Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Phenitbut+GHB

Wil je iets kwijt over je verslaving, heb je een vriend die te veel neemt, of zoek je steun bij het stoppen?
Alles wat met verslavingen te maken heeft hoort hier, of het nu drugs-gerelateerd is of niet.

Phenitbut+GHB

Berichtdoor Tazher » zo nov 10, 2019 11:19 am

Na 7 maanden pehnibut te hebben gebruikt, gemiddels zo'n 2 tot 3,5 gram per dag wil ik ervanaf,Mijn vriendin woont momenteel 3000 km verderop voor haar werk. Deze week is ze hir, ik heb haar verteld dat ik ervanaf wil, ook weet ze van mijn eerdere verslavingen. Ik ben blij dat ze me accepteerd, en ze me steunt. Verslaving is een deel van mijn leven, en ik ben het meer dan ééns geweest. Alcohol, GHB en nu phenibut. Ik neem het 'smorgens, en smiddags nog een dosis, meestal zo'n 2,5 gram per dag, soms meer.

Met GHB heb ik bijna traumatische ervaringen om ervanaf te komen, ik nam vroeger 5-7 ml per 1,5 uur en afkicken zonder medicatie, enkel afbouwen, was een echte hel.

Nu heb ik met mijn naieve hoofd alweer een verslaving op mn nek gehaald, Phenibut.
Ik wil ervanaf, ik heb oxazepam, xanax en voor de zekerheid een klein beeTtje GHB in huis om de ontwenning tegen te gaan. Ik heb ongeveer 36 uur geleden mijn laatste portie Phenibut genomen, ik ben moe, onrustig en heb zojuist een Gtje en Oxazepam genomen omdat we zometeen willen gaan winkelen.

De angst voor afkickverschijnselen is zodanig, dat komt omdat ik met GHB door een hel ben gegaan. Maar aan GHB ben ik niet verslaafd meer, al lang niet meer. Al voelt het wel alsof ik weer verslaafd ben als ik een Gtje neem en het uitwerkt.. Het is Psychologisch, meer dan lichamelijk denk ik. Heeft iemand ervaringen die hij/zij wilt delen?
Tazher
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: zo nov 10, 2019 11:03 am

Re: Phenitbut+GHB

Berichtdoor Jmths » zo nov 10, 2019 11:34 am

Phenibut en GHB imiteren beiden de werking van GABA, hebben dan ook een soortgelijke molecuulstructuur, werken beiden in op de GABA B receptoren en staan dan ook beiden bekend als Gabapentanoiden.

De ontwenning van Phenibut gaat misschien wel intenser wezen en langer duren dan je denkt. Ik denk dat je beter af bent dan wanneer je GHB gebruikt maar Phenibut ontwenning valt ook zeker niet te onderschatten. De Phenibut ontwenning gaat geheid cravings naar GHB verhogen.

Misschien vertel ik je niets nieuws maar ik denk dat het alsnog relevant voor anderen kan wezen. Het gebruik van deze middelen is vroeg of laat op de lange termijn niet meer te onderhouden. Je noemt verslaving een deel van je leven, als je de mogelijkheid hebt zou ik toch echt zelf de keuze maken om te minderen en je gebruik in ieder geval tijdelijk proberen stabiel te houden.

Naarmate tolerantie en bijkomende ellende van je gebruik toe neemt zal het steeds 'makkelijker' of in ieder geval meer vanzelfsprekend worden om te minderen met gebruik. Tot die tijd kun je beter zo veel mogelijk voorkomen dat je al te hard uit de bocht vliegt. Verder denk ik dat psychologische en fysieke verslaving sterk hand in hand kunnen gaan.

Veel succes en sterkte in ieder geval.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Phenitbut+GHB

Berichtdoor Tazher » ma nov 11, 2019 9:25 am

Hoi Jmths, met mijn jarenlange ervaring dacht ik inderdaad dat ik de afkick kon opvangen met wat G, en dan vandaag me wel beter zou voelen na 3 dagen geen Phenibut, ik had het mis. De G is op en ik voel me ellendig as hell!
Zojuist heb ik een oxazepam, xanax en helaas toch maar weer 2 gr phenibut genomen. Ik heb maar 2 uur geslapen. Plan mislukt, hoe nu verder? Langzaam met de phenibut maar minderen?

Met welke dosis moet ik minderen? Ik heb een drukke fulltime baan.. Tot mijn beschikking heb ik Xanax, Oxa en Phenibut..
Tazher
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: zo nov 10, 2019 11:03 am

Re: Phenitbut+GHB

Berichtdoor Jmths » ma nov 11, 2019 10:17 am

Dag Tazher,

Na 7 maanden Phenibut gebruik, gemiddeld zo'n 2 tot 3,5 gram per dag denk ik dat de ontwenning al snel een maand kan aanhouden. Phenibut heeft een opkomst van meerdere uren en werkt al snel 24 uur door. In tegenstelling tot bijvoorbeeld GHB dat aanzienlijk sneller opkomt en af neemt. De ontwenning van Phenibut zal dus ook langzamer en meer geleidelijk afnemen.

Het verbaast mij eerlijk gezegd dat je überhaupt hebt kunnen slapen. Persoonlijk zou ik 's ochtends voor het werk Phenibut innemen en 's avonds voor het slapen een kortwerkende benzodiazepine innemen. Vervolgens zou ik proberen de Phenibut met 100mg per dag af te bouwen, kleine stapjes in ieder geval.

Mocht je het gevoel hebben dat het beter is je doseringen tijdelijk stabiel te houden zou ik er niet over twijfelen om de afbouw tijdelijk op pauze te zetten. Normaal gesproken komt de motivatie om verder af te bouwen vanzelf wel weer op gang, forceer jezelf niet teveel zou ik zeggen, het grootste gevaar zit hem waarschijnlijk in schommelingen van de gemoedstoestand.

Hou er ook rekening mee dat tolerantie voor GABA drugs vrij belachelijke proporties aan kan nemen. Persoonlijk ben ik er dan ook van overtuigd dat het stabiel houden van doseringen ook zeker progressie kan wezen. Hou er ook rekening mee dat terugval in gebruik ook zeker onderdeel kan wezen tijdens het proces van afbouwen en afkicken. Het belangrijkste is dat jij je aanhoudend richt op een positieve tendens, het kan zo duren dat je 6 maanden verder bent voordat je op stabiele wijze jezelf op een gewenst punt bevindt maar laat jezelf niet ontmoedigen wanneer je een tegenslag ervaart.

Een baan is niet geheel onbelangrijk, als je deze op redelijke wijze weet vast te houden lijkt dit mij eventueel een poging waard. Slaap lijkt mij ook belangrijk, probeer benzodiazepine gebruik voor slaap natuurlijk stabiel te houden. Persoonlijk zou ik de benzodiazepine voor slaap pas proberen af te bouwen zodra ik de Phenibut had af gebouwd. Ik zou de prioriteit leggen bij het afbouwen van Phenibut en GHB gebruik voor nu.

Als laatste tip zou ik zeggen dat het de moeite waard kan wezen je omgeving om hulp te vragen. Als je je enigszins gesteund voelt in de afbouw zal dat het proces al makkelijker maken dan wanneer je er alleen voor staat. Lekker cliché, maar toch.
Laatst bijgewerkt door Jmths op ma nov 11, 2019 12:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Phenibut+GHB

Berichtdoor Tazher » ma nov 11, 2019 11:17 am

HE man, bedankt voor je feedback, fijn om er over te kunnen praten met iemand die het begrijpt. Ik heb gelukkig geen problemen op het werk, en ik heb in 7 maanden tijd de dosering pheni amper verhoogd. IK dacht door wat G te pakken agelopen weekend, mijn phenibut afkick te kunnen maskeren, en van G kan ik in 2 dagen afgeraken.
Maar zoals je zei: Deze middelen werken op dezelfde receptoren. Mijn emoties zijn ook gewoon heeel erg afgevlakt. Its wat o.a. mijn relatie niet ten goede komt. In alle eerlijkheid neem ik ook een aantal x per week een klein beetje speed om de hectiek op het werk te kunnen handelen.

