Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Vraagje over xtc & mdma

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor ThomaZzZ » di sep 11, 2012 12:46 am

Hallo

Ik heb een vraag ivm met xtc/mdma voor iemand die hier al meer over weet en wat ervaring mee heeft.

Een goeie 8 weken geleden heb ik voor het eerste xtc gebruikt. Het was ongeveer een goeie pil en half. Ik begon om 1u met een halfje en heb vervolgens om 3u nog een volgende genomen aangezien ik nog geen effect had. Rond half 5 begon ik al te vloeken aangezien enige vorm van effect nog steeds niet aanwezig was. Tot plots om 5u de pillen letterlijk als een bom insloegen. Het eerste half uur dacht ik dat ik klaar was om afgevoerd te worden om vervolgens mijn maag te laten leegpompen. Nadat ik daar door was gekomen ben ik enorm stevig gegaan op de pillen.
Nu heb ik zaterdag van 2 weken samen met 2 andere vrienden een gram mdma kristallen gekocht. Dit is ongeveer een goeie maand en 3 weken na de pillen.
De avond zelf nog heb ik 2x een goede, volle vingertop gedopt, waardoor ik alweer stevig heb kunnen feesten.
Vervolgens hebben we de dinsdag erop, 4 dagen later, elk nog een goede vingertop + een kristal naar binnen gespeeld. De ervaring was bijna zogoed hetzelfde als de zaterdag ervoor.
Om niet meer de kristallen constant op zak te moeten hebben, hebben we vorige zaterdag elk nog de laatste kristallen verdeeld. De ervaring op zich sterk, maar niet evenwaardig aan de 2 vorige.
Dus pak dat ik ruwweg 400 mg mdma (ong.: 150mg+150mg+100mg) heb genomen. Dit ongeveer een een dikke maand en half na het xtc gebruik (waarvan ik nog niet volledig hersteld was volgens de 3 maandregel).
Kan dit (overmatig) gebruik van deze middelen al reeds gevolgen hebben of schade aanrichten aan de hersenen? Bv op het vlak van de serotonine receptoren en het geheugen.
Ik ben niet van plan om de komende 6 maand nog één v d middelen te gaan gebruiken, dus er zal al geen mogelijkheid zijn tot sprake van schade op lange termijn. Maar ik vroeg me af of het op korte termijn ook al even schadelijk kan zijn?
Voor de rest ben ik iemand die dagelijks, stevig blowt. Ik weet niet of dit hier ook invloed op kan hebben in combinatie met het mdma gebruik?

Alvast bedankt op voorhand.
Grt
ThomaZzZ
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: di sep 11, 2012 12:02 am

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Einstein » di sep 11, 2012 1:18 am

Niet echt slim wat je gedaan hebt, maar de ellende zal nog wel meevallen. In het ergste geval heb je een lange tijd tolerantie tegen MDMA. Denk dat het voor bijvoorbeeld je geheugen niet méér schade op zal leveren dan dagelijks stevig doorblowen :P
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor ThomaZzZ » di sep 11, 2012 1:48 am

Ok, alvast bedankt voor het vlugge antwoord.
Nog een bijkomende vraag.
Ik ken een paar mensen die deze stof nog veel heviger misbruikt hebben/misbruiken dan mijn geval. Zo ken ik iemand die in het weekend 2 dagen bijna letterlijk op mdma heeft geleefd, enzo ongeveer 1,5 gram heeft naar binnen gespeeld. Maar toch valt er zo bijzonder weinig te merken aan hen. Ook zij zeggen dat ze er zelf weinig tot geen problemen van ondervinden, hoewel ik daar niet 100% in kan volgen.
Op welke manier/Onder welke vorm komt deze zogenaamde ellende voor bij personen die mdma misbruikt hebben? Welke symptonen vertoont men dan?
En die tolerantie zou voor mij persoonlijk weinig tot geen kwaad doen aangezien ik echt niet rap van plan ben om dit middel nog eens te gebruiken. Ik heb er zowat een dubbel gevoel bij en zeker op het vlak van xtc-pillen voel je dat het echt niet gezond is voor je lichaam. Misschien nogal dom om dit te horen van iemand die dagelijks blowt maar ik vind persoonlijk dat de kloof tussen beide toch nog redelijk groot is.
ThomaZzZ
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: di sep 11, 2012 12:02 am

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor braindamage » di sep 11, 2012 11:17 am

ThomaZzZ schreef:Ik ken een paar mensen die deze stof nog veel heviger misbruikt hebben/misbruiken dan mijn geval. Zo ken ik iemand die in het weekend 2 dagen bijna letterlijk op mdma heeft geleefd, enzo ongeveer 1,5 gram heeft naar binnen gespeeld.



speed bedoel je ?
Avatar gebruiker
braindamage
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 171
Geregistreerd: za jan 14, 2012 6:28 pm

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Ivo » di sep 11, 2012 11:19 am

braindamage schreef:
ThomaZzZ schreef:Ik ken een paar mensen die deze stof nog veel heviger misbruikt hebben/misbruiken dan mijn geval. Zo ken ik iemand die in het weekend 2 dagen bijna letterlijk op mdma heeft geleefd, enzo ongeveer 1,5 gram heeft naar binnen gespeeld.



speed bedoel je ?



Goed mogelijk met MDMA hoor... Maar dan heb je wel de ziekste kater die je je kan inbeelden.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Davinci » di sep 11, 2012 3:42 pm

Veranderingen op lange termijn heb je al aangebracht, maar slechts eenmalig MDMA kan dit ook doen. het kan zijn dat je er niets van ondervindt, het kan zijn dat je er wel wat last van hebt. Als intensieve blower zal je geheugen ook wel wat in een wat povere staat bevinden. Bij mdma misbruik is een slecht geheugen ook meestal de eerste uiting van enige 'schade'.

MDMA mag je echt niet onderschatten kwa neurotoxiciteit. Hoe leuk het ook wel kan zijn, het heeft een enorme kracht om zowel lichaam als geest te beschadigen.
Je serotonine receptoren zijn wat overbelast, hier en daar een paar doden, paar neuronen met cholera en pest, een slagveld van een oorlog. (ter vergelijking) Vergeet ook niet dat MDMA het enzym om serotonine aan te maken kapot maakt :p en pas na een maand ongeveer is je natuurlijke serotonine productie terug op de goeie weg.

Blowen en mdma gaan niet samen. Er zijn onderzoeken die zeggen dat het juist een beschermende functie zou hebben, maar ik denk in de andere richting.
Het para-gevoel en de kans op psychose bij intensief blowen gecombineerd met de MDMA power op je hersenen winnen het. Ik raad het ten sterkste af.

Je serotonine systeem verkrachten doe je beter niet. Zeker met zo'n frequent gebruik pleeg je echt een massamoord met een atoomoorlog. MDMA heeft de leuke eigenschap om vooral axonen in de prefrontale cortex als doelwit te kiezen. Dit is een heel complex gebied in je hersenen die pas rond je 21e volgroeid is. De PFC is vooral betrokken bij cognitieve en emotionele functies: beslissingen nemen, plannen, sociaal gedrag, impulsbeheersing etc.
In feite gaat MDMA in het meest volwassen en belangrijkste gedeelte van jezelf lugubure en duistere chemische magie uitvoeren, die hel, moord en verderf veroorzaakt...

Serotonine heeft ook een belangrijke rol bij het transport van dopamine (je beloningsysteem). Fucken met serotonine is onrechtstreeks ook fucken met je dopamine. Wist je dat er ook een groot deel van je serotonine systeem in je maag-darmstelsel zit? MDMA-misbruikers veranderen hun eetgewoonten plots drastisch, wat ook logisch is. Ik vind het nog altijd intrigerend dat het meest complexe en tedere deel van je hersenen (PFC) in verband staat met je maag en darmen :grin:

Bijnemen is ook een heel slecht idee met mdma :roll: De piek verlengen is mogelijk als je op tijd bijneemt, maar de nadelen.... :woeh:
-Bijnemen staat rechtstreeks in verband met meer neurotoxiciteit
-Grotere kater die wel eens de fameuze dinsdagdip een hel maakt.
-Je tolerantie schiet heel rap de hoogte in
-Je volgende mdma ervaring verneuk je.

Overmatig gebruik kan en zal iedere gebruiker plots kelderen; lichaam en geest samen naar de eeuwige jachtvelden.
De kracht van MDMA's neurotoxiciteit wordt altijd onderschat. Studies tonen aan dat zelfs eenmalig gebruik al langdurige wijzigingen aanbrengt... :s

Gelukkig heeft zenuwweefsel een (helaas beperkt) regeneratief vermogen.
Twee jaar van de MDMA en andere drugs blijven, blijkt een bijna volledig herstel met zich mee te brengen.
BDNF (brain-derived neurotrophic factor) is een stof die de aanmaak en groei van neuronen stimuleert. NGF ( nerve growth factor) is er ook zo een.
Je kan BDNF stimuleren door oa sport, lezen, studeren, bijleren etc.
Vooral sport is belangrijk om in een MDMA aangerichte chaos te overleven.
Hardlopen vind ik heel effectief. 5x/week een half uur sporten doet wonderen.

Op zich valt je gebruik wel mee in vergelijking met sommige anderen, wat heel positief is.
Mijn advies:
-stop een jaar met alle drugs
-denk goed na of die paar uur plezier het wel waard zijn
-ga niet herdoseren
-bescherm jezelf tegen neurotoxiciteit met de nodige voedingssupplementen/vitaminen etc.
-Sport een half uur intensief 5x/week
-Eet veel tryptofaanrijke voeding
-Leef regelmatig
-Geef het stonersleven op

Ik weet niet of je al van de term serotonine syndroom gehoord hebt? Ik ga er niet verder op in gaan, het is ook een potentieel verschrikkelijk probleem voor je hersenen waar je nog mee moet leven.

Dit is maar het advies van iemand die zich verdiept heeft in de moleculaire magie van MDMA. Misschien zie ik teveel de slechte kanten van mdma en helaas zie ik teveel mensen kapot gaan aan de fameuze love magic van MDMA...
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Saikedellik » wo sep 12, 2012 7:36 pm

Tnx Davinci...

Ik had zin in pillen... Aaaaaaaaaand it's gone! :D
Junk.
Avatar gebruiker
Saikedellik
Donateur
Offline
 
Posts: 1712
Geregistreerd: vr jun 03, 2011 4:30 pm

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor AgeOfLove » wo sep 12, 2012 11:14 pm

Saikedellik schreef:Tnx Davinci...

Ik had zin in pillen... Aaaaaaaaaand it's gone! :D



Welja... heb deze post toch eens gebookmarked om nog eens terug te lezen...
Avatar gebruiker
AgeOfLove
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 489
Geregistreerd: wo jul 25, 2012 8:38 pm
Woonplaats: BE

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Jamess » wo sep 12, 2012 11:21 pm

Saikedellik schreef:Tnx Davinci...

Ik had zin in pillen... Aaaaaaaaaand it's gone! :D
sadboys2001
Avatar gebruiker
Jamess
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 881
Geregistreerd: ma nov 21, 2011 3:54 pm

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor frozentoast » do sep 13, 2012 6:41 pm

Saikedellik schreef:Tnx Davinci...

Ik had zin in pillen... Aaaaaaaaaand it's gone! :D

Geen zorgen, over een paar dagen komt het wel weer terug :#:
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor dodongo » vr sep 14, 2012 8:42 am

Davinci schreef:Veranderingen op lange termijn heb je al aangebracht, maar slechts eenmalig MDMA kan dit ook doen. het kan zijn dat je er niets van ondervindt, het kan zijn dat je er wel wat last van hebt. Als intensieve blower zal je geheugen ook wel wat in een wat povere staat bevinden. Bij mdma misbruik is een slecht geheugen ook meestal de eerste uiting van enige 'schade'.

MDMA mag je echt niet onderschatten kwa neurotoxiciteit. Hoe leuk het ook wel kan zijn, het heeft een enorme kracht om zowel lichaam als geest te beschadigen.
Je serotonine receptoren zijn wat overbelast, hier en daar een paar doden, paar neuronen met cholera en pest, een slagveld van een oorlog. (ter vergelijking) Vergeet ook niet dat MDMA het enzym om serotonine aan te maken kapot maakt :p en pas na een maand ongeveer is je natuurlijke serotonine productie terug op de goeie weg.

Blowen en mdma gaan niet samen. Er zijn onderzoeken die zeggen dat het juist een beschermende functie zou hebben, maar ik denk in de andere richting.
Het para-gevoel en de kans op psychose bij intensief blowen gecombineerd met de MDMA power op je hersenen winnen het. Ik raad het ten sterkste af.

Je serotonine systeem verkrachten doe je beter niet. Zeker met zo'n frequent gebruik pleeg je echt een massamoord met een atoomoorlog. MDMA heeft de leuke eigenschap om vooral axonen in de prefrontale cortex als doelwit te kiezen. Dit is een heel complex gebied in je hersenen die pas rond je 21e volgroeid is. De PFC is vooral betrokken bij cognitieve en emotionele functies: beslissingen nemen, plannen, sociaal gedrag, impulsbeheersing etc.
In feite gaat MDMA in het meest volwassen en belangrijkste gedeelte van jezelf lugubure en duistere chemische magie uitvoeren, die hel, moord en verderf veroorzaakt...

Serotonine heeft ook een belangrijke rol bij het transport van dopamine (je beloningsysteem). Fucken met serotonine is onrechtstreeks ook fucken met je dopamine. Wist je dat er ook een groot deel van je serotonine systeem in je maag-darmstelsel zit? MDMA-misbruikers veranderen hun eetgewoonten plots drastisch, wat ook logisch is. Ik vind het nog altijd intrigerend dat het meest complexe en tedere deel van je hersenen (PFC) in verband staat met je maag en darmen :grin:

Bijnemen is ook een heel slecht idee met mdma :roll: De piek verlengen is mogelijk als je op tijd bijneemt, maar de nadelen.... :woeh:
-Bijnemen staat rechtstreeks in verband met meer neurotoxiciteit
-Grotere kater die wel eens de fameuze dinsdagdip een hel maakt.
-Je tolerantie schiet heel rap de hoogte in
-Je volgende mdma ervaring verneuk je.

Overmatig gebruik kan en zal iedere gebruiker plots kelderen; lichaam en geest samen naar de eeuwige jachtvelden.
De kracht van MDMA's neurotoxiciteit wordt altijd onderschat. Studies tonen aan dat zelfs eenmalig gebruik al langdurige wijzigingen aanbrengt... :s

Gelukkig heeft zenuwweefsel een (helaas beperkt) regeneratief vermogen.
Twee jaar van de MDMA en andere drugs blijven, blijkt een bijna volledig herstel met zich mee te brengen.
BDNF (brain-derived neurotrophic factor) is een stof die de aanmaak en groei van neuronen stimuleert. NGF ( nerve growth factor) is er ook zo een.
Je kan BDNF stimuleren door oa sport, lezen, studeren, bijleren etc.
Vooral sport is belangrijk om in een MDMA aangerichte chaos te overleven.
Hardlopen vind ik heel effectief. 5x/week een half uur sporten doet wonderen.

Op zich valt je gebruik wel mee in vergelijking met sommige anderen, wat heel positief is.
Mijn advies:
-stop een jaar met alle drugs
-denk goed na of die paar uur plezier het wel waard zijn
-ga niet herdoseren
-bescherm jezelf tegen neurotoxiciteit met de nodige voedingssupplementen/vitaminen etc.
-Sport een half uur intensief 5x/week
-Eet veel tryptofaanrijke voeding
-Leef regelmatig
-Geef het stonersleven op

Ik weet niet of je al van de term serotonine syndroom gehoord hebt? Ik ga er niet verder op in gaan, het is ook een potentieel verschrikkelijk probleem voor je hersenen waar je nog mee moet leven.

Dit is maar het advies van iemand die zich verdiept heeft in de moleculaire magie van MDMA. Misschien zie ik teveel de slechte kanten van mdma en helaas zie ik teveel mensen kapot gaan aan de fameuze love magic van MDMA...


Ik heb het ook gebookmarked, maar stel ik gebruik 1x in de zoveel tijd MDMA.

En ik wil toch herdoseren, in ieder geval 1x om het gevoel te verlengen.
Hoe kan ik dan t beste doseren bij een pil van bijv 180-200mg?

En ik vraag mij ook wel af opzich hoe jij dan denkt over het 'gewone volk' dat elk weekend van het jaar 10-20 biertjes wegtikt + allerlei shots + de hele week door flink roken.
dodongo
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 26
Geregistreerd: za jun 23, 2012 2:01 am

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Multitude » vr sep 14, 2012 1:42 pm

dodongo schreef:En ik vraag mij ook wel af opzich hoe jij dan denkt over het 'gewone volk' dat elk weekend van het jaar 10-20 biertjes wegtikt + allerlei shots + de hele week door flink roken.


Iets in deze richting hoor je van zoveel gebruikers van MDMA. "Bier is net zo slecht/veel slechter." Dat iemand anders verkeerd bezig is maakt het nog niet beter om zelf ook verkeerd bezig te zijn.

Niet dat ik heilig ben (of wie dan ook op dit forum).
“And you are made of a hundred trillion cells. We are, each of us, a multitude.”
Avatar gebruiker
Multitude
Junkenhoeder
Donateur
Offline
 
Posts: 1874
Geregistreerd: di mei 08, 2012 12:27 am

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor frozentoast » vr sep 14, 2012 2:52 pm

Multitude schreef:
dodongo schreef:En ik vraag mij ook wel af opzich hoe jij dan denkt over het 'gewone volk' dat elk weekend van het jaar 10-20 biertjes wegtikt + allerlei shots + de hele week door flink roken.


Iets in deze richting hoor je van zoveel gebruikers van MDMA. "Bier is net zo slecht/veel slechter." Dat iemand anders verkeerd bezig is maakt het nog niet beter om zelf ook verkeerd bezig te zijn.

Niet dat ik heilig ben (of wie dan ook op dit forum).



Nee maar meestal wordt je andersom ook ermee geprovoceerd.. als je iemand vertelt dat je wel eens drugs hebt gedaan en dat die dan begint over hoe schadelijk dat wel niet is (alsof hij er een zak vanaf weet) terwijl je gewoon weet dat diegene elke zaterdagavond hardstikke dronken is, gaat er bij mij gewoon niet in.
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Saikedellik » vr sep 14, 2012 10:30 pm

Zo kwamen laatst de ouders van een kennis van me op bezoek, terwijl ik daar ook een paar dagen logeerde. Ze liepen wat rond, pa zat om half 2 smiddags al aan zijn tweede biertje daar, en moeders vindt mn zakje wiet die op tafel lag en houdt het afwachtend omhoog.

Ik zeg "die is van mij, kun je het even terug op zn plek leggen?"

Moeders: "Schaam je!"
Ik: "Ik schaam me niet"
Moeders "Zou je wel moeten!"
Ik "Waarom?"

En toen kwam de preek over hoe slecht het was blablabla... Terwijl die vent van haar daar gewoon om half 2 smiddags al bier zat weg te tikken alsof het water was....
Junk.
Avatar gebruiker
Saikedellik
Donateur
Offline
 
Posts: 1712
Geregistreerd: vr jun 03, 2011 4:30 pm

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor dodongo » za sep 15, 2012 12:40 pm

Multitude schreef:
dodongo schreef:En ik vraag mij ook wel af opzich hoe jij dan denkt over het 'gewone volk' dat elk weekend van het jaar 10-20 biertjes wegtikt + allerlei shots + de hele week door flink roken.


Iets in deze richting hoor je van zoveel gebruikers van MDMA. "Bier is net zo slecht/veel slechter." Dat iemand anders verkeerd bezig is maakt het nog niet beter om zelf ook verkeerd bezig te zijn.

Niet dat ik heilig ben (of wie dan ook op dit forum).


Dat vroeg ik niet, ook al klopt het wel degelijk wat je zegt.
Ik vroeg om DaVinci's kijk op het 'normale stapleven' met alcohol etc, aangezien hij hier in veel MDMA threads loopt te verkondigen hoe slecht het wel niet is voor je brein. Vandaar dat ik ook wil weten of hij ook zo'n theorie heeft over alcohol, nicotine etc.
dodongo
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 26
Geregistreerd: za jun 23, 2012 2:01 am

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Stefaan » za sep 15, 2012 7:21 pm

Om voor davinci in t kort te spreken: alcohol is niet zo'n leuke buzz.. Beetje leeg koud en emotieloos. Nicotine is hij compleet op tegen. Correct me if im wrong :P
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Ivo » za sep 15, 2012 7:27 pm

Gman007 schreef:Om voor davinci in t kort te spreken: alcohol is niet zo'n leuke buzz.. Beetje leeg koud en emotieloos. Nicotine is hij compleet op tegen. Correct me if im wrong :P


Dat, en alcohol ontregelt ook de helft van je hersenen niet als je het vaker dan 1 keer per 2/3 maanden gebruikt... Of toch niet zo drastisch.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Davinci » za sep 15, 2012 11:53 pm

En ik wil toch herdoseren, in ieder geval 1x om het gevoel te verlengen.
Hoe kan ik dan t beste doseren bij een pil van bijv 180-200mg?

NEVER EVER RE-DOSE
2c-d (20mg) of 2c-b (12mg) + 100mg 83% mdma kristal + keta op het einde.
Ketamine heeft ook nog eens het voordeel dat het de magie lijkt te verlengen en je tere hersencelletjes beschermt.
Het ultieme is een goed uitgevoerde candyflip, helaas niet voor iedereen weggelegd.

'normale stapleven'

Does such a thing even exist? :s

Het is pure nonsens - het product van een seniele fantasie van de luie, sociaal aanvaarde drinkers met een hart vol haat die maar proberen te leven met de wind in hun rug.

Ik haat het tot diep op het bot - tot op de molecuul waaruit het bot opgebouwd is. Als student ken ik de bier en whiskey generatie maar al te goed. Tijdens meerdere bacchanalia heb ik mij al afgevraagd: 'is dit nu het leven waar iedereen zo van houdt?'

Alcohol is een neurotoxische stofje, en het is er eentje die al VEEL miserie in onze wereld heeft gebracht. Is 're-dosing' ook niet de grootste risico factor bij deze drug? :love:
Ik zou zeggen van wel - drinken op lange termijn veroorzaakt hersenatrofie (afname van orgaan- of weefselmassa), voornamelijk in de gliacellen.
Door die atrofie vernietigt het bepaalde proteinen die de groei van zenuwweefsel stimuleren, in essentie sluit het de volwassen neurogenesis (geboorte van neuronen) af. Een groot deel anti-oxidanten worden ook verdronken door alcohol.
Alcohol is een potentere killer dan de maatschappij durft toegeven.

Er is altijd dat eeuwig conflict tussen drinker/roker vs druggebruiker, daarbuiten heb je natuurlijk nog the outlaw elite: polydrugabusers involving smoking and drinking too :#:

Dit is waarschijnlijk niet echt spectaculair nieuws: vele drugs en alcohol veroorzaken een trage maar gestage afname van hersenfuncties bij chronisch gebruik. De kans dat er dan complicaties ontstaan zijn veel groter.

Sigaretten zij nogal obvious redelijk dodelijk op lange termijn. Laatst las ik een artikel in de krant waar in stond dat het eindelijk een feit was dat roken 100% dood :eek: Wat een verrassing :#:
Tabak voedt alleen maar onstekingen en het voorkomt de ontwikkeling van stamcellen in je hersenen. In feite steel je een van de belangrijkste voordelen van sport door te roken.

Ik begrijp de mensen die vanuit zo'n standpunt mdma gebruiken en over roken/drinken denken. Helaas is het idee dat MDMA niet zo gevaarlijk als sigaretten of alcohol zou zijn, gebaseerd op een foute benadering van de bergen research van meer dan honderden wetenschappers. Het is een arrogant idee van een druggebruikende puber die z'n dope omarmt.

Het ergste is dat sommigen dat idee zelfs als een rechtvaardiging gebruiken om een VEEL neurotoxischer stofje te gebruiken.

Individueel druggebruik is een gezondheidsprobleem die veel stress op al onze medische bronnen zet. Veel meer stress dan de meeste mensen durven inzien.
Sigaretten alleen al zet meer spanning op de industrie dan eender welke drug.
Als je zo'n standaard zou naleven, dan zou tabak NIET legaal zijn.
En eigenlijk is dat ook wel mijn mening :love:

Velen genieten van sigaretten te roken, een pijp of een artisanaal kwalitatieve sigaar zijn op sommige momenten bijna kunst.
The true story:het is een walgelijke, gore, vuile, wansmakelijke, afstotelijke sociale DESTRUCTIEVE 'sport' :#:
Zoals bij alle drugs is the godfather van alle misdadigers herdoseren. Sigaretten zijn daar echt wel het grootste voorbeeld van.
Waarom kunnen er zo weinig mensen sporadisch roken?
Waarom moeten ze roken als eerste ding dat ze te doen hebben van de dag, na een maaltijd, na sex, voor het slapengaan, en gewoon doorheen de rest van de dag? :woeh:
Er is weinig dope die ook maar in de schaduw van de pure verslavende kracht van tabak terecht komt.

Stel nu dat alcohol en sigaretten nog maar net ontdekt waren, zou de regering ze goedkeuren en op de markt brengen? Ik vrees dat ze zwaar zouden falen bij het ingangsexamen in het ministerie van onderwijs. :roll:

Nog nooit eerder zijn er in de geschiedenis van de mensheid zoveel lichaam en geest beschadigende drugs beschikbaar voor de massa.
Als je eens kijkt naar de schiedenis van alcohol en opium, dan zou het eigenlijk code rood moeten zijn - alarmerende bedoening...

Je zou eens het aantal beroertes van pubertjes binnengevoerd door de honderd in het ziekenhuis moeten zien, van alcohol en sigaretten alleen. :|

Weer een reden te meer om die arrogante illusie van mdma te omarmen.
Jep, alcohol, cocaine, speed, heroine, sigaretten veroorzaken elk apart meer doden dan MDMA. MDMA zorgt vreemd genoeg voor relatief weinig doden...

Discussie opgelost?
Nee :p :kleuter:

Nja, sommigen zullen nooit de discussie vatten.
Ik kan de 40+ die al lang drinken er zo uit pikken. Je kan het gewoon aan hen zien (in sommige gevallen ruiken :beer: ) Ze zien er ook veel ouder uit dan ze zouden moeten zijn.
Cognitief hebben ze ook al meer problemen dan hun leeftijdsgenoten.
Levertesten en de weekend zuipers bij de dokter zijn altijd een heel delicaat onderwerp waarin 10 pinten plots op een magische wijze 5 pinten worden.

Broeders, alcohol is vergif :rock2:

Ik ga er wel mee akkoord dat MDMA minder miserie schept dan alcohol, tabak, heroine of zelfs meth. Mja komt vooral door die mooie verslavende eigenschappen en ze zijn ook over heel de wereld verspreid.
MDMA is relatief bijzonder ongewoon in termen van gebruik, en meeste gebruikers ondernemen ook niet vaak een dagenlange mdma binge :rock:

Als MDMA zo wijd verspreid en verslavende eigenschappen als tabak zou hebben, dan zou het zeker niet onder hetzelfde 'veiligheids'-profiel gerangschikt worden :p

Should we return to good old sweet fashioned alcohol?
Iedereen kent wel het moment dat je met een of andere drank te ver gaat en sindsdien er voor enkele maanden een serieuze afkeer van krijgt.
Precies alsof er een knop in je hersenen van plezier/genot naar duisternis en hel gaat.

Ik ga maar een einde aan deze odyssee brouwen.
Zowel mdma als alcohol veroorzaken structurele veranderingen aan je hersenen. Wiet doet dat trouwens ook: wiet verandert de vorm en grote van je prefrontale cortex.
Die veranderingen kunnen jaren hun tijd nemen om te herstellen.

Remember, your brain can fool you. Dat is de reden waarom therapie werkt...
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo sep 16, 2012 1:19 am

Davinci, niet dat ik je verhaal niet interessant vind, en niet dat er geen kern van waarheid in zit, maar het enige wat je beschrijft is hoe de schade van die middelen ontstaat, maar niet in welke mate. Zo'n verhaal als jij schrijft kan je ook over pinda's schrijven, of cola light.

Iedereen is het er over eens dat de middelen die jij noemt schade veroorzaken bij veelvuldig gebruik, maar volgens mij is zeker in het geval van alcohol je verhaal een beetje te gedramatiseerd. Ik kan me niet indenken dat mensen die zich 1 keer in de week bezatten echt met horrordingen te maken krijgen, en naar mijn idee gebeurt dat alleen bij echt veelvuldig gebruik. Maar zo heb je ook mensen die te vaak naar de McDonalds gaan en zich zo naar de klote helpen.

Volgens mij is alcohol ongeveer de enige die een gebruiksaanwijzing heeft waarbij de schade en risico's echt bijna niet aanwezig zijn. Als mensen die overschrijden dan kan het goed mis gaan natuurlijk, maar naar mijn idee is dat geen reden om alcohol voor iedereen af te keuren. Dat doe je bij de McDonalds tenslotte ook niet. Misschien een beetje overdreven vergelijking, maar goed :p

Feit is dat veelvuldig gebruik van alcohol en veelvuldig gebruik van andere middelen zeker dramatische gevolgen kunnen hebben, maar volgens mij vallen bij XTC die risico's enorm te beperken en bij alcohol de risico's bijna uit te sluiten.

Een verhaal van hoe de schade precies ontstaat in de hersenen en wat er gebeurt is interessant om te lezen, maar zegt niks over de mate van schade die ontstaat. Mensen waarschuwen is goed, maar laten we niet overdrijven :P
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor dodongo » zo sep 16, 2012 2:03 am

Davinci schreef:
En ik wil toch herdoseren, in ieder geval 1x om het gevoel te verlengen.
Hoe kan ik dan t beste doseren bij een pil van bijv 180-200mg?

NEVER EVER RE-DOSE
2c-d (20mg) of 2c-b (12mg) + 100mg 83% mdma kristal + keta op het einde.
Ketamine heeft ook nog eens het voordeel dat het de magie lijkt te verlengen en je tere hersencelletjes beschermt.
Het ultieme is een goed uitgevoerde candyflip, helaas niet voor iedereen weggelegd.

'normale stapleven'

Does such a thing even exist? :s

Het is pure nonsens - het product van een seniele fantasie van de luie, sociaal aanvaarde drinkers met een hart vol haat die maar proberen te leven met de wind in hun rug.

Ik haat het tot diep op het bot - tot op de molecuul waaruit het bot opgebouwd is. Als student ken ik de bier en whiskey generatie maar al te goed. Tijdens meerdere bacchanalia heb ik mij al afgevraagd: 'is dit nu het leven waar iedereen zo van houdt?'

Alcohol is een neurotoxische stofje, en het is er eentje die al VEEL miserie in onze wereld heeft gebracht. Is 're-dosing' ook niet de grootste risico factor bij deze drug? :love:
Ik zou zeggen van wel - drinken op lange termijn veroorzaakt hersenatrofie (afname van orgaan- of weefselmassa), voornamelijk in de gliacellen.
Door die atrofie vernietigt het bepaalde proteinen die de groei van zenuwweefsel stimuleren, in essentie sluit het de volwassen neurogenesis (geboorte van neuronen) af. Een groot deel anti-oxidanten worden ook verdronken door alcohol.
Alcohol is een potentere killer dan de maatschappij durft toegeven.

Er is altijd dat eeuwig conflict tussen drinker/roker vs druggebruiker, daarbuiten heb je natuurlijk nog the outlaw elite: polydrugabusers involving smoking and drinking too :#:

Dit is waarschijnlijk niet echt spectaculair nieuws: vele drugs en alcohol veroorzaken een trage maar gestage afname van hersenfuncties bij chronisch gebruik. De kans dat er dan complicaties ontstaan zijn veel groter.

Sigaretten zij nogal obvious redelijk dodelijk op lange termijn. Laatst las ik een artikel in de krant waar in stond dat het eindelijk een feit was dat roken 100% dood :eek: Wat een verrassing :#:
Tabak voedt alleen maar onstekingen en het voorkomt de ontwikkeling van stamcellen in je hersenen. In feite steel je een van de belangrijkste voordelen van sport door te roken.

Ik begrijp de mensen die vanuit zo'n standpunt mdma gebruiken en over roken/drinken denken. Helaas is het idee dat MDMA niet zo gevaarlijk als sigaretten of alcohol zou zijn, gebaseerd op een foute benadering van de bergen research van meer dan honderden wetenschappers. Het is een arrogant idee van een druggebruikende puber die z'n dope omarmt.

Het ergste is dat sommigen dat idee zelfs als een rechtvaardiging gebruiken om een VEEL neurotoxischer stofje te gebruiken.

Individueel druggebruik is een gezondheidsprobleem die veel stress op al onze medische bronnen zet. Veel meer stress dan de meeste mensen durven inzien.
Sigaretten alleen al zet meer spanning op de industrie dan eender welke drug.
Als je zo'n standaard zou naleven, dan zou tabak NIET legaal zijn.
En eigenlijk is dat ook wel mijn mening :love:

Velen genieten van sigaretten te roken, een pijp of een artisanaal kwalitatieve sigaar zijn op sommige momenten bijna kunst.
The true story:het is een walgelijke, gore, vuile, wansmakelijke, afstotelijke sociale DESTRUCTIEVE 'sport' :#:
Zoals bij alle drugs is the godfather van alle misdadigers herdoseren. Sigaretten zijn daar echt wel het grootste voorbeeld van.
Waarom kunnen er zo weinig mensen sporadisch roken?
Waarom moeten ze roken als eerste ding dat ze te doen hebben van de dag, na een maaltijd, na sex, voor het slapengaan, en gewoon doorheen de rest van de dag? :woeh:
Er is weinig dope die ook maar in de schaduw van de pure verslavende kracht van tabak terecht komt.

Stel nu dat alcohol en sigaretten nog maar net ontdekt waren, zou de regering ze goedkeuren en op de markt brengen? Ik vrees dat ze zwaar zouden falen bij het ingangsexamen in het ministerie van onderwijs. :roll:

Nog nooit eerder zijn er in de geschiedenis van de mensheid zoveel lichaam en geest beschadigende drugs beschikbaar voor de massa.
Als je eens kijkt naar de schiedenis van alcohol en opium, dan zou het eigenlijk code rood moeten zijn - alarmerende bedoening...

Je zou eens het aantal beroertes van pubertjes binnengevoerd door de honderd in het ziekenhuis moeten zien, van alcohol en sigaretten alleen. :|

Weer een reden te meer om die arrogante illusie van mdma te omarmen.
Jep, alcohol, cocaine, speed, heroine, sigaretten veroorzaken elk apart meer doden dan MDMA. MDMA zorgt vreemd genoeg voor relatief weinig doden...

Discussie opgelost?
Nee :p :kleuter:

Nja, sommigen zullen nooit de discussie vatten.
Ik kan de 40+ die al lang drinken er zo uit pikken. Je kan het gewoon aan hen zien (in sommige gevallen ruiken :beer: ) Ze zien er ook veel ouder uit dan ze zouden moeten zijn.
Cognitief hebben ze ook al meer problemen dan hun leeftijdsgenoten.
Levertesten en de weekend zuipers bij de dokter zijn altijd een heel delicaat onderwerp waarin 10 pinten plots op een magische wijze 5 pinten worden.

Broeders, alcohol is vergif :rock2:

Ik ga er wel mee akkoord dat MDMA minder miserie schept dan alcohol, tabak, heroine of zelfs meth. Mja komt vooral door die mooie verslavende eigenschappen en ze zijn ook over heel de wereld verspreid.
MDMA is relatief bijzonder ongewoon in termen van gebruik, en meeste gebruikers ondernemen ook niet vaak een dagenlange mdma binge :rock:

Als MDMA zo wijd verspreid en verslavende eigenschappen als tabak zou hebben, dan zou het zeker niet onder hetzelfde 'veiligheids'-profiel gerangschikt worden :p

Should we return to good old sweet fashioned alcohol?
Iedereen kent wel het moment dat je met een of andere drank te ver gaat en sindsdien er voor enkele maanden een serieuze afkeer van krijgt.
Precies alsof er een knop in je hersenen van plezier/genot naar duisternis en hel gaat.

Ik ga maar een einde aan deze odyssee brouwen.
Zowel mdma als alcohol veroorzaken structurele veranderingen aan je hersenen. Wiet doet dat trouwens ook: wiet verandert de vorm en grote van je prefrontale cortex.
Die veranderingen kunnen jaren hun tijd nemen om te herstellen.

Remember, your brain can fool you. Dat is de reden waarom therapie werkt...


Dat was eigenlijk het antwoord waar ik naar zocht, dus jij zegt dat keta of een 2C redosen gewoon de beste prijs/kwaliteits verhouding is eigenlijk?

Ik heb zelf ook eens in het ziekenhuis gelegen door (sterke) drank, en waar het goed voor was heb ik ook nooit geweten. Ik was gewoon een puber, en dan kijk je niet naar de gevolgen. Op die leeftijd wordt het gewoon door je omgeving aangeleerd dat veel drinken elk weekend normaal is.

Ik probeer ook helemaal niet MDMA op te hemelen, maar wil het wel eens in de zoveel maanden blijven gebruiken.
dodongo
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 26
Geregistreerd: za jun 23, 2012 2:01 am

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Davinci » zo sep 16, 2012 12:16 pm

Tomsn0r schreef:Mensen waarschuwen is goed, maar laten we niet overdrijven :P

Drama en passie is mijn enige kerosine :love:

Wat Ivo hierboven neerschrijft in een zin, is de moraal van het verhaal :p

Dodongo schreef:2C redosen gewoon de beste prijs/kwaliteits verhouding is eigenlijk?

De 2C is bedoeld om de mdma te versterken zonder extra neurotoxiciteit met zich mee te brengen, 2C-D lijkt de gezondste en meest effectieve te zijn at this very moment. De keta erbij op het einde lijkt de magie wat te verlengen en heeft nog een beschermend effect.
Dat is de enige manier hoe je het maximaal effect uit mdma kan halen, buiten een candyflip gerekend natuurlijk. Gewoon niet gaan herdoseren met mdma.
Je mag mij altijd bedanken aan het einde van je leven :wave:
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor pillenvreter » zo sep 16, 2012 12:29 pm

en toch ben ik het niet met je eens davinci, en herdoseer ik mooi op mn piek :)
Done: XTC, Speed, Coke, Truffels, Lachgas, GHB, Keta, 4-FMP, Nicotine en Alcohol

To do: meer van het bovenstaande :kleuter:
pillenvreter
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: do jun 02, 2011 11:06 pm

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor frozentoast » zo sep 16, 2012 3:04 pm

pillenvreter schreef:en toch ben ik het niet met je eens davinci, en herdoseer ik mooi op mn piek :)


Ik ben het ook niet eens met logica en de wetenschap :mad:
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor pillenvreter » zo sep 16, 2012 9:12 pm

FrozenToast schreef:
pillenvreter schreef:en toch ben ik het niet met je eens davinci, en herdoseer ik mooi op mn piek :)


Ik ben het ook niet eens met logica en de wetenschap :mad:


achja, kom niet boven de 300mg mdma uit, hou verder wel netjes mn pauzes.

ach.
Done: XTC, Speed, Coke, Truffels, Lachgas, GHB, Keta, 4-FMP, Nicotine en Alcohol

To do: meer van het bovenstaande :kleuter:
pillenvreter
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: do jun 02, 2011 11:06 pm

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Ivo » ma sep 17, 2012 12:21 pm

pillenvreter schreef:en toch ben ik het niet met je eens davinci, en herdoseer ik mooi op mn piek :)


Er is een verschil tussen het niet eens zijn en het negeren he. Als je het niet eens bent moet je met argumenten en feiten afkomen waarom je vindt dat het niet zo is...

Ik ben het grotendeels met Davinci eens, maar ik herdoseer toch. Enerzijds omdat ik denk dat 1 keer herdoseren wel meevalt qua hersenschade, anderzijds omdat het me niet zo heel veel uitmaakt :P
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor pillenvreter » di sep 18, 2012 11:19 pm

Ivo schreef:
pillenvreter schreef:en toch ben ik het niet met je eens davinci, en herdoseer ik mooi op mn piek :)


Er is een verschil tussen het niet eens zijn en het negeren he. Als je het niet eens bent moet je met argumenten en feiten afkomen waarom je vindt dat het niet zo is...

Ik ben het grotendeels met Davinci eens, maar ik herdoseer toch. Enerzijds omdat ik denk dat 1 keer herdoseren wel meevalt qua hersenschade, anderzijds omdat het me niet zo heel veel uitmaakt :P


ik ben het gewoon echt niet met hem eens, ik gebruik 2 jaar regelmatig XTC, van begin tot eind altijd rond de 300mg gezeten, verdeeld in 2 porties (tijdstip 0, 150mg) uur later de rest.

soms 4 maanden pauze gehad, soms maar 6 weken.. kom ongeveer op 10x xtc gebruik uit, merk niks van een toenemende tolerantie, niks van verergerende katers, niets van concentratie vermindering of whatsoever.

ook éénmalig xtc+speed gecombineerd (kater was een HEL :shock:) daar ben ik het volkomen met je eens, dat maakt alles kapot wat je lief is.

maar het hele xtc standpunt van davinci, met de theoriën etc, in de praktijk werkt het gewoon anders en gaat de theorie niet op.
Done: XTC, Speed, Coke, Truffels, Lachgas, GHB, Keta, 4-FMP, Nicotine en Alcohol

To do: meer van het bovenstaande :kleuter:
pillenvreter
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: do jun 02, 2011 11:06 pm

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Jamess » di sep 18, 2012 11:45 pm

Dan is die praktijk van jou toch een beetje apart, misschien merk je het niet maar wat davinci zegt , is niks mis aan.
sadboys2001
Avatar gebruiker
Jamess
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 881
Geregistreerd: ma nov 21, 2011 3:54 pm

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Ivo » wo sep 19, 2012 8:57 am

Het is niet omdat je het niet merkt, dat er niks gebeurt in je hoofd. Het gaat over hersenschade, je kan echt niet zien wat er "in de praktijk" gebeurt.

Ik ben het met je eens dat hij het ergste scenario beschrijft, maar om te zeggen dat er niks gebeurt...
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Davinci » wo sep 19, 2012 11:18 am

Jep, mensen nemen zelfs meer dan 300mg en leven om opnieuw dat magische gevoel te bereiken.
Helaas betalen ze een hogere prijs dan ze denken.
En zo zal jij dat ook doen.

Je doet mij denken aan die anekdote van die man die al 7000 pillen in zijn leven had genomen.
Hij ging naar de dokter omdat hij last had van spierpijn in zijn nek. :rock2:
Toen ze zijn cognitieve functies zoals geheugen eens onderzochten, bleken ze in een nogal triestige, erbarmelijke staat te zijn. Hij had het niet eens gemerkt dat hij mentaal zo achteruit was gegaan :roll:

Sommige gebieden van de medische wereld zijn gewoonweg impressionant en buitengewoon effectief, helaas zijn depressies, psychosen, mentale ziekten enz en drug gebruik daar GEEN deel van.
Het zenuwstelsel is zo ongelooflijk complex dat we zelfs niet kunnen hopen dat we het over een heel lange tijd zullen begrijpen.
We staan nog niet eens in onze kinderschoentjes.

MDMA research is een breed en vaag gebied. Jaren van research hebben al vele vragen beantwoord - er blijven er nog VEEL over.
MDMA is een krachtig neurotoxische stof en veroorzaakt schade op lange termijn (soms permanent) aan de SERT... ik vind het vrij nuttig om bij te leren over de oorzaken van serotonine toxiciteit, mdma blijkt een vrij goede handleiding te zijn voor het beperkt vermogen van onze hersenen om zich daar toch te herstellen.

De meeste voelen zich OK na een paar maanden.
WORST-case scenario is een intense periode van twee jaar. Begrepen?

Moet ik aannemen dat er nog geen 'hersenschade' bij jou is, omdat je het zo goed maakt?
Tja, ik haat die term 'hersenschade'. Wat een botte, nutteloze term...
Stel je voor dat je dokter zegt: 'je hebt 'armschade', terwijl je arm gewoon gebroken is :lol:

Een 'serotonine blessure' zou beter klinken.
Ik verkies eerder Zwitserland - de neutrale benadering: reorganisatie.

Het belangrijkste blijft nog altijd het feit dat de meeste echt wel herstellen.
Stop gewoon met het verkondigen dat je je veilig voelt met vier wekelijks tot zes wekelijks gebruik met max. 300mg per keer. Deal?

maar het hele xtc standpunt van davinci, met de theoriën etc, in de praktijk werkt het gewoon anders en gaat de theorie niet op.

Ik krijg hetzelfde gevoel als de dokter mij zou vertellen dat ik aids heb, als bij deze uitspraak. :p

Andere gebruikers hebben het recht om te weten wat ze op lange termijn met zichzelf doen. Alle mensen die mdma misbruikt hebben, zullen aan mijn kant staan.

Ivo schreef:Dit forum is opgezet met het idee dat voorkomen belangrijker is dan genezen.

All hail Ivo :hulde:
Mijn posts maken deel uit van een Griekse tragedie, en dat is open en bloot de enige manier waarop ik sommigen kan bereiken.
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Vraagje over xtc & mdma

Berichtdoor Ivo » wo sep 19, 2012 11:26 am

Davinci schreef:Alle mensen die mdma misbruikt hebben, zullen aan mijn kant staan.



Dit is zeker waar. Het moment dat je merkt het misloopt, is het al grondig misgelopen. Ik ken iemand die zichzelf zo hard verneukt door MDMA dat hij al ziek wordt door de geur alleen.

Iedereen die ik ken die het misbruikt heeft, zegt nu dat de voordelen niet meer opwegen tegen de nadelen, tijdens én na gebruik.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner