wo sep 05, 2012 4:59 pm
Einstein schreef:deadlock schreef:Aangezien ik meer dan twee moleculen aan hersenen heb stem ik D66.
Stoer man
wo sep 05, 2012 5:52 pm
wo sep 05, 2012 6:24 pm
deadlock schreef:
Minder bureaucratie in de zorg. Lekkere holle frase. Bureaucratie die er alleen maar is omdat de VVD haar privatiseringsplannen in de zorg heeft kunnen doorvoeren trouwens maar ach hè!
wo sep 05, 2012 10:26 pm
do sep 06, 2012 9:27 pm
deadlock schreef:snuifduif schreef:VVD.
Minder ambtenaren, Immigranten krijgen eerste 10 jaar geen uitkering, bezuiniging op ontwikkelingshulp, 2 publieke omroepen en minder bureaucratie in de zorg.
Nu alleen nog koningshuis afschaffen en bezuinigen op defensie
Minder bureaucratie in de zorg. Lekkere holle frase. Bureaucratie die er alleen maar is omdat de VVD haar privatiseringsplannen in de zorg heeft kunnen doorvoeren trouwens maar ach hè!
vr sep 07, 2012 11:02 pm
ma sep 10, 2012 12:21 am
ma sep 10, 2012 12:39 am
Bier schreef:SP.
Ik mag voor de eerste keer gaan stemmen!![]()
Eerlijk gezegd heb ik altijd gedacht dat ik op GroenLinks zou gaan stemmen, maar mijn standpunt komt nu meer overeen met de SP...
ma sep 10, 2012 12:45 am
ma sep 10, 2012 12:47 am
ma sep 10, 2012 1:18 am
Dr.Gonzo schreef:Bier schreef:SP.
Ik mag voor de eerste keer gaan stemmen!![]()
Eerlijk gezegd heb ik altijd gedacht dat ik op GroenLinks zou gaan stemmen, maar mijn standpunt komt nu meer overeen met de SP...
Dat heeft vast iets met die wietpas te maken..
ma sep 10, 2012 9:44 am
ma sep 10, 2012 3:06 pm
Dreuge schreef:stemwijzer moet afgeschaft worden
binnen een kwartiertje jas je er 30 vragen doorheen waar je stuk voor stuk minstens een week rapporten voor moet lezen voordat je een onderbouwd oordeel kan geven. oftewel, de partij die de standpunten inneemt die het meest voor de hand liggen (ieeeuw geen kerncentrales, die zijn gevaarlijk) krijgt veel stemmen. zelfde geldt voor bijv. steun aan griekendland (we hebben al genoeg geld gegevenen die grieken zitten alleen maar op hun luie reet!!)
ma sep 10, 2012 9:19 pm
Koekwaus schreef:Dreuge schreef:stemwijzer moet afgeschaft worden![]()
Exact. Beter gewoon de programma's doorlezen en nog beter is het om gewoon de politiek een beetje te volgen. Die stellingen zijn stompzinnig, geen nuance heel zwart-wit. Die kritiek wordt vaker gehoord.
ma sep 10, 2012 9:25 pm
ma sep 10, 2012 10:18 pm
Bier schreef:Koekwaus schreef:Dreuge schreef:stemwijzer moet afgeschaft worden![]()
Exact. Beter gewoon de programma's doorlezen en nog beter is het om gewoon de politiek een beetje te volgen. Die stellingen zijn stompzinnig, geen nuance heel zwart-wit. Die kritiek wordt vaker gehoord.
Je kunt er wel een beetje een globaal beeld van krijgen. Je kunt zien welke partijen het meest overeenkomen met jouw antwoorden, en je kunt een beetje een globaal overzicht maken van de stellingen die jij het belangrijkste vind. Maar natuurlijk is de informatie dan niet compleet.
Ik kijk ook naar het nieuws en kijk naar die debatten op tv, en discussies op school. Bovendien zou de SP best ver kunnen komen denk ik...
ma sep 10, 2012 10:34 pm
ma sep 10, 2012 10:40 pm
Frog schreef:Paars + VDD PVDA D66 en groenlinks
Bijna fuchsia is dat dan
ma sep 10, 2012 11:00 pm
Koekwaus schreef:Frog schreef:Paars + VDD PVDA D66 en groenlinks
Bijna fuchsia is dat dan
Daar gaat de VVD never nooit aan. Partij-zelfdmoord voor de VVD, weet je zeker dat de eerst volgende verkiezingen alle VVD stemmen naar Wilders gaan.
ma sep 10, 2012 11:16 pm
ma sep 10, 2012 11:20 pm
ma sep 10, 2012 11:25 pm
Koekwaus schreef:Persoonlijk hoop ik wel op VVD en PVV in combinatie met een nader uit te zoeken partij. PVDA en SP zit ik niet op te wachten. Voor de rest vind ik het raar dat je Wilders haatzaaier en racist noemt daar hij daar door een onafhankelijke rechter voor is vrijgesproken. Je antipathie ten aanzien van Israel, Joodse lobbies en zogenaamd zionisme vind ik wel lijken op anti-semitisme maar dat is inmiddels weer helemaal hot and trendy in Nederland, dus staat je goed.
ma sep 10, 2012 11:31 pm
ma sep 10, 2012 11:32 pm
Koekwaus schreef:Persoonlijk hoop ik wel op VVD en PVV in combinatie met een nader uit te zoeken partij. PVDA en SP zit ik niet op te wachten. Voor de rest vind ik het raar dat je Wilders haatzaaier en racist noemt daar hij daar door een onafhankelijke rechter voor is vrijgesproken. Je antipathie ten aanzien van Israel, Joodse lobbies en zogenaamd zionisme vind ik wel lijken op anti-semitisme maar dat is inmiddels weer helemaal hot and trendy in Nederland, dus staat je goed.
ma sep 10, 2012 11:34 pm
Tomsn0r schreef:Koekwaus schreef:Persoonlijk hoop ik wel op VVD en PVV in combinatie met een nader uit te zoeken partij. PVDA en SP zit ik niet op te wachten. Voor de rest vind ik het raar dat je Wilders haatzaaier en racist noemt daar hij daar door een onafhankelijke rechter voor is vrijgesproken. Je antipathie ten aanzien van Israel, Joodse lobbies en zogenaamd zionisme vind ik wel lijken op anti-semitisme maar dat is inmiddels weer helemaal hot and trendy in Nederland, dus staat je goed.
Omdat wetsvoorstellen als de 'kopvoddentax' en uitspraken over Moskeeen en de Islam die gewoon schokkend zijn voor veel mensen rechtelijk niet gelden als racisme, betekent niet dat het natuurlijk moreel niet verwerpelijk is wat hij allemaal zegt. Hij kwetst er heel veel goedwillende burgers mee.
Daar komt bij dat hij een publiek figuur is. Als een voetballer iemand in elkaar schopt komt er gezeik dat hij fans beïnvloedt, maar als Wilders de haat op Marokkanen en Moslims bij een domme groep mensen heftig versterkt zegt niemand er wat over.
ma sep 10, 2012 11:44 pm
ma sep 10, 2012 11:56 pm
Koekwaus schreef:Je kunt hem hooguit bot noemen. Overigens is doorgaans wat hij zegt over de Islam correct, nog nooit is enig argument fundamenteel onderuit gehaald. Islam deskundigen, arabisten en zelf imams bevestigen dit al dan niet bedoeld. Dat hij het op zo'n manier doet dat mensen even moeten slikken ja dat kun je hem verwijten. Maar dat liever dan dat het helemaal niet gezegd wordt., die status quo van pre-Fortuyn daar schiet niemand wat mee op.
di sep 11, 2012 12:01 am
di sep 11, 2012 12:17 am
di sep 11, 2012 12:51 am
Koekwaus schreef:Israel heeft anders dan handelsbetrekkingen en steun in politieke zin geen enkel nut aan Nederland. Hoe wij hier over Islam denken zal ze een worst zijn. Wat ik net ook al zei, Israel leidt jonge moslims op geeft ze educatie heeft dagelijks met ze te maken 'zogenaamde Palestijnen' krijgen gratis medische zorg, Israel neemt heel gevluchte moslims op, in het verleden en nu heel recent met Syrie weer. Ik verbaas me over het negatieve verhaal dat mensen denken te kennen over Israel. Staat overigens nog steeds los van de discussie al zien jullie de link met geheime Joodse zwaar betalende lobbies, ik zie die niet.
Koekwaus schreef: Dan wat betreft het gematigd verhaal. Ik ben het in zoverre eens dat er mensen zijn die zich distantiëren van geweld en criminaliteit. Zij accepteren dat ze in Nederland wonen en dat daarvoor geen plaats bestaat in deze maatschappij. Ik ga alleen niet zo ver om ze gematigd te noemen, want ze zien de Koran als absolute waarheid waar iedere letter waar en door Allah hoogstpersoonlijk is ingegeven, Mohammed als de perfecte mens die absoluut niets fout gedaan kan hebben en de Islam als het enige ware geloof en al het andere als ondergeschikt en minderwaardig. Ik heb er jaren tussen gewoond, ik heb er een aantal tot mijn beste vrienden gerekend, etc etc.. Vraag maar eens of het verwerpelijk is dat de profeet Mohammed zijn huwelijk met een 6-jarige heeft geconsumeerd toen zij 9 jaar oud was. Wat vinden zij er nou eigenlijk van? Of dat Mohammed slaven en sex-slaven had? Of vraag anders maar of het mogelijk is dat profeet Mohammed een snotje uit zijn neus heeft gepeuterd of een scheet heeft gelaten. Dat is onmogelijk.
Koekwaus schreef: Het verschil in gematigd en extreem zit hem bij bijvoorbeeld in het christelijke geloof in de nuance. Christenen die de bijbel volledig letterlijk nemen worden gezien als gekkies en veel groter dan een sekte wordt de groep niet. Maar vraag een moslim maar of er passages zijn in de Koran die je met een korreltje zout moet nemen of die te gedateerd zijn en geen relevantie meer hebben. Sorry vriend ik noem dat niet gematigd. Dat ze geen problemen willen en dat een grote groep zich aan de Nederlandse wetgeving houdt dat ben ik met je eens. Maar door mensen ingegeven wetten (democratisch principe) is ook verwerpelijk, Islam heeft wetten die ingegeven zijn door Allah (sharia). In een land dat niet islamitisch is is het toegestaan je dan aan de wetten van het betreffende land te houden.
Koekwaus schreef: Maar noem mij bijvoorbeeld maar 1 islamitisch land dat voor democratie heeft gekozen? Noem mij maar 1 land dat nu de goeie kant op gaat sinds de 'Arabische lente'? Het is meer dan religie alleen en mensen die zeggen dat het niet zo is kennen Islam niet goed genoeg. Ik heb ook de koran, de soena's en een groot deel van de fatwa's door moeten spitten om tot die conclusie te komen. Overigens zijn veel moslims zelf ook niet al te best op de hoogte van de geschriften, zij laten zich tamelijk passief leiden door de moskee en vaak wordt ook gesteld dat de Koran alleen in het Arabisch gelezen mag worden (omwille van de puurheid), dat bijvoorbeeld Turken maar ook analfabeten e.d. voor een groot deel uitsluit.
Koekwaus schreef: Wilders geeft mij geen mening in, hij sluit er alleen bij aan.