Multitude schreef:In bijna alle drugs die ik heb gebruikt ben ik geïnteresseerd geraakt door DF. Niet dat ik ze anders niet tegen was gekomen misschien, maar waarschijnlijk niet allemaal. 'Ja, positief' lijkt me een beetje een onzinnig antwoord, de meeste mensen komen hier in eerste instantie toch al om informatie te vinden (en een deel van die mensen zal daardoor iets verantwoordelijker zijn in z'n gebruik).
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Druks schreef:Ik denk dat het voor de mensen die zich meer in de community mengen wel aanzet tot meer gebruik. Als hier een paar mensen aan de pep zitten dan merk je ook dat anderen ook sneller de pep pakken.
prototype schreef:In mijn geval op een positieve manier.
Ik ben me door DF meer bewust van hoe ik drugs op een 'veiligere' manier kan gebruiken. ( dosissen, pauzes en overige informatie )
Wel moet ik zeggen dat ik ( mede ) door DF nieuwsgierig ben geworden naar andere soorten drugs, zoals 4-FA, 2-CB en N2O.
Dit zie ik trouwens niet als een negatief iets maar of het nou echt positief is...
Ik denk dat DF voor veel mensen een bron is van goede informatie over drugs, en voor anderen weer cravings kan opwekken.
Dat verschilt dus per persoon.
lemonhaze5 schreef:prototype schreef:In mijn geval op een positieve manier.
Ik ben me door DF meer bewust van hoe ik drugs op een 'veiligere' manier kan gebruiken. ( dosissen, pauzes en overige informatie )
Wel moet ik zeggen dat ik ( mede ) door DF nieuwsgierig ben geworden naar andere soorten drugs, zoals 4-FA, 2-CB en N2O.
Dit zie ik trouwens niet als een negatief iets maar of het nou echt positief is...
Ik denk dat DF voor veel mensen een bron is van goede informatie over drugs, en voor anderen weer cravings kan opwekken.
Dat verschilt dus per persoon.
zornax schreef:Ja en nee,
Nee omdat ik juist minder ben ga gebruiken en verantwoordelijker. Maar aan de andere kant ben ik hier wel veel nieuwe dingen voor mij tegenkomen waardoor ik andere dingen geprobeerd heb.
Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Druks schreef:Druks schreef:Ik denk dat het voor de mensen die zich meer in de community mengen wel aanzet tot meer gebruik. Als hier een paar mensen aan de pep zitten dan merk je ook dat anderen ook sneller de pep pakken.
Ik denk dat het afkicken van een drug ook een stuk makkelijker gaat als je niet iedere dag op DF hangt. Als je stopt met roken ga je het jezelf ook niet moeilijk maken door steeds tussen rokers te gaan staan.
Aanvullening; Deze groep mensen is sowieso op zoek naar een excuus om te gebruiken. Als het excuus niet hier op het forum te vinden is dan wordt hij wel ergens anders gevonden.
Tomz0r schreef:Het zal niet voor iedereen gelden, maar ik denk dat die lijstjes van 10 soorten drugs in "wat heb je in het weekend gebruikt" wel een soort reden zijn om nog iets geks te doen. DF is toch een soort vangnet wat ik heb gezien. Hier sneuvelen ook veel meer mensen duidelijk ten opzichte van het echte leven. Mensen die beginnen met MDMA en hier zitten zitten binnen de korste keren aan al die gekke 5-meo-pcp en noem maar op. In het echt is dat niet zo, of zelden in ieder geval.
En redelijke genuanceerde info is hier alleen over MDMA te vinden. De rest is allemaal zo ophemelend en gekleurd als maar zijn kan.
Klimtox schreef:Ik vraag me af hoe jullie hier over denken. Ik heb zelf het idee dat ik zonder DF ook minder drugs zou gebruiken. DF geeft toch altijd ideeën voor nieuwe soorten drugs en dergelijke.
Met "positieve" manier bedoel ik dat je meer drugs doet, maar hier geen nadelen van ondervind. Je leest bijvoorbeeld trip reports en tips over een drug, voordat je deze doet. Deze voorbereiding zorgt er voor dat er minder risico's worden genomen tijdens gebruik.
Met "negatieve" manier bedoel ik dat je meer drugs doet, omdat al het lezen over deze lekkere substanties je verlangen opwekt om de drugs te gaan doen. Dit kan bijvoorbeeld ten koste gaan van de dingen in je leven die wél echt belangrijk zijn.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten