Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

weten je ouders of je gebruikt?

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Fool » wo sep 24, 2014 7:27 pm

JongGeleerd schreef:voldie? Ik zeg nergens dat hij het niet moet doen, ik geef enkel aan waar hij voor op moet passen... Voorkomen dat het fout gaat is beter dan achteraf zeggen: Had ik het maar gezegd! Al is dit persoon 25893 waartegen ik het zeg, ik wil het gezegd hebben.

Zonder dit topic verder te kapen, dát zou wel gigantisch goed voor je postcount zijn. :kleuter:
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Vinnie » wo sep 24, 2014 7:28 pm

Druks schreef:
voldie schreef:kan je even een wetenschappelijk artikel opzoeken dat dat zegt? :#:
in mijn 16de levensjaar heb ik 2 keer M gebruikt met 5 maanden ertussen, het is dan ook bullshit om te zeggen dat dit te jong is want ik heb er nooit hinder van ondervonden en 2 geweldige nachten gehad.
bovendien kan je zoiets vaak niet eens aan leeftijd relateren aangezien de ene 18 jarige jonge (zowel lichamelijk als geestelijk) jonger kan zijn als iemand van 16 :p

In zijn algemeenheid zegt die leeftijd wel wat over een persoon, uitzonderingen daar gelaten. Je hersenen zijn pas uitgegroeid tussen de 20 en 25 jaar. (bron). Om dan al op 16 jarige leeftijd met zulke heftige stoffen te werken (qua belasting van het brein) lijkt me gewoon niet verstandig. Daarbij zijn puber hersens slecht in het inschatten van risico's op de lange termijn en gevoelig voor groepsdruk. Wat de kans op verslaving of misbruik groter maakt.

Waarom gewoon niet even wachten?..



waarom ben jij op je eerder begonnen als je pas uitgegroeid ben op je 23ste?
kan je net zo goed toch even wachten?.....
net zo hypocriet........ :#:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Vinnie » wo sep 24, 2014 7:31 pm

ik bedoel jij loopt nu als 18 jarig ventje ( of 19/20) te zeggen dat 16 jarige mensen geen drugs moeten gebruiken omdat ze jong zijn..... heel hypocriet maar ook super irritant, hoe zou jij het vinden als iemand van 23 tegen jou gaat zeggen dat je te jong bent voor drugs?
ik weet wel dat ik als 16 jarig jochie er een schijthekel aan had, helemaal omdat ik het 'verstandig gebruikte'
Laatst bijgewerkt door Vinnie op wo sep 24, 2014 7:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » wo sep 24, 2014 7:33 pm

Voldie komt met persoonlijke ervaringen (waarin hij geen merkbare schade heeft opgelopen) en vraagt anderen om wetenschappelijke bronnen. 8-)

Ik kan wel even googlen naar een leuk wetenschappelijk onderzoek. Dat stelt dat wietgebruik op jonge leeftijd aanzienlijk het risico vergroot op verslaving op oudere leeftijd. 8-)

Als je het dan toch over jezelf hebt in plaats van wetenschappelijke bronnen te noemen, waarom noem je dat deel van je verhaal dan niet? 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Perry » wo sep 24, 2014 7:35 pm

voldie schreef:ik bedoel jij loopt nu als 18 jarig ventje ( of 19/20) te zeggen dat 16 jarige mensen geen drugs moeten gebruiken omdat ze jong zijn..... heel hypocriet maar ook super irritant, hoe zou jij het vinden als iemand van 23 tegen jou gaat zeggen dat je te jong bent voor drugs?
ik weet wel dat ik als 16 jarig jochie er een schijthekel aan had, helemaal omdat ik het 'verstandig gebruikte'

Ik zeg niet dat hij niet moet gebruiken, ik zeg dat hij moet oppassen met waar hij zijn informatie vandaan haalt en dat hij verantwoord moet gebruiken.
En 20, ik ben nu 20.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Vinnie » wo sep 24, 2014 7:36 pm

Druks schreef:Ja, met de kennis van nu had ik ook later begonnen met blowen.


en wat is als nu iemand van 23 zou zeggen dat jij moet stoppen met drugs omdat jij te jong bent?

en als je echt meent dat je wou dat je later begonnen was zou je nu niet meer blowen :#:
want eigenlijk heb je spijt dat je op jonge leeftijd begonnen bent met blowen maar gaat er ook gewoon nog mee door op jonge leeftijd (want ja je bent nog jong :grin: )
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Vinnie » wo sep 24, 2014 7:38 pm

Tomjour schreef:
Ik kan wel even googlen naar een leuk wetenschappelijk onderzoek. Dat stelt dat wietgebruik op jonge leeftijd aanzienlijk het risico vergroot op verslaving op oudere leeftijd. 8-)


had het trouwens over M
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » wo sep 24, 2014 7:40 pm

voldie schreef:
Druks schreef:Ja, met de kennis van nu had ik ook later begonnen met blowen.


en wat is als nu iemand van 23 zou zeggen dat jij moet stoppen met drugs omdat jij te jong bent?

en als je echt meent dat je wou dat je later begonnen was zou je nu niet meer blowen :#:
want eigenlijk heb je spijt dat je op jonge leeftijd begonnen bent met blowen maar gaat er ook gewoon nog mee door op jonge leeftijd (want ja je bent nog jong :grin: )


Of het werkt om het te zeggen is een ander verhaal en ik vind ook niet echt dat JG in de positie is om het te zeggen en het inderdaad een beetje te commanderend zegt. 8-)

Maar mensen komen hier (meestal) voor informatie, en tussen al die pret en lijstjes van 3 A4-tjes van wat heb je in het weekend gebruikt mag je toch ook wel tegen iemand van 15 even een tegengeluid geven. 8-)

Beter dan die mensen die het helemaal ophemelen hier in mijn ogen terwijl er ook 16 jarigen zitten hier. Daar kan ik dan weer niet tegen. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Vinnie » wo sep 24, 2014 7:41 pm

Druks schreef:
voldie schreef:
Druks schreef:Ja, met de kennis van nu had ik ook later begonnen met blowen.


en wat is als nu iemand van 23 zou zeggen dat jij moet stoppen met drugs omdat jij te jong bent?

en als je echt meent dat je wou dat je later begonnen was zou je nu niet meer blowen :#:
want eigenlijk heb je spijt dat je op jonge leeftijd begonnen bent met blowen maar gaat er ook gewoon nog mee door op jonge leeftijd (want ja je bent nog jong :grin: )

Oke wijsneus, waar leg jij de grens qua harddrugs en leeftijd?


dat is een moeilijke vraag, maar ik ga niet tegen 16 jarige schreeuwen dat ze geen drugs moeten gebruiken omdat ze te jong zijn en dat het daarom super schadelijk is en 2 jaar later tegen ze zeggen dat drugs prima te gebruiken zijn als je het maar regelmaat en verstand doet
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » wo sep 24, 2014 7:42 pm

voldie schreef:
Tomjour schreef:
Ik kan wel even googlen naar een leuk wetenschappelijk onderzoek. Dat stelt dat wietgebruik op jonge leeftijd aanzienlijk het risico vergroot op verslaving op oudere leeftijd. 8-)


had het trouwens over M


Ohhhh M valt wel mee. 8-)

Nee, lees het rapport van Trimbos over jongeren en drugsgebruik eens. 8-)
- Kleinere hippocampus op latere leeftijd
- Veel hogere schooluitval
- Veel grotere sociale problemen en problemen binnen het gezin

In relatie tot XTC is er minder te vinden, maar duidelijk is dat jongeren hun delen van hun brein wat zorgt voor plannen, in de toekomst kijken en verantwoordelijkheid nog moet groeien. En dan heb ik het nog niet eens over de relatief zeer hoge groepsdruk. Betekent dat heftig gebruik voor de hand ligt. En in mijn ogen blijkt dat ook wel uit de praktijk, alleen hier al als je kijkt naar 16-jarigen. Dat is bijna synoniem voor XTC misbruik.

Niet niks. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Fool » wo sep 24, 2014 7:50 pm

Stiekem kunnen 16-jarigen minder goed relativeren dan ouderen (over het algemeen genomen) en zullen vaker minder doordachte beslissingen nemen op gebied van drugsgebruik, hier laat ik dus de grens van schade bij hetzelfde gebruik achterwege. Dat was (volgens mij) ook wat JG probeerde te vertellen, je denkt gewoon minder na over de langere termijn.
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » wo sep 24, 2014 7:55 pm

Druks schreef:
voldie schreef:
Druks schreef:Oke wijsneus, waar leg jij de grens qua harddrugs en leeftijd?


dat is een moeilijke vraag, maar ik ga niet tegen 16 jarige schreeuwen dat ze geen drugs moeten gebruiken omdat ze te jong zijn en dat het daarom super schadelijk is en 2 jaar later tegen ze zeggen dat drugs prima te gebruiken zijn als je het maar regelmaat en verstand doet

Dus je valt een ander wel aan, die nagedacht heeft over zijn mening, terwijl je zelf niet eens een mening erover kan vormen? :s :s

Je laat het daarbij wel heel zwart wit overkomen. Alsof ik iemand op zijn 18e verjaardag helemaal vol stop met drugs en iemand die 17 is alles verbied.

In zijn algemeenheid vind ik 16 jaar gewoon te jong om te beginnen. Op die leeftijd zijn er genoeg andere dingen waar je je mee bezig zou moeten houden.


Mee eens. Als ik naar mezelf terugkijk als 16 jarige had ik geluk dat ik niet hield van blowen en dat vrienden ook heel zeldzaam XTC deden want als het elke week een feest was zou ik ten eerste niet de ballen hebben om nee te zeggen en ten tweede zou ik ook de problemen er niet van inzien. En ik denk dat dit voor haast alle mensen van die leeftijd geldt. 8-)

Naar drugs is minder onderzoek gedaan, maar bij alcohol staat daarnaast ook vast dat bijna elk geval van zwaar meetbare schade ontstaat voor het 17de of na het 45ste levensjaar. Bij drugs is de kans groot dat dit niet heel anders is. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Vinnie » wo sep 24, 2014 8:02 pm

Druks schreef:In zijn algemeenheid vind ik 16 jaar gewoon te jong

wat jij vind is niet echt relevant

Druks schreef:om te beginnen. Op die leeftijd zijn er genoeg andere dingen waar je je mee bezig zou moeten houden.


ooow en op deze leeftijd zijn die dingen er opeens niet meer? behalve dat er nu ook nog een studie bijkomt en huishouden? dus dit argument raakt helemaal kan noch wal :#: :#: :#:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor gachiBASS » wo sep 24, 2014 8:12 pm

voldie schreef:
Druks schreef:In zijn algemeenheid vind ik 16 jaar gewoon te jong

wat jij vind is niet echt relevant

Druks schreef:om te beginnen. Op die leeftijd zijn er genoeg andere dingen waar je je mee bezig zou moeten houden.


ooow en op deze leeftijd zijn die dingen er opeens niet meer? behalve dat er nu ook nog een studie bijkomt en huishouden? dus dit argument raakt helemaal kan noch wal :#: :#: :#:


Genoeg schade opgelopen zo te lezen.
gachiBASS
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1777
Geregistreerd: di jul 17, 2012 8:26 pm

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » wo sep 24, 2014 8:16 pm

Voldie, normaal ben je best down to earth maar nu ben je zelf degene die een beetje doordraait met bullshit vertellen. 8-)

Volgens mij gaat het je ook niet meer om het maken van het punt maar gaat het je er meer om dat je het hypocriet vindt dat mensen die een paar jaartjes ouder zijn die het doen mensen die wat jongen zijn de les gaan lezen. Klopt dat? 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Prototype » wo sep 24, 2014 9:21 pm

Hypocriet of niet: goed advies is goed advies.
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat je het beste zo laat mogelijk met drugs kunt beginnen omdat de meeste drugs erg negatieve effecten kunnen hebben op een puberbrein.
Ook zullen pubers eerder de gevaren niet inzien dan volwassenen, pubers zijn nou eenmaal impulsiever.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Hydroxy » wo sep 24, 2014 10:34 pm

Tomjour schreef:- Veel hogere schooluitval
- Veel grotere sociale problemen en problemen binnen het gezin

Ik ben het met de meeste punten eens 8-) , echter heb ik moeite met deze twee punten.
volgens mij zijn dit namelijk geen causale verbanden, maar slechts correlatie.
Je kan dus niet zeggen dat drugsgebruik voor meer uitval zorgt, maar slechts dat er veel jongeren die drugs gebruiken uitvallen, wat echter ook een andere oorzaak kan hebben, zoals problemen in het gezin.
Dit betekent dus dat de oorzaak van het drugsgebruik de aanleiding van de uitval kan zijn ipv het drugsgebruik zelf.
Als je deze twee dingen scheidt dan zul je zien dat het percentage dat uitvalt puur door drugsgebruik een stuk lager zal liggen. :geek:
Hydroxy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 30
Geregistreerd: ma jul 07, 2014 3:25 pm

weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » wo sep 24, 2014 10:40 pm

Hydroxy schreef:
Tomjour schreef:- Veel hogere schooluitval
- Veel grotere sociale problemen en problemen binnen het gezin

Ik ben het met de meeste punten eens 8-) , echter heb ik moeite met deze twee punten.
volgens mij zijn dit namelijk geen causale verbanden, maar slechts correlatie.
Je kan dus niet zeggen dat drugsgebruik voor meer uitval zorgt, maar slechts dat er veel jongeren die drugs gebruiken uitvallen, wat echter ook een andere oorzaak kan hebben, zoals problemen in het gezin.
Dit betekent dus dat de oorzaak van het drugsgebruik de aanleiding van de uitval kan zijn ipv het drugsgebruik zelf.
Als je deze twee dingen scheidt dan zul je zien dat het percentage dat uitvalt puur door drugsgebruik een stuk lager zal liggen. :geek:


Mee eens, het kip of het ei verhaal. Geen idee of daar rekening mee gehouden is in dat onderzoek. 8-)

Onomstotelijk is het dus inderdaad niet, maar gezien de effecten van wiet is het idee dat wiet het veroorzaakt in een deel van de gevallen ook een aannemelijk scenario. Misschien niet letterlijk de oorzaak van die problemen, maar wel een middel om problemen uit de weg te gaan en de problemen te laten liggen in plaats van de nood te voelen om ze op te lossen. 8-)

Toch vind ik het daarom wel een risicopuntje als je het over wiet en jongeren hebt. 8-) Maar verder heb je gelijk. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Hydroxy » wo sep 24, 2014 10:52 pm

Tomjour schreef:
Hydroxy schreef:
Tomjour schreef:- Veel hogere schooluitval
- Veel grotere sociale problemen en problemen binnen het gezin

Ik ben het met de meeste punten eens 8-) , echter heb ik moeite met deze twee punten.
volgens mij zijn dit namelijk geen causale verbanden, maar slechts correlatie.
Je kan dus niet zeggen dat drugsgebruik voor meer uitval zorgt, maar slechts dat er veel jongeren die drugs gebruiken uitvallen, wat echter ook een andere oorzaak kan hebben, zoals problemen in het gezin.
Dit betekent dus dat de oorzaak van het drugsgebruik de aanleiding van de uitval kan zijn ipv het drugsgebruik zelf.
Als je deze twee dingen scheidt dan zul je zien dat het percentage dat uitvalt puur door drugsgebruik een stuk lager zal liggen. :geek:


Mee eens, het kip of het ei verhaal. Geen idee of daar rekening mee gehouden is in dat onderzoek. 8-)

Onomstotelijk is het dus inderdaad niet, maar gezien de effecten van wiet is het idee dat wiet het veroorzaakt in een deel van de gevallen ook een aannemelijk scenario. Misschien niet letterlijk de oorzaak van die problemen, maar wel een middel om problemen uit de weg te gaan en de problemen te laten liggen in plaats van de nood te voelen om ze op te lossen. 8-)

Toch vind ik het daarom wel een risicopuntje als je het over wiet en jongeren hebt. 8-) Maar verder heb je gelijk. 8-)


Helemaal mee eens 8-)
Hydroxy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 30
Geregistreerd: ma jul 07, 2014 3:25 pm

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor verneukeratief » do sep 25, 2014 3:07 am

Druks schreef:
voldie schreef:
Druks schreef:Ja, met de kennis van nu had ik ook later begonnen met blowen.


en wat is als nu iemand van 23 zou zeggen dat jij moet stoppen met drugs omdat jij te jong bent?

en als je echt meent dat je wou dat je later begonnen was zou je nu niet meer blowen :#:
want eigenlijk heb je spijt dat je op jonge leeftijd begonnen bent met blowen maar gaat er ook gewoon nog mee door op jonge leeftijd (want ja je bent nog jong :grin: )

Oke wijsneus, waar leg jij de grens qua harddrugs en leeftijd?


Persoonlijk adviseer ik altijd iedereen om er tot je 30/35e iets van proberen te maken. Lukt het dan alsnog niet kan je altijd nog vervallen in drang & druks.
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Vinnie » do sep 25, 2014 8:45 am

prototype schreef:Hypocriet of niet: goed advies is goed advies
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat je hette zo laat mogelijk met drugs kunt beginnen


Nee ik ben het er niet mee eens, het best kan je nooit beginnen

En voor al die rest van jullie ellelange verhalen, mijn punt was alleen dat je niet kan zeggen dat 16 gewoon te jong is aangezien dit voor ieder mens anders is en ook heel erg afhangt hoe je met bepaalde stoffen omgaat, ik denk ook niet echt dat dit een discussie punt is
Zeggen 16 is te jong voor harddrugs. Daarmee scheer je alle harddrugs over een kam en alle 16 jarige, niet echt wat we willen.dus
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Prototype » do sep 25, 2014 10:35 am

Je mist m'n punt, maar ik heb geen zin om het nog is uit te leggen.
Ja, er zijn ook uitzonderingen op de regel.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Poseidon » do sep 25, 2014 11:45 am

voldie schreef:Zeggen 16 is te jong voor harddrugs. Daarmee scheer je alle harddrugs over een kam en alle 16 jarige, niet echt wat we willen.dus


Kameraad Voldie heeft een punt. Zeker omdat ze in de Ukraine bij huilende babies papaversap in de anijsmelk doen om ze stil en rustig te krijgen.
En zeg nou zelf mensen: heb ik er daar wat aan overgehouden? :grin:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Partypipo » do sep 25, 2014 1:38 pm

Ik denk dat er zeker mensen van 16 zijn die prima met hard drugs om kunnen gaan.
En aangezien je hersenen door ontwikkelen tot je 20e tot 25e zou ik het toch adviseren gewoon niet te doen op je 16e, ook niet op je 18e, liever op je 25e pas...
Er goed mee om kunnen gaan op je 16e zegt niets over hoe ver je hersenen al uit ontwikkeld zijn.
Dat je zelf geen hinder ondervindt als je het toch op je 16e al gebruikt hebt zegt ook vrij weinig. Een kind dat op 4 jarige leeftijd een ongeluk heeft met hersenschade waardoor het zich langzamer ontwikkelt ondervindt er zelf vast ook geen hinder van. voor het kind maakt het niets uit dat het op z'n 18e pas op leer gebied pas op groep 8 basisschool niveau zit en op sociaal en emotioneel gebied pas op het niveau van een 8 jarige zit...
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Frog » do sep 25, 2014 2:38 pm

Ja min of meer me moeder weet wel meer als me pa.

De discussie van drank en drugs onder een bepaalde leeftijd is denk ik vanuit het oogpunt op ontwikkeling van de hersenen wel een argument, aan de andere kant, laat ze nu maar experimenteren en een keer een jaartje school verneuken, in plaats van je baan en je huis op het spel zetten.

excuses voor Offtopic
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Hassan » do sep 25, 2014 4:22 pm

Ik pakte op mijn 13e voor het eerst harddrugs, maar het echte gestunt kwam later pas. Wanneer iemand er klaar voor is moet hij het gewoon doen.
Hassan
Offline
 

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor davy jones » do sep 25, 2014 4:35 pm

Heb geen ouders. Alleen een half demente agressieve oma en als die geen digibeet was zette ze pornoslot op mijn computer. :|
I don't like the drugs ~ the drugs like me *_*
Avatar gebruiker
davy jones
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 796
Geregistreerd: vr nov 25, 2011 1:38 pm
Woonplaats: Vliegende Hollander

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Vinnie » do sep 25, 2014 5:56 pm

Ano schreef:Ik pakte op mijn 13e voor het eerst harddrugs.

maar om nou te zeggen dar jou hersenen nog normaal functioneren :lol:


;)
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » do sep 25, 2014 6:04 pm

voldie schreef:
prototype schreef:Hypocriet of niet: goed advies is goed advies
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat je hette zo laat mogelijk met drugs kunt beginnen


Nee ik ben het er niet mee eens, het best kan je nooit beginnen

En voor al die rest van jullie ellelange verhalen, mijn punt was alleen dat je niet kan zeggen dat 16 gewoon te jong is aangezien dit voor ieder mens anders is en ook heel erg afhangt hoe je met bepaalde stoffen omgaat, ik denk ook niet echt dat dit een discussie punt is
Zeggen 16 is te jong voor harddrugs. Daarmee scheer je alle harddrugs over een kam en alle 16 jarige, niet echt wat we willen.dus


Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: weten je ouders of je gebruikt?

Berichtdoor Hassan » do sep 25, 2014 9:21 pm

voldie schreef:
Ano schreef:Ik pakte op mijn 13e voor het eerst harddrugs.

maar om nou te zeggen dar jou hersenen nog normaal functioneren :lol:


;)

8-)
Hassan
Offline
 

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron