JongGeleerd schreef:Het zal niet koken, maar toch verdampt er al een groot deel. Kijk naar aceton, het kookt pas bij bijna 60°C, maar het vervluchtigd al bij kamertemperatuur. Wat je wel kan doen, als je een redelijk precieze weegschaal hebt is een bepaald glaswerk wegen, vullen met t water en met behulp van 't gewicht en volume uitrekenen hoeveel MDMA er in het water moet zitten om dat gewicht bij dat volume te krijgen. Dat is wel een tering moeilijke berekening
JongGeleerd schreef:Dan ben je behoorlijk lang bezig denk ik, je kan beter het aan vocht onttrekken op chemische wijze denk ik, maar dan zit je met 2 vaste substanties, dus zou je het eerst moeten scheiden. Ik ben ook bang dat ik dit niet uit zou mogen leggen als ik het al zou kunnen...
Poseidon schreef:Zou het zelf dan gewoon opdelen in acceptabele porties en opdrinken.
snuifduif schreef:JongGeleerd schreef:Het zal niet koken, maar toch verdampt er al een groot deel. Kijk naar aceton, het kookt pas bij bijna 60°C, maar het vervluchtigd al bij kamertemperatuur. Wat je wel kan doen, als je een redelijk precieze weegschaal hebt is een bepaald glaswerk wegen, vullen met t water en met behulp van 't gewicht en volume uitrekenen hoeveel MDMA er in het water moet zitten om dat gewicht bij dat volume te krijgen. Dat is wel een tering moeilijke berekening
Dat valt ook wel weer mee toch, water weegt 0.998 gram per ml 20 graden, simpelweg een volume kraanwater wegen, markeren en dan tot het streepje vullen en van het nieuwe gewicht het watergewicht aftrekken.
snuifduif schreef:JongGeleerd schreef:Dan ben je behoorlijk lang bezig denk ik, je kan beter het aan vocht onttrekken op chemische wijze denk ik, maar dan zit je met 2 vaste substanties, dus zou je het eerst moeten scheiden. Ik ben ook bang dat ik dit niet uit zou mogen leggen als ik het al zou kunnen...
Wat doe je toch verschrikkelijk moeilijk elke keer
Zet het gewoon in een bakje voor het raam in de zon, iets erover heen tegen de stof, maar wel een kier zodat de waterdamp eruit kan en je bent binnen 2 dagen klaar. Of als je haast hebt met 50 graden in de oven, daar kan de mdma prima tegen
JongGeleerd schreef:Altijd de dampen afzuigen en niet inademen! Whatever stof je ook mee werkt!
Trippie schreef:Zou niet gewoon uitdampen, het kookpunt van mdma leunt te dicht bij water aan, je bent sowieso teveel mdma kwijt dan.
Met een distillatiecolom zou het nog wel kunnen lukken, maar kans lijkt me klein dat je er zo eentje hebt staan.
The free base has a boiling point in vacuo of 155°C/20 mmHg (Merck 1914) and 110-120°C/0.4 mmHg (Braun, Shulgin & Braun 1980a). The hydrochloride salt can occur in a number of hydrated crystalline forms, making the physical properties and solid spectra of risky value for identification and as criteria of purity. The following melting points (mp) are given: for anhydrous, 147-148°C (Bailey et at. 1975), 148-149°C (Biniecki & Krajewski 1960), 148-150°C (Davis & Borne 1984; Merck 1914), 150-151°C (Gaston & Rasmussen 1972), 151-152°C (Braun, Shulgin & Braun 1980a), 152-153°C (Braun, Shulgin & Braun 1980a), 158-159°C (Nichols, In: Frith 1968b); for quarter-hydrate, soften 132°C and mp 135-139°C (Shulgin 1986); for hemihydrate, soften 92°C and mp 138-145°C (Shulgin 1986); for three-quarter hydrate, soften 50°C and mp 90-132°C (Shulgin 1986); for monohydrate, soften 80°C and mp 107-133°C (Shulgin 1986).
Trippie schreef:100 of 150 is toch dicht bijeen, ofniet?
snuifduif schreef:150 graden is anderhalf keer zo warm als 100 graden
Trippie schreef:snuifduif schreef:150 graden is anderhalf keer zo warm als 100 graden
En dat komt van een chemicus?
Maarja, ok, ik weet het ook niet.
snuifduif schreef:Trippie schreef:snuifduif schreef:150 graden is anderhalf keer zo warm als 100 graden
En dat komt van een chemicus?
Maarja, ok, ik weet het ook niet.
Wat is er zo vreemd aan wat ik zeg?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten