JongGeleerd schreef:"Eenmaal maandelijks is eenmaal maandelijks kans op een permanente hersenbeschadiging. Er volgen veel maanden op elkaar...
Om de drie maanden vindt ik nog steeds hetzelfde principe."
Er is nooit permanente beschadiging bewezen bij MDMA gebruik, bij misbruik lijkt het me logisch dat het permanente schade met zich meebrengt, doordat de hersenen geen hersteltijd hebben en keer op keer gevaarlijk hoge temperaturen bereiken. Dat samen met de keiharde slijtage van de neuronen doordat deze zo overbelast worden. Alsnog niet bewezen, maar de hersteltijd duurt daarvoor denk ik gewoon te lang, dus herstelt het technisch gezien wel, maar lang niet snel genoeg om je weer de oude te krijgen voordat je aan ouderdom overlijdt.
Daarnaast hoeven jouw ervaringen niet overeen te komen met wat een ander zal gaan meemaken, want 1 persoon in een wetenschappelijk onderzoek geeft enkel een leuke anekdote.
Maar hoe zit het nou met de afbraak van die axonen(klopt dit?) die de serotonine laten verplaatsen, die beschadigen bij veelvuldig/te zwaar gebruik toch wel?
Dus de serotonine kan wel weer aangevuld worden, maar het "wegennet" waar het overheen moet gaan raakt dan toch wel beschadigd of is dit inmiddels weer een achterhaalde theorie?