User1337 schreef:Zoals ik al eerder had vermeld in een ander topic. Ik heb dit zelf ook, ben al maanden clean maar de sterkte van HPPD fluctueert bij mij nogal. Toen ik een keer flink had gedronken was het veel erger geworden, nu lijkt het na 3 maanden weer iets minder te worden. Vooral slapen is bij mij van grote invloed, als ik teveel/te weinig slaap verergert dit de symptomen meteen. Dus probeer in een goed ritme te blijven.
feestbeest92 schreef:Sinds ongeveer drie maanden heb ik last van HPPD achtige klachten. Ik denk niet dat ik echt HPPD heb want dat schijnt heel extreem te zijn, maar ik heb zeker een paar kenmerken
Snater schreef:Ik heb zo lang ik me kan herinneren al eye-floaters en beelden die even blijven hangen als ik een andere kant op kijk.
Sinds ik weet wat HPPD en eye-floaters zijn, ben ik me er alleen bewuster van geworden denk ik. Het is misschien iets erger geworden met drugsgebruik, maar ik irriteer me er totaal niet aan omdat ik het al jaren ken.
Vind het zelfs wel leuk eigenlijk, tracers achter lantarenpalen enzo 'S nachts.
Merkte wel dat het bijna weg was toen ik even een geheelonthouding had van alles voor 3 maanden, dus dat is wel leuk om te weten
JongGeleerd schreef:feestbeest92 schreef:Sinds ongeveer drie maanden heb ik last van HPPD achtige klachten. Ik denk niet dat ik echt HPPD heb want dat schijnt heel extreem te zijn, maar ik heb zeker een paar kenmerken
Eerst zeg je dit en vervolgens omschrijf je vrij heftige klachten. Ik zou je aanraden het gewoon te proberen, een tijdje geen drugs. Misschien helpt t, misschien niet, maar er is maar 1 manier daar achter te komen.
JongGeleerd schreef:Bedoel jij niet meer dit, SPEESCEES?
Dit zou namelijk kunnen betekenen dat je last heb van een te hoge oogdruk (glaucoom)
http://www.drugsinfoteam.nl/vraag-antwo ... oord/26223
http://www.medicinfo.nl/%7B6abc360d-893 ... 9caeff%7D#
JongGeleerd schreef:Ik zou er als ik jou was even mee langs de huisarts, misschien is het voor niets, maar better to be safe than sorry.
A survey of optometrists in 2002 suggested that an average of 14 patients per month per optometrist presented with symptoms of floaters in the UK alone.
SPEESCEES schreef:Ik heb het geprobeerd een beetje na te maken, zo ziet er ongeveer uit.
Perception Lecture Notes: Light/Dark AdaptationAfter being exposed to a bright light (e.g., flashbulb) you experience an afterimage, that is a (sometimes blueish) spot in your visual field.
feestbeest92 schreef:Die jongen beweert dus eigenlijk dat er door die bad trip iets 'verstoord' is in zijn hersenen waardoor hij altijd die angstige gevoelens zal blijven behouden. Dit is toch grote onzin? Angst is toch altijd iets wat tussen je oren zit en wat zou kunnen verdwijnen als je er op de juiste manier mee omgaat?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten