Perry schreef:Farmaceutische wetenschappen is gericht op gezondheidsleer, waarbij de mens centraal staat.
Okee, uhm, mention mij even (@Perry) zonder haakjes.
Dan krijg ik 'n berichtje als ik weer tijd heb, want ik moet nu gaan
Sorry dat t zo lang duurde, heb t ff druk gehad.
Let's pick up where I left off:
Om je hier een beeld bij te kunnen schetsen kun je er vanuit gaan dat je ook dingen doet als dieren(organen) ontleden. Ook is Farmacie een stuk breder dan het brein, maar betreft het in principe alles wat (potentieel) herstelt/vergemakkelijkt kan worden met behulp van medicatie.
Wat betreft het wetenschappen deel, denk ik dat het niet veel afwijkt van de gewone Farmacie, maar meer gericht is op de industriële toepassing, winstgevendheid en ontwikkeling. (Daar waar Farmacie gerichter naar het lichaam zal kijken.) Denk bijvoorbeeld aan het genetisch modificeren van bacteriën, zodat deze een eiwit krijgen waardoor ze in staat zijn jouw medicijn te produceren. Doordat bacteriën zich snel dupliceren, hoef je dus niet groots te investeren om (op de lange termijn) een grote productie te kunnen ontwikkelen.
Wat veel mensen trouwens niet beseffen is dat ook analyse van zowel medicijn als patient een grote rol spelen in de farmaceutische wereld en het dus niet enkel om ontwikkeling op chemisch niveau gaat.
Mjah, nu kan ik even niet meer bedenken om te vertellen, maar vragen kan altijd.