1. Wat voor harddrugs gebruik je?
Een beetje van dit, een beetje van dat, vooral lekker veel psychedelica (paddo's, 2C-B) en dissociatieven (KETAAAAAA)
2. Wanneer en waarmee ben je begonnen?
Jaartje terug, eerst DXM en later MDMA
Niet veel later kwam de rest
3. Hoe kwam je aan de drugs?
Apotheek, kennissen, tegenwoordig via enkele goede kerels
4. Kende je voordat je zelf harddrugs gebruikte al mensen die gebruikten?
Geloof het niet
5. Hadden zij invloed op je?
-
6. Wat was voor jou de motivatie om te gaan gebruiken?
Vooral een hoop nieuwsgierigheid
7. Zijn er mensen ook begonnen met gebruiken nadat jij bent begonnen?
Enkele bekenden geïntroduceerd in de wereld der psychedelica
8. Zo ja, heb jij ze gemotiveerd of waren ze zelf nieuwsgierig?
Waren eigenlijk allemaal van zichzelf nieuwsgierig
9. Hoeveel drugs gebruik je per maand? Vind je jezelf verslaafd?
Verschilt nogal, gemiddeld misschien 4 trips (psychedelisch of dissociatief) per maand, wekelijks wiet, heel soms wat partydingetjes (speed bijvoorbeeld), de laatste tijd weer wat teveel alcohol en verder een hele hoop koffie en nicotine. Verslaafd ben ik volgens mij alleen alleen echt aan tabak en misschien koffie (ontzettend verraderlijke zooi is dat)
10. Vind je jezelf verslavingsgevoelig?
Een beetje, niet in extreme mate, maar het is wel een goed idee als ik scherp blijf op dit gebied
11. Wil je er mee stoppen?
De rationale ik wil eigenlijk stoppen met roken, maar het (zeer impulsieve) emotionele deel van mijn brein maakt de koppeling tussen zware shag en even zwaar verkankerde longen helaas niet echt. Met de rest van de drugs hoef ik niet echt te stoppen, zeker niet met psychedelica. Misschien dat ik nog eens definitief stop met alcohol zuipen
12. Wat doe je in het dagelijks leven? (School, werk, etc.)
Ik ben een student (professioneel luiwammes dus)
13. Kunnen instanties verslaving onder jongeren voorkomen denk je?
Slechts in beperkte mate, maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen, al is het een beetje
14. Hoe denk je dat verslavingsgevoelige jongeren het beste bereikt kunnen worden?
Zinnige, realistische voorlichting op bijv. scholen, geen eenzijdige alarmsprookjes, al valt het hier in Nederland wel mee met de gevarenpropaganda, geloof ik
EDIT: Ik ben 18 lentes jong. Rest van de info kan ik niet echt geven, als topspammer hier op DF wil ik mijn volledige identiteit liever niet al te dik erbovenop leggen. Ik woon in ieder geval op het platteland, maar niet echt in the middle of nowhere