GHB gebruik geeft mij een junkgevoel, maar pheni niet (in de eerste instantie). Maar afhankelijkheid, is afhankelijkheid. Dus je raadt mij aan om af te bouwen met 100mg per dag, en de dosis in de middag ook te skippen? Wat betreft Xanax en Oxazepam, enkel 'savonds? MAg ik vragen waar je je kennis vandaan hebt?
Tazher
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: zo nov 10, 2019 11:03 am

Re: Phenitbut+GHB

Berichtdoor Jmths » ma nov 11, 2019 1:08 pm

Tazher schreef:Ik dacht door wat G te pakken agelopen weekend, mijn phenibut afkick te kunnen maskeren, en van G kan ik in 2 dagen afgeraken. Maar zoals je zei: Deze middelen werken op dezelfde receptoren.

Ik begrijp de redenatie, het is een redenatiefout die veel mensen maken. Als drugs een wenselijk effect faciliteert zul je vroeg of laat ook altijd met de nadelen hiervan geconfronteerd worden natuurlijk.
Tazher schreef:Mijn emoties zijn ook gewoon heeel erg afgevlakt. Its wat o.a. mijn relatie niet ten goede komt. In alle eerlijkheid neem ik ook een aantal x per week een klein beetje speed om de hectiek op het werk te kunnen handelen.

Ik hoop dat je partner zich beseft dat je toch wel vrij ingrijpende ontwenning ondergaat en zult ondergaan. Toen ik aanzienlijke ontwenning onderging heb ik mijzelf letterlijk enkele maanden afgesloten in een huisje op het platteland omdat ik simpelweg niet erg verdraagzaam was in de omgang op dat moment. Als ze je ontwenningsproces niet kan accepteren zal de relatie waarschijnlijk stranden.

Ik gebruik zelf ook wel eens functioneel Amfetamine, meestal niet meer dan tussen de 6-20mg per dag. Het is niet ideaal maar ik zie het op momenten als een noodzakelijk kwaad dat mij kan helpen.
Tazher schreef:GHB gebruik geeft mij een junkgevoel, maar pheni niet (in de eerste instantie). Maar afhankelijkheid, is afhankelijkheid. Dus je raadt mij aan om af te bouwen met 100mg per dag, en de dosis in de middag ook te skippen? Wat betreft Xanax en Oxazepam, enkel 'savonds? MAg ik vragen waar je je kennis vandaan hebt?

GHB piekt na 30-45minuten al ergens en de effecten zijn voorbij getrokken na zo'n 2uur na een gemiddelde dosering. Je krijgt simpelweg extreme schommelingen in effecten waardoor het gebruik van GHB vaak ook aanzienlijk compulsiever / dierlijker van aard wordt. Dat je jezelf bij GHB gebruik meer een junk voelt klinkt mij vrij logisch. De ontwenning van GHB duurt aan de andere kant wel aanzienlijk veel korter.

Persoonlijke heb ik ook weinig met GHB waar ik Phenibut iets meer kan waarderen vanwege zijn minder compulsieve eigenschappen ondanks dat het toch wel dergelijk een soortgelijk effect faciliteert aan GHB.
Tazher schreef:Mag ik vragen waar je je kennis vandaan hebt?

Persoonlijke ervaring, mensen om mij heen, veel tijd op dit forum en andere fora, een tot bepaalde hoogte gerelateerde studie en een algemene interesse naar psychoactieve middelen.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Phenitbut+GHB

Berichtdoor Tazher » ma nov 11, 2019 2:19 pm

OKe, ik ga het dan langzaam afbouwen, het heeft dus ook weinig zin om bijvoorbeeld een weekend cold turkey te gaan en daarna ervanaf te zijn, dat lukt me met G namelijk wel met wat alcohol en benzo's. Natuurlijk is het mentaal weer aansterken daarna, maar dan is het ergste voorbij..

Maar ik ben niet goed in een schema opstellen, of de hoeveelheden mg benzo's vaststellen die ik als ondersteuning bij het afbouwen zou moeten gebruiken.
Tazher
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: zo nov 10, 2019 11:03 am

Re: Phenitbut+GHB

Berichtdoor Tazher » ma nov 11, 2019 2:22 pm

IK gebruik het omdat ik mij over het algemeen activer, socialer en ondernemender voel, productief ook.
Niet dat ik sociale angst heb ofzo. Eigenlijk is het toch onzin dat ik daar middelen voor nodig denk te hebben..
Tazher
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: zo nov 10, 2019 11:03 am

Re: Phenitbut+GHB

Berichtdoor Jmths » ma nov 11, 2019 4:02 pm

Tazher schreef:OKe, ik ga het dan langzaam afbouwen, het heeft dus ook weinig zin om bijvoorbeeld een weekend cold turkey te gaan en daarna ervanaf te zijn, dat lukt me met G namelijk wel met wat alcohol en benzo's. Natuurlijk is het mentaal weer aansterken daarna, maar dan is het ergste voorbij..

Maar ik ben niet goed in een schema opstellen, of de hoeveelheden mg benzo's vaststellen die ik als ondersteuning bij het afbouwen zou moeten gebruiken.

Als jij meerdere dagen vrij bent en je voelt jezelf stabiel genoeg om in die tijd de dosering en lichamelijk tolerantie naar beneden te werken door tijdelijk extra ontwenning onder ogen te zien kan dat een optie wezen. Je zult zelf moeten inschatten of zulk soort overwegingen rendabel zijn voor je.

Gezien het feit dat je al aardig wat maanden frequent gebruiker bent van downer drugs denk ik dat structuur in je afbouw wenselijk kan wezen om een jojo effecten te voorkomen. Maar ook om je afbouw concreet en tastbaar te maken. Bewustwording van het ontwenningsproces is belangrijk bij het faciliteren van lange termijn zelfregulatie.

Alcohol lijkt mij trouwens geen geschikt middel om ontwenning mee tegen te gaan. Alcohol is relatief gezien vrij lichaamsbelastend namelijk. Het afbreken van alcohol legt veel last op de lever en de metabolieten van alcohol staan ook bekend als vrij neurotoxisch.

Een voorbeeld van een schema kan wezen:
* 3 gram Phenibut in de ochtend voordat je naar je werk gaat
> Een dosering Phenibut van 3 gram zou in principe 24 uur merkbare effecten in je lichaam moeten faciliteren.
* 3mg Alprazolam voor het slapen gaan

Een alternatief voorbeeld van een schema kan wezen:
* 2 gram Phenibut 's ochtends voordat je naar je werk gaat
* 1 gram Phenibut om 12:00
* 40mg Oxazepam voor het slapen gaan

Om eerlijk te zijn zal afbouwen terwijl je voltijds werkt zeer lastig wezen. Het meest ideaal is als jij 1x op een dag een dosering kunt nemen en er vervolgens de rest van de dag niet meer aan hoeft te denken. Als jij echter bang bent dat de ontwenning aan het einde van de werkdag / middag te intens zal wezen kan het verstandig zijn om het alternatief voorbeeld schema aan te houden.

Hou er echter wel rekening mee dat de effecten van Phenibut er zo'n 4 uur over doen om volledig op te komen. Hou er ook rekening mee dat je ondanks de langzame afbouw alsnog aanzienlijke ontwenning zult ervaren op momenten. Je nachtrust zal eveneens verre van ideaal wezen tijdens het stabiel houden van doseringen en natuurlijk des te meer tijdens afbouw.

De twee voorbeelden van een afbouw schema zijn hypothetisch, de beste optie is overleg met een huisarts / professioneel hulpverlener indien mogelijk. Ik ben niet professioneel gekwalificeerd hiervoor en ik heb geen inzicht in je context.
Tazher schreef:Ik gebruik het omdat ik mij over het algemeen activer, socialer en ondernemender voel, productief ook.

Phenibut kan zeer aanzienlijke euforie en ontspanning teweeg brengen, meer dan een benzodiazepine in ieder geval.
Tazher schreef:Niet dat ik sociale angst heb ofzo. Eigenlijk is het toch onzin dat ik daar middelen voor nodig denk te hebben..

Je had het waarschijnlijk al door maar deze middelen veroorzaken op de lange termijn aanzienlijke angsten en lichamelijke spanning. De lange termijn toepassing van Phenibut en benzodiazepines doet angst problematiek enkel toenemen en destabiliseren. Iets dat ieder persoon vroeg op laat opbreekt bij aanhoudend gebruik van deze middelen.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Phenitbut+GHB

Berichtdoor Tazher » do nov 14, 2019 11:23 am

BEdankt voor je hulp en uitleg, dat is fijn om te weten.. dat er iemand met me meedenkt.
Ik heb zojuist 1750 mg genomen, en ga werken, ik neem soieso altijd om 12:00 een capsule met 300 mg. Dus de doseringen zijn zo hoog niet, en ik hoop dat de nadelige effecten dan ook zullen meevallen.

In principe heb ik daar genoeg aan, dus vanaf daar de dosering wat omlaag schroeven, ik zal moeten kijken hoeveel effect het heeft. Ik heb me vanaf het begin voorgenomen niet meer dan 2500 mg per dag te nemen, en daar heb ik me ook (meestal) aan gehouden, dus ik vraag me soms af of het nog wel effect heeft want mijn tolerantie kan niet stabiel zijn gebleven..
Gebruik jij momenteel nog phenibut?
Tazher
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: zo nov 10, 2019 11:03 am

Re: Phenitbut+GHB

Berichtdoor Jmths » vr nov 15, 2019 12:52 am

Ik gebruik Phenibut enkel sporadisch tussen de 3 en 3,5 gram in combinatie met een langwerkende psychedelica zodat ik 16 uur lang kenke euforisch word zonder dat ik daar een MDMA serotonine dip aan over hou. En dat is de truc met Phenibut en andere GABA downers, je moet het gewoon niet te vaak doen want dan kom je je downie zelf tegen.
Tazher schreef:Ik heb me vanaf het begin voorgenomen niet meer dan 2500mg per dag te nemen, en daar heb ik me ook (meestal) aan gehouden, dus ik vraag me soms af of het nog wel effect heeft want mijn tolerantie kan niet stabiel zijn gebleven.

Als je toch zo'n hoge tolerantie hebt en er niets meer van merkt dan stop je toch gewoon.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Phenitbut+GHB

Berichtdoor Tazher » vr nov 15, 2019 11:50 am

ja dat is misschien naief uitgedrukt. Ik merk het wel, als ik het niet pak wordt ik nerveus. maar nee niet euforisch, dan moet ik veel meer pakken. ik bedoel daarmee dat ik de dosering niet systematisch heb opgeschroefd om hetzelfde gevoel te krijgen.

Ik heb je berichten nog eens doorgelezen en neem je advies ter harte, 100 mg per dag afbouwen. Ik moet wel zorgen dat ik voldoende Oxazepams in huis heb.

Je zei dat je een paar maanden op het platte land gewoond hebt toen je ontwenning onderging, hoe veel nam je? Wat waren je ervaringen dat je je zo hebt afgesloten?
Tazher
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: zo nov 10, 2019 11:03 am

Re: Phenitbut+GHB

Berichtdoor Tazher » ma nov 18, 2019 7:39 am

weet je, het psychologische effect is het ergste. de angst voor de afkick, ik ben toen na een heel heftige ghb verslaving binnen 4 dagen kunnen stoppen, ik kan geen vrij nemen van werk. aprazolam hielp wel enorm met af en toe wat wiet om te kunnen slapen, zou ik cold turkey dan toch proberen?
Tazher
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: zo nov 10, 2019 11:03 am

Re: Phenitbut+GHB

Berichtdoor Jmths » wo nov 20, 2019 12:17 pm

Tazher schreef:Ik heb je berichten nog eens doorgelezen en neem je advies ter harte, 100 mg per dag afbouwen. Ik moet wel zorgen dat ik voldoende Oxazepams in huis heb.

Graag gedaan, ik kan mij denk ik wel iets inbeelden bij je situatie.
Tazher schreef:Je zei dat je een paar maanden op het platte land gewoond hebt toen je ontwenning onderging, hoe veel nam je? Wat waren je ervaringen dat je je zo hebt afgesloten?

Poeh, daar vraag je me wat. Dat was in ieder geval geen Phenibut ontwenning al weet ik wel een beetje hoe het voelt en heb ik ook wel ontwenning van andere Gabapentanoiden ervaren. Begin dit jaar in maart lag ik in het ziekenhuis na een epileptische aanval n.a.v. Baclofen ontwenning wat dus Phenibut met een extra chloor atoom is, wordt ook wel toegepast bij GHB ontwenning.

In de periode dat ik mij had afgesloten op het platteland ging ik voornamelijk door ontwenning van m'n benzodiazepine verzameling die ik over een periode van zo'n 5 jaar had opgebouwd. Dat waren ooit meer dan 24 verschillende soorten benzodiazepines waarvan niets is over gebleven. Op een gegeven moment gebruikte ik echter vrijwel alleen nog de meest potente en goedkope benzodiazepines namelijk Clonazolam, Flunitrazolam en Flubromazolam. Maar gebruik van verschillende soorten opioiden is ook wel voorbij gekomen, ik gebruikte ook vaak potente opioiden (o.a. fentanyl analogen) om de GABA ontwenning dragelijk te maken. Opioide ontwenning is namelijk relatief minder intens (en o.a. hierdoor dus ook meer verslavend ook wel).

Op een gegeven moment heb ik zelfs antipsychotica (Mitrazepine) toegepast om de ontwenning af te vlakken. De constante spanning en energie die de ontwenning koste en daarbij komend dat ik meerdere nachten niet kon slapen was op een gegeven moment vrij letterlijk om gek van te worden.

Wat betreft voorgaande ervaringen. Laten we zeggen dat mensen vroeg of laat tegen bepaalde obstakels in het leven aanlopen die extra zwaar vallen. Voor mij was dit een combinatie van dingen op het moment dat ik mij al in een flinke burnout bevond. Beeldschermen waren mij al te intens qua prikkels en kon ik niet verdragen, dat hoogtepunt van vermoeidheid hield ongeveer 2 maanden aan.

Maar die burnout heeft uiteindelijk toch nog zeker 2 jaar aangehouden voordat ik plat verwoord weer energie kon opbrengen voor constructieve bezigheden. Vaak dat ik ironisch genoeg terug greep naar stimulanten omdat de frustratie van gebrek aan energie opspeelde. In die periode mede door vermoeidheid voelde ik mij erg depressief, op momenten vroeg ik mij af of ik mij de rest van mijn leven ellendig zou voelen.

De obstakels die samen kwamen op dat moment was o.a. verlies van dierbaren. Maar ik heb ook meerdere jaren doorgebracht in juridische processen die vaak extreem teleurstellend uit pakte. Gerelateerd aan deze juridische processen was ik ook jarenlang actief betrokken op vlak van machtsmisbruik binnen het onderwijs. Ik heb altijd geprobeerd mijn bezwaren subtiel en concreet aan te brengen maar op een gegeven was ik wederom niet meer welkom op mijn opleiding vanwege al de verkeerde redenen. Op een gegeven moment was een punt bereikt dat ik persoonlijk werd bedreigt door de directrice van de onderwijsinstelling in bijzijn van zo'n 26 andere mensen. Maar los daarvan hadden ook teveel belachelijke dingen plaatsgevonden om op te noemen. Ik ben in ieder geval van mening dat het onderwijs in zijn huidige construct fundamenteel fascistisch is van aard.

Dat was een half jaar voordat ik mijn diploma zou halen, tegelijkertijd zit je wel met een aanzienlijke schuld en ik zat er gewoon doorheen. Het was geen heel zonnig toekomst perspectief.

En dan noem ik een paar concrete aspecten maar op dat moment leek alles wel als een kaartenhuis in elkaar te storten. Ik kon er ook gewoon niet meer wezen voor andere mensen wat mij erg zwaar viel. Dat mate waarin ik mn partner, vrienden en toch ook wel familie mee trok in mijn ellende voelde voor mij vaak toch al zeker even zwaar.

Ik had mij jarenlang wat je kunt noemen maatschappelijk betrokken opgesteld en toen ik begon met mijn opleiding zat ik nog vol hoop en dromen. Ik heb ook vaak vrij star aan mijn principes vast gehouden wat het proces ook niet altijd makkelijker maakte. De huidige realiteit is gewoon dat je keihard wordt afgestraft wanneer je jezelf op vrijwillige basis maatschappelijk betrekt en al die structurele ellende komt ook gewoon voort uit clichés van hebzucht.

Ik deed meestal hetgeen waarvan ik sterk geloofde dat dat het juiste was om te doen maar wanneer je je uitspreekt tegen machtsmisbruik zal dit simpelweg ook tegen jou worden uitgeoefend. En iedere keer dat machtsmisbruik zich opstapelde voelde ik mij gehard in mijn handelen en overtuiging. In tegenstelling tot mij waren de meeste andere mensen wel zo verstandig om hun hoofd niet boven het gras uit te steken. Lang verhaal kort, academische vrijheid is dood en als je het lef hebt om je kritisch op te stellen betekend dit simpelweg dat je geen diploma krijgt.

Mijn vertrouwen in mensen was weg, ik heb vaak gedacht dat als mensen zo kleinzielig willen wezen dat ze zichzelf maar kapot moeten maken. Op dat punt is het moeilijk om nog te geloven in iets dat het leven de moeite waard is.

Je vraagt wat mijn ervaringen waren die naar zo'n punt opbouwde. Ik noem nu een paar dingen die als eerste bij mij opkomen maar het was een samenkomst van van alles en nog wat over de jaren heen en als ik het hele verhaal zou vertellen zou ik waarschijnlijk morgen nog bezig zijn. Een hoop clichés en onderliggende problematiek in ieder geval. Ondertussen ook alweer enkele jaren geleden hoor, ik sta er ondertussen wel anders in. Dat ik mijzelf begin dit jaar het ziekenhuis in werkte lag nog een beetje in de nasleep van dit alles en dat was niet alleen depressie gerelateerd maar ook omdat ik de Baclofen flink onderschat had. GABA B ontwenning kent naar mijn ervaring zijn gelijke niet. Ik had zogezegd eerder verwacht dat ik mijzelf 2 jaar daarvoor het ziekenhuis in had gewerkt.

Tazher schreef:ik kan geen vrij nemen van werk. aprazolam hielp wel enorm met af en toe wat wiet om te kunnen slapen, zou ik cold turkey dan toch proberen?

Als jij in staat wilt blijven om te kunnen werken zou ik toch echt een langzame geleidelijke taper toepassen. Maar ik heb niet alle context van je situatie mee dus voor mij is dat lastiger inschatten. Ik zou het idee van een snelle oplossing voor je problemen een beetje proberen los te laten in ieder geval. Dit gaat gewoon even zwaar klote worden en er is weinig dat je er tegen kunt doen.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Phenitbut+GHB

Berichtdoor Jmths » wo nov 20, 2019 3:27 pm

https://www.youtube.com/watch?v=njnQgxPZlqo

Even skippen naar 16:25.

Titel zegt Methylone maar heeft betrekking tot Phenibut ontwenning wat wel relevant is en interessant kan wezen. Ik kwam het net toevallig tegen en het bevestigd een beetje wat ik eerder al benoemd heb. In het filmpje wordt genoemd dat Phenibut ontwenningsverschijnselen tot wel 24 weken kunnen aanhouden, bijna een half jaar dus.

Ik zou de taper rustig aan benaderen.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Phenitbut+GHB

Berichtdoor Sjoerdsjoerdsjoerd » wo nov 04, 2020 2:47 pm

Toch wel even nieuwsgierig of het je gelukt is?
Sjoerdsjoerdsjoerd
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: wo nov 04, 2020 8:06 am


Keer terug naar Verslaving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner