en het is zeker niet elke dag dat ik het doe, enkel wanneer de nood het hoogst is.

Iig bedankt voor de reacties
Avatar gebruiker
Eriksson
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 86
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 4:09 am

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Dione » wo maart 30, 2011 2:05 pm

Goed dat je besloten hebt te stoppen, nu volhouden he! Denk dat die vakantie niet echt een goed plan is, ik neem aan dat de vriend waarmee je gaat namelijk gewoon door blijft zuipen daar?

Qua automutilatie; ik snap het "waarom" heel goed, ik heb het zelf ook gedaan. Bespreek het ABSOLUUT met je psychiater, deze kan je helpen. Je ziet het nu misschien niet als schadelijk, maar dat is het wel degelijk. Ga werken aan de onderliggende problemen die er voor zorgen dat je die kick nodig hebt. En in de tussen tijd kun je beter minder schadelijke automutilatie technieken gebruiken, zoals het fijn knijpen van ijsblokjes of het laten knappen van een elastiekje op je huid. Bereik je het zelfde effect mee als met snijden, maar veroorzaakt minder schade. Let op: dit is echt alleen een goed idee om de tijd te overbruggen tot je er van af komt met behulp van je psych.

Sterkte met alles
Flameon schreef:Mercie Boekoe!
Avatar gebruiker
Dione
Original DF Queen
Donateur
Offline
 
Posts: 1734
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:11 am

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Eriksson » wo maart 30, 2011 8:24 pm

Bedankt voor je uiterst informatieve en steunende post :D
Ik heb zulke manieren al geprobeerd en ze blijken minder effectief te zijn. Het is meer de combinatie van de pijn en het bloed te zien of te voelen lopen dat het meest bij me teweeg brengt; maar iig wel een handige tip en proberen om zulke dingen te 'verkiezen' boven het snijden.
Maar bedankt, zal het er met mn psychiater over hebben.

Uitgezonderd enkele kwaaltjes zoals het niet slapen ed, voel ik me overdag stukken beter. Ik heb net ook wat opgezocht over stoppen met roken en het niet kunnen slapen is blijkbaar een bekend fenomeen hierbij. Ik begin me ook stukken gezonder te voelen en mn natuurlijke energie komt terug tevoren. Mn ADHD komt ook terug meer aan de oppervlakte, gewoon omdat ik beter in mn vel zit, gezonder ben zonder drugs, alcohol, nicotine en met het sporten. Heel fijn eigenlijk om je zo goed te voelen :)
Avatar gebruiker
Eriksson
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 86
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 4:09 am

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Eriksson » zo apr 24, 2011 11:04 pm

Ondertussen anderhalve maand sinds mn laatste xtc-binge. 2 weken geleden wel op vakantie wel 3 avonden stevig doorgezopen en enkele sigaretten gedaan. Jammer, maar ik besefte dat ik nog niet klaar was om aan zulke verleiding bloot gesteld worden zonder het te kunnen afslagen. Ik was vooral kwa roken zeer teleurgesteld, maar buiten die 3 avonden ook niets gerookt en dat zal ook niet meer van komen. Mn motivatie is stevig en het clean zijn draait eigenlijk eerder om de hard-drugs, dus deze kleine misstap is niet van groot belang.

anderhalve maand clean dus, maar ik begin het wel moeilijker te krijgen. Ik durf en doseer mn concerta vaak dubbel, omdat ten eerste het effect veel minder is dan tov mn laatste binge (ik vermoed dat ik nog niet helemaal hersteld ben, van belange niet) en gewoon omdat ik het nodig heb. Ondanks ik wel hard aan het studeren ben, is de rust in mn hoofd niet genoeg, maar echt het 'gedrogeerde' aka verdoofde/starende gevoel verlang ik. Het is niet oppeppend of echt stimulerend, eerder 'anders' en dat is wat ik nodig heb.
Vandaag was ik dan weer één pilletje teveel gegaan dus ik zal het maar normaal houden. Ik pak normaal pillen van 36 mg en laatste dagen zat ik op 72, maar vandaag had ik er nog één extra genomen en zat ik dus op 108 mg wat echt wel teveel was. Beetje hartklopping en zware druk op mn hoofd
Ik ga toch af en toe eens een updatetje doen, omdat het handig is om er iets over kwijt te geraken bij mensen die er toch ervaring hebben met het gebruik en eventueel verslaving :)
Avatar gebruiker
Eriksson
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 86
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 4:09 am

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Elfquest » zo apr 24, 2011 11:09 pm

Als je dan toch 'iets' wil blijven nemen, waarom neem je dan niet iets onschuldigers, zoals Kratom of Phenibut? Je kan overal verslaafd aan raken, dus ook daaraan. Je moet dus wel blijven oppassen, maar het is in ieder geval minder schadelijk dan hard-drugs. \

Ik voel me vaak een stuk energieker van bijvoorbeeld L-tyrosine en dat is een aminozuur.

Van sporten kun je ook een rush krijgen trouwens he. De stoffen die je lichaam dan aanmaakt zorgen daar dan voor en het is nog gezond ook.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
Avatar gebruiker
Elfquest
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 658
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:21 pm

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Eriksson » ma apr 25, 2011 12:04 pm

Eens ik ook maar iets ga gebruiken om bewust een waarnemingsverandering te verkrijgen, loop ik verloren. Ik hoop dat het gevoel gewoon weggaat. Echter gebruik ik al drugs sinds mn 13 jaar, dus mss heeft het gewoon tijd nodig. Het energieke is trouwens geen punt; ik ben echt overactief/te wild als ik mn medicatie niet neem.

Ik sport nu trouwens ook heel veel en dat is inderdaad iets waar ik me wel goed bij voel; het zijn de momenten waarop je niets te doen hebt, dat je thuiszit, alleen, je hebt al gesport of je hebt een rustdag, het is savondslaat, dan komt het craven. Overdag heb ik er helemaal geen last van vermits ik altijd wel bezig ben;
Avatar gebruiker
Eriksson
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 86
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 4:09 am

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor NewStartEveryday » do apr 28, 2011 9:29 pm

Hey Eriksson,

Echt super van je!!!
goedee verslaving; sporten!!!:yeah:!!!
NewStartEveryday
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: ma apr 25, 2011 10:50 pm

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor gebruikersnaam » do apr 28, 2011 9:55 pm

Hey Sony,

Zet hem op en blijf lekker zoveel mogelijk bezig, lucht je hart hier zovaak als je wil/kan.
ook zodat je je dan herinnerd waar je het voor doet en zoals je zelf al zei in je verhaaltje: Ik ga toch af en toe eens een updatetje doen, omdat het handig is om er iets over kwijt te geraken bij mensen die er toch ervaring hebben met het gebruik en eventueel verslaving :smile:
gebruikersnaam
Newbie
Offline
 
Posts: 10
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:04 pm

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Tisjeboy » do apr 28, 2011 10:14 pm

Je bent op de goede weg, succes met het vervolgen ervan!
Avatar gebruiker
Tisjeboy
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 734
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:38 pm

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Eriksson » za mei 28, 2011 7:50 am

Thanks for the support!

Bijna 3 maand ondertussen dat ik clean ben. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld.
Ik ben enkele jaren al eens een aantal maand clean geweest en toen merkte ik hetzelfde.
Nudat ik geen hard-drugs meer gebruik, noch alcohol noch rook voel ik me kiplekker + heb ik ook geen psychische emotionele problemen meer. Vrouwen hebben altijd veel bijgedragen aan mijn problemen in het leven, ze leide niet direct tot drugsgebruik, maar wel tot problemen en dan kan je toch al eens sneller naar drugs neigen omdat het leuker is.

Dus zolang je drugs + vrouwen uit je leven bant, blijf je gelukkig haha.
Ik probeer zoveel mogelijk weg te blijven van drugsfora of zaken eigenlijk, omdat ik natuurlijk nog altijd een beetje gevoelig ben. Eens iets in mn hoofd schiet, een idee een gedacht of whatever kan ik er niet vanaf, dus best dat ik hier niet ga rondzoeken op't forum, uitgezonderd in het verslavingsgedeelte :D

Ik heb de grootste verandering in mn leven gemaakt en wat heel belangrijk is om op dit pad te blijven is MOTIVATIE. Mn levensdoelen zijn zo concreet mbt sport en wat ik later wil doen, dat ik nu gigantisch hard ervoor moet werken om het te verwezenlijken. Eens je die doelen hebt, weet waarna je naar toe wilt, moet je gewoon blijven doorzetten!!! En elke dag blijven herhalen Waarom!!

Succes aan anderen die willen stoppen.
Avatar gebruiker
Eriksson
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 86
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 4:09 am

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Poseidon » ma mei 30, 2011 12:44 am

Geweldig dat je nu al 3 maanden clean bent op eigen kracht Erikssson. Erg motiverend om te lezen. Hoop dat menigeen die dit leest en zelf worstelt met buitensporig drugsgebruik in je voetsporen zal treden.

Eriksson schreef: Vrouwen hebben altijd veel bijgedragen aan mijn problemen in het leven, ze leide niet direct tot drugsgebruik, maar wel tot problemen en dan kan je toch al eens sneller naar drugs neigen omdat het leuker is.


Heel herkenbaar maar je kan vrouwen toch niet uit je bestaan bannen? Het zou toch prachtig zijn als je een relatie krijgt met een vrouw die je nog meer kracht geeft om mogelijke ongezonde verleidingen te weerstaan. Heb al een paar keer gehoord dat mensen zo op het 'rechte pad' blijven. Hier staat de deur in ieder geval voor zo'n guardian angel wagenwijd open.

Wat je over het streven naar een doel zegt, is een belangrijk punt in de strijd tegen de woeste, impulsieve kern van onze persoonlijkheid. Doelloosheid vormt samen met een gebrek aan erkenning en liefde een van de zwakke schakels in de weerstand tegen zelfdestructie.

Houdt je goed man. Wens je een mooie zomer vol innerlijke kracht toe.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Eriksson » di mei 31, 2011 11:10 pm

Bedankt voor de steun, leuke woorden!

Ik moet toegeven dat ik tegenwoordig wel vaker naar de vrouwtjes kijk, maar dat zal wel met de korte rokjes en de zomer te maken hebben. Uitgezonderd het fysieke aspect dat ik weleens mis, is het niet moeilijk meer om vrouwen weg te laten.
Echter zijn vrouwen en eigenlijk geldt dit voor alle mensen niet te vertrouwen. Wanneer je hier dan een intieme band mee opbouwt, is het des te pijnlijker indien het eindigt, en dat doet het altijd. Mensen veranderen van gedachtes, van gevoelens, ... Er kan zoveel tussenkomen.
Aldus kies ik ervoor om die confrontatie niet meer aan te gaan, misschien in mn later leven.

Voor vele mensen kan dat inderdaad een redding zijn en ik heb dit de voorbije jaren non-stop gedacht van mezelf, dat de enigste mogelijkheid opdat mn leven zou beteren, een vriendin zou zijn. Echter had ik ook sterke verlatingsangst, dus dat botste en heeft tot ernstige depressies geleid. Sinds X aantal maanden ben ik eindelijk van die gedachtes af, en wil ik die afhankelijkheid niet meer hebben. Het is zowizo contraproductief mbt concentratie, tijd en motivatie.

Ik merk nu ook op dat het weer typisch is wat ik nu onderga. Telkens als ik een redelijke tijd van drugs ben, word ik vrij manisch. Mn gedachtes slaan op hol om de wereld te ontdekken ed. Wat ik nu wil vereist nog jaren zware studies, maar zolang in niet meer in contact kom met drugs of eigenlijk ook een vriendin, moet dit wel lukken.

Maar wat je zegt is helemaal juist. Doelloosheid ontrekt vele mensen hun potentieel te verwezenlijken. Dit komt echter vaak voort uit de vriendenkring en/of milieu waarin je opgroeit. Ik komt zelf uit een topgezin, maar wel uit een groot drugsmilieu met alleen maar vrienden die niets bereiken of willen bereiken. Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat ik daar thuis hoorde, vanwege mn eigen drugsgebruik. Echter ben ik altijd wel ambities gehad en nu heb ik me van dat milieu ontdaan en kan ik misschien eindelijk verwezenlijken wat ik wil. Hopelijk heb ik nog niet teveel hersenschade op gelopen.

Wat een veel te lange tekst dat ik hier weer aan het typen ben :p
Avatar gebruiker
Eriksson
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 86
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 4:09 am

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Lateralus » ma jun 13, 2011 4:14 pm

Herken me wel een beetje in je verhaal! Als je nicotine wil laten, moet je echt karakter tonen! Vind het knap dat je dit zolang al gelukt is. Het zou nu toch maar stom zijn om zo'n succesvolle periode achter je te laten en terug te beginnen. Veel succes in ieder geval.
Spiraling up through the crack in the sky ... Leaving material world behind
Avatar gebruiker
Lateralus
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 97
Geregistreerd: do maart 24, 2011 4:11 pm
Woonplaats: België

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Tisjeboy » di jun 14, 2011 6:47 pm

Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rock:
Avatar gebruiker
Tisjeboy
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 734
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:38 pm

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Eriksson » do jul 14, 2011 6:28 pm

Reeds 4 maand clean, maar de voorbije dagen begint het verlangen sterker en sterker te worden.Ik denk er vaker over na hoe leuk het wel was,hoe hard ik het mis.

I k heb ook enkele liedjes gehoord voorbije dagen die ik sterk associeerde met mn coke gebruik of met mn speed gebruik. Echt hard om het te horen; je voelt / ziet die momenten terug voor je ogen, hmmm. Kut man. Zelfs al een benzo'tje voor het slapen gaan zou leuk zijn, een beetje tramadol tegen de pijn wat dan ook zou leuk zijn...

Ik heb vorige maand wel een hele maand zolpidem voor het slapen ingenomen. Het was wel als doel om te kunnen inslapen, maar toch blijf je dan ff wakker om ff dat groggy gevoel te hebben :p

Een junk blijf je voor het leven natuurlijk, dus zulke periodes zal ik nog wel meemaken en moeten doorkomen. Hopelijk geef ik er niet aan toe; Dominator staat ook gepland binnen enkele weken, wat ook een stevige uitdaging is!
Avatar gebruiker
Eriksson
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 86
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 4:09 am

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Poseidon » do jul 14, 2011 10:49 pm

Eriksson schreef:Ik heb ook enkele liedjes gehoord voorbije dagen die ik sterk associeerde met mn coke gebruik of met mn speed gebruik.


Kom op man, je mist niks. Concentreer jezelf op de downsides. De niet-leuke kanten ervan schuiven we zo gemakkelijk onder het tapijt. Je bent geen junk meer maar een overwinnaar.

Hier een liedje dat ik vaak zing om kracht op te doen:

Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Eriksson » vr sep 16, 2011 9:51 pm

Ondertussen zijn we de 6 maand reeds gepasseerd. Toch al enige tijd geen last meer gehad van cravings.Junkie voor het leven, maar je leert er mee leven. Ik mis het soms nog wel, maar dat begint steeds minder en minder te worden. Ik besef dat het leven daar niet meer omdraait. Een geweldige tijd heb ik meegemaakt, maar das verleden tijd. Daar moet je mee leren leven. Ik merk wel wanneer ik mn concerta (methylfenidaat) stop, dat ik terug moeilijker krijg.
Maar alles gaat op & top.Ik ben vrijwillig terug in behandeling bij een psycholoog om constructief mn leven op te bouwen.

Succes aan anderen die proberen te stoppen & veel plezier met flashen aan al die nog gebruiken :eek:
Avatar gebruiker
Eriksson
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 86
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 4:09 am

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Eriksson » di dec 13, 2011 7:29 pm

9 maand gepasseerd.
Vorige week vertel ik nog tegen mijn psycholoog hoe ver verwijdert dat drugs is geworden voor mij. Soms denk ik er nog wel aan, maar het is totaal geen mogelijkheid om te gebruiken. Enorm positief, lijkt alsof ik nooit meer zou gebruiken.

Enkele dagen later (nu zaterdag) begin ik ineens zo enorm te craven. Ik dacht er aan om misschien met nieuwjaar te gebruiken. Dan besef ik dat het dom zou zijn aangezien mijn examens eraan komen. Nu is het zo dat mijn punten van deze examens, alles bepalen of ik mijn lange termijn doel ga bereiken of niet. Dus heb ik er ineens aan vastgekoppeld als ik mn objectieven nu niet bereik, ik toch nog eens coke ga halen.

Mij kennende, weet ik dat dit het einde betekend. Ik ga niet meer terug naar het leven dat ik geleefd heb. Ik zal niet kunnen verdragen dat ik gefaald ben. De enigste reden waarom ik ben kunnen stoppen was hiervoor. Dus als ik faal, zal ik terug gebruiken en voor een korte tijd en maak ik er een einde aan.

Het klinkt heel ernstig, terwijl ik niet depri ben fzo nu. Dus ik ga er wel 1000 % voor, ik sta er ook redelijk goed voor momenteel. Dus laten we hopen :p
Avatar gebruiker
Eriksson
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 86
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 4:09 am

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor duplicity » di dec 13, 2011 7:52 pm

Dus als ik het goed heb ga je, als je faalt op school, voor een 'korte tijd' terug gebruiken om de huidige cravings tegen te gaan ? Voor een 'korte tijd gebruiken' werkt niet, dat zie je toch aan jouw eigen drugsgeschiedenis (15-20 keer hervallen). En daarna komen er ook weer cravings en ga je weer voor korte tijd gebruiken ? Komop man, je bent nu al zo lang clean. Echt slecht plan dit.
FlashKip schreef:Toen ik thuis kwam vroeg ik via msn waarom ze ineens zo afstandelijk deed, ze zei dat er niets aan de hand was. Op dat moment werd ik para, misselijk, geen eetlust en down. Ik wist totaal neit wat er aan de hand was.. heb toch met mijn stomme kop 13ml ghb achterover gegooid wat uiteindelijk maar net goed was afgelopen
Avatar gebruiker
duplicity
Amoedergast
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1548
Geregistreerd: zo apr 10, 2011 11:46 pm

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Eriksson » di dec 20, 2011 10:08 pm

Nee, ik ben enorm in de war laatste tijd. Ik denk wel elke dag weer aan gebruiken. De druk van presteren en het eventuele falen dat daarbij komt doet me meer en meer terug naar drugs neigen.

Wat ik wou zeggen is dat indien ik faal, ik terug drugs ga gebruiken. Omdat als ik faal, het geen nut heeft om eraf te blijven. Doch wel ik niet meer als een junk leven, dus als ik terug ga gebruiken, zou zelfmoord niet veraf blijken daarna, eens dat ik terug een tijdje gebruikt heb.

pftt, ik ben er emotioneel laatste weken, geen idee hoe het komt. Drugs lijkt zo aantrekkelijk geworden te zijn.

Ik weet dat het een slecht plan is, maar het idee is er. De enigste oplossing is niet falen, dan ga ik ook niet gebruiken.
Avatar gebruiker
Eriksson
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 86
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 4:09 am

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Poseidon » wo dec 21, 2011 2:11 pm

Eriksson schreef:Wat ik wou zeggen is dat indien ik faal, ik terug drugs ga gebruiken. Omdat als ik faal, het geen nut heeft om eraf te blijven. Doch wel ik niet meer als een junk leven, dus als ik terug ga gebruiken, zou zelfmoord niet veraf blijken daarna, eens dat ik terug een tijdje gebruikt heb.

Falen hoort bij het leven Eriksson. Het is beter om ergens voor te knokken, dan een laf bestaan te lijden. Wees trots op jezelf dat je al zo lang clean man. Dat besef moet je zelfrepect toch wel voeden, dacht ik zo.

Zou als ik jou was wel hard op zoek gaan naar een vriendin. Liefde, geborgenheid & genegenheid, als je daar mee overspoeld wordt, dat scheelt een stuk. Stopte spontaan met snuiven en de hele micmac toen ik een liefje had.
Tja, ff doorbijten man. Hoorde die blauwe maandag dat ik bij de CA was dat het dromen en verlangen naar coke soms 1 of 2 jaar aanhoudt. Maar high worden in het rijk der dromen is ook lekker.

Wens je veel kracht toe :wink:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Eriksson » do feb 23, 2012 8:34 am

Nog 2 weken en ik ben een jaar clean.

Enerzijds heb ik nog vaak last en drang om iets te gebruiken.
Anderzijds ben ik o zo blij dat ik niet meer gebruik.
Zoals ik eerder aangaf dacht ik dat ik onmiddelijk in drugs terug ging hervallen als ik ging falen.
Uiteindelijk zijn een aantal dingen enorm tegengeslagen en was mijn droom verbrijzeld, maar wonder bij wonder ben ik er sterk uit gekomen en heb ik enorm veel geleerd.

Ik ben het voorbije jaar uitgegroeid tot een persoon waar ik wekelijks nog van sta te kijken. Desondanks de vele verleidingen en soms slechte gedachten, sta ik echt heel sterk in mn schoenen. Dit had allemaal nooit kunnen gebeuren moest ik ng drugs gebruiken. Onlangs kreeg ik terug een depressieve gevoelens voor een aantal weken en een jaar terug zou ik dieper en dieper gevallen zijn. Vandaag, zonder drugs en drank kan ik er tegen vechten.

Toen ik een maand terug compleet door elkaar geslagen werd door het leven, besefte ik dat er helemaal geen weg meer terug is. Ik kon het niet meer maken om nog drugs te gebruiken. Ik ben ondertussen zo gehard-wired dat ik het niet meer kan, ook al wil ik het nog wel. Die interne strijd speelt soms enorm tegen, maar sporten en andere extreme dingen helpen grotendeels wel.

Ik ben nu officieel de langste periode clean sinds mijn 12 jaar. Binnen enkele weken( op de dag in kwestie) zal ik toch ff posten aangezien een jaar clean zijn toch iets heel bijzonder voor me voelt.
Avatar gebruiker
Eriksson
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 86
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 4:09 am

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Poseidon » do feb 23, 2012 9:54 am

Great Eriksson! :hulde: :hulde: :hulde: :hulde: :hulde: :hulde:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Einstein » do feb 23, 2012 11:21 am

Goed bezig man :hulde: :hulde: :hulde: :hulde: :love:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Stefaan » do feb 23, 2012 12:48 pm

Wauw heftig verhaal! En vol blijven houden, anders kom ik je op je snavel timmeren :smokin:

Op moeilijke momenten gewoon lekker gaan neuken met iemand :love: Hopelijk gaat het ook goed met het snij-probleem.. Je leven is pas leuk als je het leuk maakt, niet door allemaal troep in je lichaam te stoppen of jezelf verder in de problemen te brengen..
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Vinz » do feb 23, 2012 1:57 pm

Nog meer kudos naar iedereen die niet verslaafd is <3 <3 <3 Jullie zijn goed bezig <3
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm

Re: Mn verhaaltje

Berichtdoor Eriksson » wo maart 07, 2012 3:23 pm

Thanks kerels. Ik besefte het net, maar vandaag is het dus officieel 1 jaar :kleuter:

Dit gaan we vieren met een grammetje sos haha, nee hoor. Succes ook aan alle andere niet-verslaafden en degene die bezig zijn met stoppen. Het lijkt eerst niet te lonen, maar dat doet het wel.

Het snijprobleem is opgelost, maar ik ben zelf met adhd, borderline en bipolaire stoornis type 2 gediagnosticeerd, dus ik ga heel mn leven het net iets moeilijker hebben dan andere doch zolang mn wereld niet instort en ik me veilig stel zoals ik het voorbije jaar gedaan heb, kan er maar weinig gebeuren. Daarnaast heb ik bijna 10 maand onafgebroken een hypomanische periode gehad waardoor ik het vaak wel stukken beter als andere heb :lol: Maar dat terzijde.

go go go.
Avatar gebruiker
Eriksson
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 86
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 4:09 am

Volgende

Keer terug naar Verslaving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron