Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Tomz0r schreef:In de toekomst, ja vast.Als je merkt dat het een te groot deel van je leven is dan is het tijd voor actie gman
Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Azymuth schreef:...
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Gman007 schreef:Heb je nog steeds evenveel 'zin' in drugsgebruik als vroeger dan?
voldie schreef:je moet gewoon kijken naar of je het nog leuk vind zo niet dan stop je
ParadijsVogel schreef:Ik gebruik al niet zo vaak drugs, maar waar ik wel vanaf wil is het roken van tabak en wat minder wiet roken. Voor de rest heeft mijn gebruik niet echt negatieve invloed op mijn leven.
Bertje schreef:nuchter zijn is kut. ik vind high zijn beter dan nuchter zijn. denk er maar eens goed over na om het te proberen. probeer het anders gewoon een x.
Tomz0r schreef:Goed topic trouwens gmanwel goed als mensen hier even over nadenken, al denk ik niet dat wat tekst van een vreemde op een forum de gewenste invloed zal hebben. Niet geschoten is toch altijd mis
Gman007 schreef:Natuurlijk kun je niet zeggen dat je drugs echt stom vind want als je een lijn pep neemt springt je beloningscentrum een gat in de lucht.
Gman007 schreef:Denken jullie er wel eens over na om op een bepaald moment helemaal ermee te stoppen? Ik denk dat het er voor mij wel aan komt in de toekomst, en dat ik daarna alleen nog sporadisch iets gebruik.
Tomz0r schreef:Ik denk dat het slecht is voor je ontwikkeling als je bij veel leuke of moeilijke momenten drugs gebruikt en dat je er veel meer uit haalt en veel meer karakter hebt als je gewoon nuchter je dingen doet.
Gman007 schreef:Willen jullie niet liever sommige dingen 'puur' ervaren?
Gman007 schreef:Drugs is gewoon nep, het is wel leuk, maar het is een neppe leuk. Realiseren jullie je dat, of realiseren jullie het maar accepteren jullie het? Of denk je dat de ervaring wel 'echt' is?
Claviceps schreef:...
Claviceps schreef:Als drugs verweven zijn in je gedachten als: "ik heb <x> nodig om ..." dan zit je wat mij betreft in het gevaren gebied.
Claviceps schreef:Wat bedoel je met sommige dingen? Voorbeelden?
Claviceps schreef:Waarom nep? Waar trek je de lijn dat iets nep word?
davy jones schreef:Waarde Gmann.
Tof dat je ons deelgenoot maakt van de zelfreflectie die zich bij je manifesteert.
De drang om uit een cyclus te stappen die je als ongezond opvat is een voorteken voor betere tijden die in het verschiet liggen als je er echt voor gaat. Wellicht zal het in de aanvangsperiode stevig knokken worden. Is echter meer dan de moeite waard.
Pussydon heeft al opgemerkt dat je cognitief heel wat in je mars hebt. Je beschikt over een scherp psychologisch inschattingsvermogen en weet de zaken tot de wezenlijke kern terug te brengen. Doe daar wat mee man! Ga weer studeren.
Mocht je dat nog steeds serieus van plan zijn, dan staat het regelmatig gebruik van drugs die strategie nogal in de weg. Heb velen gezien wiens goede intenties schipbreuk lopen door geblow, gesnuif, gezuip.
Ik hou mezelf voor de gek door te denken dat ik net zoveel plezier kan hebben zonder drugs als met drugs. Maar dat is toch per definitie onmogelijk? Drugs neem je toch altijd als toevoeging? Je neemt het zodat het nog éxtra leuk wordt. Je kan op zich prima je vermaken zonder drugs, maar stel dat je wat zou nemen, wordt het per definitie nog leuker (enkele uitzonderingen missschien daargelaten).
FrozenToast schreef:Lange feesten zou ik in ieder geval nooit volhouden zonder dope, maar aan drugsgebruik in andere sociale situaties zitten inderdaad nadelen (afstomping van zintuigen en andere gedachtegangen, het drugs-stigma nog negerend) en verandert de ervaring meestal compleet. Of dat op dat moment positief of negatief is kan je niet zeggen, maar op de lange termijn zal het geen voordelen meebrengen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast