Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Einstein » wo nov 06, 2013 1:33 am

Ik ben het met je eens, maar ben tegelijk van mening dat qua XTC-gebruik veel te veel mensen niet weten wat ze doen. Dat is waarom ik me zorgen maak :s
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Verf » wo nov 06, 2013 3:58 am

In mijn omgeving was het zelfs al op de middelbare school redelijk aanwezig. Niet wijd verspreid maar er waren toch genoeg mensen die het wel eens deden. Nu ik hogere studies doe zie ik dat het hier zelfs nog wat meer geaccepteerd is, het gebeurd wel eens dat je van plan bent om gewoon te gaan drinken en je opeens een pil krijgt aangeboden. Als je dan al wat gedronken hebt zeg je snel ja, en zo gebeurd het bij veel mensen.
"Spijt is wat de koe schijt"
-Herman Brood
Avatar gebruiker
Verf
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: di maart 22, 2011 6:30 pm

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor veryordinary » wo nov 06, 2013 1:55 pm

Ik ben ook voor goede voorlichting aan jongeren. De drug kán relatief veilig zijn, maar dan moet je inderdaad wel weten hoe je het moet gebruiken! Ik ken best veel mensen die het 2 x per maand doen, die weten wel dat het 'slecht' is, maar ze weten niet dat je de schade ontzettend kan beperken door er fatsoenlijk mee om te gaan. Zonde..
“Never give up on a dream because of the time it will take to accomplish it. The time will pass anyway.” — Earl Nightingale.
Avatar gebruiker
veryordinary
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: wo okt 16, 2013 12:24 am

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor ParadijsVogel » wo nov 06, 2013 2:12 pm

Einstein schreef:Ik ben het met je eens, maar ben tegelijk van mening dat qua XTC-gebruik veel te veel mensen niet weten wat ze doen. Dat is waarom ik me zorgen maak :s



Amen, Einstein.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Radical » wo nov 06, 2013 6:31 pm

Einstein schreef:maar ben tegelijk van mening dat qua XTC-gebruik veel te veel mensen niet weten wat ze doen. Dat is waarom ik me zorgen maak :s


Edit: oh vogel had dit ook al gequote. Maar is wel de waarheid.
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Claviceps » do nov 07, 2013 2:47 am

Tijd voor een paar Trimbos feiten uit de Nationale Drug Monitor van 2012 me thinks!

  • Ecstasy is na cannabis veruit de belangrijkste illegale drug in het uitgaansleven
  • Het percentage recente ecstasygebruikers ligt boven het Europese gemiddelde
  • Het aandeel ecstasy-gerelateerde incidenten gemeld door EHBO-posten op grote
    evenementen nam tussen 2009 en 2012 toe
  • Het gemiddelde gehalte MDMA in ecstasypillen is tussen 2009 en 2012 fors gestegen
  • Ecstasygebruikers hebben vanaf 2008 de mogelijkheid hulp te zoeken bij speciale medische spreekuren van de verslavingszorg in het westen van het land. De hulpvra- gers voor problemen met ecstasy blijken vooral klachten te rapporteren zoals depres- siviteit, gevoelens van derealisatie, angst, verminderde concentratie, vermoeidheid, gevoel van schokken in het hoofd, tintelingen, spiertrekkingen, zichtproblemen en duizelingen.

  • Het percentage leerlingen dat in 2011 wel eens ecstasy heeft geprobeerd was het
    laagst in Denemarken, Finland en Noorwegen (1%). De Verenigde Staten gingen
    aan kop met zeven procent, gevolgd door België en Nederland met vier procent.
  • Het aantal cliënten in de verslavingszorg met ecstasy als primair probleem daalde tussen 2002 en 2012 met 36 procent (figuur 6.2).
  • Per 100 000 inwoners van 15 jaar en ouder registreerde het LADIS in 2012 slechts één primaire ecstasycliënt, aanzienlijk minder dan voor de meeste andere drugs (74 voor cannabis, 54 voor cocaïne en 77 voor opiaten).
  • In 2012 werden in totaal 2 961 drugsincidenten gemeld. Bij 1 142 meldingen was ecstasy betrokken; hiervan was in 903 gevallen ecstasy als enige drug gemeld (met of zonder alcohol).
  • Bij de incidenten met ecstasy werd combinatiegebruik met een andere drug slechts beperkt gemeld. Veertig procent had alleen ecstasy genomen, zonder combinatie met een andere drug of alcohol.

  • De laatste stand van wetenschap wijst op een (langdurige) verstoring van hersen- functies, met name het geheugen, het concentratievermogen en de stemming in zowel gebruikers als ex-gebruikers van ecstasy (Kalechstein et al., 2007; Rogers et al., 2009; Schilt, 2009; De Win, 2007; Jager, 2006).
    • Deze verstoring kan langer dan een jaar aanhouden na stopzetting van het gebruik. Onbekend is of volledig herstel optreedt.
    • De effecten zijn waarschijnlijk toe te schrijven aan ecstasygebruik, maar ondanks ruim twintig jaar onderzoek is nog steeds niet duidelijk hoe schadelijk ecstasy precies is.
  • De precieze dosering die tot schade leidt is niet bekend.
  • Resultaten van onderzoeken uitgevoerd door de Universiteit van Amsterdam en de Universiteit van Utrecht laten niet zien dat kortdurend of incidenteel gebruik van ecstasy (gemiddeld 1,8 tot 6 ecstasypillen) aanleiding geeft tot ernstige hersenschade en vermindering van hersenfuncties op langere termijn (De Win, 2007; Jager, 2006; Schilt, 2009). Toch kan niet zonder meer worden geconcludeerd dat een lage dosis ecstasy veilig is.
  • Onderzoek onder wat oudere ecstasygebruikers (40-55 jaar) laat zien dat de negatieve effecten van ecstasy op het verbale geheugen ‘optellen’ bij de normale leeftijdsgerelateerde achteruitgang van het geheugen (Schilt, 2009). Of ecstasyge- bruik op nog latere leeftijd (65+) het cognitieve verouderingsproces versnelt, is niet bekend.

  • Het precieze aantal sterfgevallen door gebruik van amfetamine en ecstasy is niet bekend.
  • Alleen wanneer er een strafrechtelijk onderzoek plaatsvindt, onderzoekt het Neder- lands Forensisch Instituut (NFI) een overlijdensgeval op drugs.
  • Ecstasy werd niet altijd gerapporteerd als de directe doodsoorzaak. Andere factoren die mogelijk een rol speelden bij deze sterfgevallen zijn andere drugs, oververhitting, waterintoxicatie of een onderliggende ziekte.
  • Volgens de Doodsoorzakenstatistiek van het CBS komen deze middelen niet vaak voor als primaire doodsoorzaak. Tussen 1996 en 2011 varieerde het aantal geregistreerde gevallen van slechts een tot zeven per jaar. In 2010 werd er maar een geval geregi- streerd en in 2011 werden slechts twee gevallen geregistreerd. De codes waaronder deze gevallen worden geregistreerd omvatten niet alleen amfetamine en MDMA
    (-achtigen) maar ook andere stimulerende stoffen, zoals cafeïne, efedrine en khat.
  • In de overlijdens- gevallen die in 2012 door het NFI werden onderzocht op drugs, werden in drie gevallen amfetaminen aangewezen en werd in één geval MDMA aangewezen als doodsoorzaak. In sommige van deze gevallen speelden ook andere drugs nog een rol bij het overlijden.
  • Recentelijk werden aan ecstasy gerelateerde sterfgevallen gerapporteerd door Dene-
    marken (2 gevallen), Duitsland (10 gevallen in 2011), Italië (1 geval in 2011), Cyprus (1 geval in 2011), Portugal (1 geval in 2011), het Verenigd Koninkrijk (24 gevallen in 2011) en Turkije (12 gevallen in 2011).

Gecombineerd gebruik van ecstasy (MDMA) en andere middelen kan (acute) risico’s met zich meebrengen.
Laboratoriumonderzoek van de Universiteit van Leiden laat zien dat zowel MDMA
als THC (het belangrijkste werkzame bestanddeel in cannabis) een toename van de hartslag kan veroorzaken. Bij gelijktijdig gebruik van beide middelen tellen deze effecten op. Ook houdt de verhoging van de lichaamstemperatuur na gebruik van MDMA langer aan als er ook THC wordt gebruikt (Dumont, 2009). De toename van de hartslag kan bij sommige personen tot gezondheidsproblemen leiden.

Uitgaande jongeren en jongvolwassenen
Ecstasy blijft (na cannabis) de belangrijkste illegale drug in het uitgaanscircuit, vooral de dance scenes, ook al heeft het middel de laatste jaren concurrentie gekregen van cocaïne, amfetamine en GHB.

In 2011 signaleerden sleutelfiguren in het Amsterdamse uitgaansleven dat ecstasy
ook bij de nieuwe lichting jonge stappers de meest populaire partydrug is (Nabben et al., 2012). En door de “comeback van goede ecstasy gaan gebruikers weer ouder- wets uit hun dak” hoewel sommigen zich ook zorgen lijken te maken over de hoge doseringen (zie § 6.8). Gebruikers schatten de gezondheidsrisico’s van ecstasy laag in. De meesten nemen een tot twee pillen, met soms uitschieters tot vier a vijf pillen. In netwerken met hooggedoseerde pillen wordt soms met een halve pil begonnen.

Ook in Gelderland is ecstasy vooral populair in het uitgaansleven. Naar schatting van sleutelfiguren gebruikt 75 tot 100 procent van de uitgaande jongeren dit middel terwijl dit bij hangjongeren op circa 5 tot 25 procent werd geschat (Beurmanjer et al., 2012). In 2011 zijn er echter meer gebruikers die ecstasy ook elders nemen: thuis, op afterparty’s en op hangplekken, en niet alleen in het weekend maar soms ook doordeweeks. Evenals in de panelstudie in Amsterdam vormen bijwerkingen (misselijkheid, hartkloppingen, paniek, malende kaken, kater in de dagen er na) voor de meesten geen reden om minder ecstasy te gebruiken.

In 2008/2009 is het middelengebruik onderzocht onder bezoekers van elf landelijk en regionaal georganiseerde party’s en festivals (Van der Poel et al., 2010).
• Een op de vier bezoekers was een actuele ecstasygebruiker (24%).
• Actueel ecstasygebruik kwam het meest voor in de leeftijdsgroep 30-35 jaar (33%)
en het minst onder bezoekers jonger dan 20 jaar (14%).
• Tijdens de uitgaansavond zelf had 18 procent van alle bezoekers ecstasy gebruikt,
maar dit aandeel varieerde sterk tussen party’s (range: 1 tot 62%). Gemiddeld namen zij 1,7 pillen.

Bron: Nationale Drug Monitor Jaarbericht 2012 - XTC hoofdstuk begint op pagina 137.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Radical » do nov 07, 2013 2:29 pm

Ik snap nooit hoe ze die uitslagen hebben met hoeveel mensen het gebruiken... Aan mijn hebben ze het nooit gevraagd hoor.
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Klimtox » do nov 07, 2013 2:51 pm

MDMArvin schreef:Ik snap nooit hoe ze die uitslagen hebben met hoeveel mensen het gebruiken... Aan mijn hebben ze het nooit gevraagd hoor.

Ze ondervragen 17 mensen, vervolgens uitslag x1.000.000 en je hebt het nederlandse gebruik. Logisch toch :p
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Kockar » do nov 07, 2013 3:48 pm

@clavipecs;+1
maar ga toch zaterdag xtc geven
Avatar gebruiker
Kockar
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2328
Geregistreerd: vr aug 02, 2013 10:58 am

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor pax » do nov 07, 2013 10:22 pm

Helemaal mee eens, zie tegenwoordig ook zoveel 13 tot 14 jarigen spacen op gewone lokale feestjes? O.O

Zo sprak ik laatst een jong meisje, dat duidelijk onder de invloed was, en ik vroeg of alles wel oké was ze antwoordde me :
Jaa alles bon, kheb gewoon 6 *japkes op dus kzen effe aant *koeken

In dit gesprek vertelde ze me nog dat ze dit al op meerdere feesten had gedaan. Toen ik kort vertelde wat voor risico's dit inhield lachte ze krampachtig en zei : tja je leeft toch maar 1 keer hé. :conf:

Het wordt eens dringend tijd dat de preventie ivm drugs verandert vind ik. De "de drugs is de duivel" techniek werkt totaal niet en wekt alleen maar interesse IMO

*XTC pillen
*spacen
Ernstige Levamisole gebruiker
Avatar gebruiker
pax
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: ma jun 18, 2012 9:23 pm
Woonplaats: Antwerpen

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Snater » do nov 07, 2013 10:35 pm

Het is inderdaad zo dat het lijkt alsof drugs en vooral xtc opeens heel normaal zijn, ik denk dat het vooral komt omdat drugs in het algemeen steeds meer geaccepteerd lijken te worden (kijk maar naar Spuiten en Slikken)

Zelf dacht ik dat het lag aan verschillende leeftijds fases, rond een bepaalde leeftijd begin je met drank, weer later experimenteer je met hasj/wiet en opeens kom je in de leeftijd waar mensen een pilletje of iets dergelijks proberen.
Avatar gebruiker
Snater
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 386
Geregistreerd: ma jul 08, 2013 2:20 pm
Woonplaats: Amsterdam

That shit called XTC

Berichtdoor Poseidon » vr nov 08, 2013 4:38 am

veryordinary schreef: Heb je Ben: Diary of a heroin addict al gezien? Vast wel, klassieker! Vind het zo vet ook dat ie uiteindelijk afkickt dmv Iboga.


Heb je het relaas van Kees al eens gelezen?
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: That shit called XTC

Berichtdoor veryordinary » vr nov 08, 2013 12:55 pm

Poseidon schreef:
veryordinary schreef: Heb je Ben: Diary of a heroin addict al gezien? Vast wel, klassieker! Vind het zo vet ook dat ie uiteindelijk afkickt dmv Iboga.


Heb je het relaas van Kees al eens gelezen?


Nee? :conf:
“Never give up on a dream because of the time it will take to accomplish it. The time will pass anyway.” — Earl Nightingale.
Avatar gebruiker
veryordinary
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: wo okt 16, 2013 12:24 am

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Lizard King » vr nov 08, 2013 5:07 pm

prototype schreef:
JongGeleerd schreef:Cannabis hebben ze ook long kanker bij staan, terwijl tegenwoordig is bewezen dat het tegen kanker werkt.
Het is de tabak die de kanker kan veroorzaken.

Het roken van alleen cannabis ook.
Stel je zou cannabis altijd eten, zou het inderdaad niet kankerverwekkend zijn.


Of met de vaporizer ...
On topic: Ik merk het ook wel, Xtc is precies niet meer marginaal. Vroeger diende Md enkel voor johnny's, gabbers en flashkoppen. Nu merk ik dat zelfs mijn mede hippievrienden het gaan gebruiken.
Komt ook meer op in de dnb-scene, waar vroeger meestal 10 smokers stonden en 1 verdwaalde flasher ... gaat het meer naar fifty fifty ofzo. heel vreemd :s
Avatar gebruiker
Lizard King
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 206
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 9:24 pm

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor lemonhaze » vr nov 08, 2013 5:50 pm

Ik merk inderdaad ook dat steeds meer (jonge) mensen het doen of willen doen omdat ze hebben gehoord dat een bekende het doet ofzo.

Dat het nog steeds wel om harddrugs gaat vergeten veel mensen denk ik ook. Ik ben meiden tegengekomen die in 1/2 weken 2 keer xtc hadden gedaan en toen ik vertelde dat dit echt niet goed is en vooral ook zonde etc. zeiden ze dat ze dit helemaal niet wisten. Ze hadden het gewoon genomen, zonder er verder maar iets over te weten. :#:

ik ben zelf ook best jong nog en gebruik nu sinds vorig jaar december af en toe xtc. Maar ik heb me, voordat ik het probeerde, een jaar lang ingelezen op dit forum en op vele andere sites omdat ik alles zo veilig mogelijk wilde doen.
acid and good vibes
Avatar gebruiker
lemonhaze
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 978
Geregistreerd: ma dec 31, 2012 6:27 pm

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor veryordinary » vr nov 08, 2013 5:57 pm

lemonhaze5 schreef:Ik merk inderdaad ook dat steeds meer (jonge) mensen het doen of willen doen omdat ze hebben gehoord dat een bekende het doet ofzo.

Dat het nog steeds wel om harddrugs gaat vergeten veel mensen denk ik ook. Ik ben meiden tegengekomen die in 1/2 weken 2 keer xtc hadden gedaan en toen ik vertelde dat dit echt niet goed is en vooral ook zonde etc. zeiden ze dat ze dit helemaal niet wisten. Ze hadden het gewoon genomen, zonder er verder maar iets over te weten. :#:

ik ben zelf ook best jong nog en gebruik nu sinds vorig jaar december af en toe xtc. Maar ik heb me, voordat ik het probeerde, een jaar lang ingelezen op dit forum en op vele andere sites omdat ik alles zo veilig mogelijk wilde doen.


Precies dit. Ik had me ook supergoed ingelezen en gevraagd naar ervaringen van m'n vrienden voordat ik het probeerde. Laatst deed een vriendin van me het voor de eerste keer en ze vond het helemaal geweldig, was ze alweer een volgend feestje aan het plannen wanneer ze het kon gaan doen, twee weken later. Toen heb ik ook uitgelegd dat ze dat echt niet moet doen, maarja vraag me af of het echt aankomt.. Ze zei: Oh maar een andere vriendin van mij doet het 2 x per maand al een halfjaar lang, en die heeft nergens last van. :#:
“Never give up on a dream because of the time it will take to accomplish it. The time will pass anyway.” — Earl Nightingale.
Avatar gebruiker
veryordinary
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: wo okt 16, 2013 12:24 am

Re: That shit called XTC

Berichtdoor Poseidon » vr nov 08, 2013 7:59 pm

veryordinary schreef:
Poseidon schreef:
veryordinary schreef: Heb je Ben: Diary of a heroin addict al gezien? Vast wel, klassieker! Vind het zo vet ook dat ie uiteindelijk afkickt dmv Iboga.


Heb je het relaas van Kees al eens gelezen?


Nee? :conf:


Bump...Daar komt ie:

"kees schreef:Mijn verhaal , een jaar geleden ben ik ongeveer begonnen met xtc en speed maar een maand geleden ben ik zwaar in de fout gegaan bij een vriend we hadden elk 3 p. binnen en rond een uur of 23u moest ik dringend naar de grote wc mijn beste vriend die klote mij door naar het wc te gaan en de deur vasttedoen ik was zo goed als in mijn broek aan het schijten en kon het niet meer houden en toen heb ik iets heel doms gedaan ik liet mijn broek zakken en schijte zijn bed onder mijn maat kwam binnen en flipte als nooit te voren sloeg mij een blauw oog kreeg een radio tegen mijn rug en smeet mij buiten ik nog volledig aan het flashen naar een speelplein om eventjes bij positieven te komen en een of 2 later naar huis , toen ik thuiskwam zat de politie bij mij thuis ( wachtte tot ze weg waren ) ik dacht dat dit met mij druggebruikt te maken had maar het verhaal had een andere wending mijn maat had mij aprilla scooter in de fik gestoken , ik razend en weer naar mijn ex maat op waar het tot een gevecht kwam en lelijk op mijn gezicht gekregen , hij heeft mij een week later 300 euro gegeven en wil niets meer van me weten wat ik volledig begrijp wat ik deed is onvergevelijk is zeg jullie allen hou het bij een biertje maar niets meer. ~ Kees
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: That shit called XTC

Berichtdoor gachiBASS » vr nov 08, 2013 8:47 pm

Poseidon schreef:
Bump...Daar komt ie:

"kees schreef:Mijn verhaal , een jaar geleden ben ik ongeveer begonnen met xtc en speed maar een maand geleden ben ik zwaar in de fout gegaan bij een vriend we hadden elk 3 p. binnen en rond een uur of 23u moest ik dringend naar de grote wc mijn beste vriend die klote mij door naar het wc te gaan en de deur vasttedoen ik was zo goed als in mijn broek aan het schijten en kon het niet meer houden en toen heb ik iets heel doms gedaan ik liet mijn broek zakken en schijte zijn bed onder mijn maat kwam binnen en flipte als nooit te voren sloeg mij een blauw oog kreeg een radio tegen mijn rug en smeet mij buiten ik nog volledig aan het flashen naar een speelplein om eventjes bij positieven te komen en een of 2 later naar huis , toen ik thuiskwam zat de politie bij mij thuis ( wachtte tot ze weg waren ) ik dacht dat dit met mij druggebruikt te maken had maar het verhaal had een andere wending mijn maat had mij aprilla scooter in de fik gestoken , ik razend en weer naar mijn ex maat op waar het tot een gevecht kwam en lelijk op mijn gezicht gekregen , hij heeft mij een week later 300 euro gegeven en wil niets meer van me weten wat ik volledig begrijp wat ik deed is onvergevelijk is zeg jullie allen hou het bij een biertje maar niets meer. ~ Kees



:hulde:
gachiBASS
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1777
Geregistreerd: di jul 17, 2012 8:26 pm

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Klimtox » vr nov 08, 2013 8:55 pm

Verhaal van Kees blijft zo damn episch :sweet: Wat een dude.
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » vr nov 08, 2013 10:06 pm

Verschilt ook een beetje per groepje en per soort mens denk ik. Sommige groepen die weten niet eens wat het is, terwijl praktisch iedereen die naar een hardstyle of techno feestjes gaat er direct of indirect wel mee in aanraking is gekomen. Hangt er een beetje vanaf met welke mensen je om gaat, denk ik.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor pax » za nov 09, 2013 1:24 pm

Lizard King schreef:On topic: Ik merk het ook wel, Xtc is precies niet meer marginaal. Vroeger diende Md enkel voor johnny's, gabbers en flashkoppen. Nu merk ik dat zelfs mijn mede hippievrienden het gaan gebruiken.
Komt ook meer op in de dnb-scene, waar vroeger meestal 10 smokers stonden en 1 verdwaalde flasher ... gaat het meer naar fifty fifty ofzo. heel vreemd :s


Ik ga ook vaak naar DnB feesten vooral in de underground genres en daar lijkt het veel meer dan fifty fifty denk ik. Ik denk dat er op bepaalde feesten 8/10 wel flashers zijn ofzo :p maarja die smoken ook al graag een J natuurlijk.
Dan zijn er ook super veel meisjes die gebruiken :shock: Ik zou er niet van verschieten als er op deze feesten meer mensen aan den md zitten dan op de meeste hardstyle feesten van tegenwoordig.

Als je als jeugd (including me :p) op zo'n feest binnenkomt lijkt het wel of het de normaalste zaak van de wereld is, zoals je zegt is er geen stereotiep gebruiker meer, veel mensen van wie je het niet verwacht staan helemaal te koekwausen. :lol: :xtc:
Ernstige Levamisole gebruiker
Avatar gebruiker
pax
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: ma jun 18, 2012 9:23 pm
Woonplaats: Antwerpen

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Lizard King » za nov 09, 2013 1:35 pm

8/10 flashers lijkt me veel... xtc-hoofdjes vallen gewoon veel harder op dan smoke-hoofdjes.
Misschien dat je daarom aan zo'n hoge verhouding komt? ;).
Je hebt het wel mooi verwoord: er is geen stereotiep gebruiker meer
Avatar gebruiker
Lizard King
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 206
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 9:24 pm

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor pax » za nov 09, 2013 1:37 pm

Einstein schreef:Ik ben het met je eens, maar ben tegelijk van mening dat qua XTC-gebruik veel te veel mensen niet weten wat ze doen. Dat is waarom ik me zorgen maak :s


Haha grootste bewijs hiervan is als je aan mensen vraagt of ze denken dat er een verschil is tussen md en pillen. Je verschiet er gewoon van hoeveel mensen dat denken dat het een andere stof is. :conf:
Ernstige Levamisole gebruiker
Avatar gebruiker
pax
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: ma jun 18, 2012 9:23 pm
Woonplaats: Antwerpen

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor pax » za nov 09, 2013 1:43 pm

Lizard King schreef:8/10 flashers lijkt me veel... xtc-hoofdjes vallen gewoon veel harder op dan smoke-hoofdjes.
Misschien dat je daarom aan zo'n hoge verhouding komt? ;).
Je hebt het wel mooi verwoord: er is geen stereotiep gebruiker meer


Haha misschien is 8/10 optimistisch ingeschat inderdaad.
Ernstige Levamisole gebruiker
Avatar gebruiker
pax
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: ma jun 18, 2012 9:23 pm
Woonplaats: Antwerpen

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Claviceps » di nov 12, 2013 3:40 am

MDMArvin schreef:Ik snap nooit hoe ze die uitslagen hebben met hoeveel mensen het gebruiken... Aan mijn hebben ze het nooit gevraagd hoor.

Wil je een serieus antwoord, want dit is via statistiek allemaal uit te leggen en de statistieken en methode worden ook door het Trimbos toegelicht. Je dient wel enige statistiek kennis te hebben om deze te interpreteren maar over het algemeen word het zo duidelijk mogelijk uitgelegd. Het Trimbos is een instituut dat wetenschappelijk onderzoek doet en wat ik zover gezien heb is de data verantwoord en aangegeven waar de limitaties in zitten. Het is in ieder geval geen jip en janneke organisatie die 3 mensen ondervragen en headlines maken in de krant.

Voor het volledige plaatje zul je het hele artikel over XTC moeten lezen eigenlijk. De punten die ik gepost heb zijn namelijk de punten die ik als informatief voor harm reduction en bezinning over de negatieve effecten selecteerde.

MDMA is een substantie die sinds de jaren 90 zijn intrede heeft gemaakt in de party scene en tot heden nog steeds aanwezig is. Het proces van culturele acceptatie zie ik dan persoonlijk ook als enig sinds vergelijkbaar als bij cannabis. De redenen hiervoor zijn divers, van een perceptie dat schade wel mee valt, effecten die als enorm prettig ervaren worden om te feesten, oudere generaties waarin het ook als normaal word beschouwd, redelijk makkelijke productie en grote winsten, en ga zo maar verder.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor DutchCookie » di nov 12, 2013 2:42 pm

Dit is allemaal nogal subjectief. Ik gok dat de gemiddelde leeftijd van de xtc gebruikers hier tussen de 17 en 26 jaar ligt. In deze regionen gebruiken al decennia lang generaties de meeste drugs. Echter omdat je je op dat moment in die generatie bevind lijkt het allemaal erg veel. Kwestie van onder andere referentiekaders en observatiepositie.

Ik heb onlangs een paar jongeren en ouderen uit verschillende sociale milieus gevraagd naar hun ervaring met xtc/mdma en of het inderdaad zo is dat steeds meer mensen gebruiken. Bij de jongere personen kwam ik relatief veel mensen tegen die er wel eens van hadden gehoord maar nog nooit hadden genomen. Bij de oudere personen werd mij verteld dat het vroeger net zo was alleen werd er toen minder aandacht aan besteed omdat er ten eerste geen internet of social media aanwezig was en ten tweede je er sociale issues mee kon krijgen ivm werk school en je ouders.

Ik geloof ook dat de demografie van DF een gros studenten omvangt wat ook weer zorgt voor een verknipt beeld aangezien studenten nou eenmaal vermomde junks zijn.
Druks schreef:het is die snoevende schnabbelaar die moeilijke kankeraar
Avatar gebruiker
DutchCookie
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: di apr 26, 2011 11:33 pm

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Trippie » di nov 12, 2013 3:11 pm

DutchCookie schreef:aangezien studenten nou eenmaal vermomde junks zijn.

Schuldig :kleuter:
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Hassan » za nov 23, 2013 8:18 pm

idd, steeds meer mensen hebben ervaring met xtc. vooral onder de jeugd (ben zelf nog 17) zie ik dit. als je in mijn dorp kijkt blowt 60-70% van de jongeren, en 30% dagelijks. van de 60-70% die blowen heeft ook minimaal 20% XTC geprobeerd. hoe ik dit weet? heel veel jongeren in dit dorp kennen elkaar en ik heb op 2 middelbare scholen gezeten, die 2 scholen samen geven les aan 90% van de jongeren in dit dorp. mijn vriendengroep bestaat uit 27 man die verspreid over dit dorp wonen. als er iets gebeurt weet 1 van ons dit wel en dan weet iedereen dit en zo leer je ook erg veel mensen kennen. er kunnen zelfs meer XTC gebruikers zijn, maar die dit tegen iedereen stil houden.

Ik weet niet of dit overal zo is natuurlijk maar ons drop staat ook wel als drugshol bekend.
Hassan
Offline
 

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor GaiaNyx » za nov 23, 2013 9:46 pm

Anonymous96 schreef:idd, steeds meer mensen hebben ervaring met xtc. vooral onder de jeugd (ben zelf nog 17) zie ik dit. als je in mijn dorp kijkt blowt 60-70% van de jongeren, en 30% dagelijks. van de 60-70% die blowen heeft ook minimaal 20% XTC geprobeerd. hoe ik dit weet? heel veel jongeren in dit dorp kennen elkaar en ik heb op 2 middelbare scholen gezeten, die 2 scholen samen geven les aan 90% van de jongeren in dit dorp. mijn vriendengroep bestaat uit 27 man die verspreid over dit dorp wonen. als er iets gebeurt weet 1 van ons dit wel en dan weet iedereen dit en zo leer je ook erg veel mensen kennen. er kunnen zelfs meer XTC gebruikers zijn, maar die dit tegen iedereen stil houden.

Ik weet niet of dit overal zo is natuurlijk maar ons drop staat ook wel als drugshol bekend.


:conf: ik weet niet of dit ook maar een reactie waard is..
Done: weed, alcohol, nicotine, caffeine, XTC, MDMA, speed, coke, crack, morfine, salvia, truffels, LSA, GHB, yaba, 2cb, 4fa, lachgas, poppers, MXE, Al-LAD

To do: LSD, DMT, 4aco dmt, ketamine
Avatar gebruiker
GaiaNyx
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 374
Geregistreerd: vr dec 02, 2011 10:51 pm
Woonplaats: omg eindhoven

Re: XTC: de normaalste zaak van de wereld?

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » za nov 23, 2013 10:21 pm

8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner