Sinds ongeveer drie maanden heb ik last van HPPD achtige klachten. Ik denk niet dat ik echt HPPD heb want dat schijnt heel extreem te zijn, maar ik heb zeker een paar kenmerken:
- veel floaters (vooral de zwevende zwarte vlekjes zijn irritant)
- sterke after images
- tijdje soort knipperlicht gehad als ik in bed lag, dat lijkt nu minder, maar dat komt misschien ook doordat ik geen nachten meer wakker lig wat voorheen wel het geval was
- tot slot heb ik in het donker last van donkerblauwe verkleuringen rond lichten, als ik bijvoorbeeld naar een lantaarnpaal kijk zie ik een donkerblauwe aura eromheen, als ik in de auto zit zie ik overal blauwe vlekken in mijn ooghoeken door de lichten van andere auto's. Best vervelend en deze verkleuringen maken me soms wat angstig en dat is natuurlijk niet handig achter het stuur.
Nu lees ik vaak dat HPPD achtige klachten verminderen als je een tijdje geen drugs nuttigt. Ik heb sinds de klachten zijn ontstaan geen drugs meer gebruikt, maar de klachten lijken er niet echt beter op te worden. De floaters zijn nog net zo irritant als op het begin en ik heb het idee dat de blauwe verkleuringen zelfs iets van de laatste twee weken is, daarvoor is dit me eigenlijk nooit opgevallen. Door dit laatste ben ik eigenlijk bang dat de klachten alleen maar aan het verergeren zijn in plaats van dat ze minder worden. Daardoor ga ik er weer meer op letten en er meer op letten lijkt het ook wel erger te maken.
Ik ben daarom benieuwd naar ervaringen van andere mensen die HPPD achtige klachten ervaren of hebben ervaren, en hoe het proces bij hen is verlopen. Kan ik verwachten dat de klachten over een paar maanden verminderd zijn als ik al die tijd geen drugs nuttig?
Alvast bedankt