Xeloc schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/Blue-sky_sprites
Ik denk dat ik daar last van heb. Niet echt storend eigenlijk!
Psychonaut schreef:Methoxavic schreef:Ik heb er standaard wel wat last van, na en tijdens gebruik merk ik het enorm. Het is ook bijvoorbeeld erger als ik een stuk heb hard gelopen.
Helemaal waar..
Heb er ook last van en bij intensieve beweging is het meer aanwezig als normaal.
Normaal begint het op te treden als het warm weer is bijvoorbeeld, of als ik in een staar zit.
Ook valt het vooral op bij voorwerpen die dicht op elkaar staan, zoals lijnen van bijvoorbeeld een stoep..
Als ik hier naar kijk, gaat het trillen enzovoorts..
Ook heb ik vaak last van bewegingen in mijn oog hoeken en zwarte vlekken op witte muren..
Ook treden er regelmatig kleurveranderingen op in mijn zicht.
Ik weet waar de HPPD vandaan komt bij mijzelf, tenminste dat denk ik.
Ik heb nu een jaar lang, minimaal eens per 2 weken getript, dit is wel ooit 4 keer per week geweest.
Ik gebruikte vooral paddo's, lsd en truffels..
Er zijn ook een aantal keren anderen psychedelica bij me naar binnen gegaan zoals DMT en de 2C familie, maar lang niet zo vaak aangezien ik een goede lsd dealer heb en zelf mijn paddo's kweek.
Ik ben benieuwd waar anderen de HPPD (volgens hen) door hebben opgelopen..
Ik heb het idee dat HPPD alleen door psychedelica ontstaat?
Ik kan de plank helemaal mis slaan, maar ben hier zeer benieuwd naar..
Frog schreef:floaters in de vorm van een weggetje op een landkaart heb ik vrij standaart wel, van kinds afaan.
Die visuele sneeuw veel minder vaak, zelden, nu vorige week na 2 xtc pillen, was het best wel feest van de week, vooral vanaf de 3 de dag na gebruik, nu neemt het flink af.
dadalife schreef:Ik heb het volgens mij ook, het is me eigenlijk nooit zo op gevallen of heb me er nooit zo erg aan geërgerd. Ik heb dat heel soms van die lichtpuntjes die door elkaar heen suizen.
En altijd wel ruis op donkere plekken of schaduwen, anders ook wel maar veel minder. Of hebben mensen zonder hppd dat ook?
Die lichtpuntjes en ruis zijn volgens mij pas beginnen opvallen van toen ik voor het eerst over HPPD hoorde. Het stoort niet echt maar ik had er beter gewoon nooit iets over gelezenwant het leeft toch wel in mijn achterhoofd als ik een tripmiddel neem.
=Azgaza
Wat ik wel heb is dat het nooit helemaal zwart is met mijn ogen dicht het is ook niet echt iets wat op CEV's lijkt maar het zit een beetje tussen normaal en hele saaie CEV's in. Geen idee of dat onder HPPD valt of niet, en ik kan me eigenlijk ook niet goed herinneren of het vóór het trippen ook zo was. Het is een beetje, ja, paars met groene static, sommige dagen wat grijzer en als ik heel stoned en moe ben wordt het mooi. Het zou ook kunnen komen omdat ik zo veel blow en dat dat gewoon hele milde saaie niet echt psychedelische CEV's (closed eye visuals) geeft. Zo lang ik met ogen open nergens last van heb (en met ogen open is mijn blikveld normaal; geen ruis, geen sneeuw, geen kleuren die er niet horen en alles staat stil zoals het hoort, geen after images, gewoon oprecht normaal beeld), beschouw ik het zelf in ieder geval niet als HPPD en ik ben erg blij dat ik er na zo vaak trippen nog steeds geen last van heb
spacelord schreef:Wat ik me afvraag: zijn er waarschuwingssignalen voor hppd of hebben de personen hier die HPPD hebben (want dat is zeldzaam en het kan niet dan 7/10 op deze poll beweert HPPD hebben, dat gaat wel wat verder dan wat ruis of floaters) het in 1 klap gekregen?
Vinz schreef:spacelord schreef:Wat ik me afvraag: zijn er waarschuwingssignalen voor hppd of hebben de personen hier die HPPD hebben (want dat is zeldzaam en het kan niet dan 7/10 op deze poll beweert HPPD hebben, dat gaat wel wat verder dan wat ruis of floaters) het in 1 klap gekregen?
Tuurlijk kan dat niet, stel je eens voor dat je niet de enige bent (op een drugsforum waar mensen regelmatig trippen) met HPPD =]
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.
Einstein schreef:Is dat niet altijd zo?
Koekert schreef:Einstein schreef:Is dat niet altijd zo?
Iedereen zal het inderdaad wel zien maar ik heb het idee dat ik het veel langer zie dan anderen. En ik heb het bijvoorbeeld ook al als ik savonds een lange tekst lees op mijn scherm dat ik overal strepen zie. Of als ik tv heb gekeken dat ik dan ook een lange tijd een vlek zie. Ik twijfel soms ook heel eventjes of iets een schaduw oid is of misschien een afterimage.
spacelord schreef:Koekert schreef:Einstein schreef:Is dat niet altijd zo?
Iedereen zal het inderdaad wel zien maar ik heb het idee dat ik het veel langer zie dan anderen. En ik heb het bijvoorbeeld ook al als ik savonds een lange tekst lees op mijn scherm dat ik overal strepen zie. Of als ik tv heb gekeken dat ik dan ook een lange tijd een vlek zie. Ik twijfel soms ook heel eventjes of iets een schaduw oid is of misschien een afterimage.
Haha ik heb dat namelijk ook en als ik jou was, zou ik me helemaal nergens druk over maken. Die dingen zijn compleet normaal.
spacelord schreef:Dat komt allemaal omdat je vroeger nooit op die dingen lette. Als je constant je zicht zit te analyseren, ga je veel dingen opmerken die je anders nooit had gezien (in mijn geval lichte afterimages als ik een tijdje naar een helder object staar, halo's rond straatlantaars, floaters, blue sky entoptic phenomenon, fosfenen als ik te lang in het licht gestaart heb, lichte ruis etc)
Kortom, allemaal dingen die doodnormaal zijn en waarmee je jezelf goed gek kunt maken als je daarmee bezig blijft. Let er gewoon niet op, ook al lijkt dat misschien moeilijk. Als je beseft dat het echt wel normaal is, zal je merken dat je het na een tijd gewoon vergeet en niet meer opmerkt.
Als je werkelijk iets aan je druggebruik zou hebben overgehouden (hppd), dan zou je wel weten dat je het hebt. Verschuivingen en vervormingen van objecten, massieve oogruis, zeer opvallende verkleuringen, zwermen floaters (niet altijd hppd, ik had hier bijzonder veel last van door natuurlijke oorsprong en ben hiervoor behandeld) zijn enkele symptomen. Ik ben zeker dat je van 1 van die geen last hebt
muz1k schreef:Ik lees hier alleen maar over hallucinogenen maar ik heb last van wat HPPD symptomen nu door 1x een nacht door te halen op de pep en vervolgens de nacht erna 1,5 maar te kunnen slapen. (eerste keer pep dus slapen lukte echt niet voor een tijd)
Ik heb donderdag doorgehaald en nog steeds zie ik deze letters nog een beetje vibreren in elkaar als het ware. Per zin schuift het de tegengestelde kant op. Voor de rest voel ik me echt prima
Vooral vrijdagavond heb ik flink lopen hallucineren. Ik zag schimmen in een soort watervorm, dingen 180 graden roteren en een tapijt door de woonkamer vliegen toen het echt heel donker was. Soms werd mijn kamer ook op een bepaalde manier belicht, soms rood, soms paar soms groen.
Hebben meer mensen bij amfetamine daar last van gehad?
herejezus schreef:Waar ik al jaren last van heb, is dat het in mijn gezichtsveld steeds weg draait. Als ik me focus op een object, kan ik er niet stil naar blijven kijken. Mijn ogen draaien dan automatisch weer weg. Als ik teveel heb gedronken, is dit 10x erger..
Herkenbaar voor iemand?
herejezus schreef:Waar ik al jaren last van heb, is dat het in mijn gezichtsveld steeds weg draait. Als ik me focus op een object, kan ik er niet stil naar blijven kijken. Mijn ogen draaien dan automatisch weer weg. Als ik teveel heb gedronken, is dit 10x erger..
Herkenbaar voor iemand?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast